מוטוקרוסרים חדשים ל-2005


מוטוקרוסרים חדשים ל-2005

היפנים משדרגים את דגמי המוטוקרוס שלהם ולא, שתי הפעימות עדיין לא פסו.



סוזוקי

ה- RM-Z450 מקבל שלדת קורה כפולה מאלומיניום שנבנתה בעזרת מגוון טכניקות הנדסיות – ציר ההיגוי, הקורות המרכזיות ומסגרת העיגון הקדמית של המנוע יצוקים כולם, בעוד נקודות העיגון לבולם האחורי מובלטות והצינורות התחתונים של השלדה משלבים טכניקות של הבלטה והרכבה בלחץ. הזרוע האחורית עשויית האלומיניום ונקודת החיבור שלה תוארו כ"דומות לאלו הנמצאות על ה- RM250", בדומה למזלג השואה. הכלי יוצא מאולם התצוגה עם כידון רנטל מאלומיניום. זהו ה- RM הגדול היחיד שמצויד טוב כל כך. מנוע ה- RM-Z450 תוכנן "עם דגש על אספקת כח רחבה", בתצורת Oversquare (מנוע בו קדח המנוע גדול מהמהלך, עם מידות של 95.5 מ"מ של קדח על 62.8 מ"מ למהלך) עם גל-זיזים עילי כפול המפעיל שסתומי טיטאניום. הבוכנה הבודדת עשויית אלומיניום. המנוע שואף דרך מאייד מסוג קייהין FCR40 (עם סייען התנעה וחיישן מצב מצערת דיגיטלי) ונושף דרך סעפת טיטאניום המסתיימת במשתיק מאלומיניום. בנוסף לכך שהוא משתמש במערכת הפחתת-לחץ אוטומטית בדומה לאחיו הקטן ה- RM-Z250, המנוע מכיל מערכת שימון מסוג עוקה חצי-יבשה המכונה ע"י סוזוקי בשם SASS (מערכת שימון מתקדמת בתרגום ישיר). ה- SASS (Super ASS??) כוללת תאים נפרדים לשמן המיועד לתמסורת ולשמן המיועד לשימון הקראנק – ולמעשה חלל תיבת ההילוכים הוא עוקת השמן. לפי סוזוקי, תצורה זו מאפשרת את "הנמכת גל הארכובה כדי להפחית את גובה המנוע ולהנמיך את מרכז הכובד". מערכת השימון גם כוללת את "מערכת האיוורור המתקדמת של סוזוקי", הכוללת מערכת של "שסתום עלים חד-כיווני" בין גל הארכובה והתמסורת על מנת להקטין את הלחץ בחלל הקראנק". גלגל השיניים של המנוע סובב דרך תיבה בת ארבעה הילוכים, שסוזוקי בחרה ככל הנראה עקב "הפחתת המשקל הכרוכה בדבר והאפשרות להקטנת גודל המנוע". מחירו של ה- RM-Z450 יהיה 29,250 ש"ח בארה"ב בהגיעו לסוכניות בקיץ. גם ה- RM125 הדו פעימתי זכה לגרסה מעודכנת של מנוע הדגם הקודם, כולל שיפורים ועדכונים בראש המנוע, שסתום המפלט, גל הארכובה והקרבורטור. השלדה של ה- RM125 עברה שיפורים ארגונומיים ומיקום הרגליות שונה, כמו גם עדכון לזרוע האחורית ושיפורים ברכיבי המזלג והבולם האחורי. שיפורים קטנים נוספים כוללים עיצוב מחדש של הקליפר האחורי והכנסת כידון אלומיניום חדש.



קאוואסאקי

החדשות הראשוניות מקאוואסאקי הן שה- KX450F לא ייצא לשוק ב- 2005, אלא כנראה יצא לקראת 2006 בלבד. כך הוא משאיר את הקטגוריה הארבע פעימתית החמה למתחרים בלי נציג. מה שכן יוצא לשוק הוא KX250 חדש לחלוטין. כמו ימאהה, גם קאוואסאקי לא מוותרת על קטגורית שתי הפעימות, ומוציאה כלי חדש לחלוטין ל- 2005. זוית המזלג מתכווננת בין 26 ל- 27 מעלות, הזרוע האחרוית חדשה וייחודית לדגם הזה בלבד. האופנוע כולו גבוה יותר, עם מרחק רב יותר בין המנוע והרגליות מהקרקע. המושב גבוה ב- 10 מ"מ מהדגם הקודם, ומצופה בחומר מונע החלקה. הבלמים חדשים ואמורים לספק המון רגש ביד וברגל, בנוסף לעוצמת בלימה יוצאת דופן. השילדה צרה מאד, והמזלג הקדמי מגיע מקאיאבה בקוטר 48 מ"מ. המתלה האחורי חדש אף הוא, ומציע כמובן את כל סוגי הכיוונון שצריך רוכב המוטוקרוס לחיים שלווים. המנוע בנפח 249 סמ"ק, מוטה בזוית של 5 מע' בלבד, לעומת המנוע הקודם שהיה מוטה ב- 10 מע'. זוית השסתומים אחרת מהדגם הקודמת לטובת פליטה טובה יותר של הגזים, והאגזוז מצויד כמובן בשסתום עלים. יחסי ההעברה התאימו את עצמם לכח החדש והמשופר שמספק המנוע, אך קאווא לא מספקים נתון הספק רשמי עדיין. ההספק כנראה גבוה יותר, שכן הרדיאטור גדל מ- 220 מ"מ ל- 240 מ"מ, ומערכת ההצתה משופרת אף היא. הכידון עשוי עדיין ברזל, ורחב ב- 8 מ"מ מהכידון בדגם היוצא.



ימאהה

ימאהה ממשיכים את קו אופנועי המוטוקרוס הדו פעימתיים. שני דגמי ה- YZ, ה- 125 וה- 250, זכו לשילדת אלומיניום חדשה, וימאהה טוענת למשקל של קצת יותר מ- 2 ק"ג לשילדה. הזרוע האחורית חדשה לגמרי ועשויה אלומיניום. ימאהה מצהירה כי למרות המעבר ההולך וגובר לארבע פעימות, יש עדיין דרישה גבוהה מאד למנועי 2 פעימות, והייצור שלהם ממשיך כרגיל. שני הדגמים הדו פעימתיים קיבלו שיפורים מסביב למנוע. שינוי בזוית ההטיה של המנוע, כיסויי מגנזיום, גיר בעל יחסי העברה שונים, משאבת מים קלה יותר ועוד מספר פיצ'פקעס. ה- YZ450Fוה- YZ250F לא עברו שינויים מהותיים. ראשי המנוע של שני הדגמים עברו שינוי לטובת יניקה טובה יותר של התערובת ובוכנה תואמת חדשה. ימאהה כנראה הקשיבו לביקורת שלנו על אופיו האלים של מנוע ה- 450 (גליון 50), ו"יישרו" את עקומת הכח שלו. בנוסף קיבל ה- 450 קלאץ' משופר, ומע' העברת הילוכים חדשה.


הונדה

שני דגמי ה- CRF של הונדה, ה- 250 וה- 450, חדשים ל- 2005 הונדה מחדשת לחלוטין את שני הדגמים הארבע פעימתיים שלה ל- 2005. ה- CRF450R החדש דומה לקודמו רק בשם, ולמעשה זהו אופנוע חדש לחלוטין בעל שילדה מתלים ומנוע חדשים. האופנוע קל מקודמו בקצת יותר מ- 1.5 ק"ג. שילדת הקורה הכפולה מאלומיניום הינה מהדור הרביעי של הונדה, וצרה יותר מהקודמת. המתלה הקדמי חדש עם מהלך ארוך יותר, אגזוז חדש, מנופים ורגליות קלים יותר, חישוקים חדשים וקלים יותר, רדיאטור חדש ועוד. המנוע המחודש בן 449 הסמ"קים, מספק 55 כ"ס ב- 9,000 סל"ד.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים