TGB ארגון


הכי קטן הכי גדול

הארגון של TGB שייך בעקרון לאותה המשפחה של הסניאנג סופר פיור וה- DJR של קימקו, אבל המבנה שלו גורם לו להרגיש גדול מהם. בהרבה. 

עמיר שבתאי

  

לא. עוד לא התחלנו להתעסק בפורנו. המחשבה והאסוציאציה על הביטוי שבכותרת בא לי בעקבות רכיבה על הכלי הכי קטן של TGB. זהו אמנם הכלי הכי קטן של TGB, אבל הוא מרגיש גדול. בהרבה. אבל נתחיל דווקא בעיצוב. לא משהו. עיצוב סתמי המקביל לשני החברים האחרים שלו בקטגוריה. במיוחד בצבע האפור ה..נו, אפרורי משהו. האופן בו החלק האחורי מכוסה כמעט לגמרי על ידי פלסטיק, מעיד על איזור הזמן בו עוצב הקטנוע הזה לראשונה. תנוחת הרכיבה מצויינת. על המושב עצמו נרחיב בהמשך, אבל כל השאר הוא בדיוק כמו שאתה מצפה מקטנוע כל כך קטן. הקטנוע נופל לידיים, המתגים נופלים לכפות הידיים, ועל מרווח הרגליים נפרט מיד. מרווח הרגליים והמושב מרגישים גדולים. מאד. הקטנוע הפיצפון הזה מרגיש ממש גדול. הסיבה היא לא שהוא באמת יותר גדול ממתחריו לקטגוריה המוזכרים מעלה, אלא שהמושב הרחב והשטוח, נותן לך להתפרס לכל אורכו של האופנוע ללא בעיה. באופ כזה הגודל הזערורי שלו בכלל אינו מורגש. המושב שטוח לחלוטין, ומאפשר תזוזה חלקה לאחור, וכתוצאה מכך מרווח הרגליים הופך להיות עצום. כך שתנוחת הרכיבה מרווחת מאד. בכל אופן כל עוד אתה רוכב לבד. ניסיתי לגייס את חלי מאולם התצוגה של היבואן להצטרף ולהיצמד אלי מאחור. בשם האמת העיתונאית הקדושה כמובן. לא חס וחלילה תוצאה של איך שהיא נראית (שזה משהו בין פיצוץ לפצצה). אבל דווקא אז היא היתה חולה. חבל, המחשבה של לרכב ביחד איתה על קטנוע כל כך קטן יכולה לעשות לבן אדם רק טוב. אז מצאתי תמונה שצילמתי אותה במקרה אחר והנה היא במלוא הדרה, אבל נחזור למבחן! נוסעים עוצרים הרבה יותר ממה שציפיתי מכלי כל כך קטן. סיבוב של המצערת משגר אותו קדימה בקלילות. הקטנוע לא מגיב מיד לפקודת המצערת ממצב עמידה, והוא אוסף סל"ד לסל"ד הנכון מבחינתו עד לרגע בו המנוע מתחבר עם הגלגל. אבל אז מזנק הקטנוע קדימה במהירות, וממשיך כך עד שהוא סוגר את סקאלת המהירות ו… ממשיך עוד קצת. גם על קטנוע המבחן של היבואן עצמו רכבתי כדי לאשש את נושא המנע וגם הוא הגיב אותו הדבר. בשלב מסוים עליתי לאילון, ורק במשהו כמו 90 קמ"ש (המוערכים על ידי הצצה בשעוני מהירות של רכבים חולפים), נעצרת שעטת הקטנוע. מנוע מפתיע ומצוין. בדיקה שניה שצרכה רכיבה על שני קטנועים שונים היתה הבלמים. הבלם האחורי טוב מאד. חסר רגש, אך בולם את הקטנוע בעוצמה מצוינת. הבלם הקדמי חלש מדי וספוגי, וגם רכיבה על הקטנוע השני ושאלה של איש מכירות באולם התצוגה, העלתה את אותה התוצאה בדיוק. שילוב של לחיצה על שני הבלמים מספק יופי של כח עצירה. המתלים קשיחים משהו, ועושים עבודה מצוינת. גלגלי ה- 10" הקטנים דואגים אמנם להיכנס לכל חור בכביש, אך המתלים סופגים היטב את המכות מהכביש, ומאידך מחזירים מהר למדי את הגלגל את הכביש. בתוך העיר, אין שום דבר שיכול על קטנועי 50 הסמ"ק, והארגון על קוטנו הפיסי ותנוחת הרכיבה המצוינת, עושה את העניינים לקלילים. זוית הצידוד של הכידון מצוינת, אם כי רוכבים בגובה ממוצע ומעלה יצטרכו לפסק – או להצמיד - רגליים כדי שהכידון לא יפגע בהם כשהוא מצודד לאחד מן הצדדים. המראות מספקות שטח ראיה טוב לאחור.

גזר דין

אני אוהב הפתעות. יציאה למבחן של קטנוע מהסוג שבמבחן לא ממש גורם לי לרייר. זו גם הסיבה שפשוט התלהבתי. הקטנוע יותר ממפתיע. אם חשבתי שזה יהיה עוד שיעמומון, הרי שזה לא היה כך. המחיר לדגם 2004 עומד על 6995 ש"ח, ו- 7,195 ש"ח לדגם 2005, לא כולל אגרות רישוי. המתחרים הישירים שלו יקרים ממנו בכ- 200 ש"ח, אך אינם יכולים לספק את יכולות המנוע אותן מציע הארגון. עיסקה משתלמת? בוודאי, ולו רק בגלל המנוע. מנוע, כבר אמרתי?! יופי.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים