הגדה של פסח - לאופנוענים בלבד - איציק קריטי

10/04/2006 17:35:23

יהיה בסדר 

לאחרונה התחשק לי לגלות מה הייתי בגלגול קודם. הלכתי למומחית לגילוי דברים כאלה ואכן, מיד נכנסתי להפנוט שבו התגלה שבאחד הגלגולים שלי הייתי כמו כולם אציל צרפתי בתקופת המהפכה הצרפתית, ובאמת נזכרתי איך הלוויתי אז ממישהו גיליוטינה ואחר כך "שכחתי" להחזיר. מה שעורר בי רגשות אשם שלא הבנתי, כי היו בצרפתית.

כשהתעוררתי הבהרתי למאדאם כי לא צרפתי ולא נעליים, אני רוצה לדעת מה הייתי בתור אופנוען בגלגולים קודמים, ולאחר טיפ שמן התבררה האמת לאמיתה. אכן, בתקופת המהפכה הצרפתית בכלל לא היה לי אופנוע, ונסעתי ב-'דה-שבו' דפוקה. אבל לעומת זאת בימי קולומבוס היה לי אופנוע ים מגניב, ובתקופת הרומאים CR125 חביב.

היה לי גם גלגול אחד ביציאת מצרים, שבו הייתי על DRZ ועמלתי בפרך כעבד כשניסיתי להתחרע על קרקע הים שמשה פתח. הקוליסים שהשאירו המרכבות של פרעה העיפו אותי מהמסלול, ונתקעתי ישר באוהל המועד ודרסתי קצת את משה, והוא פתח עלי את הפה כאילו הוא מנהל המרוץ או משהו. לבסוף יצאה יד מארון הקודש וקול אמר: "קח לך 'הגדה' משלך יא נודניק ועוף כבר מפה. אנחנו צריכים לנהל כאן עם נאחס."

אני חושב שהמהפנטת נרדמה. אולי לא היתה מעונינת באופנועים ולא העירה אותי מהטרנס, וכך היה לי זמן לשבת בשקט ולקרוא את ההגדה שנתן אלוהים לאופנוענים. דבר ראשון דפדפתי לסוף הספר, כי שם תמיד יש דברים מדליקים כמו ציורים של הפיסטון ותרשימים של מערכת החשמל באופנוע. אבל ל'הגדה' החנטרישית הזאת לא היה כלום, שילמד מ-'בייקס' עד כמה מוסיף צילום ישבן חטוב של נערה להבנת הנושא. ובכן, הגדה של פסח לאופנוענים בלבד:

ההגדה 

קדש ורחץ ושם פס: ממתינים למשה שיגיע ובינתיים פותחים עוד בירה. בעשר וחצי הוא מרים טלפון שהלך לו כבל הברקס הקדמי ומה עושים. טובלים קרקר בבירה בהסבה ומייעצים לו לבלום רק עם האחורי. המהדרין שוברים אגרטל שעומד על השולחן ומפריע לראות את המרוץ בטלוויזיה.
כאן מנפנף משה את פלאפונו שלוש פעמים ואומר: "יא דביל. כבר חודשיים אין לי ברקס אחורי, שולחים איזה חלק מפגר מיפן בשביל זה. מה עושים??!??" והנוכחים רוקקין ואומרים שלוש פעמים: "אידיוט, אידיוט, אדיוט" ואוכלים כרפס.

הא לחמא עניא: פוצחין הנוכחים בבכיית "כמה דופקים אותנו האופנוענים המסכנים" וטובלים אצבע נאפאס במרור תוך סיפורי "כמה אין לי כסף לתחזק ברקס אחורי" והשמצות מוסכים לרוב, וכל המרבה הרי זה משובח.
מסיר הקערה מעל השולחן, מוזגין כוס שני וכאן הבן אלף או אחד מן המסובים שואל:

מה נשתנה? ואומרים לו: "כלום, למה?"

עבדים היינו: מדפדפין בגליונות מגזין אופנועים כלשהו ומחפשין חתיכה בבגדי סאדו-מאזו על אופנוע. המהדרין יבצעו את הגירסה הקשה, ויחפשו מגזין בלי חתיכה כזאת. המנצח נזכר בסיפור ישן:

מעשה: ברבי אלי ורבי דודו ורבי איציק ורבי דני שקיצרו דרך בני ברק בשבת והיו מרעישין באגזוזין ויחטפו אבנין ויהיו סמטוכות גדולות, פותחין בירה שלישית ומעבירין הג'וינט.

אמר רבי אלעזר: "כבר שבעים שנה אני בענף האופנועים ועוד לא ראיתי מישהו מגיע בלי ברקסים על סי.בי.אר. שמא נבדוק מצבו?". שולחין צוות חברים עם כבל ברקס קדמי חילופי ומפתח 9. מגלים שצריך מפתח 7, משתמשים ב-'לדרמן' והורסים את הבורג. כנגד ארבעה מהם דיברה תורה (פרקליט המשפחה טוען ל-"פשלה משטרתית רגילה"):

חכם מה הוא אומר? מה העבודה הזאת לכם? נקרא לקוקו המהיר או קיקי הפזיז ונתחפף וכל המקדים הרי זה משובח. ואף אתה אמור לו: תפרנים יצאנו ותפרנים נחזור, שמא נחסוך בהוצאות?

רשע מה הוא אומר? הבה נקשור הכבל היישר למקום הזה למטה, וימשוך הרוכב בכבלו והאופנוע ייעצר כרצונו, דבר דבור על אופניו שעשה ציקי המשכיב בתבור בשנת תרפ"ח, ז"ל. אף אתה אמור לו: וואללה רעיון, אלא שדורש טסט הדבר.

תם מה הוא אומר? שמא אסע על האופנוע מאחור ואראה אם פועל הפטנט? ואף אתה אמור לו: וואללה רעיון, אלא שדורש קסדה הרעיון.

ושאינו יודע לשאול אף הוא עולה על האופנוע ויתן בגז, ואכן אך משך בכבלו ויעצר האופנוע מיד, ולא עוד אלא שגם ננעץ בקרקע ויעופו הרוכבים כה גבוה עד שראו את אברהם ומשה רבנו והתחת השעיר של עשיו יחדיו עם כוכבים לרוב וציפורים מעופפות ושרות שירי הרגעה, וקולן כקול הסירנה.

והיא שעמדה: מזמינין אמבולנס ומתפללין תפילת "אלוהים שלח לנו מתנדבת מד"א קוסית אף אם רובן נראות כמו גודזילה". המהדרין מעמידין אופנועם בזוית פוטוגנית לעיון הקוסית העתידית. מגיעה גודזילה.

צא ולמד: אם בחברין מדובר, מצטרפין לאמבולנס ומשעשעין השוכבין בסיפורי עלילה, בתגובה מקבלין סיפורי זוועה מצוות מד"א על אופנוענים קצוצים עד כי נמאס לשמוע ומבקשין להגביר את הסירנה.

ונצעק: חובה על הנכנסין לחדר מיון להביע ומיד כי כאוב כואב וגם כואב להם, עד כי יחטפון זריקה ויהיו מסטולין מהתחת.

בחומר ובלבנים: מגבסין היד לזה והרגל לזה, ומקפידין לא לעשות זאת בבית החולים העמק, יען כי יגיע הגבס עד נפש ושלוש קילוגרמים משקלו ומעלה על כל זרת. והיה כי כן אזי מקללין וקובעים תור לכירורג בתל אביב למען החלף הגבס לפלסטי צבעוני כדת וכדין.

ויוציאנו: ולפני היציאה רושמין הפרטים בקפדנות ואין שוכחין האישורין, למען הביטוחין ישלשל המצלצלין טבין ותקילין (יש גירסה חדשה של האופנוע עוד חצי שנה).

דם ואש ותמרון עשן: נזכרין כי צריך לתאם סיפור לאגף התנועה של המשטרה בעת הדיווח לשם הביטוח. מתרגלין את הנושא עד שידע המדווח לדקלם ברהיטות כי התחלק לאחר שנסע על כביש מכוסה ב: דם, צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין, ברד, ארבה, חושך, מכת בכורות, מע"ץ. לבסוף סוגרים על כלב סטנדרט.

רבי יהודה היה נותן בהם סימנים מחשש לזעזוע מוח, ורושם על הגבס בגדול: "כלב גדול".

רבי יוסי היה אומר: יא דביל, את הגבס תחליף בעוד יום יומיים, והדיווח למשטרה עוד שבוע, ומה הועילו חכמים בתקנתם?

רבי אליעזר היה אומר: "וואללה מכה אתה, וכבר לקו חברי הקבוצה בגללך מאתיים מכות, ועל המשטרה עוד ארבע מאות, ובים טבע האופנוע-ים כי שכחת השסתום". וישלח בו חרון אפו ויתעטש וידביקהו בשפעת.

רבי עקיבא היה אומר: לפחות לא שברו את הראש? דיינו. ואם גם יצאו בזמן מהמיון למקצה האחרון באליפות, דיינו בריבוע, ועל אחת כמה וכמה שתוכל להוציא גימלים מהעבודה ושייחנק הבוס אמן. אומרים אמן ומחווים באצבע האמצעית שלוש פעמים.

פסח: מורידין את הפיסחים בבית, ומכבדין אותם באופטלגין ואספירין ומגולגלין לרוב.

מוציא מצה: ואף זורקין ומרחיקין מהסובלין כל מצה ומרור ומזמינים פיצה שנאמר "פיצה אותי הביטוח על הפיצוץ".

כורך: ומדליק וגם מוזג, והמהדרין מערבבין כוסית וויסקי עם הבירה ומעבירין במהרה לערוץ הספורט למען יראו העם את הקולות ואת רוסי, עמוד האש לפני המחנה.

הלל: מחפשין מה אמר פוסק על תקלות בברקס קדמי. לאחר טביעה בים החוברות מתקשרין לפורום ומשגרין השאלה. פוצחין בשירת "הושיעה נא" ומקנחין בסיפור גבורה ופירוט הערב, וכל המתפרטן הרי זה משובח.

לשנה הבאה: דוחים שוב בשנה את הנסיעה לירושלים עקב הפציעה, וזוכים בשנה זמן לחשוב על עוד תירוץ לא לנסוע לירושלים בשנה הבאה.

אחד מי יודע: רק אחד יודע כמה שגיאות כתיב יכניס עוכרנו היקר להגדה הזאת, והאחד הזה הוא הוא עצמו. פונין לקוראין ומבקשין מריטת השפמנון כדמי עונשין על עינוי הקהל הקדוש.

חד גדיא: ואתה כלבתא ויללה לחברה למה פסיכי האופנוען כשונרא ומבזבז הזוזין על תאונות ומשפשף לחוטרא בעצמו ואכל גדיה שרמוטה ואת חברה שלה גם ואף קנה לה פרחים בתרי זוזי, חד גדיא, חד גדיא.



שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.YCגדול10/04/2006 18:13:55
הרגתם אותי. אבל בלי בירה/קרקר/וויסקי בפסח. וכמו שנאמר מגולגלין לרוב, הרי זה משובח!
2.גזגז11/04/2006 20:27:36
קרעתם אותי לגמרי. איציק אתה הכי גדול!!!
3.רואי17/04/2006 16:20:19
אחי גדול!!


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים