טוב, אז לא יכולנו להתעלם מהרגע כשבו הכריזו על Threads האפליקציה החדשה שהגיעה אלינו, וכבר רשמה לעצמה הישג של בערך כ-70 מיליון משתמשים ב-24 שעות מהכרזה. אז הייתי חייב לבלות שם קצת ולשתף אתכם בדעתי, מה עושים, למי היא פונה ומה הזדמנויות החדשות.
Threads הינה אפליקציה חדשה, שהוקמה על ידי הצוותים של אינסטגרם, במטרה לשתף עדכוני טקסט ולייצר שיח ציבורי בין המשתמשים. נפתח סוגריים (נשמע מוכר? ובכן לעוקבים בנושא זה ברור, אבל לאלו שלא אז בכמה מילים במתרחש – טוויטר חווה ירידה משמועתית ומאסק לא מפסיק להפתיע בהגבלות ועוד מספר שינוים שמקשים על המשתשמים לשתף את התוכן שלהם ולהתנהל כמו בעבר, מה שגורם לנטישה וצמצום הפעילות בטוויטר.) ועכשיו נחזור, אז אנחנו מתחברים באמצעות חשבון האינסטגרם ויכולים לפרסם פוסטים באורך של עד 500 תווים אשר יכולים לכלול קישורים, תמונות וסרטונים באורך של עד 5 דקות.
כרגע האפליקציה מאוד מוגבלת ומינימליסטית באפשרויות שלה אך מטא מספרים לנו שזה לא הולך להיות ככה הרבה זמן ובקרוב יתבצע יישור קו לשאר הרשתות החברתיות, במטרה להיות אינטראקטיבית כמותם. עד שזה יקרה בואו ניראה מה כן ניתן לעשות בה, אז אנחנו יכולים לשתף פוסטים כמו שרשמנו עם טקסט, תמונה או וידיאו אבל מרגע הפרסום אנחנו לא יכולים לערוך את הפוסט, גם כאן אנחנו יכולים לעשות לייקים, להגיב לחברים ולפתח שיח עם שאר המשתשמים, לעבור בין האינסטגרם ובחזרה, יש לנו אפשרות להחליט אם החשבון שלנו יהיה פרטי או ציבורי, סרגל הכלים מזכיר את של אינסטגרם אז זה מקל על חווית המשתמש הראשונית.
לעומת אינסטגרם שבה המשתמשים מביאים את עצמם לידי ביטוי באמצעות תמונות וסרטונים ומעט טקסט. כאן החליטו לתת מקום וביטוי למילה הכתובה, טקסטים והרבה. הרעיון לייצר מרחב חדש ויצירתי שיהיה אפשר להביע את עצמנו ואת הרעיונות שלנו, לקבל עדכונים שוטפים ולקחת חלק בשיח הציבורי.
מסקנות
1. מטא נותנת לנו שיעור בזיהוי הזד מנויות ואיך היא מתמודדת עם איומים גם של חברות אחרות, לומדת את השוק מבינה את הצורך ומתאימה את עצמה אליו, במקרה שלנו הם זיהו שטוויטר כבר לא עונה על הצורך של המשתמשים שלה ויש כאן איזו נסיקה, אבל אנשים עדיין מעוניינים במילה הכתובה וכבר לא מוצאים את עצמם בטוויטר אז היא התפרצה לדלת הזו וסחפה אחרייה כמות משתמשים מכובדת בכמה שעות בלבד.
2. פתיחת אפיק חדש לאנשים שמעדיפים לבטא את עצמם באמצעות טקסט במקום להסתמך בעיקר על תמונות וסרטונים. קיימת הזדמנות טמונה במתן מרחב למשתמשים לחלוק רעיונות, דעות ולהשתתף בדיונים משמעותיים.
3. יש פה הזדמנות למטא להציג פונקציות חדשות שיהפכו את האפליקציה למושכת יותר, ולבצע חיבור עם שאר האפליקציות שלה, ולהיות אינטראקטיבית ממה שאנחנו מכירים כיום מאפליקציות דומות.
4. האפליקציה מתאימה ליוצרי תוכן, אנשים המעוניינים לבטא את עצמם באמצעות טקסט, אנשים המחפשים להיות חלק משיח היום הציבורי ומאוכזבי טיווטר.1
בנוסף חשוב לומר שכרגע לא ברור מה ערך המוסף של האפליקציה החדשה תיתן למשתמשים שלה ומה יהיה הבידול שלה. אבל מה שבטוח מטא עושה צעד נוסף בעולם הרשתות החבריות וממשיכה לחזק את מעמדה ברשת ולקרב בין אנשים.