דוקאטי מולטיסטרדה 620 2005


האח הקטן והמוסי הגדול

הדוקאטי מולטיסטרדה 620 נועד לאלה שרוצים דוקאטי אבל אין להם ממש את הכסף, או לרוכבים שחוזרים אל עולם האופנועים ורוצים אופנוע עם סטייל, אבל לא מאיים. כך על פי דוקאטי. ת'כלס, מה שיצא לדוקאטי הוא אופנוע מתחילים מצוין.

כריס מוס צילומים: דוקאטי איטליה 

הדוקאטי מולטיסטרדה אינו אחד הדגמים היפים ביותר שדוקאטי אי פעם ייצרו. ממש לא. הדיעות לא ממש חלוקות כאשר מגיעים למולטיסטרדה: הוא פשוט לא יפה נקודה. אבל ישנו דבר אחד שבטוח לגביו: זהו אחד האופנועים הנמכרים ביותר של דוקאטי אי פעם, והם נמכרים מהר. כדי להגיע לקהל רחב יותר ועני יותר, הציגו כעת האיטלקים מולטיסטרדה זול יותר אך חלש יותר, כשהמטרה היא פשוטה: מתן אפשרות לעוד רוכבים את ההזדמנות להיות בעלי דוקאטי, תוך שהחברה מגדילה את משפחת המולטיסטרדה. מנוע ה-V טווין 620 סמ"ק המותקן במולטיסטרדה נלקח מהדוקאטי מאנסטר, והופך את האופנוע לאלה שלא צריכים הרבה כח מנוע, אך רוצים לרכב על משהו עם סטייל. אנשים מסוגם של אנשי הלילה שרוצים פריט נוסף כדי להיראות במיטבם בדרך למסיבה בעיר, או כאלה שכבר רכבו פעם על אופנועים וכיום חוזרים שוב אל הרכיבה על האופנוע, ואולי גם נשים. דוקאטי צופים לדגם החדש מכירות טובות דווקא בתוך הערים הגדולות, שם רוכבים מהסוג הנ"ל ורוכבים בוגרים יותר ישתמשו באופנוע גם ככלי רכב שני. כך על פי מחלקת יחסי הציבור של החברה. בתכנון הוורסיה הקטנה של המולטיסטרדה, תיקנו דוקאטי כמה פגמים קלים שפשוט קילקלו לדגם הגדול בעל 1,000 הסמ"ק. כתוצאה מכך, המושב של המולטיסטרדה החדש נמוך יותר, 830 מ"מ לעומת 850 מ"מ בדגם הגדול. המצמד רך יותר, מראות רחבות יותר המאפשרות ראיה בספקטרום רחב מאד לאחור, משקף גבוה ורחב יותר, ורגלית צד ארוכה יותר. האופנוע החדש גם קל יותר ב- 13 ק"ג לעומת הדגם הגדול. 183 ק"ג לעומת 196. מכלולי המתלים, הבלמים, והזרוע האחורית, כולם קלים יותר מאשר אלה של האח בנפח הליטר.

 



גשם באמצע החורף
ההשקה של האופנוע נערכה בסיציליה איטליה (הנוף שם דומה כך הבנתי לזה שלכם שם בישראל), עם כבישים תובעניים הדורשים יכולת גבוהה מהאופנוע. מגוון הכבישים כלל כבישים רחבים, כבישים צרים ומפותלים, וגם מגוון של מזגי אויר שונים לאורך שני ימי המבחן, אם כי נדפקנו ביום הצילומים עם גשם שירד כל הבוקר. המסקנה הראשונית לגבי המיני מולטיסטרדה היא שהוא אופנוע שקל מאד לרכיבה. יש לו יכולות טובות במגוון רחב של מצבי רכיבה, אם כי הוא חסר יכולת לרגש וקצת איך לומר... משעמם. אם כי להכניס את האופנוע הזה תחת ההגדרה "משעמם" זה קצת לא הוגן לאופנוע שאמור להוציא ביום טוב ועם פלפל באגזוז 63 כ"ס בלבד, ושאינו אמור גם להעלות הדופק סביב מסלול המירוצים. האופנוע מעולם לא היה אמור ומעולם לא תוכנן כאופנוע ספורט האמור להזרים את הדם בורידים בקצב מהיר. אבל רוכבים האוהבים לנוע בקצב מהיר, צריכים להוריד את המולטיסטרדה הקטן מלוח החישובים שלהם. ישנם רוכבים אחרים שהאופנוע הזה נועד להם ומתאים להם. אלה המוזכרים מעלה מצד אחד, ורוכבים מתחילים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם האופנועים מצד שני. הדוקאטי מולטיסטרדה 620 הוא אופנוע מתחילים מצוין, וכאמור, גם לכאלה שחוזרים לעולם האופנועים אחרי הפסקה ארוכה. האופנוע ידידותי מאד, והופך להיות בן ברית שלך מהרגע שאתה עולה עליו ומתחיל לסובב את הגלגלים קדימה. תנוחת הרכיבה מרגישה מעולה כשהיא מציבה את הרוכב בתנוחה רפויה ורגועה מאד. רק מישיבה על האופנוע, אתה מבין שיש לך עסק עם אופנוע שיש לו את היכולת לכסות בלי שום בעיה כמויות עצומות של מיילים בלי שום הפסקה למעט אם אתה חייב לחרבן. משהו שהייתי חייב לעשות במהלך המבחן והצלם של דוקאטי גם הנציח אותי עושה כן. תנוחת ה"שב ותתחנן" נותנת מראה מצוין של המשך הדרך, ובאותה הנשימה מציבה את הרוכב בעמדה מצויינת לשחק עם האופנוע בדיוק איך שהוא רוצה. 



מנוע למתחילים
בדיוק באותה הקלות אפשר להשתמש במנוע המולטיסטרדה הקטן. יש לו יכולת שימושית מאד בסל"ד נמוך, והמצערת שלו קצרה מאד. ולמרות שהגיר חלק מאד, הרי שלא תצטרך יותר מדי להשתמש בו הודות לאופי העברת הכח החלק ולמנוע המאד גמיש. חוץ מזה, אין שום נקודה ספציפית במנוע הטווין של המולטיסטרדה בה נגמר לו האויר. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר מכח המנוע המוגבל של האופנוע, כדאי שתהיה סבלני אתו, ופשוט תרכב על גלי המומנט המפתיעים שמעניק המנוע. לרדוף אחר המהירות עם האופנוע הזה זו לא ממש אופציה, והאמת היא שזו גם התעללות באופנוע. המהירות המירבית של האופנוע אגב, עומדת על כ- 190 קמ"ש, אבל נדרש כל כך הרבה זמן רכיבה וצריך כביש כל כך ארוך, שהמלאכה להגיע עם המולטיסטרדה למהירות המירבית שלו הופכת להיות מייגעת מאד. אבל, נוחות הרכיבה הגבוהה, וההגנה המצויינת של הפיירינג על הרוכב מהרוחות הבאות מולו, מספקים שיוט במהירות מכובדת של כ- 140 קמ"ש. מלאכת הרכיבה הרצופה קלה מאד, ומדגישה את יכולות הרכיבה למרחקים ארוכים של המולטיסטרדה הקטן.

 

 

 

 


פסק דין
בסך הכל, המולטיסטרדה 620 הוא אופנוע טוב. אבל צריך להיות סבלני אתו, ולהבין שהאופנוע הזה לא הולך מחר לשבור שום זמן הקפה בשום מקום. המולטיסטרדה הוא אופנוע יומיומי טוב, ומעניק יכולות רב משימתיות לחיי היום יום. יש לי הרגשה שלמרות החולשה שלו בתחומים אותם ציינתי קודם, הוא יהיה רב מכר בדיוק כמו אחיו הגדול. הוא יעניק לך יותר אושר מאשר בובת מין של קיילי מינוג למשל, אך בתחום הריגוש, זהו אופנוע שתהיה יותר שמח שיש לך, מאשר אופנוע שאתה מתאווה אליו.

נתונים טכניים
 
מכלולי שלדה 
שילדה: מסבך צינורות טובולאריים 
מתלה קדמי: הפוך, 43 מ"מ, מהלך 145 מ"מ 
מתלה אחורי: מונושוק, מהלך 121 מ"מ 
בלם קדמי: דיסק כפול, 300 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר 
בלם אחורי: דיסק יחיד, 245 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר 
צמיג קדמי: 17- 120/60 
צמיג אחורי: 17- 160/60 
זוית מזלג: 24 מע' 
גובה מושב: 790 מ"מ 
בסיס גלגלים: 1,495 מ"מ 
מרווח גחון: 140 מ"מ 
מיכל דלק: 15 ל' 
משקל יבש: 183 ק"ג 

מכלולי מנוע 
תצורה: L טווין, 4 פע', 8 שס' נפח 618 סמ"ק 
קדח X מהלך: 80X61.5 מ"מ
 קירור: אוויר 
הזנת דלק: הזרקה, לועות 45 מ"מ 
יחס דחיסה: 10.5:1 
הספק: 63 כ"ס ב- 9,500 סל"ד 
מומנט: 5.7 קג"מ ב- 6,750 
מצמד: הידראולי, רטוב 
גיר: 6 מהירויות 
הינע: שרשרת
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים