נדב סורק - הבשלה


הבשלה 

בטור ראשון על הצעדים הראשונים בעולם הדו גלגלי "אתה צריך ללמוד ללכת לפני שאתה לומד לרוץ". כל אחד רוצה להתקדם קדימה. מעטים האנשים שנהנים לעמוד במקום. מעטים האופנוענים שקונים אופנוע בגיל 18 ונשארים באותה קטגוריה. תמיד יופיע אופנוע חזק יותר, מהיר יותר, חד יותר וטוב יותר. אם מדובר בחרגול שטח או נושם דיזלים תמיד מתכננים את הצעד הבא. אבל כמו תינוק בצעדיו הראשונים יש לתכנן את הצעד הבא, צעד אחרי צעד - יש לתכנן את ההתקדמות הבאה לאט ובשיקול דעת. יצרני האופנועים לא עושים לרוכבים ימים קלים. יחס של פחות מק"ג לכ"ס היום הוא מציאות, מי חלם עליו לפני עשור. מכלולי האופנועים נבנים היום בטכנולוגיות טובות יותר ויותר. תנו לאופנוען שגדל על מפלצות התהילה הבריטיות של שנות השישים איזה יפני חדיש והוא יתפעל. קלות ההפעלה, הכוח הזמין, קלות התחזוקה ועוד שמעניקים אופנועי הדור החדש היו מדע בדיוני לפני עשרים שנה. מי שקרא את "זן ואומנות אחזקת האופנוע" לבטח זוכר את הקטעים הטכניים אודות השינויים שעושה פירסיג באופנוע תוך כדי רכיבה. היום האופנוע הוא מכונה מתוחכמת, מתקדמת באופן טכנולוגי. מי שנכנס לתחום הטכנולוגיה של האופנועים נכנס לבור שאין לו תחתית, סוגי השלדות, הבולמים, הבלמים והצמיגים הם רק קצה קצהו של עולם זה. לא מדובר כבר במפלצת ברזל שמעט ידע טכני מאפשר טיפול מלא. אם תבקרו במוסך של מקצוען, מדף הספרים שלו אינו מלא עוד בפורנוגרפיה זולה אלא בספרים טכניים אודות האופנוע. לשמוע את המנוע ולדעת אם הוא פועל באופן תקין זו לא אינדיקציה. האינפלציה בביצועי האופנועים דורשת מהרוכב אינפלציה זהה ביכולת הרכיבה. להשתלט על אופנוע בן 50 כ"ס אינה דומה לשליטה על מנוע שמפיק 170 כ"ס. בעוד שgsx1100 שנת 87 היה מספק 130 סוסים צנועים, יורשו לשנת 2005 מנפיק 175 סייחים. מדובר בעליה של 34 אחוזים. מה שכן מדובר על אופנוע ששוקל 13 אחוז פחות. תעשו חושבים שנייה ותבינו את ההבדלים. מה קשור צעדים ראשוניים של תינוק לאופנועי סופר ספורט ? ובכן קחו את האופנוען המתחיל שעולה על אופנוע 500 מתעמת עם 50 סוסונים ידידותיים. הוא ייהנה מאותם סוסים בכבישי ישראל, ואז מגיעה השאלה הקשה לכל אופנוען... "מה הלאה ?" האם הצעד הנכון הוא ל-"600" ספורטיבי קיצוני או האם עליו להמשיך ולהתמקצע על אהבתו הנוכחית. ניתן להעמיד את האופנועים במדרגות, GS500 עומד על מדרגה שונה מR6 שעומד על מדרגה שונה מ-XR600. מהו הסדר הנכון לעליה במדרג ? לא פעם נתקלים ברוכב שעולה מדרגה גובהה מחמש מאות חביב ל600 סופר ספורטיבי. האם מדובר בעליית מדרגה או בקפיצה מעל הפופיק ? לדעתי מדובר בקפיצה מעל הכתפיים לא מעל הפופיק. תקראו לי פחדן, קראו לי קונפורמיסט אבל מדובר בכביש לא בילד בן שמונה חודשים שמנסה לחרבן באסלה ולא בסיר. הילד שלנו במקרה הרע יחליק ונאלץ לחלץ אותו מהאסלה, הרוכב יכול לגמור בגבס, בבית לוינשטיין או בארון (חו"ח). "מיציתי את האופנוע, הגיע השלב להמשיך הלאה", מי לא חשב או אמר את המשפט הזה ? אישית אני לא מאמין בו. קחו כל אופנוע, ותמיד ניתן להוציא ממנו עוד. רוכב מיומן יותר , מקצועי יותר יוכל לקחת את "הגרוטאה" שלך ולמד אתכם שיעור בדיני צניעות. לא פעם שמעתי על קבוצת "גרזנים" אם אופנועים כבדים וספורטיביים שקיבלו בראש מרוכב מיומן מהם שרכב על אופנוע נחות. הדוגמא הטובה ביותר היא הניצחונות של ולנטינו רוסי, להבדיל אלף אלפי הבדלות, על הימאהה שהיה נחות לעומת העדר מבית הונדה בתחילת העונה הנוכחית. קחו גלולת צניעות, קחו שוט מציאות, ותבינו שלפעמים עדיף ללכת עקב אחרי אגודל, בעיקר שמדובר בנושאים של חיים ומוות. ועוד מילה קטנה, כולנו ישראלים, כולנו גברברים מלאי טסטוסטרון ורצון להוכיח את עצמנו. אל תתנו ל"נשמות טהורות" שיקראו לכם "גרזנים", "תותחים" ועוד כלי משחית שונים. כמה שאתם חושבים שאתם טובים, אתם טיפה פחות טובים. תנו לעצמכם מרווחי בטיחות, קחו את הספידומטר ותורידו עשרה, חמש עשרה קמ"ש ממה שנראה לכם שאתם יכולים לרכב במקום מסוים. עדיף לספר על הטיול בשבת, מאשר שיספרו איך הרגישו ששמעו על מה שקרה לכם.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים