פג'ו טרקר לודיקס 2005



הטרקר מת, יחי הטרקר

הטרקר הישן של פג'ו היה "עוד" קטנוע. לא יותר. בינינו, אף פעם, ובייחוד לא לאחר שיצאה גירסת ה"סטריט בורד", לא ממש הבנתי את הצורך של פג'ו בשלושה דגמי טרקר, כשההבדלים בניהם מינוריים. גם המחיר של שלושתם היה כמעט זהה. לא לחינם וויתר בסופו של דבר יבואן פג'ו בישראל על ייבוא שני הדגמים האחרים מלבד טיפטופים קלים, והתרכז ביבוא הסטריט בורד החתיך והמאובזר יותר.

עמיר שבתאי



הטרקר החדש על שתי גירסאותיו המיובאות לישראל, הוא כבר משהו אחר. סיפור חדש. אל תטעו, הטרקר החדש זהה לדגם הישן רק בשם, ומדובר בקטנוע חדש לחלוטין מהמסד ועד לטפחות. המנוע חדש לגמרי, ותוכנן לעמוד פחות אויותר בכל תקן לזיהום אויר שהיה קיים אי פעם איפשהו בעולם. המנוע אגב, אינו שוכב כמו בשאר הקטנועים המיובאים לישראל, וסביר להניח שברוב במוחלט של קטנועי העולם, אלא עומד בניצב לקרקע.


כדי לעזור למנוע לעמוד בכל תקן זיהום אויר, מצויד המנוע למשל במערכת המזריקה אויר אל האגזוז, ותורמת איכשהו לגזים לצאת נקיים יותר. משאבת השמן הינה מסוג משוכלל אשר מזריק שמן אל המנוע בדיוק על פי הצורך ברגע נתון. חיישן פרמיטיבי למדי היושב בצד המנוע, מודיע למשאבת השמן כמה שמן לספק בכל שלב של סיבובי המנוע. הפולס החשמלי למשאבה האחראית על אספקת השמן מגיע ישירות מהמצבר, וכשהזרם יורד אל מתחת לגבול מסוים, הקטנוע פשוט לא יניע כדי שלא לגרום למנוע לעבוד ללא אספקה נכונה של שמן, ולגרום להרס המנוע. לא, גם לא על ידי הרגלית. מנתק הצתה המותקן בקטנוע ידאג לזה.

אפרופו המנוע העומד, זה אומר שבקטנוע החדש אין תא מטען מתחת למושב. כדי להתגבר על ספק המבוכה, מצייד היבואן כל קטנוע שיימכר בארץ בארגז גדול, שללא ספק גדול יותר מכל תא מטען מובנה מתחת למושבי הקטנועים הנמכרים בארץ. כך שלמעשה, יצא ההפסד בתא מתחת למושב בחלל אכסון גדול יותר לקונה.

הפלסטיקים עשויים מחומר גמיש ביותר, אשר למעשה אינו יכול להישבר. לנסיון תפסתי את הכנף הקמית, ופשוט כופפתי אותה לאחור. הכנף חזרה למקומה בטבעיות מושלמת. בכלל נראה שעמידות היא החלק החזק של הכלי החדש. המנוע כבימים ימימה מצופה ניקסיל, חומר האמור לספק עמידות גבוהה יותר למנוע שתי הפעימות המכלים את עצמם מהר יחסית, ואוברול יידרש זמן רב אחרי שאחיו לקטגוריה כבר יכלו את עצמם לדעת. הגישה למנוע עצמו לצורך טיפולים קלה באופן יוצא דופן, מה שכמובן אמור לפחות לגרום לטיפולים להיות זולים יותר. מסנן האויר למשל, אינו מוחלף במסגרת הטיפול השוטף, אלא מוחלף כולו כולל הקופסא בה הוא יושב בבת אחת. המסנן בנוי כיחידה אחת עם הפילטר בתוכו, ובטיפול גדול כל החבילה תיזרק כלאחר כבוד אל פח האשפה.

הטרקר החדש מגיע בשתי ורסיות, כשאחת מהן מיועדת יותר לקהל השליחים והשוק המוסדי, ואילו השניה מתחרה על לב הצרכן הפרטי. שתי הגרסאות נבדלות בניהן על פי קוטר הגלגלים בלבד, כשלראשונה יש גלגלי 14 אינץ', ולשניה גלגלי 10 סטנדרטיים למדי.


המתלים טובים למדי, אך אינם מושלמים. המתלה הקדמי חדש לחלוטין, ואינו המתלה המשמש את הסטריט בורד או דגמי הטרקר הקודמים. אם להיות ממש קטנוני, אז הוא טיפ טיפה קשה מדי, אבל זה באמת בקטע של להיות קטנוני. מה שבכל זאת לא אהבתי היא פריקה מהירה מדי של הבולם לאחר בלימה חזקה, או במעבר מעל מהמורה גדולה המכווצת את המתלה באופן חזק. המתלה נפתח בבת אחת ללא שום פרוגרסיביות, ופשוט חובט בידי הרוכב. המתלה האחורי טוב מאד. מהלך המתלה ארוך באופן הנראה לעין מאלה של קטנועי 50 הסמ"ק המוכרים לנו, והוא אכן סופג גם מהמורות שבקטנועים אחרים עם מהלך מתלה קצר יותר, היו מגיעים ישר אל גב הרוכב.

בגירסת ה- 14 לעומת ה- 10, ישנה יכולת ספיגת מהמורות טובה יותר. הסיבה נעוצה כמובן בגלגלים הגדולים יותר, אשר המהלך הארוך שלהם, עוזר לקטנוע לחלוף ביעילות מעל בורות אשר גלגלי ה- 10 ייכנסו לתוכם עם מכה מיידית לרוכב. מקדימה ומאחור. מהלך הגלגל הארוך של גלגלי ה- 14 עוזר לקטנוע להתמודד עם אותם מהמורות ובורות הפזורים בנדיבות בכרך הרחב באופן יעיל הרבה יותר.

כח מוגבל
אבל.. המנוע חנוק מדי. לא שהוא חלש יותר מגירסאות קודמות של קטנועי פיג'ו לדורותיהם, אלא שהוא פשוט חנוק. אגלה לכם סוד: ישנה בצד האגזוז מגבלה, שהסרתה, תגרום לקטנוע להיות חזק ומהיר בהרבה, אך גם כך מדובר במנוע בעל יכולת נסיעה סבירה למדי. פתיחת מצערת מניעה את הקטנוע קדימה באופן מיידי ובקצב טוב, אך לא חזק כמו בדגמים הקודמים של פג'ו. זוכרים מגבלה? יופי. תסירו אותה והמנוע יידע לתת את מה שבאמת אצור בתוכו.


לסיכום
הקטנוע החדש של פג'ו פשוט טוב. יש בו מחשבה לפרטים קטנים, ואת הגירסה עם גלגלי ה- 14 אהבתי במיוחד. הגלגלים הגדולים בכלל עם היכולת שלהם לחלוף מעל מהמורות שגלגלי 10 או 12 מעבירים אליך, פשוט קונים אותי. קטנוע מצוין, מלבד עניין המנוע. אבל גם זה עניין קל לפתרון.



שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.אוהדלודיקט25/11/2005 00:15:03
האם תוכלו לומר לי ולהסביר איפה ניצא ההגבלה למה הפיצה האופנוע בקושי נוסע ואולי ההגבלה זה מה שעושה את כל הבעיה!
2.אורחמה זה?06/12/2005 20:28:04
יש מצב שבחנתם את הקטנוע כשהוא עדיין בשלבי הרצה ?? האם מה שרשום שם על לוח המכוונים זה 144 ק"מ ?
3.יוריבעיית ביקוש וסחירות 31/05/2006 10:33:38
מי שקונה אותו לדעתי ייתקע כשירצה למכור. בגלל שחדש בניילון קשה להם למכור במחיר מחירון ,תחשבו מה יקרה כשמישהו ירצה למכור וכבר אין את הדגם הזה .כנסו ליבואן ותיראו שהוא קיבל בחזרה כמה קטנועים מחברות שליחויות ומוכר אותם ב- 5500 שח .
4.פג'ו לודיקסהגבלה04/11/2006 11:27:29
אם תוכל להסביר לי איפה בדיוק נמצאת ההגבלה תעזור לי מאוד


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים