TGB T202


TGB T202
TGB T202
TGB T202
הקטנוע הקודם מבית TGB שנבחן אצלנו הפתיע לטובה כמעט מכל בחינה. האם ה- T202 שבמבחן בא להנציח את טיב המותג הטיוואני? ה-303R הספורטיבי שנבחן בגליון הקודם, יותר מהפתיע לטובה. איכות המכלולים ורמת הגימור היו טובים מאד, וה- T202 ממשיך את הקו המרשים לטובה שהתחיל בו ה- 303R . מבט על הקטנוע מבהיר היטב את מוצאו המזרח אסייתי. העיצוב הדו שימושי שלו דומה מאד לקטנועים טיוואנים אחרים המכוונים לאותו פלח שוק. הצמיגים מרופדים בריבועי גומי האמורים לספק אחיזה בשטח, כנף קדמית גבוהה ו… זהו בעצם. והאם זה עובד ובאמת אפשר לרכב עליו בשטח? נראה בהמשך. האיבזור אינו עשיר, וכולל לוח שעונים בסיסי למדי, תא מטען סטנדרטי מתחת למושב ולא הרבה מעבר. וו תליה למשל, אין וחסר מאד. המראות הינן מהסוג הפשוט, אך המתגים והפלסטיק עשויים חומר איכותי אשר נראה שיהיה עמיד לאורך זמן. הישיבה על הקטנוע דומה מאד לישיבה על ה- 303R. הקטנוע לא נמוך, והמושב רחב יחסית ונוח מאד. הבעיה גם כאן הינה מרווח רגליים מצומצם שמכריח את הרוכב לשבת כשברכיו כפופות בתשעים מע'. מיקום הידיים טוב מאד, והמתגים ממוקמים מצוין לתפעול קליל. בשר המנוע הוא בן 125 סמ"ק, ונושא בחובו כ- 10 כוחות סוס. גם אם יתאמץ הבוחן עד מאד, לא יישמע שמץ של קרקוש מהמנוע ואופי הפעולה שלו חלק מאד. הוריאטור מכוון כך שיתן את עיקר כוחם של הסוסים בסל"ד נמוך ובינוני, המתאימים מאד לתנועה עירונית. תנועה בתוך העיר מגלה מנוע חי מאד עם כח זמין מאד בתוך התנועה. יציאה מהרמזור מזניקה את הקטנוע במהירות עד לקו 60 הקמ"ש, והכח מתמתן רק מעט עד לקו שמונים הקמ"ש. המנוע מגיב היטב בין המכוניות, והשילוב בין המנוע לוריאטור מיידי וללא שמץ של שהיה. גודלו של הקטנוע, או נכון יותר קוטנו (משהו בסגנון הטייפון של פיאג'ו) כמעט חמישים סמ"ק, בשילוב מנוע 125 סמ"ק בריא, הופכים את הקטנוע לכלי מצוין המלחמה העירונית. השתחלות בין המכוניות עם השילוב מנוע-וריאטור, וגודל של 50 סמ"ק, משחילים את הקטנוע היטב בין המכוניות עם משחקי בלם גז קלילים. זוית הצידוד של הכידון מצויינת, ומתאימה היטב לאופי העירוני שמספק הקטנוע. גם ה- T202 כמו ה- RS אשר נבחן בגליון הקודם, אינו חסיד של הכביש המהיר ולא נבנה לשיוט מהיר בכבישים הבין עירוניים. המנוע לא אוהב לעבור את ה- 90 קמ"ש, והמהירות המירבית שהגעתי אליה היתה 95 קמ"ש. ירקות המתלים מעולים למי שמצפה ממתלה למעט יותר מגיהוץ רך של פני הכביש. שני המתלים קשיחים יחסית, אך עוקבים אחרי פני הכביש ברמה גבוהה. ישנו אולי מאחור איזשהו חוסר בשיכוך החזרה, אך בשני המתלים ישנה פרוגרסיביות מעולה. המתלה הקדמי פשוט בולע כל מה שמע"צ יודעת (והיא יודעת) להאכיל את רכוב הקטנוע הממוצע בקלילות, וכנ"ל גם האחורי. הבלמים מצויינים. הבלם הקדמי טוב אמנם, אך אינו עומד בשורה אחת עם קטנועים אחרים כמו גם מול אחיו הספורטיבי. חסר בו רגש, ואין בו את עוצמת הבלימה שיש ל- RS. האחורי לעומת זאת חזק מאד, אך אינו ממהר להינעל. כדי לנעול אותו צריך ממש לכוון לכך. שילוב של לחיצה על שני הבלמים נותן כח בלימה מצוין. בדומה לאחיו הכביש ספורטיבי. גם ה- T202 נותן המון סיפוק בפניות. אין שום סיבה לעזוב מצערת בכניסה לפניה מהירה. השילדה והמתלים יעשו עבודה מצויינת בשמירה על קו התנועה של הקטנוע. לא מדובר אמנם ביציבות המטורפת שסיפק ה- RS, אך בכל זאת מדובר על קטנוע כאילו דו"שי, שעושה עבודה מצויינת ברכיבה ספורטיבית בכביש. שטח? אף אחד לא יקח קטנוע לרכיבת שטח של ממש. טוב נו… כמעט אף אחד. הימים החורפיים שנחתו עלינו בשילוב מקום המגורים שלי שמספק לי שדה בוצי נרחב וחרוש, יצרו לי אפשרות של רכיבת שטח כמעט אמיתית בתנאים משתנים. כאמור, בוץ טובעני, תלמים חרושים, ולקינוח פלטו רחב (בו ריסקתי בין היתר אופנוע של הונדה בעבר הקרוב) בו אפשר היה גם לרכב מהר יחסית. כ- 80 קמ"ש. המתלים של הקטנוע עשו עבודה מצויינת, למרות מהלך מתלה שלא מדגדג מהלך מתלה של אופנוע שטח אמיתי. בבוץ עושה המנוע עבודה טובה מאד, והכיוונון של הוריאטור לטובת עבודה יעילה יותר בסל"ד נמוך, עוזר לקטנוע להמשיך בתנועה בתוך הבוץ. גז גז ועוד גז, והרוכב לא צריך אפילו להוריד רגל. הקטנוע גם קטן מספיק כדי להרגיש כל הזמן כאילו כולו נמצא מתחתיך ממש. מה שמקל על הרוכב הלא מנוסה (כמוני) בהרגשה שהכל תחת שליטה. לסיכום ה- T202 ממשיך קו של קטנועים איכותיים שהסנונית שלו היתה ה- RS בגליון הקודם. ה- T202 הינו קטנוע רב תכליתי שממש כיף לרכב עליו בעיר, וכן.. בלי בושה לצאת גם מדי פעם לאיזו רכיבת שבילים מעניינת כשהמנוע בן 125 הסמ"ק יספק לך את הכח הדרוש. המינוס הגדול שלו הוא מרווח רגליים לא מספק, אך מעבר לכך, מדובר בקטנוע פשוט מצוין.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים