קימקו B&W 150



B&W150

האם האח הקטן יצליח לשחזר את ההצלחה של האח הגדול? יהונתן ענפי מברר

איבזור

מבט חטוף את עכוזו של הקטנוע ועולה השאלה, "הוא ממש דומה לאחיו הגדול ?" אז זהו, שעיצוב הישבן זהה לחלוטין לאחיו ובכלל ההבדלים החיצוניים בין השניים מינוריים. החזית קיבלה שני פנסים בעיצוב חייתי, לוח המחוונים הוא אנאלוגי, ואזור הוריאטור ומכסה מסנן האויר קטנים במקצת (הגיוני). לוח המחוונים קריא וכולל את הנתונים הנחוצים: מד דלק, מד טמפרטורת מנוע, מד מהירות בקמ"ש ובמייל הכולל מד אוץ, שעון זמן בעל ספרות גדולות יחסית, מד סל"ד, נוריות איתותים, נורת אור גבוה, נורת טעינה (מצבר), חלון קטן מכני לתזכורת בדיקת שמן, ולסיום נורה המסמנת את פתיחתו של תא המטען. גודלו של תא המטען סביר, קסדה בגודל מעל לממוצע תיסגר קצת בלחץ, אך עדיין נשאר מקום למסמכים וכפפות בחלק האחורי מעל מכסה המצבר. כמו-כן מצויד הקטנוע בידיות מאחז למורכב והן אפילו יעילות. שילדת הקטנוע זהה לשילדת ה- 250W&B, מה שמשפיע שלא לטובה על משקל הקטנוע.

תנוחת רכיבה

הידיים יושבות נוח על הכידון, לוח השעונים בהישג עין ככה שבשלב זה הכל סבבה. המושב תומך היטב בגוף ומעט קשה. לא ניתן לנצל את גודלו של המושב כתוצאה ממבנה אלכסוני שלו: הישבן מחליק כל הזמן קדימה. מושב המורכב רחב ומפנק ומגלה נוחות. אזור הרגליים לא מאפשר נשיאת מצרכים בצורה יעילה. הקטנוע גבוה ונמוכי קומה יאלצו להסתפק בדריכה עם קצות האצבעות בזמן עמידה בצומת. לרוכבים בעלי שיעור קומה גבוה, יהיה צפוף במקצת לרגליים, לא נוח.

בתוך העיר

הוריאטור משתלב רק בקו ה- 3,500 סל"ד מה שגורם למנוע לשלוח גל גדול של דציבלים לאויר העולם ולהישמע צרחני במקצת בתחילת הנסיעה, אך באופן כללי מדובר במנוע שקט. השתחלויות בין כלי הרכב השונים קלות יחסית, ולמרות גודלו הרב מרווח הצידוד סביר בהחלט עקב זוית צידוד רחבה. יציאה מרמזור מראה כי הקטנוע צריך דיאטה קלה וזאת כי המנוע מתאמץ ביחס למשקל הלא מבוטל. בכל זאת הוא עדין מצליח להאיץ מהר ומספק בהחלט בין שערי העיר. יאמר לזכותו של הקטנוע כי אם שכחת לכבות את האיתות לאחר ביצוע פניה אזי רצוי לעשות בדיקת שמיעה כי קול הוינקרים נשמע למרחקים. אמנם הקטנוע גבוה, אך בעליה וירידה ממדרכות יש לגחון נטייה להתחכך במדרכה. מחוץ לעיר עם העליה לכביש הבין-עירוני, מטפס לו מחוג המהירות בנחת לקו ה- 100 קמ"ש. המנוע מסתובב בסל"ד גבוה יחסית ומרגיש מאומץ ביחס לתקדים שיצרו קטנועים אחרים בנפח זהה. בקו ה- 120 קמ"ש מינוס, נעצר המחוג ולא מראה כוונות עליה נוספות. הנסיעה בסה"כ נוחה מאוד, הצמיגים נדבקים בצורה מושלמת לכביש, בסיבובים מהירים ואיטיים כאחד מראה הקטנוע יציבות מוחלטת וכושר ספורטיבי ללא ספק. בצדו השמאלי ניחן הקטנוע במרווח הטיה משובח ונעצר ע"י חיכוך רגלית הצד (ולא האמצע כמקובל) כנגד האספלט. הצמיגים מגיעים גם כן למיצוי מקסימלי, ולכן בתחום הנ"ל למתחרים יש מה ללמוד. המראות בעלות החזות המרשימה, נותנות גרסה קצרה לאזור שאמור להיקרא "שטח שדה הראיה" הוא חלקי מאוד ובשלב זה אני נאלץ (וגם מתוך הרגל) להיעזר בשרירי הצוואר לצורך מעבר נתיבים. מתלים שני המתלים ספורטיביים מאוד ז"א קשים במקצת. המתלה האחורי קשה. בנסיעה רציפה על מהמורות מקבל הגוף זעזועים. לא סימפטי במיוחד. כמו-כן המתלה האחורי מגיע עם 3 דרגות קושי הניתנות לכיוון. בלמים שתי אצבעות על מנופי הברקס הקדמי והאחורי מאפשרים לקטנוע לבלום תוך תחושה מלאה בעוצמת הבלימה, בצורה מהירה מאוד, פשוט תענוג. הבלם האחורי ינעל לא פעם, אך ניתן להתרגל מהר מאוד לתחושת הברקס ולהשאיר את הידית על גבול הנעילה. מנוע בסה"כ המנוע חזק, מאיץ סביר ושקט מאוד בעיקר בנסיעות בין-עירוניות. בשוק העולמי הושק תחילה הדגם הזה לפני הוצאת אחיו בעל הנפח הגדול והוכיח את עצמו באמינותו. שמירה על טיפולים והוראות יצרן יבטיחו אמינות. הקו האדום במד הסל"ד מתחיל ב- 8,000 סל"ד, אך במד המהירות מתחיל הקו האדום ב- 90 קמ"ש, כנראה כדי לשמור שלא תיסעו מהר מדי.

רכיבת לילה

תאורת המחוונים נעימה וקריאה מאוד, אך פנסי החזית חלשים במקצת. ממראה האופנוע מרחוק ניתן לדמיין בהחלט חזות של אופנוע כבד עקב עיצוב הפנסים המרשים. כשתצאו לבילוי, בכדי להרשים, פשוט תחנו מרחוק. אההה, ואל תשכחו להצטייד בקסדה מרשימה ומעיל עור.

גזר דין

אז מה היה לנו שם ? מנוע חזק, עיצוב יפה, צמיגים ומתלים ספורטיביים, אך הוא קצת כבד, נו אז? 15,078 ₪ והקטנוע שלכם. הקטנוע מאובזר יותר מקטנועים אחרים בקטגורית הנפח שלו, מה שמצדיק את המחיר. סה"כ תמורה טובה מאד למחיר.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.ינביש לי כזה נדיר אהה 29/07/2006 23:31:47
בסך הכל לא רע אבל לא כל כך מרוצה ממנו


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים