הייטק ברוורס - SYM מיו - 2005



הייטק ברוורס

במהלך מאי נחת בארץ המיו, הקטנוע הארבע פעימתי החדש של סאנינאג. כלי עירוני מושלם? עדיין לא, אבל קרוב.

עמיר שבתאי


 עיצוב וגימור
קשה שלא להתחיל קודם כל עם העיצוב של הקטנוע, שנראה כמו הכלאה של חייזר עם וספה ישנה. הקטנוע נראה כאילו לקחו קטנוע הייטקי, ושתלו אותו בגוף של קטנוע משנות ה- 50. הצביעה האפורה מעלימה טיפה את היופי שטמון בכלי, אך הצביעה המשולבת כתום לבן שחור, מעניקה לגוף המפוסל גם חיים צבעוניים ויפים מאד לעין המתבונן. הכנף האחורית מתעגלת בקשת מפוסלת מעל לגלגל האחורי באופן שהוא פשוט יפה, כשחלקה האחורי מכסה למתבונן מאחור את מרבית הגלגל האחורי. מספיק להסתכל על החלק האחורי של המיו, כדי להבין את גודל הכישרון של המעצב שעיצב את הכלי הזה. המאותתים והפנסים מקדימה בולטים החוצה מחוץ לגוף הכלי, מזכירים מעט את הלמברטות של פעם או מכוניות אמריקאיות מסוימות אם תרצו. אגב, רצוי מאד שלא ליפול עם הקטנוע הזה. חלקו הקדמי כולו בנוי מחתיכה אחת שלמה, ולא משתיים או אפילו שלוש חתיכות בקטנועים אחרים של סאניאנג. במקרה של תאונה או נפילה, תעלה ההחלפה הרבה מאד כסף. לוח השעונים ממשיך את הקו המעוצב של הקטנוע עם רקע לבן בקטע בו מצויינות הספרות, המבליט אותן החוצה מן הרקע השחור הכולל. גם הלוגו עצמו זכה לתשומת לב, והוא עשוי ממחזיר אור מחליף צבעים.



תנוחת רכיבה
תנוחת הרכיבה של המיו מצויינת. הידיים נופלות מצוין אל הכידון המעוצב והתפעול קליל ונוח. מרווח הרגליים טוב מאד, אם כי הקטנוע - המיועד בעיקר לשוק האירופאי, חסר את השיפוע המאפשר שליחת הרגליים קדימה. גם כך, זהו אחד מהקטנועים המרווחים ביותר בקטגוריה הקטנה. המושב רחב מאד ונוח מאד עם כמות ספוג ברמת קשיחות מצוינת. המושב עצמו מצופה בחומר מונע החלקה, ובכל מקרה, תצורתו אינה גורמת לרוכב להחליק קדימה אפילו כשהוא מנצל את כל יכולת הבלימה של הקטנוע ועל כך הברכה. 


בלמים
הבלמים אינם עשויים מהחומרים משובחים ביותר, והאמת היא שגם לא ממש צריך. הבלם הקדמי טוב למדי עם עוצמת בלימה טובה, אך בשימוש רציף הופך להיות מעט ספוגי. לא שיש הרבה סיכוי שתגיעו למצב הזה למעט אם אתם בוחני דו"גים אכזריים ומלאי כוונה למצוא איפה נמצא הדפקט. הבלם האחורי טוב מאד, ושני הבלמים אינם ממהרים להינעל. לחיצה על שניהם יחד מניבה עוצמת בלימה מצוינת השותלת את הקטנוע כמעט במקום.


מתלים
המתלה הקדמי חסר קצת יכולת החזרה של הגלגל לכביש לאחר מהמורה קשה במיוחד, אך מדובר בכל זאת במתלה טוב. ברצף של מהמורות הוא סופג היטב את פני הכביש ואינו מעביר לרוכב מכות של ממש, אלא מיידע אותו עם רגש טוב בכידון בכל מה שקורה שם למטה. המתלה האחורי בעל יכולת ספיגה מצוינת, עם יכולות שיכוך והחזרה מצויינות, והוא מחפה היטב על העובדה שלקטנוע יש גלגלי 10 קטנים עם סינון מצוין של פני הכביש. מתלים רכים וטובים.


איבזור
איבזור הקטנוע הוא המשובח ביותר בו נתקלתי על קטנועי 50 סמ"ק, וגם בקטגורית קטנועי המנהלים הגדולים קשה מאד למצוא לו תחרות. קחו למשל את התא שמתחת למושב שנפתח בלחיצת כפתור (הצהוב שבתמונה) כשמתג ההתנעה מופעל בלבד. סיבוב של מתג ההתנעה שמאלה לאחר כיבוי הקטנוע, יפתח את מכסה מיכל הדלק הממוקם בכנף האחורית. פשוט, קל ומקסים. בתוך התא יש "סוויץ' סודי" בעגה. מתג זה מנתק את ההצתה, והגנב המתוסכל לא יבין מדוע הקטנוע לא מניע למרות שהוא חיבר את כל החוטים בדיוק כמו שצריך (עד שהם יכירו את הכלי). התא עצמו נראה גדול והוא אכן רחב, אך אין אפשרות לסגור אותו עם קסדה שלמה בתוכו וזה "נון" גדול לקטנוע עירוני. ידיות הכידון אינן עגולות אלא אובאליות, מעניקות אחיזה מצוינת של הידית על ידי יד הרוכב. מה שמקל מאד את מלאכת סיבוב המצערת למשל, ולא שהיא צריכה עזרה. המצערת קלה מאד לסיבוב. כדי להוסיף כל טוב על הטוב, מצופה הידית בחומר סיליקוני המשפר את האחיזה עוד יותר. 


מנוע
המנוע הארבע פעימתי חסר. אין לו את הכח המתפרץ שיש למנועי שתי הפעימות, וההאצה שלו קדימה אינה מן המרשימות. חסר לו כח. בהשתחלות בין המכוניות צריך לשמור את הסל"ד מעט גבוה עם פמפומי מצערת, שכן אם המנוע יורד לאיזור הסרק, הוא מתקשה להזניק את הקטנוע קדימה בדיוק ברגע שבו אתה צריך כח זמין, עם עליה איטית מדי בסל"ד. המהירות המירבית אליה הצלחתי להגיע היתה 65 קמ"ש על השעון כשהוא קצת מזייף. 60 קמ"ש נראים הגיוניים למדי. לזכותו של המנוע אפשר לומר שהוא שקט ונעים מאד לרכב על הקטנוע עם מנוע כזה המותקן בו.


פסק דין
הקטנוע עצמו מעולה, אבל מעיק עליו המחסור בכח מנוע. ברכיבה בשטח בנוי בלבד, כמו רחובות תל אביב, ישמש המיו כבן לוויה מצוין ונעים, אך ברגע שצריך גם לנוע על הכבישים הראשיים, זו הולכת להיות נסיעה ארוכה. לא נורא, אבל יש אלטרנטיבות טובות יותר. לדעתי האישית, פונה המיו לקהל שהוא אולי גדול, אך שאף אחד לא ממש שם לב שהוא קיים. קהל של קטנוענים שעיקר הנסיעה שלהם בתוך העיר, ומחפשים קטנוע 50 סמ"ק על יתרונו הגדול בתחום עלות הביטוח, וללא ריח השמן הדו פעימתי השרוף שדבק לבגדים והרעש הדו פעימתי. קהל שיכול להעריך איכות רכיבה ונסיעה שקטה, על פני עוד כמה קמ"שים לכאן או לכאן, או השתחלות מירבית בין המכוניות. בקיצור קהל שרוצה כלי דו גלגלי, אך נרתע מקטנועי ה- 125 סמ"ק בגלל מחיר הביטוח, ונרתע גם מקטנועי 50 הסמ"ק בגלל היותם דו פעימתיים. האם יש רבים כאלו? לא יודע. אני יודע שאני אישית, אחד כזה. אהבתי את המיו. אם רק היו לו עוד שניים או שלושה כ"ס, הוא היה מושלם.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.דורי07/03/2006 01:26:01
האם הכלי הזה מתאים למתחילים והאם זה נכון שהוא חזק מספיק לסחוב כל משקל אבל איטי מאוד ???


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים