קאוואסאקי KLE500


לא רק למתחילים

ה-KLE-500 של קאוואסאקי מעולם לא נבחן אצלנו ממש, פשוט כי הפז"מ שלו גדול משלנו בכמה שנים טובות. ניצלנו את הריענון שעבר הדגם כדי לקחת אותו למבחן מקיף ראשון.

עמיר שבתאי צילום: יובל חן  


ה-KLE של קאוואסאקי הוא אופנוע ייחודי בשוק הישראלי, ולמעשה עומד האופנוע בקטגוריה בזכות עצמו: דו שימושי עם נטיה מובהקת לכביש בנפח 500 סמ"ק, המתאים לרוכבים מתחילים שרוצים משהו אחר מאופנועי התקציב בעלי הנפח המתאים המוגבל, לבד כמובן מה-CBF שהוא סיפור בפני עצמו. לא לחינם הזכרתי את ההונדה. אני לא יודע למה זה קורה, אבל עובדה היא שאופנועי 500 הסמ"ק כמעט ולא משתנים. האופנועים נשארים אופנועי תקציב או אופנועי מעבר, כאילו כל מדינות העולם מגדירות את דרגות הרישוי לפי השוק הישראלי (ותאמינו לי שהם לא). הונדה החליטו לעשות מעשה עם ה-CBF והוציאו אופנוע מעולה עם ניחוח יוקרתי המתבסס על מנוע ה- 500 של ה-CB מנוחתו עדן. שהנה החליטו בקאוואסאקי לעדכן גם את ה-KLE ולהפוך אותו לאופנוע "צעיר" יותר. אופנוע שלא ישתנה מהותית, אך עיצוב חדש וקרבי יותר אף פעם לא מזיק, נכון?! די זיין האם הצליח להם העיצוב החדש? בערך. מסיכת החזית של ה- Z1000 קיבלה סביבה את הפלסטיק שליווה את ה-KLE מיום היווסדו. במילים אחרות, אם חס וחסה נפלתם ותרצו להחליף את המסיכה החדשה באחת משומשת, אין שום בעיה. חיבורי המסיכה אל מול הפיירינג לא השתנו בין הדגמים הקודמים לזה החדש, וגם מסיכה ישנה תיכנס שם בול. המסיכה החדשה נותנת שני אימפקטים מידיים: האימפקט הראשוני הוא כמובן עיצוב קרבי יותר ועדכני יותר. פנס החזית המרובע של הדגם הקודם כבר הפך מזמן להיסטוריה, והפנס החדש מכניס את עיצוב החזית של האופנוע ישירות אל תוך העדכונים של אמצע שנות ה- 2000. האימפקט השני הוא הזדהות וזיהוי. קאוואסאקי מתחילים להשוות בין מראיהם של האופנועים השונים, כך שאפילו כשתראה אופנוע בפעם הראשונה, תדע שזה קאוואסאקי. מסתבר שהדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא דרך שימוש חוזר בפנסי חזית שכבר מוכרים מדגמים חדשים פחות, ואכן, כבר בשניה הראשונה שאתה עומד מול חזית ה-KLE, אתה מודע לכך שאתה עומד מול אופנוע השייך ל"קאוואסאקי הווי אינדסטריס" בע"מ (קוראים להם ככה עדיין?). אז החזית של האופנוע יפה, אך כל שאר המכלולים, שלא השתנו, קיבלו צביעה מאד לא מעניינת לטעמי. אני מדגיש לטעמי, כי היו כאלה שחשבו שהצביעה דווקא יפה (אבל הם לא בוחנים בבייקס..). בואו רגע ונפריד בין הצביעה של הפלסטיקה, לבין כל השאר. הצביעה לכסופה מוזהבת מטאלית שקיבל האופנוע יפיפיה נקודה, מעניקה לאופנוע מראה יוקרתי משהו. השאלה היא האם צביעה מעט "חיה" יותר, לא היתה משיגה יותר את אימפקט ה"אופנוע לצעירים" שקאוואסאקי רצו להעניק לאופנוע, אבל זו כבר בעיה שלהם. אני אהבתי את הצבע של הפלסטיקים, ומבחינתי גם עיצובו של הפיירינג מקדימה ומאחור, יכול שלא להשתנות לעולם. אני אוהב אותו. אבל.. למה המדבקות הכתומות האלה על הפלסטיק? אם כבר אתם מנסים ליצור עיצוב מסוים, או שתצבעו בצבע אמיתי, או של תוסיפו כלל, בטח שלא מדבקות. אם הייתי רוכש של האופנוע, הייתי נפטר מיידית מהמדבקות הכתומות בצדדיו. הצבע הכל כך יפה של הפלסטיקה רק נפגע מהכתום הזה, והסרה של המדבקות הכתומות מצדדיו של האופנוע ומעל הכנף הקדמית, יעשו למראה האופנוע רק טוב. הדבר השני שלא אהבתי הוא צבע השילדה ומשתי סיבות: האחת היא, מה פתאום צבע כתום לשלדה ככה באמצע החיים? לא יפה ולא לעניין. צבע שחור היה דווקא מוסיף לעיצוב בכך שהיה מבליט את מסיכת החזית והצבע היפיפה של הפלסטיקים. סיבה שניה היא שבעל האופנוע יצטרך לעבוד קשה על נקיון האופנוע. הצבע הכתום של השילדה יבליט כל גרם של לכלוך טבעי המצטבר באיזור שרשרת ההינע וצוואר השלדה. לא נורא, טירונים אמורים לנקות לא? אגב. קיימת גם גירסה שחורה לאופנוע, מוצלחת בהרבה מזו שבמבחן. רק שוב, המדבקות האלו..


 

 

צוות בוגר

אז זהו. שהאופנוע הזה לא מיועד רק לטירוני הרכיבה שביננו. נכון שזהו אופנוע המתאים בישראל לבעלי הרשיון המוגבל, אבל בואו ונשכח מההגדרה הזו לגביו. האופנוע הזה הוא לא רק אופנוע למתחילים, אלא אופנוע רב שימושי המתאים לכל שכבות אוכלוסיית הרוכבים, בהם ג-ם מוגבלי הרשיון. מתחריו הישירים אינם ה-GS, ER וחבריהם, אלא אופנועים (ואני מתעלם כרגע מנושא המחיר והנפח) כמו הטראנסאלפ, ה-F650, ה-DL650 ודומיהם. אופנועים המיועדים למשימות רב גוניות. החל מרכיבה יומיומית לעבודה, דרך נסיעה לטיול מדי פעם, גם בזוג, וכלה ברכיבת שבילים קלילה. בקיצור, אופנוע לצלמי עיתונות. זה שהנפח שלו מתאים לרוכבי הקטגוריה המוגבלת, הוא רק יתרון לאופנוע הזה. ה-KLE הוא לא אופנוע מעבר, אלא בדומה ל-CBF, הוא אופנוע לחיות אתו תקופה ארוכה יחסית, בלי קשר לנפח שלו. כאן בערך אני סוגר את הדלת על עניין "אופנוע המתחילים". אין לזה מקום על האופנוע הזה. האופנוע הזה הוא אופנוע רב גוני כללי שמתאים לכולם. הבנו את זה כבר נכון? אז נמשיך הלאה. תנוחת הרכיבה על האופנוע קרובה למושלמת על סוג כזה של אופנוע. הידיים קרובות לגוף אך לא קרובות מדי, אלא נותנות לרוכב מנוף שליטה קל בכידון הרחב יחסית מבלי צורך לשלוח את הידיים קדימה באופן מלאכותי ומודע. אתה שם את הידיים על הכידון באופן הכי טבעי בעולם, ומיד נמצא בעמדת שליטה מצוינת מבלי צורך למחשבה נוספת. הרגליות כנ"ל. אתה מרים את הרגל לרגלית באופן הכי טבעי בעולם גם בפעם הראשונה שאתה עולה על האופנוע, כאילו אתה יודע שהיא שם. כאילו עשית את זה כבר מאה פעם בעבר. המושב אינו גבוה מדי, לדעתי גם לרוכבים בעלי גובה ממוצע ומטה. קאוואסאקי מצהירים על גובה מושב גבוה יחסית בן 850 מ"מ, אבל האופנוע לא מרגיש כך גם כשעולים עליו, עוד לפני שקיעת המתלים המתחייבת כשאתה מניח את גופך המיוזע על האופנוע. המושב מרגיש נמוך יותר, ואין בעיה להרים רגל גבוהה אליו כשעולים על האופנוע. המושב של ה-KLE זכה ובצדק, לקטילות במהלך שנות קיומו של האופנוע. המושב היה צר וקשה, ומגעיל לרכיבה באופן כללי. המושב החדש שונה לחלוטין. הריפוד שלו מצוין. רך נעים ותומך, והציפוי טוב עוד יותר. נותן לישבן להתאוורר איכשהו, ואתה לא קם ממנו מזיע באיזור החמינדוס או התחת. המושב אף מצופה בחומר נגד החלקה, ואכן הוא מונע החלקה קדימה בעת בלימה חריפה. אבל המושב לא זוכה לציון טוב. הוא מושיב אותך קצת על הביצים, ולא ממש על הישבן. הוא לוקח אותך קדימה מדי כשהחלק האחורי של הישבן מונח בתנוחה שבחורה שיודעת מה היא עושה צריכה להיות בה. ברכיבה למרחק ארוך יותר, אתה גם מתחיל להרגיש כמה המושב צר. צר מדי. ברכיבה של מעל ל- 100 ק"מ, אתה כמעט מרגיש שהמושב נכנס לך לתחת כמו החוטיני של הבחורה דלעיל. ממש לא נוח. ההרגשה שלי היא שבסיסו של המושב הקודם קיים גם כאן, ורק הריפוד השתנה.


בתוך העיר

הרכיבה על האופנוע בתוך העיר היא תענוג. חוץ מהמושב שמתחיל להציק מתישהו, הרי שה-KLE מסתדר מצוין בכביש העירוני. השתחלות בין המכוניות היא עניין של מה בכך. זוית הצידוד של הכידון מצויינת, והאופנוע יציב מאד במהירויות אפס, כך שקל אחרי שמתרגלים לאופנוע להשתחל בין הקופסאות היטב. המנוע פועל מצוין כבר מ- 1,500 סל"ד, ואין בעיה לשלוט בכח המנוע עם המצמד המצוין. המצמד עצמו פרוגרסיבי מאד, ונקודת השילוב הארוכה תקל מאד על רוכבים חדשים המפחדים מקפיצה של האופנוע קדימה עם שחרור המצמד. שימוש בתוך הפקקים במצמד עצמו, מוציאה מהמנוע את הטוב שבו. קל להתקדם בעזרת המצמד בלבד. רצועת הכח של המנוע מתחילה בסל"ד נמוך מספיק כדי ששתי הבוכנות יכו בשרשרת ויקדמו את האופנוע קדימה ללא צורך במשחקי מצערת. יתרון מסורתי של מנועי שני צילינדר. אז יש לנו מנוע מצוין לתוך העיר. אין שום בעיה לרכב על האופנוע בסל"ד מאד נמוך, ואם בא לך אז אפשר להעביר הילוכים ממש מוקדם. למעשה, אפשר להעביר את כל היום בסביבות ה-2,000 ועד 4,000 סל"דל לא שום בעיה. הגיר עצמו פשוט מעולה. אני לא זוכר העברת הילוכים חלקה כל כך, וגיר שקט כל כך מה-ER וה-EN שחולקים עם ה-KLE את אותו המנוע (על ה-GPZ רכבתי כמה ימים בשנת 95 כאיש מכירות ב"ארנב" המיתולוגי של גל הרצל, ואני לא ממש זוכר מה היה שם). הורדת רגלית ההילוכים מניוטרל לראשון ממש מצוינת. "קליקון קטנטן ונטול דרמות, משלב בין הילוך הסרק להילוך הראשון. העלאה של ההילוכים חלקה באותה המידה. מהלך הרגלית בין הילוך להילוך אולי ארוך מעט יחסית לאופנועים חדישים, אבל אין שום תלונות. מהלך הרגלית עדיין קצר מספיק כדי שלא תצטרך לתת את הדעת או בכלל לשים לב לרגלית. העברה של רגלית ההילוכים להילוך סרק מעולה. רך, מדויק, ונטול צורך לחפש את הילוך הסרק. פשוט עמוד, הורד את ההילוכים - אם הגעת אל הרמזור בהילוך גבוה – למטה, והגיר יכניס אותך כבר אל הילוך הסרק כאילו מעצמו. מצוין. המתלה הקדמי טוב לכביש העירוני מלא המהמורות. הוא רך מאד ולא מעביר שום מכה אל הרוכב. נוח לרכב אתו, אך מרגישים כבר כאן שהוא רך מדי. בלימה, אפילו בעוצמה בינונית, מחסלת חלק גדול ממהלך המתלה הרך וארוך המהלך. המתלה האחורי טוב מאד בעיר, וביחד עם המושב הרך מעלים היטב את פגעי הכבישים בדרכם אל גוף הרוכב. בקיצור, אופנוע עירוני מצוין.



הלאה אל המרחב

אני חושב שיציאה מהעיר היא תחילתו האמיתי של כל מבחן. בתוך העיר יש לך את האפשרות להריח את האופנוע, לבחון אם המרכיבים של התבשיל יכולים להוציא משהו מעניין בהמשך. האם המרקחת מעניינת. אבל יציאה אל המרחבים ואל הכבישים המפותלים היא המבחן האמיתי של האופנוע. שם, כשהמהירות עולה, עולים ביחס ישיר גם העומסים שאתה מעמיס על האופנוע. שם אתה מגלה את יכולותיו האמיתיות. שמעתם ממני בשש השנים האחרונות כבר מספיק פעמים על הכבישים אליהם אני מוביל את אופנועי המבחן, וגם ה-KLE עבר את המסלול הקבוע. אז עוד פעם אני מגיע אל עניין המושב. אי הנוחות שלו מתעצמת באופן ישיר כל שנצבר הקילומטראז', ואני לא מדבר על קילומטרים רבים. רוכשי ה-KLE, גם השנה כבשנים עברו, יצטרכו להטריח עצמם אל הרפד כדי להרחיב את שטח המגע בין מושב לישבן, ולשנות מעט את מבנה המושב שכאמור, מושיב אותך בתנוחה של אסיר כנוע בבית סוהר אלים במיוחד (למי שלא הבין את האמירה הציורית, האסיר הזה משמש כאשתו של מישהו). המושב אמנם ארוך מספיק כדי שיהיה אפשר לשנות תנוחה קדימה ואחור, אבל זה עדיין לא זה. מגן הרוח מקדימה שנראה מעפן וחתיכת פלסטיק עיצובית בלבד, מוסיף המון למיגון מן הרוח. קשה להאמין שחת'כת פלסטיק קטנה כזו עושה את ההבדל, אבל הרם את ישבנך הענוג ב- 120 קמ"ש עשרה ס"מ מעל למושב, ומכת הרוח שתקבל אל הפנים תסביר לך כמה טוב שיש את חתיכת הפלסטיק החומה מקדימה. אני לא יודע אם זו צורתו ומבנהו של מגן הרוח, או האופן והזוית בו הוא מונח, אך הוא מגן טוב מאד הן על הראש ואפילו על הכתפיים. רכיבה ב- 150 קמ"ש עדיין לא מצריכה מהרוכב כיפוף משמעותי קדימה, הודות למגן הרוח המצוין. רכיבה במהירות הזו מגלה מנוע מצוין. מהירות שיוט נינוחה מאד עם רזרבות של כח תעמוד על 120 קמ"ש, כשהסל"ד יעמוד על כ- 6,000 סיבובים רגועים למדי. המנוע עתיר כח יחסית לנפח ולתצורה. אמנם אין הרבה מה לחפש בכביש המהיר מתחת ל4,000 סל"ד, ורק אחרי 6,000 מקבלים פיק של כח, אבל אין שום בעיה לחיות אתו גם בסל"דים האמורים מעלה. אם אתה רוצה עקיפה מהירה, תהיה חייב לשמור את המחט מעל ל- 6,500, מקום בו המנוע מתחיל לחיות באמת. פתיחה של המצערת במהירות של 3,000 סל"ד בהילוך העליון, או 4,000 סל"ד, תניב עליה מהוססת בסל"ד עד לאיזור ה- 6, ומשם המנוע יגיב כמו שצריך. לפני כן הוא יגיב בעצלות יחסית, ויעלה בסל"ד באופן איטי יחסית למה שקורה לאחר הספרה 6. אפשר לרכב עם המנוע גם במהירות חוקים של 100 קמ"ש ב- 1,000 סל"ד פחות, אך המנוע יספק כח אמיתי, לצורך רול און מכל סוג שהוא, רק לאחר 6,000 סל"ד. מי שסופג היטב את כח המנוע ומעביר אותו היטב אל הכביש הוא המתלה האחורי, שיכול לתמוך גם בפעילויות שבעליל לא התכוונו אצל הירוקים שיבצע. מתחילה נראה כאילו הוא רך מדי ולא יעמוד בעומסים, אך הן הבולם עצמו והן מכלול המתלה, מפתיעים בקשיחות מצוינת. גם במהירות של כ- 100 קמ"ש בהילוך שלישי, רגלית נוגעת לא נוגעת בכביש, כביש סלול היטב ופתיחת מצערת אגרסיבית, לא מוציאה מחלקו האחורי של האופנוע נדנודים רבים מדי. הבולם האחורי סופג ברמה גבוהה יחסית את כח המנוע, ומעביר אותו לכביש באופן מפתיע לטובה. שוב, לא שמישהו אמור לעשות את זה על אופנוע מסוגו של ה-KLE, אבל אם לא נבחן אופנוע מעבר למגבלות המובנות שלו נישאר מובטלים, לא? הבולם עצמו הוא מהסוג הרך, אך פרוגרסיביות מצויינת משאירה את חלקו האחורי של האופנוע צמוד לכביש. גם מבחינת ספיגה אין למתלה האחורי שום בעיה, והוא סופג היטב את תחלואי הכבישים. הוא רך מספיק כדי "ליישר" את הכביש, ולא מעביר אל גב הרוכב את הזעזועים שעוברים עליו עם סינון מצוין הנובעים ממבנהו הרך. בהרכבה בתוך העיר הוא עדיין מתנהג היטב, אך לא הרכבתי את המורכבת אל מחוץ לעיר כפי שהיה מתוכנן, עקב הופעה עם סנדלים, גופיה ומיני, וממש לא היה לי חשק לחכות עד שהגברת תואיל בטובה להחליף בגדים. ממילא התחשק לי לרכב לבד ואני כבר נשוי, אז שום דבר גם לא היה יוצא מזה. אל דאגה: תמונות של הגברת הסקסית יופיעו בקרוב בבייקס לעיונכם. לענייננו, נראה לי שבהרכבה מחוץ לעיר הוא יהיה רך מדי. חלקה העליון של השילדה אינו תומך את יכולתו של חלקה התחתון. מהירות של כ- 120 קמ"ש, זוית קהה יותר של הטיה, כביש סלול כנ"ל ופתיחת מצערת ביציאה מפניה, וחלקה העליון של השלדה מתחיל לרקוד סמבה. השלדה מתעוותת בעומסים הללו, אבל האשמה היא לא בשלדה. המזלג עצמו ארוך ואינו קשיח מספיק. עובי הצינורות אינו מספיק כדי לתמוך את אורכו של המזלג - הנובע מהרצון של קאוואסאקי להעניק לרוכב ולאופנוע מהלך מתלה ארוך, והמזלג פשוט מתעוות תחת עומסי הצד, יוצר מנוף רחב על השלדה ושולח אליה דרך ראש ההיגוי כוחות פיתול המעוותים אותה בפניות מהירות. אבל כאן אנחנו שוב נכנסים לגבול הדק שבין מה שהאופנוע אמור לעשות, לבין המקומות שאנו כבוחנים לוקחים אותו. בכל הקשור לספיגה הוא עדיין רך מדי. חלקיו הפנימיים של הבולם הקדמי, טוב היה אם היו קשיחים יותר. הגיהוץ של פני הכביש מצוין, אך בלימה, ולו מתונה ממהירות חוקית, מחסלת את רוב מהלך המזלג. משפיעה באופן ישיר על יכולת הספיגה. הרגש שמעביר המתלה הקדמי אל הרוכב לוקה אף הוא בחסר. אתה לא יודע מה בדיוק קורה שם למטה. לפני עשר שנים זה היה מצב סביר. אולם בעולם האופנועים של היום, טוב היו עושים הירוקים אם היו מעדכנים גם את המזלג ומקשיחים אותו מעט. עניין פשוט וזול, ולא ברור לי מדוע העדיפו בקאוואסאקי להשאיר את המזלג כפי שהוא. כי "כפי שהוא", הוא אינו מספק. ואם כבר נגענו בבלמים, אז הבולם הרך מקדימה מפריע לנצל את כל יכולת הבלימה שיכול לספק הבלם הקדמי. יש לו לבלם מקדימה כח בלימה סביר פלוס, אולם הוא מופרע על ידי הבולם הרך מקדימה שצולל מהר יותר מהטיטאניק (אתם מאוכזבים מכך שלא כתבתי "צולל מהר יותר מכוכבת פורנו שרואה מולה בולבול משוטט", נכון?), ואי אפשר כמעט לנצל את כל היכולת שהוא יודע לספק. הבלם הקדמי גם הוא מיושן וחסר רגש. תוסיפו לכך את הצלילה החופשית של הבולם מקדימה, ותקבלו מתכון בלימה שצריך זמן רב לתפעל, עד שמתקרבים אל המגבלות שלו ויודעים לנצל אותו כמו שצריך. הבלם האחורי אינו מספק. הוא חסר כח ממשי, וממהר להינעל בלחיצה חזקה. גם בבלמים כמו בעניין המזלג, יכלו קאוואסאקי להשתמש במכלולים חדישים וטובים יותר אשר כבר נמצאים אצלם במלאי, כך שהיינו מקבלים אופנוע טוב יותר ללא שינוי במחיר לצרכן, ולא ברור לי מדוע החליטו שם שלא לעדכן את האופנוע עוד קצת גם בחלקו הקדמי.



בשטח?

לא. לא ממש לקחתי אותו לשטח. עליתי על כמה שבילים וזהו, ושם האופנוע דווקא הרגיש טוב עד שפגשתי בדיונה הראשונה ונעצרתי, כפי שמראות התמונות. יכולת השטח המועטת של ה-KLE היא בוודאי יתרון נוסף לעומת אופנועי ה- 500 האחרים, וגם אל מול חלק ממתחריו הישרים בנפחים הגדולים יותר.


גזר דין 

הקאווא הוא למעשה אותו אופנוע מוכר, ללא שינויים או עדכונים מהותיים. העדכון העיקרי שהוא עבר הוא עדכון עיצובי, כך שהמכלולים שלו הם אותם אלה של פעם, ומאז עבר הרבה זמן על כל הביקורת המשתמעת מכך. בעיקר כאמור, בחלקו הקדמי של האופנוע. לרוכב המתחיל, וגם לרוכב הרגוע והלא מתחיל, הוא יהיה אופנוע מצוין. האופנוע כאופנוע עירוני יומיומי, או לנסיעה לעבודה מהפרברים לעיר, מצוין, אך טיולים של סוף שבוע ידרשו שינוי וריפוד מחדש של המושב. האופנוע הזה אינו דומה אחיו למשפחת ה- 500. זהו אופנוע לחיות אתו ללא קשר לסוג הרשיון ששוכב אצלך בארנק, וצריך להתייחס אליו ככזה. יש לו יתרון על מתחריו המפורטים מעלה היות והוא מתאים גם לרוכבי הקטגוריה המוגבלת, וזהו יתרון עצום לאלה שאוהבים אופנועים מסוגו של ה-KLE. ואלה, גם כשיוציאו רשיון לא מוגבל, עדיין יהיה להם ביד אופנוע שהם לא ממש יהיו לחוצים להחליף.


נתונים טכניים

מכלולי מנוע
תצורה: שניים בשורה, 4 פע', 8 שס'
נפח: 498 סמ"ק
קירור: נוזל
קדח Xמהלך: 74X58 מ"מ
יחס דחיסה: 9.8 ל- 1
הספק מוצהר: 44 כ"ס ב- 8,300 סל"ד
הזנת דלק: קרבורטורים, לועות 34 מ"מ
מצמד: רב דיסקי רטוב
תיבת הילוכים: 6 מהירויות

מכלולי שילדה
תצורה: עריסה כפולה, פלדה
מתלה קדמי: רגיל, 41 מ"מ
מתלה אחורי: מונושוק
צמיג קדמי: 90/90-21
צמיג אחורי: 130/80-17
בלם קדמי: דיסק יחיד 300 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר
בלם אחורי: דיסק יחיד 230 מ"מ, בוכנה בודדת
זוית מזלג: 27 מע'
גובה מושב: 850 מ"מ
בסיס גלגלים: 1500 מ"מ
מיכל דלק: 15 ל'
משקל יבש: 181 ק"ג

 

 

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.חןמספרים שקיסחתם את האופנוע..26/11/2005 22:22:09
במבחן שלכם, יש אמת בשמועה?
2.עמיר שבתאיכן14/04/2007 22:28:33
עניין של הרגל...
3.חיים גן יבנהאופנוע כלבו05/07/2007 23:48:30
יש בו מהכל גם. לכביש. שבילים. לשטח עד מידה מסויימת . ואופנוע אמין . וזול להחזקה .חסכוני. בקצור שווה כל שקל !!!!!


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים