סיכום האופנועים החדשים ל-2006, וקצת מעבר


סיכום האופנועים החדשים ל-2006, וקצת מעבר

סיכום מהיר של עיקר האופנועים החדשים והמשופרים ל-2006, וגם כמה כאלה שאולי נראה בעתיד המעט רחוק יותר.

עמיר שבתאי


הונדה הורנט 1000


הונדה תשיק לקראת שנת 2006 אופנוע עירום חדש, המתבסס על ה-CBR1000RR, ואשר יתחרה ישירות בפייזר של ימאהה מונע מנוע ה-R1, וב-K1200R של ב.מ.וו. האופנוע החדש יעשה גם שימוש במכלולי המתלים של ה-CBR1000RR, אשר יותאמו לעבודה עם השילדה החדשה והאופי השונה של האופנוע. הבלמים ילקחו ישירות מהאופנוע המקורי. האופנוע החדש יחליף את ההורנט 900 המזדקן, ויקרא, איך לא, הורנט 1000.

הונדה CRF450R


הונדה תשפר עוד את ה-CRF450R לשנת 2006. המנוע ימוקם נמוך יותר וקדומנית יותר, משפר את חלוקת המשקל ומרכז הכובד של האופנוע. המנוע יעבור גם שינוייי קרבורציה ושינויים נוספים להחלקת עקומת הכח, והגיר כמעט חדש לחלוטין. האופנוע גם ישקול מעט פחות, אם כי לא נראה שהשינוי כאן משמעותי. גם דגם ה-250 יעבור שינויים בעיקר במתלים ובזרוע האחורית, והאופנוע יהיה גם כאן קל יותר בכמה גרמים.

הונדה CB1300

הנה לכם אופנוע שהיו לגביו שמועות במשך זמן רב, וכבר נבחן על ידי עיתונאים בעולם ב... מסלול מירוצים. האופנוע הוא למעשה ה-CB1300 המוכר, אשר נוסף לו חצי פיירינג מלפנים. השלב הבא הוא כנראה פיירינג מלא, ולאחר מכן שלדות קורה כפולה ו.. רגע: בסרט הזה לא היינו כבר???


הונדה DN-01

הונדה ממשיכה להציג דגמים חדשים. אתמול השיקה דגם אבטיפוס של אופנוע אוטומטי, אשר יוצג בתערוכת טוקיו, ואשר הונדה מבטיחה כי יגיע לייצור סדרתי. ה-DN-01 הוא אופנוע שהונדה מגדירה "ספורט תיור", אשר מתבסס על מנוע v-twin 680cc אך עם מערכת הינע אוטומטית במקום הגיר המסורתי. מע' ההינע הרציף של הדגם החדש דומה למע' הוריאטור המותקנת בקטנועים, אך בנוסף, יוכל הרוכב לברור באיזה מצב הוא רוצה לרכב. בדומה אגב, למערכת המותקנת בבורגמן 650 של סוזוקי, ואשר זה היה עניין של זמן בלבד לפני שתאומץ על ידי עולם האופנועים. הרוכב יוכל לברור בעצמו גם את ה"הילוך" בו הוא מעוניין לנוע, או לבחור במצב אוטומטי מלא. הונדה כאמור, מייעדת להוציא את האופנוע לשיווק כבר בעתיד הקרוב.

ימאהה YZF-R1 / YZF-R1SP

דגם 2006 של הסופרבייק של ימאהה יכלול בעצם שני דגמים. הדגם ה"רגיל" והמוכר לנו, יקבל עוד כשלושה כוחות סוס וכשני ק"ג פחות. מה שכן חדש היא ורסיה נוספת של האופנוע, שתקבל את אותיות הקסם "SP". האופנוע ייוצר במהדורה מוגבלת. עיקר השינויים בין שני הדגמים יהיו המתלים מהתוצרת הכי טובה שאפשר לקנות ב"אוהלינס" השוודית, בלמים משופרים, ומה שנראה כתיבת הילוכים נשלפת. ההספק של שני הדגמים יעמוד על 175 כ"ס לפני השימוש בראם אייר, אך גירסת ה-SP מן הסתם תקבל מע' ניהול מנוע חדשה, ותכוונן מראש להוציא יותר ביצועים המתאימים למסלולי המירוץ.

ימאהה MT-03

ימאהה הציגה את דגמי 2006 של החברה, והליין החדש כלל, כמצופה, גם את ה-MT-03. אחיו הקטן של ה-MT-01. הדגם החדש בעל העיצוב האוונגרדי חדשני, מונע על ידי אותו מנוע 660 סמ"ק ארבע פעימתי, המניע גם את ה-XT660 של ימאהה. האופנוע החדש ממשיך את הקו שהתווה אחיו הגדול, וללא ספק יהיה אופנוע מעניין מאד לרכיבה בכבישים מפותלים.

ימאהה מידנייט סטאר


ימאהה תוציא לייצור את הקרוזר הגדול ביותר של ימאהה עד היום. האופנוע יהיה בעל שלוש גרסאות אבזור, כשהדגם הראשון היוצא לאור יענה לשם XV1900 Midnight Star. המנוע בעל נפח של 1854 סמ"ק, וכמובן בתצורת V2 מקורר אויר. להגברת אפקט המומנט של הקרוזר החדש, מורכב לו שסתום EXUP באגזוז, וההנעה הסופית היא על ידי רצועה ולא שרשרת. שלדת העריסה הכפולה עשויה אלומיניום, ומתבססת על דגם 1700 הסמ"ק של ימאהה. בסיס הגלגלים עומד על לא פחות מ-1715 מ"מ ארוכים, וחישוקי 17 ו-18 אינץ' המאפשרים מידת צמיג אחורי ברוחב 190 מ"מ, ו-130 מ"מ מקדימה. האופנוע החדש הינו למעשה מבית "סטאר מוטורסייקלס". החברה החדשה שהקימה ימאהה לא מכבר היא למעשה חברה עצמאית ונפרדת, הממותגת על ידי היצרן היפני מחדש לאופנוע קאסטום וקרוזרים בלבד. זאת על מנת לחזק את סקציית הקרוזרים של ימאהה בארצות הברית.

ימאהה TTR

ימאהה הרימה סוף סוף את הכפפה שזרקה הונדה עם ה-CRF-50 שלה, ובשנה הבאה נראה למכירה TT-R 50 סמ"ק. קטן, אך עם מכלולים היכולים לשאת אדם בוגר ללא בעיה, כמו שמראה התמונה. שוק אופנועי המיני הולך ותופס תאוצה, בעיקר באיטליה ובריטניה, ובשנים האחרונות רואים יותר ויותר רוכבים בוגרים מנצלים את העלויות הנמוכות של אפנועי המיני כדי להשתתף במירוצים. ובכן, גם בשטח. בכך מצטרפת ימאהה להונדה וגם ל-KTM, להם יש דגם SX-50 מיני. האופנוע יוצע עם תחילת מכירתו אצל הדילרים עם שוק אביזרים ושיפורים ענק, המיוצר ומשווק על ידי ימאהה עצמם. החל ממדבקות, וכלה בקיט 84 סמ"ק.

ימאהה פייזר 1000

ימאהה הציגה אותו בפאריז. האופנוע הוא פחות או יותר YZF-R1 חשוף, עם שלדת אלומיניום, מכלולים הלקוחים ישירות מדגם הספורט, ו-150 כ"ס. כנראה שצפוי גם דגם בעל חצי פיירינג שישלים את ליין אופנועי העירום של החברה, בדומה לשני דגמי 600 הסמ"ק. למרות שחיצונית נראה האופנוע כמעט זהה, הרי שלא צריך להיות גאון כדי לדעת שהפייזר החדש הינו למעשה כמעט R1 עירום. ימאהה הגיבה במלוא העוצמה לטיל העירום של BMW, והוציאה אופנוע חדש לחלוטין המבוסס על ה-R1 של 2004. המנוע כבר היה שם, אלא שהוא שודרג לזה של דגם 2004 של הסופרבייק מימאהה עם כיוונון אחר, ו-150 כ"ס. אולם כעת קיבל האופנוע גם את שלדת ה-R1 ואת המתלים מקדימה ומאחור. הבלמים הם אחרים ואינם רדיאליים, ומותאמים יותר לאופי חלוקת המשקל של אופנוע עירום. עוצמה לא היתה חסרה להם גם על הדגם הישן. האגזוז ירד למטה כמיטב האופנה העכשווית.

ימאהה YZF-R6


ימאהה חשפה באופן רשמי את ה-YZF-R6 החדש ל-2006 עם הספק גבוה יותר, והתנהגות כביש קיצונית. עיצובו של האופנוע מושפע ישירות מאופנוע המוטו GP של ימאהה, והאגזוז נמוך וקצר.

קאוואסאקי ZX10R

בדומה לכל דגם "מטורף" שמכה את השוק שהולך ומתמתן עם השנים (CBR900RR, R1 ודומיהם), גם הקאוואסאקי המוטרף ביותר (והמהנה ביותר לטעמי הפרטי, ע"ש), הולך בדרך כל אופנוע מטורף, ויתמתן בשנת הדגם הבאה. כבר אי אפשר יהיה לצאת עם האופנוע מפניה בסגנון עדות המוטו GP עם גלגל אחורי רועד בהחלקות קטנטנות, וקדמי נוגע לא נוגע בכביש. הדגם הבא הולך בעקבות ה-ZX6R (המבחן לאופנוע יועלה בקרוב מאד לרשת), וממתן את התנהגות הכביש הפרועה שלו לטובת מהירות רכיבה גבוהה יותר ומפחידה פחות. המנוע עבר שינוי מהותי. האלטרנטור עבר הצידה בצמוד לגל הארכובה, ומערכת ההזרקה חלפה מן העולם לטובת חדשה וטובה יותר. מע' הפליטה חדשה אף היא, עשויה טיטניום, ובניגוד לדגמים אחרים של קאוואסאקי, עולה אל מתחת לזנב עם שני (!) דודי פליטה. ההיגוי, שגם כך היה זריז מאד, יהיה זריז עוד יותר בזכות מנוע הממוקם גבוה יותר וקדימה יותר, אך שלא כמו בעבר, יקבל האופנוע משכך היגוי. חיבור הזרוע האחורית השתנה, והוא ממוקם במקום גבוה יותר בשלדה. מאפשר לאופנוע לצאת מפניות באופן חלק יותר עם הורדה טובה יותר של הכח אל הגלגל האחורי. מה שאומר כמובן שאפשר לצאת מפניות עם עוד מצערת לעומת הדגם הקודם, ועם מהירות יציאה מפניה גבוהה יותר. כאמור, טוב יותר, מרגש פחות.

קאוואסאקי ZZR-1400


קאוואסאקי אכן הוציאו את טיל הקרקע שלהם, וכצפוי, לא יהא זה דגם אבולוציוני נוסף למשפחת ה-ZZR1100-1200, אלא אופנוע חדש לחלוטין מסובב ה-ZX12R. אז הפתעות גדולות אין כאן. כולנו צפינו את השמועות בגין אופנוע בנפח 1300 סמ"ק שיתבסס על שלדת ומנוע ה-ZX12, והירוקים אכן מספקים את הסחורה אך עם נפח גבוה מעט יותר. נפח מנוע ה-ZX12 הוגדל בעוד כ-150 סמ"ק ל-1,352 סמ"ק, וצפוי להוציא הספק מעט גבוה יותר. שלדת המונוקוק של ה-ZX12 מבטיחה מראש התנהגות כביש מצויינת, והאופנוע החדש כאמור אינו אבולוציה של סדרת ה-ZZR, אלא קרוב יותר באופנוע ל-K1200S של BMW, וכמובן לאבי אופנועי האימה, הסוזוקי היאבוסה. תנוחת הרכיבה החדשה אינה מזכירה את דגמי ה-ZZR וטוב שכך, אלא דומה יותר לדגם הzx12 עליו מבוסס האופנוע השינויים מסתכמים ברגליות מעט נמוכות יותר וקרובות לאופנוע, וכידון משוך יותר לאחור. זאת כדי לספק נוחות רכיבה גבוהה יחסית גם במהירויות שפויות לטובת יכולת תיורית טובה הנדרשת מאופנוע כזה. המתלים והבלמים הם ממיטב האופנה האחרונה, עם בלם רדיאלי ובולם קדמי שבא מה-ZX12. העיצוב ממשיך את הקו של אופנועי הספורט של קאוואסאקי, וקשה לטעות באופנוע החדש ולחשוד בו שבא מבית שאינו ירוק. המאותתים ופתח האויר המחודד מקדימה, נלקחו ישירות מה-ZX6R האחרון, ואילו הפנסים מקדימה, ופתחי יציאת האויר מהצדדים שנראים כאילו הועתקו מדגמי ה-RF זצ"ל של סוזוקי, משווים לאופנוע את המראה העדכני/מוטרף הנדרש מטיל חדש שאמור להכות גלים ולמשוך את הלקוחות אל אולם התצוגה.


קאוואסאקי ER6


קוואסאקי יוציאו לקראת סוף השנה אופנוע 650 חדש עם שני צילינדרים בשורה, ובנפח 650 סמ"ק. האופנוע אמור להתחרות באופנועים כמו הבנדיט 650 של סוזוקי, הימאהה פייזר, הסוזוקי SV650, וההורנט 600 של הונדה. דגמי האבטיפוס כבר נבחנו על ידי עיתונאים בעולם. לאחר ההצגה של ה-ER-6 העירום, הציגה קאוואסאקי גם דגם "לבוש" של האופנוע, אשר יתחרה ישירות ב-SV650 של סוזוקי, אשר יוסיף את האות "F" לשמו. תוספת הפיירינג מכתיבה שינויים בפנס הקדמי, שקיבל פנס יחיד במקום השניים בתצורת אחד על אחד של הדגם העירום. ההספק עומד על 71 כ"ס מכובדים.

קאווסאקי VN900


קאוואסאקי יעדכנו לשנה הבאה את ה-VN800 הכמעט נצחי, כשהמנוע מקבל 100 סמ"ק נוספים. שרשרת ההינע הועברה מן העולם לטובת רצועת הינע. הכל כדי שהאופנוע יהיה טוב יותר בסל"ד הביניים הנחוץ כל כך בקרוזרים. עיצוב האופנוע עבר שינוי מסיבי כדי שידמה יותר לאח הגדול והמוצלח: ה-VN2000. לאופנוע תתלווה גם גרסת תיור אליה יתווספו האותיות LT.

סוזוקי סטרטוספר


אמנם קונספט בלבד, אבל כנראה שייצאה לשוק בשנים הקרובות. סוזוקי הציגה אופנוע קונספט חדש העונה לשם "סטרטוספר" (“Stratosphere”).. העיצוב כאן ולשיקולכם, אך נספר לכם שבמנוע יש לא פחות משישה צילינדרים המספקים נפח כולל של 1,100 סמ"ק, והמנוע הרחב מספק לא פחות מ-180 כ"ס. מגזין MCN מדווח כי האופנוע החדש אמור לשמש כאופנוע כל בו, שיודע גם לספק ביצועי מנוע נאים מאד על הכביש הפתוח. האופנוע כאופנוע כל בו אמור לדעת לספק שני רוכבים בטיול של שבת, בדיוק כמו שהוא אמור לספק את הרוכב בנסיעה למכולת או בתוך העיר. מה שדי ברור הוא שהאופנוע לא מכוונן יותר מדי לכיוון הספורטיבי בשל מה שנראה כשלדת צינורות, למרות מתלים מהשורה הראשונה, ובלמים רדיאליים. אלא אם כמובן מותקנת באופנוע שלדת מונוקוק אשר אינה נראית לעין בתמונה המצורפת. שלושה אופנועים עיקריים עד עתה נשאו שישה צילינדרים, אך אף אחד מהם לא הצליח ממש בשוק, וכל הפרוייקטים הללו נגנזו בסופו של דבר. השניים המוכרים ביותר הם כמובן הם ההונדה CBX1000, והקאוואסאקי Z1300. אופנוע מוכר פחות אשר נשא ששה צילינדרים היה הבנלי Sei, אשר היה כישלון מהדהד. לא ברור מדוע סוזוקי בחרה דווקא בתצורת המנוע הזו, אשר לא הוכיחה עצמה בעבר, ואשר עלויות האחזקה שלה גבוהות מאד.. אם הצבעים נראים לכם מוכרים, הרי שזה לא במקרה. סוזוקי מרמזת הן בעיצוב האופנוע והן בצבעיו ל"קאטאנה" המקורי. האופנוע אשר הביא את בשורת העיצוב לאופנועים היפניים. דגם הקונספט מאובזר במושב עור, נורות לד מקדימה ומאחור, מסיכת חזית מכווננת חשמלית, כידון מתכוונן ועוד. ההצגה הרשמית של האופנוע תתקיים בתערוכת טוקיו.


סוזוקי M109R

סוזוקי הציגו את הפאואר קרוזר החדש שלהם העונה לשם M109R. כינויה של כל סדרת הקרוזרים בארה"ב היא "בולבארד", וכך נחשף גם האופנוע החדש לעיתונות, אם כי סביר להניח שכשיימכר באירופה ימשיך להיקרא "אינטרודר".


GSR-600

סוזוקי השיקו באופן רשמי את הבייבי קינג, או GSR600 בשמו האמיתי, בתערוכת פאריז. המנוע, מוזרק כמובן, מבוסס על זה של דגם ה-R אשר כוונן מחדש לטובת יותר כח בסל"ד נמוך יותר, ואמור להתחרות בפייזר 600 של ימאהה.


GSX-R


שני דגמי ה-600 וה-750, קיבלו עיצוב זהה לדגם ה-1000, ועם אגזוז נמוך בסגנון הדגמים החדשים מימאהה וקאווסאקי, וכמעט זהה לדגמי המוטו GP של סוזוקי, ה-GSV.


טריומף 675


טריומף חשפה לקראת תערוכת פאריז את הפרטים המלאים על אופנוע הסופרספורט שלה. יתרון הנפח של 75 סמ"ק לעומת רוב אופנועי הסופרספורט האחרים, אמור לפצות מעט על הצילינדר החסר ממנוע הטריפל, לעומת ארבעת הצילינדרים של היפנים, ויתרון 150 הסמ"ק מהטווין של דוקאטי. בדיוק באמצע אם לא שמתם לב, ולדעתי האישית (ע"ש), כנראה שממש לא במקרה כהכנה לקטגורית נפח חדשה מיוחדת לטריומף בסופרספורט. האופנוע, שמתחרה מול היפנים בקטגוריית הסופרספורט למרות הנפח הבעייתי משהו, מספק 123 כ"ס ממנוע הטריפל שלו ב-12,200 סל"ד.

טריומף בונביל


הבונביל החדש הוא רפליקה של הדגם הקלאסי ה"בונביל סקראמבלר", עליו כבר דווח בעבר. המנוע כמתחייב, הוא טווין בנפח של 865 סמ"ק, המספק 54 כ"ס. האופנוע כבר עבר כאב טיפוס רכיבות מבחן לפני כחודשיים על ידי עיתונאים, בריטיים בעיקר, וכעת יצא לפס הייצור.

אפריליה טואונו

הטואונו, דגם העירום החדש של אפריליה, התבסס כצפוי על דגם ה"מילה". המנוע כמובן הוא V2 60 מע', אך מספק ממנוע 1000 הסמ"ק הספק מעולה של 133 כ"ס. העיצוב חדש לחלוטין, ולאופנוע נוספה מע' יניקת אויר חדשה. מע' הזרקת הדלק חדשה, וכוללת גופי מצערת בקוטר עצום בן 57 מ"מ. השילדה אמורה להיות חדשה לחלוטין, והאגזוז חדש כמו גם הזרוע האחורית, אשר המיקום שלה בשילדה השתנה לעומת הדגם הקודם.


אפריליה סופרמוטו

דגם הסופרמוטו עם אליפות עולם בכיסו והמצוייד במנוע V2, יירד לייצור סדרתי כבר בקרוב. כנ"ל גם דגם אינדורו בעל המנוע והשלדה הייחודיים, אך עם חישוקים ופרטים נוספים המבדילים אותו מדגם הסופרמוטו, והמתאימים לייעוד השונה. המנוע בשני האופנועים צפוי לספק לא פחות מ-65 כ"ס.


ביואל יוליסס

ביואל הציגה אופנוע אדוונצ'ר חדש בשם "יוליסס", אשר ביואל מבטיחים שיהיה "בעל הבית של הפניות, כל סוגי הפניות" בתרגום חופשי. הכלי נראה אמנם דומה יותר ל-R1200GS של BMW, אולם נראה כאילו יתחרה יותר באופנועים כמו המולטיסטרדה, ה-DL1000 ודומיהם. האופנוע מתבסס על יחידת ההנעה של הרלי המניעה גם את ה-XB12 עם 103 כ"ס, ועל בסיס מכלולי השלדה של ה-XB12.

דוקאטי


דוקאטי השיקו את אופנועי הרטרו שלהם, המזכירים בעיצובם את דגמי דוקאטי הקלאסיים. כדוקאטי מזגו בין אופנת קפה רייסר של העבר, לבין המכלולים המודרניים, כמוגם החיו את דגם ה-750 שלהם בהעתק עיצובי כמעט מלא. גם דגמי המונסטר קיבלו שינויי עיצוב קלים.


BMW F800S


לאחר אין סוף "תצלומי ריגול", השיקה סוף סוף החברה הגרמנית את ה-F800S. האופנוע נראה כמו הכלאה בים ה-F650, ל-R1100S, עם מנוע טווין טורי. אמנם זו לא ההשקה הרשמית של האופנוע. זו תתקיים בחודש נובמבר בתערוכת מילאנו, ולכן נכון לרגע זהמשחררים הגרמנים תמונות בלבד ולא את האופנוע עצמו. מנוע הטווין הטורי מופיע לראשונה על דגם של BMW. המנוע פותח עבור החברה על ידי רוטאקס, איתם עובדים BMW עידן ועידנים, ומפיק 80 כ"ס. כמו דגם ה-650, גם ה-800 מונע רצועה. הגדרתו של האופנוע היא כאופנוע האמור לשנע את הרוכב בנוחות, ומשקלו עומד על 190 ק"ג.


KTM: סופרדיוק 990 RR (!!)


KTM השיקה גירסת ספורט טהורה למסלול לדגם הסופרדיוק 990 שלה. האופנוע נושא אתו גלגלים והחלקים העוטפים את השלדה העשויים סיבי פחמן, אגזוזי טיטניום מתוצרת אקרופוביץ', ובלי פנסים ושאר ירקות לכביש שהוסרו מהאופנוע. המתלים חדשים ומיועדים לרכיבת מסלול. השינוי במשקל עומד על לא פחות מ-20 כ"ס, וההספק עומד על לא פחות מ-120 כ"ס.


ווקסאן Charade


ווקסאן הצרפתית הציגה בתערוכת הבית שלה את ה"Charade Racing ". האופנוע מונע במנוע ה-996 סמ"ק V twin של החברה, והשלדה עשויה צינורות פלדה טובולאריים. למרות ה"רייסינג" היומרני בשם, המנוע מפיק 100 כ"ס בלבד האמורים לשנע 179 ק"ג, וחוץ מזה, גם לכם הוא נראה מכוער?

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.IDX.CO.ILפצצה01/10/2006 12:55:39
כול הכבוד! אהבתי! אחלה כתבה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים