עמיר שבתאי - ברך בכביש

25/11/2005 15:59:45

ברך בכביש

עמיר שבתאי

ברך בכביש. מושא החלומות הרטובים של כל רוכב כביש מתחיל. "אם אני מצליח להניח ולגרד את הסליידר בכביש", חושב לעצמו הרוכב הטרי, "ברור שאני רוכב טוב, מהיר, ובכלל שאקל עולם", לא?!

האמת היא שפעם, לפני הרבה שנים, באמצע שנת 93, עת רכשתי את ה-FZR1000 שלי, החלום היחיד שהיה לי היה להניח את הברך על הכביש. בניגוד להיום, מעטים היו הרוכבים במחוזותנו שהגיעו לשם. האופנוע הגדול הראשון שלי היה דוקאטי פנטה 600 במצב "לא משהו", ובהטיות הוא היה מחליק לי את שני הצמיגים בפתאומיות. עד היום אני מחזיק טובה לאלוהים על כך שבדרך נס, מעולם לא נפלתי ממנו. על ברך בכביש כמובן שלא היה מה לדבר. זה שחזרתי אתו מרכיבות שבת בשלום כששני הגלגלים ואני בסדר הנכון כפי שיצאנו לכביש, כבר העיד על השלמה מוצלחת של המשימה.

" יצא לי להיות עד לשיחה בין שני רוכבים. רוכב א' דיבר על מהירויות הפניה שהוא מצליח לספק, בעוד השני חזר כמנטרה על מגע הברך שלו באספלט כמדד למהירות הרכיבה שלו. בסופו של דבר התעצבן רוכב א' ושאל את רוכב ב': "כן, אבל באיזו מהירות רכבת בתוך הפניה הזו"?"מה זה משנה?" החזיר לו רוכב ב'. "אתה בכלל לא מגיע עם הברך". "

מאוחר יותר רכשתי את ה-FZR, והרומן של הברכיים שלי עם הכביש התחיל. ואני בכוונה כותב "ברכיים", עוד לפני הסליידרים: שתי הברכיים שלי נגעו עם הימאהה בכביש בשתי הזדמנויות שונות. ברך ימין שלי נגעה בצילומים הראשונים שלי על האופנוע, והג'ינס נקרע. ברך שמאל שלי כבר נפצעה ממש כשבמהירות של כ- 130 קמ"ש שייפה את הכביש. דווקא כאן הג'ינס רק שופשף ולא נקרע, ולא ממש ברור לי איך הברך חזרה הביתה מדממת ומשוייפת לחלוטין.

שניה אחר כך כבר קניתי חליפה. מעיל היה לי כבר, והלכתי על חליפה שלמה. סליידרים נגמרו לבלי שוב בערך שלוש פעמים בשנה, ועקב המחירים בארץ ומחסור כללי, גוייסו כל מכרי להביא אספקה מחו"ל. קסדות אראי סופקו לי במחירי הנחה גדולים מאופנועית כשליאורה לוקחת אותי אישית תחת חסותה, ומגפי רכיבה באו מ"ארנב" המיתולוגי, שם עבדתי כאיש מכירות בשנת 94. חליפות הלכו ובאו פעם בשנה, סליידרים נגמרו, קסדות הוחלפו לאחר כל טוטאל לוסט או "סתם" החלקה, ובאופן כללי הוצאתי ים של כסף על ציוד רכיבה. בסוף 99 עשיתי את התאונה המטומטמת הפרטית שלי (70 קמ"ש בתוך העיר!!), ויצאתי ממעגל הרכיבה לכמעט שנה וחצי. שם גם נגמר הרומן בין הסליידרים שלי לאספלט.

 בשבוע שעבר יצא לי להיות עד לשיחה בין שני רוכבים במוסך אישימוטו. רוכב א' דיבר על מהירויות הפניה שהוא מצליח לספק, בעוד השני חזר כמנטרה על מגע הברך שלו באספלט כמדד למהירות הרכיבה שלו. בסופו של דבר התעצבן רוכב א' ושאל את רוכב ב' (תרגום חופשי מזיכרון סנילי): "כן, אבל באיזו מהירות רכבת בתוך הפניה הזו"? הסתכלת בלוח השעונים?". "מה זה משנה?" החזיר לו רוכב ב'. "אתה בכלל לא מגיע עם הברך".

צר לי לאכזב את כולכם, רוכבי הברכיים, אבל רכיבה עם ברך בכביש היא לא יותר מטכניקה פשוטה. מאז אותה תאונה שלי לפני כמעט שש שנים, לא חזרתי לרכב עם הברך על הכביש. לא התגעגעתי להליך הקחחחח של הסליידר בכביש, וזה גם לא עניין אותי. סגנון הרכיבה שלי, שהיה אגרסיבי בסגנון "קודם ניכנס לפניה בלי להוריד גז ואחר כך נראה איך מסיימים אותה", עבר לסגנון רכיבה שמתאים לאבא לשתי בנות שרוצה גם לראות אותן גדלות: קודם בלום, צפה, ורק אז פתח גז. בזהירות. פרופורציות ופרספקטיבות בחיים משתנות כשאתה ראש למשפחה. היום מעניין אותי יותר לקחת קו פניה מדויק, לבחון שוב ושוב מאיפה בדיוק מגיע העיוות בשלדה, או מה גורם לבולם האחורי להתנהג כמו שהוא מתנהג, מאשר להיות מהיר, ונמרוד בוקר ויונתן ענפי יאשרו את זה. הם צריכים תמיד לחכות לי. פעם, הם לא היו צריכים.

אז נכון שבחודשים האחרונים אתם רואים אותי מצולם עם סליידר לוחך כביש. אז מה? פתאום הפכתי להיות רוכב מהיר או טוב יותר? בוודאי שלא. ברגע שהבנתי שהזמן של יוני איתנו מצטמצם והולך, ויש חשש ממשי שאני אצטרך להצטלם על אופנוע ספורטיבי, שיניתי מעט את סגנון הרכיבה שלי. יוני ואני לקחנו לאחר צהריים אחד אופנוע (R6), ואני התאמנתי בפיקוחו הצמוד של הכוכב מסגנון רכיבה המכתיב ברכיים צמודות למיכל הדלק, לאחת תלויה הצידה. שעה וחצי של אימון החזירו אותי לימי העבר, וזהו.

 ברך בכביש כאמור, היא טכניקת רכיבה. הרי כולנו מכירים תמונות של רוכבים עם ברך בכביש ואופנוע כמעט זקוף. ושתדעו: במבחני הדרכים אני בכלל לא טורח להוציא ברך החוצה. בצילומים זה כבר סיפור אחר. שם אני כבר חייב את זה לכם!!!



 

 

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.השואלזמנו של יוני?25/11/2005 19:00:44
למה הכוונה זמנו של יוני הולך ומצטמצם? זה נשמע כאלו הוא גוסס.
2.ניר דר רשת27/11/2005 20:37:04
תן לו בברכיה !!!


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים