GSXR600 2004-5


באיחור קל

אמנם כמעט בן שנתיים ובשנת 2006 ישודרג, אבל עדיין לא נבחן בארץ. קבלו את ה- GSXR600 2004-2005 במבחן (האופנוע נבחן במקור בחודש ינואר 2005, והופיע בגליון פברואר של בייקס).

עמיר שבתאי
צילם: אילן קליין

את המבחן הזה ביצענו בשני חלקים. בשלב הראשון נתן לנו בנדיבותו תומר לשר (בתמונות האקשן) את האופנוע לסיבוב קצר כדי להרגיש אותו, לכתוב עליו איזושהי פרמיירה קצרה, וזהו. אבל אז כמו משמים, אדם שלא פגשתי כבר שנים התקשר אלי, ו.. "קניתי השבוע R600 2004 עם 6,000 ק"מ. אופנוע שלא נסע. אתה בא איתי לכיוון מתלים?" איזה כיוון מתלים, מה כיוון מתלים, תביא את האופנוע הנה. החלפה מהירה למחרת של שש מאות ספורטיבי באחד סופר דיוק 125, חליפת הרכיבה הוזנקה לטיול של כמעט 7 שעות, לאופנוע נוספו עוד 400 ק"מ למד המרחק, והנה יש מבחן. את הכתבה שכבר היתה כתובה זרקתי לפח, והנה בשעת חצות, אני כותב כתבה חדשה לחלוטין כדי שלכם נבלות, יהיה מה לקרוא. על צילומים חדשים אגב, כבר לא היה מה לדבר עקב מחסור בזמן ועמידה בדד ליין.

גילוי נאות
אני מודה ומתוודה שדגם 2002 היה דגם ה- 600 הספורטיבי החביב עלי, למרות שבמבחן ההשוואתי שעשינו אז ניצח על פי דעת הרוב ה- R6. כך שהגעתי אל המבחן הזה מלא ציפיות שהאופנוע הזה היה חייב לעמוד בהן. המראה שלו כבר יותר טוב. הפנס הקדמי והמראה הכללי הזהה לכל משפחת ה- GSXR עם הפנסים העומדים, החליפו את המראה הארכאי המשולש של הדגם היוצא. האופנוע גם קל יותר, צר יותר וחזק יותר. ישיבה על האופנוע מראה בבירור כמה צר הוא לעומת הדגם הקודם. חביקת המיכל שהפך לצר וקצר יותר, קלה יותר, השילדה החדשה, שדומה לזו של ה- GSXR1000 עם הקוים המאורכים בצידיה, צרה יותר באופן מוחשי וצבועה שחור, וחלקו הקדמי של הפיירינג שרואים מחלקו פנימי של האופנוע, צר יותר בבירור. נוריות הפנס האחורי הן כמובן מסוג LED, כמיטב האופנה האחרונה. אם היה משהו מסוים שאהבתי בדגם הקודם זה היה המנוע. המון כח בסל"ד נמוך יחסית לדגמים המקבילים משלושת היפנים האחרים, משתווה אליו רק ה- ZX636R 2002. ה- GSXR נולד שנה מאוחר מדי. לאחר שקאווסאקי, כמו גם שאר היפניים, החליפו את האופנועים שלהם כבר ב- 2003, והורידו אותו מיד לתואר "מיושן יחסית". אלא ש.. השנה הוציאו שלושת המתחרים דגמים משופרים (לא, אי אפשר לקרוא לאף אחד מהם "דגם חדש"), ושוב נותר הסוזוקי מאחור. אלא שהפעם, ההבדלים בינו לבין המתחרים המחודשים כמעט שאינו קיים. מזלג הפוך? יש, תודה. בלמים רדיאליים? גם כאן. שסתומים מטיטניום? נו פרובלם. זוית המזלג חודדה בחצי מעלה מ- 24 מע' שמרניות, ל- 23.5 מע', כשהמזלג ההפוך מחובר לשילדה חדשה צרה יותר. אגב, שילדת הזנב מתפרקת בדגם 2004/5, לעומת תת השילדה המרותכת של הדגם הקודם. מה שיעיל במיוחד בהחלקות. מבריגים החוצה את תת השילדה המעוקמת, מחליפים בחדשה, וזהו. לא ריתוכי ארגון מסובכים או יישורים שאף פעם לא מחזירים מצב למקור. לטובת החיסכון במשקל, אפילו בסיס המושב עשוי כעת אלומיניום קליל. הזרוע האחורית נשארה זהה, למעט גשר חיזוק שהפך אותה לחזקה הרבה יותר, והבולם האחורי חדש אף הוא בקוטר 46 מ"מ, כשהבולם עצמו עבה וקצר מעט מהבולם של הדגם הקודם. מקדימה כאמור, הוחלף המזלג הרגיל במזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ של Showa היפנית. האופנוע עדיין רחב מדי לעומת המתחרים, בטח ובטח אלה מזי הרעב מימאהה וקאוואסאקי.


האמת היא שכמעט ולא כיוונתי את המתלים. הקשחה קלה של עומס הקפיץ מקדימה ותו לא. לא היה לי זמן עם אופנוע שניתן לי לפרק זמן כה קצר, ולכן רכבתי עליהם כשהם במצב הסטנדרטי שלהם אותו כיווננתי ביחד עם צ., בעל האופנוע בבוקר המבחן על פי ספר האופנוע. גם לא העמסתי את האופנוע יותר מדי בסגנון שיוני בוחן את אופנועי הספורט בבייקס (האמת היא שאני גם לא יודע לרכב כמוהו, אבל נעזוב את זה), בכל זאת אופנוע פרטי. כצפוי, קל היה לזהות כי המתלים הם מהסוג המשובח. הבולם האחורי פשוט עובד באופן מעולה. אמנם היתה לי טיפה בעיה עם שיכוך החזרה שלא עבד כמו שצריך, אבל טיפה הקשחה של שיכוך ההחזרה היה פותר את העניין. המזלג מקדימה ספג פשוט הכל. אמנם לדקדקנים, אין הוא ברמה הכמעט כל יכולה של מזלג ה- GSXR1000 או זה של ה- ZX10R – המזלג הטוב ביותר בישראל נכון לרגע זה, אבל הוא ברמה גבוהה מאד. הייתי מנסה להשוות אותו למתחרים שלו ב- 2004, אבל אין בכך מן הצדק. שלושת אופנועי הספורט מהקטגוריה הבינונית שופרו השנה, ואם להשוות אותו לאחד שקיבל ב- 2003 מזלג הפוך, ה- ZX6R, הרי שהמתלה הקדמי, וגם האחורי אגב, של ה- GSXR600, ללא ספק טובים יותר מזה של הקאוואסאקי. אבל כאמור, גם זה הוחלף בדגם משופר לעונת הציד 2005, כך שמי שצריך לעמוד מול הסוזוקי, הוא הדגם החדש ולא זה שיוצא. הביקורת היחידה שלי לגבי המזלג היתה דווקא בתחום שלא נוגעים בו יותר מדי בכביש הציבורי, והוא הבלימה. בלימה סופר מאוחרת וחזקה אל תוך פניה אינה מאפיינת את הרכיבה בכביש הציבורי, אלא את הרכיבה במסלול המירוץ, ושם לדעתי תהיה בעיה לסוזוקי בתחילת תהליך הבלימה. המזלג רך מדי בקצה התחתון. אמנם לכביש הציבורי היכולת שלו הרבה יותר ממספקת, אבל יש לי הרגשה שהוא יהיה רך מדי לרכיבה על הקצה. ברכיבה בסגנון רכיבת מסלול שאמורה להוציא ממנו את כ-ל מה שיש בו, תהיה לו מעט בעיה.

 

על העוקץ ועל הדבש
הבלם הקדמי רדיאלי למהדרין מבית טוקיקו היפנית. 4 בוכנות דואגות לחבוק כל אחד מהדיסקים הקדמיים שאגב, קטנו מעט בשנת 2004 לקוטר של 300 מ"מ, והם דקים יותר בחצי מ"מ. מה שמביא לחיסכון של 20 גרם בכל אחד מהדיסקים, וחיסכון של 40 גרם כוללים במשקל הבלתי מוקפץ. המשאבה הרדיאלית היא אנכית, ואם להודות על האמת, לא ממש הבנתי את היתרונות שלה, אם כי הם מורגשים היטב. עוצמה לא חסרה. הבלם הקדמי חזק מאד ועם מספיק רגש לדעת איפה אתה עומד (או נוסע) בכל אחד משלבי הבלימה. הרגש שלו טוב יותר למשל מהברמבו המותקנים על ה- S 749 המדהים הנבחן בגליון זה. להזכירכם, המוכנות של הדוקאטי לעליה על מסלול גבוהה בהרבה מזו של היפני. אין בעיה לבלום חזק מאד ובאופן "קשה", והבלם הקדמי יתן לך את כל כח הבלימה שאתה צריך. בלימה חזקה מאד ממהירות גבוהה יחסית של 200 קמ"ש, לא ריגשה את הבלם, והוא סיפק יכולת בלימה מצויינת וזהה בעוצמתה לאורך כל הליך הבלימה. בלימה בתוך פניה במהירות נמוכה יחסית, משהו כמו 110 קמ"ש, והידית המתכווננת מעניקה לרוכב מספיק רגש ביד כדי לדעת כמה אפשר ללחוץ עד לשניה שלפני הנעילה הפתאלית שתהרוס לכם את היום. קפיצה על הבלם הקדמי ללא מחשבה יתרה, בחלקיק השניה האחרון שלפני הפניה, תוציא דווקא מהמזלג הקדמי את הטוב שבו, כשהוא ממשיך לספוג מצוין גם כשרוב המהלך שלו מחוסל, אם כי במסלול וכו'... היציבות הגבוהה שאפיינה את הדגם הקודם ממשיכה גם כאן, ואפילו ברמה גבוהה יותר של יציבות. האופנוע השמנמן מרגיש כאילו הוא שתול בתוך הפניה ונוסע כמעט מעצמו. גם ההיגוי קל טיפהל'ה זריז יותר מאשר הדגם הקודם, אך עדיין כבד יותר מזה של ה- ZX6R וה- YZF R6 היוצאים. חידוד של זוית ההטיה בתוך הפניה לא דורשת יותר מנגיעה קלה בכידון, והאופנוע ירד עוד למטה ללא דרמות מיוחדות. כנ"ל גם הרמה של האופנוע. משיכה קלה של הכידון, והאופנוע מתיישר בדיוק לזוית הרצויה. רצף של פניות מחייב מעט מאמץ מצד ידי הרוכב, אך לא ברמה שמעייפת את הידיים. בואו ונגיד שאני מעדיף בכביש הציבורי את ההיגוי המעט כבד, אך משרה ביטחון של ה- GSXR600, על פני זה הקופצני מדי של ה- ZX6R. במסלול אולי נדבר אחרת. אגב, ה- YZF R6 וה- CBR600RR טובים יותר משני אלה המוזכרים קודם עם היגוי קל יותר, ומשרה ביטחון זהה לזה של הסוזוקי. אבל, אלה שאוהבים לבלום ואז להתחיל להטות את האופנוע, ימצאו את ההיגוי כבד מדי, וגם כאן אני צופה שתהיה לו בעיה במסלול. המושב החדש ומיכל הדלק הצר יותר, עושים את החיים בכניסה לפניות קלים הרבה יותר מאשר אי פעם בסדרת ה- GSXR. קל להעביר את הישבן מצד לצד בסגנון שיקיין, ולא צריך לחשוב הרבה על "איפה בדיוק אני שם את התחת בכניסה לפניה". הכל מאד זורם. גם קואורדינציה של יד ימין והזזה של הגוף לחלקו הפנימי של האופנוע הנדרשת בבלימה חזקה לפני פניה, נעשית באופן קליל למדי ללא צורך במחשבה מיוחדת. אגב, המושב הוא עדיין המרווח ביותר בסדרת ה- 600 הספורטיבית, וגם רוכבים גבוהים ימצאו על האופנוע מספיק מקום במשולש הקדוש ידיות כידון-מושב-רגליות. המנוע המחודש מספק על פי סוזוקי 124 כ"ס עם הראם אייר, כשמערכת ההזרקה עוברת מיפוי מחדש, וכמעט כל חלקי המנוע הפנימיים עוברים שינויים מהותיים לטובת דיאטה, כשסוזוקי מצהירים על חמישה אחוזים פחות ממשקל מנוע הדגם היוצא. ראשי הצילינדר תוכננו מחדש, וקלים יותר ב- 80 גרם. השסתומים עשויים טיטניום, גל הארכובה קצר יותר ב- 2 מ"מ וקל יותר, והבוכנות, גלי הזיזים ושאר החלקים הפנימיים, קלים יותר לטובת עליה מהירה יותר בסל"ד ואספקה מהירה יותר של הכח. יחס הדחיסה עלה מעט מ- 12.2 ל-1, ל- 12.5 ל- 1 בעזרת תא שריפה קטן יותר, ובוכנות שטוחות לחלוטין. אין כמעט חלק במנוע שלא עבר שינוי כזה או אחר, אבל באמת שאין טעם להיכנס לכל הפירוט. איפה ירדו עוד 8 גרם, או קפיצי שסתומים קצרים יותר בכמה מ"מ בודדים. אין ספק אבל, שהמנוע הזה עבר שינוי מהמסד ועד לצינור הרדיאטור.

מסך פלזמה
אם יש משהו שאפיין בשנים האחרונות את מנוע הסוזוקי הבינוני, הוא היכולת שלו לעבוד מעולה בסל"ד נמוך, ואני שמח לבשר לכם שהוא לא איבד את היכולת הזו. גם המנוע החדש עוד מעולה עם כח סביר ביותר בסל"ד נמוך ובינוני, ברמה שגורמת לך לבדוק שוב אם מנוע 600 סמ"ק ספורטיבי מהדור האחרון שוכן מתחתיך, ושבטעות לא שתלו שם מנוע של ZZR600. אין שום בעיה של כח בשום תחום של הסל"ד, והמנוע עובד ליניארי לחלוטין מסל"ד נמוך ועד ל- 15,000 סל"ד, שם החלפתי הילוכים בישורות הארוכות של כביש 6, ללא שום בעיה. את הכח האמיתי שלו, כמו כל דגמי ה- 600, מספק ה- GSXR600 רק מעל 9,000 סל"ד, ואין הרבה מעבר ל- 13,500. הגיר? כן, יש שם כזה. לא שמרגישים אותו עם העלאה והורדה חלקה לחלוטין של ההילוכים. עד שאתה לא חושב באופן מודע שאתה צריך לבחון את הגיר, אתה לא שם לה אליו וזה בעיניי אומר המון: "רגע, היה עוד משהו. מתלים... בלמים... מנוע... תנוחת רכיבה.. אה, כן, (נורה נדלקת מעל לראש הבוחן האהבל) גיר! לא בחנתי את הגיר". היחסים שבין ההילוכים קצרים יותר מאשר בדגם הקודם. מעצימים עוד יותר את התחושה של גמישות המנוע. גזר דין האופנוע ללא ספק טוב יותר מאשר הדגם היוצא, ועומד היטב אל מול האופוזיציה, לדעתי גם זו המשופרת שיצאה השנה. חלק מהאופנועים המחודשים זכו סוף סוף למזלג הפוך ובלמים רדיאליים, ושאר השינויים הם זניחים. כך שלמרות שהשנה לא עבר הסוזוקי שום שינוי, הוא עתיד לעמוד בשורה אחת אל מול המתחרים ללא רגשי נחיתות כלשהם.

נתונים טכניים:

מכלולי שילדה
שילדה: קורה כפולה, אלומיניום 
מתלה קדמי: הפוך 43 מ"מ 
מתלה אחורי: מונושוק 
בלם קדמי: דיסק כפול 300 מ"מ, 4 בוכנות לקליפר 
בלם אחורי: דיסק יחיד 220 מ"מ, 2 בוכנות 
צמיג קדמי: 120/70 ZR 17 
צמיג אחורי: 180/55 ZR 17 
זוית מזלג: 23.5° 
גובה מושב: 825 מ"מ 
בסיס גלגלים: 1,400 מ"מ 
מיכל דלק: 17 ל' 
משקל יבש: 161 ק"ג 

מכלולי מנוע 
תצורה: 4 ציל' בשורה, 4 פע', 16 שס' 
נפח: 599 סמ"ק 
קירור: נוזל 
הזנת דלק: הזרקת דלק, לועות 38 מ"מ 
יחס דחיסה: 12.5:1 
הספק: 124 כ"ס ב- 10,500 סל"ד 
מצמד: רטוב, מכני 
גיר: 6 מהירויות הינע שרשרת



שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.מחמוד אבוטייירראיזה רוכב מדהיים11/04/2006 03:10:56
אין אין פשוט דוגמן!
2.יאסיןאיזה רוכב באן זווווונה11/04/2006 10:37:52
אבל פעם היתה לו צביעה יותר יפה העעעעעעעעעעעעעעעע, והוא גם נורא אוהב נקנוקיות כאלו גדולות.
3.לריאהסטייל11/04/2006 16:19:11
אח שלוווווו איזה סטייל מטורף!!! והכתבה פצצה אההה...


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים