איציק קריטי - שרשר הזהב



שרשר הזהב
אז לאחר שנמאס לי להחליף שרשראות וגלג"שים למר שמונה, הלא הוא ה-CBR900RR מודל 98בכבודו ובעצמו, ולאחר שהתברר שההיצע בארץ הוא של שרשראות מדגם שמתאים אולי לאופניים ומחזיקות מעמד בקושי שתי דקות, נכנסתי לאינטרנט (www.motoshop.net/( ומצאתי שם שרשרת מתאימה, שבעצם באה עם סט גלג"שים וכו' . אבל לא עליה רציתי לספר לכם, אלא על המפגש עם סניף המכס בדואר (או אגף הדואר במכס, איך שתרצו), שיושב בדרום תל אביב, אם מישהו רוצה לטרוח עד לשם כדי להצית את הבניין או משהו. והקטע החשוב: המכס החליט שהמס שישולם הוא על המוצר, פלוס מחיר ההובלה. הבנתם? בחשבונית המצורפת לחבילה רשום שמחיר השרשרת הוא 205$, והמשלוח בדואר עוד 20$, ולכן המכס שודד במקרה כזה מס על 225$ ואם זה לא מוצא חן בעיני הלקוח המאושר, שיקפוץ. כמובן שהמס הנ"ל הוא מעט, אפילו כלום, לעומת התמורה הנהדרת שמעניק המכס למבקרים במשרדיו, כולל תורים ארוכים ועצבניים, שירות צולע, פקידים אנטיפטיים... אז מי אני שאתלונן.


מי רוצה מרוץ?
אני יודע שבקטע הבא אני מדבר לעצמי, אבל אני מרגיש חייב לכתוב את זה כדי שלא יגידו לי אחר כך: "יא מאנייק, נוסע ואפילו לא מזמין אותנו, אה?". הטיול האחרון שלי לחו"ל היה על הארלי. שבועיים רכיבה לאורך ולרוחב ולאלכסון מערב-ארה"ב, קליפורניה, לאס-ווגאס, גראנד-קניון ועוד כמה מקומות כאלה. 3 אנשים נוספים התעניינו אז בהצטרפות לטיול אבל לבסוף הבריזו. אז שמתי קצוץ ונסעתי לבד (טוב, עם האישה) ועשיתי חיים משוגעים. אני סקרן לדעת אם מישהו יצטרף עכשיו, למרות שהחוויה הנ"ל לימדה אותי הרבה על המרחק בין מה שהרוכבים בארץ מדברים עליו ובין מה שהם עושים. לאחר קניית מר שמונה, התעורר החשק להיות במקום בו אופנועי ספורט באמת מראים מה הם שווים. מצדי שחבורת המאוננים בכביש סדום-ערד ימשיכו 'לתת ברך' עד שהסוף הבלתי נמנע יגיע והם ימרחו על איזה סלע או גדר הפרדה. אני רוצה להשכיב כי צריך להשכיב, לא בשביל הפוזות על הגמלים במדבר יהודה. אז אני ועוד בחור אחד מתכננים בקיץ הקרוב להשתתף בקורס סופשבוע למרוצים, על מסלול מרוצים ועם אופנוע מרוצים. יש בית-ספר באנגליה שעושה בסוף השבוע קורס, כאשר המסיימים מקבלים תעודת-סיום, וביום ראשון הם כבר יכולים להשתתף במרוץ למתחילים על מסלול המרוצים המקומי. אז התכנון הוא להגיע ביום חמישי, בשישי-שבת להשתתף בקורס, וביום ראשון להשתתף במרוץ. האמת, גם אם אסיים במרוץ במקום 39 מתוך 40 זה יהיה מספיק טוב בשבילי (אני יודע שאני הרוכב היחיד בארץ שלא חושב שהוא אלוף העולם. מה לעשות), וגם יאפשר לי לפתוח כל משפט ב: "כשאני השתתפתי במרוצים..." וכו' וכו'. בעצם אני מעוניין בקורסים שביה"ס הזה עושה במסלולים בספרד (חרז, וולנסיה). לא שאיכפת לי לעשות את זה באנגליה, אבל שם קיים תמיד הסיכוי שמזג אוויר אנגלי למהדרין (זה עם הגשם והרוח המייבב) יבאס לי ת'תחת ויעלה את ההרפתקה לרמות סיכון שאני לא אוהב. הרי זה לא שהם יבטלו מרוץ בגלל שיורד גשם – למה מי מת? – ואני מעדיף את המרוץ שאשתתף בו, בוודאי מרוץ חד-פעמי בהיסטוריה שלי, על מסלול יבש. אם מישהו רוצה להצטרף, שיתקשר למערכת הירחון וישאיר פרטים שיאפשרו לי ליצור אתו קשר. מתי נוסעים? בקיץ. מתי בדיוק? בתאריך שיסכמו ביניהם מי שנוסעים. כמה זה עולה? עזוב... אם אתה שואל, זה לא בשבילך. ולסיכום: אם אתה רוכב רציני, עם רשיון בהתאם, בוכטה בכיס ורצון לשפר את הרכיבה שלך לרמה המתקרבת למשהו מקצועני, תכין את הסליידרים, ותתקשר.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים