בייקס מציג: אפריליה SXV450

03/2005

סופרבייק מציג: אפריליה SXV450

אפריליה אינם מכחישים יותר כי הם עומדים להשיק גירסת כביש ל- SXV450, אופנוע הסופרמוטו שלהם שניצח את אליפות הסופרמוטו העולמית כבר בשנתו הראשונה. סקירה קצרה.



 

 

בורן טו בי ...???

האפריליה SXV450 סופרמוטו לא נולד כזה. האופנוע המקורי אותו היו אמורים אפריליה להריץ בשנה שעברה היה בכלל אופנוע מוטוקרוס עם מנוע V דו צילינדרי. ואכן בחודש שעבר התבשרנו על ידי שמועתי, כי אפריליה באמת תריץ את ה- SXV450בתצורת השטח שלו כבר בשנה הבאה. אלא שבדרך, החליט כנראה באפריליה מי שהחליט, שקודם כל יקחו את ה- SXV450 להרצה בליגת הסופרמוטו העולמית לשנה. שם בטח יהיה יותר קל להריץ אופנוע בעל תצורה ייחודית כמו ה- SXV450מאשר מול אריות המוטוקרוס או האינדורו. להזכירכם, אופנוע עם מנוע V2 ששוקל יותר מאשר הסינגלים היפנים או האירופאים הקלילים. בליגת הסופרמוטו, כך כנראה האמינו באפריליה, אמנם יהיה לאופנוע חיסרון מסוים בתחום המשקל, אך בכביש זה לא קריטי כמו בשטח וחוץ מזה: ההספק העדיף יחפה בכביש על המשקל העודף, הרבה יותר מכפי שהוא יעשה את זה בשטח, ועוד במוטוקרוס..



נתנו בראש

אמרו וצדקו. כמה אופנועים אתם מכירים שניצחו אליפות עולמית כבר בעונת ה"רוקי" שלהם? כמה אופנועים אתם מכירים שעלו בפעם השניה בחייהם על מסלול המירוץ (בעצם שלישית), ושלטו במירוץ מתחילתו ועד סופו?. זה מה שאפריליה עשו בדיוק. הם לקחו את האופנוע לאליפות הסופרמוטו העולמית, וניצחו אותה כבר בעונה הראשונה של האופנוע. האופנוע השתתף בקטגורית ה- S2 בורסיית ה- 450, שלקח גם את האליפות רכוב בידיו של Jerome Giraudo, וגירסה נסיונית עוד יותר עם מנוע 550 סמ"ק, שלקח את המיקום השישי הכללי בקטגוריית ה- S1, רכוב בידיו של Max Manzo. האפריליה נבנה למעשה בזמן שיא של פיתוח. חודשים ספורים בלבד מרגע שהוחלט בחברה על הפיתוח, הונע מנוע V2 77 מע' עם גל ארכובה יחיד, 450 סמ"ק, במחלקת הפיתוח של החברה, ומעט אחר כך (במונחים של פיתוח אופנוע), הוצג אופנוע מושלם עם מנוע הטווין, שילדת מסבך צינורות עשויה פלדה כשחלקה התחתון עשוי גוש אלומיניום מכורסם, זרוע אחורית עבה עשויה אלומיניום, מזלג הפוך, אגזוז מתחת למושב, ועיצוב איטלקי למהדרין (יענו יפה) שלדברי אפריליה בא בהשראת ה"מילה" של החברה. המנוע לא צויד בצמד קרבורטורים, אלא במערכת הזרקה אלקטרונית, והוציא מעל ל- 70 כ"ס בגירסת המירוץ עליה רכב לראשונה בבלגיה אלכס דה אנג'ליסט. רוכב גרנד פרי לשעבר בקטגורית 125 הסמ"ק. הייצור אפריליה הודיעו כי גירסת הכביש תהיה דומה למדי לגירסת הפרוטוטייפ/מירוץ, וללא שינויים מהותיים. גירסת המוטוקרוס שתורץ כבר ב- 2005 באליפות המוטוקרוס העולמית, כנראה שתושק לקהל הרחב גם היא יחד עם גירסת הסופרמוטו, ולא לאחר שנת הרצה. אז קבלו אותם: שני אופנועים אחים בתצורה ייחודית ששוברים את הנוף של הסינגלים עם שלדות הקורה כפולה (רובם של אופנועי המוטוקרוס והאנדורו היפניים החדשים).

העיתונות האיטלקית לא החליטה עדיין בינה לבין עצמה אם תצא גירסת אינדורו ליד הסופרמוטו, או גירסת מוטוקרוס. יש הסכמה לגבי המחיר שלא צפוי להיות גבוה ביותר מ- 10% מאשר שאר האופנועים בקטגוריה, אך אין ספק שהאופנוע יציע עולם אחר למי שרוצה לחיות בעולם אחר. מכל הבחינות. תצורת מנוע ייחודית, תצורת שלדה ייחודית, וכמובן, הספק מנוע גבוה בהרבה מאשר שאר אופנועי הסופרמוטו, או אלה המוסבים לסופרמוטו.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.שוקיאחלה אופנוע25/05/2007 11:14:55
כמה עולה האופנוע הזה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים