זונג שין ZS125T-7



ענק בגודל זעיר

הסנונית הראשונה של הענק הסיני בישראל הינה קטנוע 125 סמ"ק פשוט וצנוע... וזול. קבלו רשמים ראשוניים.

עמיר שבתאי

 

הנחיתה של זונג שין בישראל היתה חשאית למדי. לא מפתיע למי שמכיר את היבואן. כל הכלים במשלוח הראשון נמכרו מראש למקורבים של היבואן, ולולא הגעתי במקרה לרח' בן שמן 5, מקום מושבו של "ג. ארנון", בדיוק ברגע בו פרקו את הארגזים, סביר להניח שהייתי פתאום מופתע לראות כלי דו גלגלי לא מוכר לי נע ברחובות העיר. "נון" גדול לעורך מגזין לאופנועים. למזלי, הגעתי לשם ממש במקרה, ועתה גם רכבתי על הקטנוע המהווה את הסנונית הראשונה בליין הדגמים שמתכווננים להביא יבואני הכלי.


סיפור הפרברים

כבר ממבט ראשון, הזונג שין ZS125T-7 נראה מוכר. מדי. הקוים הכלליים שלו דומים באופן חשוד עד כדי זהות ברוב החלקים, לטופ בוי של קימקו. מבט מהצד על הכלי ממש יכול לבלבל בין שני הכלים. מקדימה הוא מעט שונה עם פנס יחיד אובאלי. אבל..

אז איך הוא?! ישיבה ראשונה עליו ממחישה כי הגודל שלו דומה לגודלו של קטנוע 50 סמ"ק, ולא לגדולים שבהם. זהו ללא ספק הקטנוע הקטן ביותר בנפח שמעל 50 סמ"ק. ישיבה עליו ממחישה כי מדובר בקטנוע קטן. ביום יום אני רוכב על סופר דיוק 125, וההפרש בגודל בין שני הקטנועים האלה עצום. לקוטנו של הקטנוע יש גם חיסרון אחד משמעותי בתחום מרווח הרגליים המצומצם. אין מקום להניח את כף הרגל קדימה, אלא מחוייבים לשבת עם רגליים מקופלות בזוית של 90 מע'. אך מה שבאמת משפיע על מרווח הרגליים ומצמצם אותו עוד יותר, הוא המושב. המושב אינו קעור מספיק, וגורם לרוכב להחליק קדימה אל הפלסטיק. הריפוד החלק עוזר גם הוא לסקי של הישבן קדימה, ובסופו של דבר פשוט התייאשתי, ורכבתי עם הרגליים שעונות על הפלסטיקה שמתחת ללוח השעונים. בתחום החיובי אפשר לומר על המושב שהוא מרופד מצוין. רך ונוח מאד. מבחינת מרווח הגחון, מדובר באחד הקטנועים המשובחים שבחנו. גם מדרכות סופר גבוהות, לא יכלו למרווח הגחון המצוין של הזונג שין.

מלבד בעיית המושב, הרכיבה על ה-ZS היא טובה מאד. בתחום ההשתחלות הוא הטוב ביותר בנפח שמעל 50 סמ"ק. מידותיו המצומצמות וזוית צידוד מעולה של הכידון, מאפשרים לו להשתחל במקומות שהסופר דיוק שלי לא יכול להם. המנוע חלק ונעים. לא מדובר במנוע חזק במיוחד, אלא מנוע דומה לסופר דיוק ול- 303 של TGB. משהו כמו 10 כ"ס המופקים מקרקעית הסל"ד, ועד לאיזור 100 הקמ"ש.

קרעו קורעים קרענו

הקטנוע שהיה ברשותי עבר כבר מעל 4,000 ק"מ, טריוויאלי אולי כשמדובר בכלי מבחן, אלא שאת 4,000 הקילומטרים על הזונג שין עשו שליחים שלא ממש היה איכפת להם לשמור על הכלי ולו במעט, והתנהגותם כלפי ה- ZS, היתה רק במעט פחות גרועה מאשר צוות הבוחנים של בייקס מתייחס אל כלי המבחן. אי לכך, הרגשתי קיפצוץ סופר עדין מהוריאטור בתחילת נסיעה. הוריאטור משתלב כבר מסל"ד אפס, ולא מחכה שהמנוע יעלה מעט בסל"ד ויצבור כח, אלא מזיז את הקטנוע קדימה מיד עם סיבוב המצערת. המנוע נטול ויברציות לחלוטין, חלק ועגול מאד, ושקט מאד. מנוע מצוין.

המתלים ממשיכים את הקו של המנוע עם פעולה רכה שסופגת כל דבר. הרשימה אותי במיוחד יכולת ההחזרה של המתלים, ולא מצאתי את עצמי מקבל אפילו פעם אחת זוגיה לגב כתוצאה משיכוך ההחזרה. מדהים כמה שני קטנועים הפונים אל אותו השוק יכולים להיות שונים בתחום המתלים. ה- TGB 303 עם מתלים ספורטיביים למהדרין, מתנהג שונה ב- 180 מעלות לעומת מתליו הרכים של הזונג שין. אבל מהצד השני, כשלוקחים את הזונג שין לפניה סופר מהירה בהטיה משמעותית, הוא מתנדנד במקום שבו ה- TGB יישאר נטוע. יש ממש הבדל בין שתי הגישות של היצרנים: יכולת ספורטיבית על חשבון הנוחות היומיומית, או נוחות גבוהה ו"קח את הפניה כמו שצריך ולא כמו משוגע". אני לא הצלחתי לגבש לעצמי דעה איזו מהגישות אני מאמץ, אני מניח שזה גם עניין של טעם. בתחום הנוחות והנינוחות שמספקים המתלים, הזונג שין פשוט נוח מאד.

הבלמים פחות טובים. אמנם לחיצה על שתי הידיות תספק יכולת בלימה מספקת, אך אין לקטנוע את ה"בוסט" של הבלימה שיש היום לכמעט כל כלי אחר שמגיע לארץ. הבלם האחורי לא מציאה, והקדמי לא מצליח להתגבר לבד על חוסר יכולתו של הבלם האחורי. אגב, אין שום בעיה להביט במראות המצויינות לאחור. המנוע אינו מייצר כמעט ויברציות, והמראות עצמן רחבות ומספקות שדה ראיה טוב למדי לאחור. גם העיצוב שלהן לא רע בכלל, והן אינן מראות האופניים הפשוטות שאתה מצפה למצוא בכלי מהסוג הזה. 

גזר דין

זונג שין מייצרת כקבלן משנה חלקים לחלק גדול מיצרניות האופנועים והקטנועים המיובאים ארצה, כך שאני לא צופה בעיות אמינות מיוחדות אם בכלל. ה- ZS125T-7 מציע יכולת התניידות מצויינת ונוחה במחיר של 9,500 ש"ח בלבד ועוד כ- 600 ש"ח מיסים, מה שהופך אותו לאחת הקניות הטובות ביותר בישראל היום.



האופוזיציה

TGB RS303 – יכולת מנוע זהה, התנהגות כביש טובה יותר, בעל מתלים קשיחים יותר הבאים על חשבון הנוחות היומיומית. עיצוב מצוין ורמת גימור גבוהה. 12,734 ש"ח.

סאניאנג דיוק קלאסיק – מנוע עדיף במעט, מרווח הרבה יותר. אמינות נצחית כמעט. 13,761 ש"ח.

קימקו מובי – מנוע טוב, מתלים על הגבול שבין רכים לקשיחים, גלגלי 12 עוזרים לעבור מעל מכשולים שגלגלי ה- 10 לא יכולים להם. 12,934 ש"ח.

קימקו סופר ג'וקי – המקביל של הדיוק קלאסיק. מרווח ואמין מאד. 12,934 ש"ח.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים