הרמב"ם והיד החזקה - איציק קריטי

01/01/2006 22:02:34


לאחרונה הוצע טיפול ביד חזקה בעברייני התנועה, כולל השלכתם לכלא נידח והטלת עונשים פיזיים חמורים על האסירים, כמו איסור להכניס דיאודורנט לכלא, החרמת החוטים לקשירת הסבון במקלחת כדי שלא ייפול, והפעלת נוהל חדש לפיו האסירים ישנים שלושה במיטה אחת במקום שניים כרגיל. נשקלה אפילו האפשרות שהבחור שתפקידו בכלא הוא לבלות עם האצבעות בכל מיני חורים של אסירים כדי לראות שלא הבריחו סמים או פסנתר או משהו, לא יוריד את הטבעות מהאצבעות לפני הבדיקה. אולי גם יאריכו את הבדיקה עד המרפק.

הצעה הגיונית זאת לוקה בחיסרון קטן של התעלמות מהעובדה שהמשטרה אמורה לכפות את החוק, לא לחנך את הנהגים. חינוך, יודע כל אחד, מתחיל הרבה יותר מוקדם. וכאן אני מתכבד להציע מסלול שלם של חינוך הנהגים, ביד חזקה כמובן, החל מגיל צעיר והפיכתם למשהו סביר יותר על הכביש. הקורא מתבקש לשים לב לעובדה שאין שום צורך בהשקעה בהכשרת כוח-אדם לתפקיד, אפשר להשתמש במומחים לנושא שכבר קיבלו הסמכה וזמינים להפעלת המערכת. כל מה שצריך הוא להוציא אותם מהכלא.

גיל הגן – כל פעוט שינהג בפראות במכונית התקועה בארגז החול, יועבר לפעוטון המתאים לעבריינים מסוג זה, שינוהל על ידי אחת המטפלות המתעללות, מאלו שקיבלו הסמכה מבית המשפט אחרי שצולמו כשהן מכות את הילדים שבטיפולם. בפעוטונים מסוג זה האוכל יהיה דייסה של 'רמדיה', השתייה תהיה חלב עמיד עם סיליקון של 'תנובה', ומי שיישאר בחיים יקבל הסעה הביתה באחד המיניבוסים בהם מסיעים פי שש ילדים ממה שמותר.

ביה"ס יסודי – כאן מוטל על המחנכים לנקוט יד חזקה כלפי משתוללי הסקייטבורד, מתפרעי הקורקינטים, מופרעי הסקטים ושאר עברייני רכב פוטנציאליים למיניהם. לא רק שכלי הרכב של העבריינים יוחרמו לאלתר, אלא שהפושע עצמו יצטרך ללמוד את פרק קי"ג בתהילים בעל פה, לכתוב על הלוח "אהיה נהג טוב ואעשה מנוי על ירחון אופנועים חינוכי" מיליון פעם, וישלח לקורס נהיגה מונעת לגיל הרך בניהול 'המועצה למניעת תאונות', עם מדריכים ומורים שהתמחו בהטרדה מינית, מעשי אונס, מעשי סדום ושאר חוויות מתקנות.
ביה"ס תיכון – בגיל 16 כל נער ונערה יכולים כבר להוציא רשיון על 50 סמ"ק. מכאן שהם בחזקת בוגרים וכפופים לתהליך הרגיל של קבלת רשיון נהיגה ושימוש בו. ראה בסעיף הבא.



היד החזקה והטסט

רובנו הגענו לגיל הבגרות בעודנו ממתינים בתור במשרד הרישוי, ויש כמה שגם הזדקנו ומתו לפני שהתור נגמר. בניגוד למה שהרוב חושבים, אין זה בשל חוסר היעילות של משרד התחבורה. כלומר, זה באמת בגלל חוסר היעילות אבל בהפוכה. למעשה משרד הרישוי הוא האמצעי של משרד הביטחון לחשל את העם ולהכינו לבקו"ם, נוסח "מה שלא יהרוג אותך יחשל אותך", ומשרד התחבורה פשוט לא מצליח למלא את ההנחיות של משרד הביטחון במלואם, אחרת רק המתאימים לקומנדו-הימי היו שורדים את התור.

אין ספק שחוסר היעילות גם משפיע על רישוי הנהגים עצמו, למרות שיש מספר סימנים מעודדים מיוזמה פרטית להתפתחויות בתחום. לדוגמה נושא קניית רשיון נהיגה בלי לדעת נהיגה בכלל, מה שמבטיח שהנהג יהרוג את עצמו מהר ויעזור להורדת הצפיפות בכבישים, וגם שלפחות יהיה זה מישהו עם כסף שיוכל לממן פיצויים.

גם הפטנט של העברת נבחנים את מבחן ה'תיאוריה' בעזרת שידור התשובות מעוזר היושב מחוץ לחדר הבחינה נחשב לרעיון מקורי ומשובח. למעשה אף אחד לא זוכר את כל השלטים המחורבנים שצייר אותם מומחה לאגיפטולוגיה על פי ההגיון של כתב החרטומים, וכמובן שלמע"ץ אין כסף גם לכתוב בעברית פשוטה על השלט למה התכוון המשורר. לכל הפחות כאן הנהג מגיע לכביש כשהוא רגיל לתקשורת אלחוטית בה הוא יכול לברר בזמן אמת מה הכוונה בשלט שבו יש עיגול אדום, קו אלכסוני, וכתוב "15 טון או 25 מטר לפנה"צ".
למרות היוזמות הפרטיות יש צורך במדיניות ממשלתית אמינה, ויד חזקה כמובן, וכאן תוצע אחת כזאת:

התיאוריה – זהו שלב הסינון הראשוני של אוכלוסיית המבקשים להיות נהגים, והגיע הזמן להתייחס לשלב הזה בהתאם וברצינות:
100 אחוז תשובות נכונות ומעלה – עובר,
80 אחוז תשובות נכונות ומעלה – עובר, אבל חייב לקבל 10 הצלפות שוט, קנס של אלף שקל, ושבועיים עבודות שירות בשטיפת גרוטאות מתנ"א, כולל ווקס ופוליש.
80 אחוז תשובות נכונות ומטה - יתלה על גרדום המוצב בחדר הבחינה כדוגמה לאחרים. פטור מתליה יינתן לקבוצות האוכלוסייה הבאות: קוסיות, בייב'ס, חתיכות, בלונדיניות, וכל אישה ובת שבאמת משתמשת בנרות שבת, ומביאה תמונות בקלוז-אפ או סרטון קצר להדגמה.

טסט – כיום מקבלים את תוצאת המבחן רק למחרת המבחן, היות ונבחנים גילו להפתעתם שהכאת בוחנים שהכשילו אותם גורמת לסיפוק נפשי רב. העיכוב הזה של יום שלם גורם למתח נפשי רב בציבור וגובל בהתעללות, היות והנבחן צריך להשקיע מאמץ במציאת הבוחן כדי להכותו. הליך מסירת ההודעה יהיה מעתה קצר ומהיר, ורק צריך להוסיף מעט ציוד, נוסף על הדוושות הכפולות, לכל מכונית ללימוד נהיגה:
עובר – הבוחן לוחץ על כפתור, ולידי הנבחן מחליק רשיון מודפס באופן מיידי.
לא עובר – הבוחן לוחץ על כפתור, וממושב הנהג נשלף שיפוד מלובן ונתקע בעכוזו של הנבחן, ואז מזרים השיפוד מתח של מאה אלף וולט. לאחר שנשאר מהנבחן הכושל רק אבק, שואב אבק קטן מנקה את הכסא ומכין אותו לנבחן הבא. באופנועים, אגב, הכפתור יפעיל מטען נפץ רב עוצמה הטמון במושב האופנוע, שיעיף את הנבחן לכל הרוחות בתפזורת. למען מניעת האפשרות שהנבחן יקפוץ מהאופנוע וימלט, כל טסט יתחיל בנוהל קשירת הנבחן לאופנוע.

הכן רכבך ביד חזקה

גם לאחר שזכה האזרח המאושר ברשיון הנהיגה מוטלת עליו אחריות להתקנת מספר עזרים, לפי הנחיות המשטרה, שיעזרו לו לנהוג כשורה:
אנטי-מאיץ – פטנט פשוט ביותר. עיקרו חוט דק הקשור מצד אחד לדוושת הגז, ומצד שני לאשכיו של הנהג. כל לחיצה על הגז גורמת לחוט להימתח ולנהג להתחרט על היום בו גידל ביצים, או על הרגע בו החליט להאיץ. השאלה היא מה עם הנהגות, וכאן מוצע שכל נקבה תעשה פירסינג בדגדגן והחוט יהיה קשור לעגיל הזה. לדתיות מוצע מסלול חילופי שבו החוט יהיה קשור למצית שידליק את נר השבת (ראה את סעיף 'התיאוריה' להסבר נקודה זאת).
אורות גבוהים – היות ונמאס מהטיפוסים שנוסעים כל חייהם עם אור גבוה מפני שהם עסוקים בפלפון מכדי להבחין באור הקטן והכחול שמסמן להם שהאור הגבוה מופעל, מוצע שמתח חשמלי גבוה יועבר לא רק לאורות אלא גם להגה, מה שבטוח יגרום לנהג להרגיש שמשהו לא בסדר. מעבר לשתי דקות של הפעלת אור גבוה ברצף תופעל פצצה מתחת למושב הנהג ותעיף את הדביל לעזאזל. נשים, אגב, יכולות לבקש שהמתח החשמלי לא יופנה להגה אלא לעגיל, דרך החוט הקשור לדוושת הדלק.
צופר – הצופר נועד למצבי חירום בלבד, לא לזירוז המתעכבים ברמזור. מצב חירום שאכן מצדיק צפירה, מצדיק גם הפעלת כיסא מפלט שיעיף את הנוסעים מהרכב. הבעיה היחידה שיש לפתור היא שהנהג עדיין קשור עם הביצים לדוושת הגז. מצד שני, מצב חירום זה מצב חירום, ועדיף נהג בחיים ובלי ביצים מנהג מת, ושידע בפעם הבאה לא להיכנס למצבי חירום.
מהירות – אם מותר לנסוע במהירות של עד 100 קמ"ש, למה בכלל להרשות שרכבים יוכלו לנסוע מהר יותר? ברגע שמחוג המהירות עובר את ה-100, הדלתות ננעלות אוטומטית למניעת בריחת הנוסעים, הברקסים מנותקים, המנוע מתפוצץ והמכונית עולה באש. במקרה של אופנוע הנתפס כשהוא עובר את המהירות המותרת, האופנוען יחויב להחליף את אופנועו ל-ZX כלשהו, ולעשות ביטוח חיים כשהמוטב הוא משטרת התנועה. באם האופנוען מעל גיל 50 תהיה באפשרותו לבחור במסלול חילופי של קניית אופנוע BMW, בתנאי שקרא את ספר-האופנוע בגרמנית שוטפת, עשה בדיקת עיניים, וקיבל אישור מהפסיכיאטר המחוזי.

לעשות ביד החזקה

לאחר הפעלת הנ"ל, נגיע לשלב בו יש סיכוי שהנהגים אכן יתחילו להיזהר על הכביש. אבל עדיין נדרשים אמצעים משלימים:
גיל הזהב – הבחין השוטר בנהג המבצע עבירת תנועה, והתברר כי הנהג/ת מעל גיל 60, יוציא השוטר את הנהג/ת מהמכונית, יתקע בראשו כדור ויזמין גרר לפינוי המכונית מהכביש.
מסטוליות – הבחין השוטר בנהג הנמצא בהשפעה של חומרים משכרים, יוציא השוטר את הנהג מהמכונית, יתקע בראשו כדור וכו'.
מעבר נתיבים ללא איתות - יוציא השוטר את הנהג מהמכונית וכו'.
שימוש לא מוצדק בנתיב עקיפה – יוציא השוטר וכו'.
פרצוף מכוער כללית או התחצפות לשוטר - יוציא וכו'.
מעבר באור אדום – גילו חישני התנועה כי עבר הנהג את הפס הלבן בשעה שהרמזור אדום, מייד תשוחרר משקולת של 20 טון התלויה מעל הצומת, ותמעך את העבריין ומכוניתו לעובי שלא יפריע לתנועה.
חניה לא חוקית – כל מכוניות המשטרה יצוידו בוו-גרירה, והנהג החונה יקשר לניידת ויצטרך לרוץ אחריה כמה שעות לפי חומרת החניה. במקרה של חניה באדום-לבן ייקשר הנהג לוו הגרירה של הניידת ברגליו, לא בידיו, ויצטרך לרוץ על הידיים.

היד החזקה מסכמת

נכון שצריך להיות גבר כדי לנהל את הנושא בצורה גברית וביד חזקה, אבל לא צריך להאכיל את הציבור בקש וגב"בה. מספיק מדיניות מוטו-רית ברורה או משהו.
מי שחושב שהיד החזקה קצת קיצונית, שידע שנפסלו על הסף הצעות מעניינות כשלעצמן, כמו לירות בכל הנהגים מייד, אלא אם כן הם אופנוענים, או לירות בכל הולכי הרגל כדי שיפסיקו לרדת לכביש ולהידרס.
מכאן שהיד החזקה בעצם מתונה ונחמדה, ורק אם תתמנה לעורך, למשל, תיקח בחשבון גם ההצעות הבאות: ציוד הניידות בטילי נ"ט, מיקוש הכבישים, ייקור הדלק למכוניות בחמישים אלף אחוז, איסור על קניית מכוניות, ובכלל סגירת המדינה עד שאנשים שרגילים ברוב חוצפתם להרוג את עצמם יפסיקו את זה מייד, ויפה שעה אחת קודם.


שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.המן02/01/2006 06:20:09
לאשפז בכפיה את כותב הכתבה.
2.el presidenteמצ'וגע04/01/2006 07:54:25
מצ'וגע
3.כמוני כמוכםמוזר04/01/2006 20:54:25
הכתבה הכי מטורפת שראיתי אבל קראתי עד הסוף ממש מעניין מה שמוזר אה....
4.יקיר הענףלאשפז רק אחרי שנקבל עוד12/01/2006 21:27:48
כמה טורים כאלו. בחופשות מאשפוז, לא לשכוח לכתוב טור


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים