דבר העורך: סימביוזה

22/07/2006 18:16:12

עמיר שבתאי 

היחסים ביננו הרוכבים על שניים לעומת רוכבי המכוניות יישארו כנראה תמיד רעועים. למה? חוקי הטבע כנראה..

סימביוזה. אותם יחסי גומלין שחלק מבעלי החיים בטבע אינם יכולים בלעדיהם - עצוב לומר, לא יתקיימו כבר כנראה לעולם בעולם הרכב הישראלי בין כלי הרכב הדו גלגליים לאלה הגדולים יותר. אם בנמשל - הטבע, מדובר בגוף הקטן, הטפיל – אך החיובי, שבעל החיים הגדול אינו יכול בלעדיו מפני שהוא מסדר לו את פעולת המעיים למשל, הרי שבנוף הרכב הישראלי מדובר בשוק המכוניות הענק, כשהקטנועים והאופנועים הם ה"טפיל". למרות שבדיוק בטבע משחרר ה"טפיל" הדו גלגלי את ענף התחבורה והכבישים מעוד פקקים ועוד בעיות חניה – פעולת המעיים המוטורית אם תרצו, הוא לעד יהיה הטפיל השלילי. המפריע. המטרד הנצחי לבעל המכונית היושב ספון במכוניתו החמימה בפקק הנצחי שנקרא "מרכז העיר". 

רוכבי האופנועים והקטנועים – גם הרגועים שבהם, אינם מובנים כלל לנהג המכונית. תגובותיהם תזזיתיות מדי בשבילו, הם זריזים מדי, מהירים מדי, וכפועל יוצא מפתיעים אותו כל רגע מחדש. הרוכב הממוצע תמיד ירכב בתוך העיר בין שני טורי המכוניות. ממבט של נהג המכונית זוהי אנרכיה מוחלטת. הוא אינו יכול לצפות מה רוכב הקטנוע או האופנוע יעשה ברגע הבא. לאן הוא יפנה, או אפילו מאיפה הוא יבוא למרות שהוא רואה אותו מגיע במראה. מי ערב לו שהרוכב לא ישנה בשניה האחרונה את מבלול התנועה? האם הוא יעקוף אותו מימין או משמאל... 

אז מה עושה נהג המכונית הממוצע כברירת מחדל?! מישיר מבט קדימה, מחזיק היטב את הגה המכונית, ומתפלל לטוב. לא בדיוק מה שאנו היינו רוצים או מקווים כדי לשפר את תדמיתו הרעועה של הענף הדו גלגלי. נהג המכונית לא יגיד לעצמו "יופי, הנה עוד אדם חכם שחוסך דלק, אינו מתברבר בחיפוש הנצחי אחר החור הבא בין שתי מכוניות כדי שיהיה לו היכן להניח את ישבן המכונית, אינו עומד בפקקים, מזהם הרבה פחות את אוויר כדור הארץ, אינו מוסיף לחץ לפקק שאני עומד בו ומוריד את לחץ התנועה בכביש. לא. נהג המכונית לעד יראה את רוכב הדו"ג כנהג פרא, שחותך בין שני טורי מכוניות בפקק העמוס ביותר, מזגזג מצד לצד כאילו נולד במיקסר, פוגע לו במראת המכונית ואפילו לא עוצר להתנצל, נכנס מתחתיו בכניסה לפניה אל הרחוב הבא, ואם אנחנו מדברים על כביש מהיר, אז כולנו – גם כשאנו על אופנוע ונוהגים במהירות שפויה – מכירים את האופנוען עם הזין הקטן והמשתיק הקטן עוד יותר שחייב, אבל חייב, לעבור שני סנטימטר מהאוזן שלנו עם רעש של אגזוז פתוח בשילוב של מנוע צורח ב- 10,000 סל"ד מינימום. שאחרת איך הוא יוריד לנו את הלב אל מתחת לביצים? וזהו בדיוק העניין. אנחנו יכולים להיות בעלי הכוונות הטובות ביותר על הכביש. לחסוך לנהגי המכוניות זמן נוסף של עמידה משמימה בפקק הנצחי שנכפה על כל בעל רכב באשר הוא. לחסוך לו מקום חניה ולהציל הלכה למעשה את כדור הארץ מזיהום נוסף. סימביוזה, לא תהיה פה. הוא תמיד יראה בנו את היתוש הקטן והמעצבן שנתקע לו בדיוק במקום שלא צריך ברגע שלא צריך. ולכן, למרות שננסה עד מחר לנסות ולשנות את תדמית הרכב הדו גלגלי, כנראה שלעולם לא נצליח. כל עוד אנחנו לא מיישרים קו עם חוקי התנועה ה"רגילים", כל עוד אנחנו חותכים בין מכוניות ולא עומדים כמו כולם, נוסעים בשוליים ועוקפים בפקקים, תמיד נהיה הטפיל, המטרד. הלא רצויים, ולא משנה כמה מעלות יש לנו לעומת הקופסאות הממונעות.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.גזגז22/07/2006 21:32:03
נכון ועצוב
2.ג'ילרה ראנר 5023/07/2006 00:36:06
אם מישהו היה קונה אופנוע בשביל לחסוך למישהו זמן בפקק או כדי לחסוך למישהו מקום חניה אז היו מסתכלים עלינו אחרת. אבל בנינו כל מי שקונה אופנוע הוא שרוט בצורה זאת או אחרת. והוא קונה את האופנוע בשביל האהבה
3.Mמהר23/07/2006 00:42:38
לא כל מי שקונה אופנוע הוא "שרוט" אין שום דבר רע באופנוע זהו כלי תחבורה לגיטימי וחוקי. אל תאמינו לתעמולה השלילית שקיימת נגדנו. וסעו בזהירות :)
4.אהרוןנהגי הקופסאות23/07/2006 13:13:56
נהגי הקופסאות מתחלקים ל3: 1. פאסיבים - (למלמ"ים) מתיחסים לדו-גלגלי כמו לכל כלי רכב אחר,בכבוד הראוי 2. חד אונתיים - אנשי הדווקא 3. נשים- (לא צריך להוסיף)
5.YYYלאהרון23/07/2006 14:53:30
:) הרגת אותי עם הלמלמ"ים


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים