חדש ל-2006 - BMW R1100S

22/11/2005 06:27:45

חדש ל-2006 - BMW R1100S

סופר ספורט גרמני - כוח, מוח ותקוות לגנוב לקוחות מהיפניים והאיטלקיים

פיטר לרנר

ה- R1100S נחנך לראשונה ב- 1998 והיה לבוקסר החזק ביותר בהסטוריית BMW. עם 98 כוחות סוס, מנוע מקורר אוויר מאונך, האופנוע זכה לפופולריות והישגים במירוצי הבוקסר קאפ הבינלאומי, ונותר כמעט ללא שינוי ומעולם לא זכה למנוע 1150 סמ"ק לעומת אופנועי בוקסר אחרים של BMW. אך ב- 2006 כל זה הולך להשתנות. BMW קבעו מטרה לשוק הספורטיבי והאופנוע המדובר הוא ה- R1200S BMW. הגרמנים מצהירים שזה יהיה הבוקסר החזק ביותר שהעולם כולו ראה.


לאופנוע החדש אין הרבה במשותף עם קודמו, למרות העיצוב הדומה. BMW מבקשים עם ה- R1200S למלא את הפער בין אופנועי הספורט הארבע צילינדריים- ה- K1200S, ובין  ה- F800S. בהשווה ל- R1100S בעל 98 כוחות סוס האופנוע החדש מספק 122, שיפור אדיר מכל הבחינות. בחברה אומרים כי בהשוואה לכל אופנועי הקטגוריה זהו נתון גבוה באופן משמעותי. בנוסף לכך ירד משקל אופנוע ל- 190 ק"ג בלבד, והחברה מתגאה בכך שזה אופנוע הבוקסר הקל ביותר למעט ה- HP2 אנדורו ששוקל עוד כמה ק"ג פחות.


עם האופנוע הזה מבקשים ב- BMW לפנות לקהל יעד אחר. השוק היפני והשוק האיטלקי. בהודעת החברה לעיתונות דאגו לרשום כי הם פונים לקהל ה"סופרבייק" האיטלקי. ממש כך, בבלי מרכאות. יכול להיות שהם לא מעריכים במיוחד את השכן האירופאי בתחום הסופר ספורט?

למרות יכולות המסלול של האופנוע בחברה מודים כי מרבית הרוכבים ישתמשו באופנוע לשימוש יומיומי ולא במסגרת מירוצים. לכן דאגו לשפר את תנוחת הרכיבה לתנוחה "ספורטיבית אך נינוחה". ב- BMW מחשיבים את העובדה הזו ליתרון נוסף על כל מתחריו בקטגוריה

כיאה לחברת BMW, ישנו מגוון רחב של תוספות לצרכים המיוחדים של הלקוחות. מערכת ABS מיוחדת פותחה עבור האופנוע (מערכת שניתן לנטרל כאשר רוכבים במסלול מירוצים). כמו כן, תוספת אפשרית היא גלגל רחב אחורי ביחד עם בולם זעזועים אחורי מתכוונן של אוהלינס.

החזות של האופנוע ספורטיבית, אך לא יותר מדי. עם פיירינג חלקי, מנוע וראדיטור מאונך חשוף למראה כולם, יש לאופנוע מראה דינאמי ומיוחד. בקדמת האופנוע מנורה א-סימטרית ופיירינג שמאפשר זרימת אוויר למערכת קירור השמן של המנוע, ועם אפשרות למשקף כהה. מאותתים (ווינקרים בעברית!!) משולבים במראות הצד לחזות סופיסטיקייטד משהו כמיטב האופנה האחרונה. חידוש נוסף, תומכי הפריינג עשוים מגנזיום, כאילו כדי להמחיש כמה התאמצו ב-BMW להוריד מהמשקל. באחורי האופנוע ניתן לזהות במשתיק מונח באופן נוח מתחת למושב, ונוריות הבלימה מאפשרות חיסכון של 10-20 אחוז באנרגיה. סתם שתדעו שיש איפה לחסוך אם אין לכם את כל הסכום לקנות את האופנוע.


שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.ראם סטולרמןאופנועים06/01/2006 17:11:54
זה אופנוע
2.Wile E. Coyoteזה לא 1200? (כותרת)08/01/2006 17:21:07
המממ


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים