יוסאנג GT-650 קומט

24/11/2006 22:07:25

עמיר שבתאי
צילום: אילן מגן

האופנוע הקוריאני הראשון שנחת לי בידיים הפתיע. מאד הפתיע. יצא לו טוב


אני חושב שאני חייב לקוריאנים התנצלות. לא מיהרתי לקבוע מבחן לאופנועים הקוריאנים של יוסאנג המיובאים ארצה. אחרי הכל, וגם ממה שראיתי פה ושם, מדובר באופנועים זולים, חיקוי של אופנועים אחרים, וכל מי שאוהב אופנועים בדמו, שונא את ההזניה הפושה והולכת בקרב יצרני דו גלגלי מסויימים במזרח הרחוק. בהשאלה לשוק הדו גלגלי כאן בישראל, שקסדות סיניות זהות מאותו בית נמכרות באופן מגוחך תחת שמות מותג אחרים, מייצרים חלק מהמפעלים האדירים שהוקמו בעשור האחרון במזרח קטנועים ואופנועים מסוימים, ומוכרים אותם בארצות שונות תחת שמות אחרים. כך שלגבי הסינים והקוריאנים המיובאים ארצה הייתי סקפטי. כמה סקפטי?! המון. לא ממש חשבתי שאלה אופנועים של ממש, אלא עוד העתק של פס ייצור המוני.

אז לפעמים טעים מאד לאכול את הכובע. אני מודה, ושמח מאד להודות, שטעיתי. אני לא משליך את הדברים הללו לגבי שאר המותגים החדשים מהמזרח המשווקים בישראל כי עדיין לא הכרתי אותם אינטימית, אבל יש אופנוע אחד שכן הכרתי מקרוב.

ה-GT-650 קומט שנבחן כאן הוא אופנוע של ממש. לא שונה משום אופנוע יפני המיובא ארצה. לא מבחינת איכות החלקים, לא מבחינת איכות הצביעה ולא מבחינת הביצועים. אופנוע נקודה. בלי כחל, בלי סרק, בלי זלזול ובלי אכלו לי שתו לי. עכשיו נעבור למבחן. 

למבחן אמרנו
ה-GT קומט, גירסת העירום של ה-GT-R, מגיעה לארץ בשתי גירסאות נפח. הראשונה היא בנפח 250 סמ"ק שתיבחן בקרוב, והשניה בנפח 650 סמ"ק, עם מנוע V2. אם הצירוף של V2 ונפח 650 סמ"ק נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. יוסאנג בחכמתה, רכשה את תוכניות מנוע ה-V2-650 של סוזוקי, המניע את ה-SV650 וה-DL650, והחלה לייצר את המנוע בעצמה. בדיוק כמו סאניאנג וקימקו בזמנו, שרכשו את תכניות מנועי הקטנועים הקטנים של הונדה.

אבל הצליל שהמנוע מוציא דרך דוד המפלט הגדול מזכיר דווקא את זה של מנוע ה-TL1000. הרעש שיודע לייצר מנוע ה-GT עמוק וגרוני הרבה יותר מאשר זה המותקן ב-DL650 למשל, ומרגיש הרבה יותר... נו, גדול. זהו גם אחד המנועים המוצלחים יותר איתם היה לי העונג לשתף פעולה, אבל על כך בהמשך.

ישיבה על האופנוע. המושב לא גבוה במיוחד, והמתלה האחורי שוקע במידה מועטת. ספורט? יש לו הרגשה כזו. הכידון רחב בדיוק במידה הראויה עם מיפתח ידיים נוח מאד, ומכתיב רכינה קלה ומדוייקת מבחינתי קדימה, עם קימור מצוין הנדרש מהגב. הרגליים עולות אל הרגליות גבוה, אולי מעט גבוה מדי לסוג כזה של אופנוע. מיכל הדלק מאפשר חביקה יעילה מאד אמנם של הרגליים, אך בכל זאת הייתי מעדיף מיכל צר מעט יותר אם השילדה היתה צרה מעט יותר ומאפשרת את זה. חבל שיוסאנג לא מימשו את האפשרות ליצירת פיסוק רגליים אפסי שמאפשר מנוע ה-V.

תחילת תנועה. וואלה V2 שעובד כמו שצריך. המון בשר בחלק התחתון של שעון הסל"ד, והכח הולך ונבנה היטב ככל שמחוג הסל"ד עולה ימינה. הגיר חלק לחלוטין, והאופנוע מיד חושף זריזות גבוהה. יפה. דבר יפה אחר הוא שהאורות אינם נדלקים עם סיבוב הסוויץ', אלא רק כמה שניות לאחר שהמנוע נדלק, כך לא נגמר המצבר מהר מדי אם לאופנוע יש בעיות כלשהן בהתנעה.

אבל, הצידוד שמאפשר המזלג אינו מספק. קשה להשתחל בין מכוניות בצורה יעילה, ולא פעם מוצא את עצמו הרוכב תקוע בין המכוניות כי לא ניתן לסובב עוד טיפונת את הכידון לכיוון הרצוי, ולהיחלץ החוצה מבין טור המכוניות.  ..וחבל שכך, שכן המנוע, המצערת הרכה, הגיר והמצמד, עושים עבודה נפלאה, וקל מאד להשתחל במהירות אפס עם משחק מדויק של מצמד/מצערת בלי שום מאמץ ובלי להוריד רגל מהססת אל הקרקע, גם לרוכב חסר הנסיון. יש מספיק כח למנוע בתחתיות הסל"ד כדי למשוך את הרוכב והאופנוע קדימה גם אם הרוכב לא נמצא בדיוק בהילוך הנכון, והמנוע עולה מיד בסל"ד בפעימות ממכרות של מנוע V2 עשוי כהלכה.

תנוחת הרכיבה עושה לרוכב חיים קלים מאד, והמושב ממקם את הישבן בדיוק בנקודה נייטרלית: אין החלקה קדימה, הפנינים שבין הרגליים אינן נמחצות אל מיכל הדלק, ולמעשה, רק בחלקו האחרון של המבחן ביומו השני כשנסעתי להחזיר את האופנוע למוסך היבואן, נפל לי האסימון והבנתי כמה טוב המושב. המתלים, הקשיחים למדי בבסיסם, מאפשרים תנועה מצויינת ונטולת זעזועים גם ברחובות משובשים, ומצליחים להעלים את מחדלי מע"צ בצורה מצויינת כמעט בכל מצב. אופנוע עירוני יומיומי מצוין, למעט כמובן הצידוד הלוקה בחסר.

מרחבים
תנוחת הרכיבה המצויינת עושה עבודה מצויינת גם מחוץ לעיר, אך טוב יעשה הרוכב אם עם הרכישה של האופנוע יוסיף מיד מסיכה קדמית איזושהי. הרוח הבאה מקדימה מצליחה לגרום לך להיעצר ולשייט בסופו של דבר בבעסה בקו 130 הקמ"ש ולא לעבור אותו, למרות שהמנוע מבקש עוד. ואם אנחנו שוב מגיעים אל המנוע, הרי שמחוץ לעיר הוא מתגלה כפנינה זוהרת יותר מאשר בתוך העיר. הרבה כח בחלקו התחתון ובאמצעו של תחום הסל"ד, וההדרגה שבה הכח נבנה מצויינת. רוכב מתחיל יהנה הנאה מרובה מהמנוע הגמיש ואופי ואופן הפעולה שלו. הגיר הוא הגיר הטוב ביותר בו נתקלתי. אני לא זוכר גיר כל כך חלק, כל כך נעים, וכל כך קל לתפעול, כמו הגיר של ה-GT – וזו מחמאה ענקית ממי שמכור כל כולו לאופנועים יפניים. העלאה של הילוך ללא מצמד הינו עניין של מה בכך כבר ברוב רובם של האופנועים, אולם ה-GT מאפשר לך גם הורדה של הילוכים ברכות ובקלות, מבלי ללחוץ על הידית השמאלית שעל הכידון. ואם כבר הזכרנו שוב את המצמד, הרי שלא צריך יותר מאצבע אחת על הידית כדי להפעיל אותו בקלילות.

שילדת הצינורות מקבלת גם היא ציון מעולה. השילדה עצמה קשיחה מאד, וגם בפניות מהירות יחסית עם גז פתוח עד הסוף בעליות לירושלים למשל, היא לא הראתה סימני דאגה ולא התעוותה. יכולות הזרוע האחורית גבוהות פחות מאשר של השלדה עצמה. אני הצלחתי מכסימום לדגדג אותה, אבל רוכבים טובים ומהירים ממני אשר פותחים גז מוקדם יותר ובזוית חדה יותר של האופנוע, יוציאו ממנה בסופו של דבר אנחות ומחאות.

הבולם האחורי מספק היטב את הסחורה כמעט בכל מצב, ומשדר גם רגש טוב אל ישבנו של הרוכב שלא צריך לנחש מה קורה שם למטה. מקדימה, המצב פחות טוב. המתלה הקדמי ההפוך נטול הכיוונונים אמנם מתפקד היטב כמעט בכל אספקט של רכיבה, אך אם לוחצים אותו מעט, מתחילות להתגלות בעיות בשיכוך ההחזרה שאינו מספיק טוב. מעל מהמורות ובליטות בכביש, במיוחד אם משולבת בהן הטיה והמהירות גבוהה יחסית, המתלה לא מספיק להחזיר מספיק מהר את הגלגל לכביש. ההיגוי הסופר זריז של האופנוע מושפע ישירות מהחוסר בשיכוך ההחזרה, ובעליה מהירה מעל מהמורות משדר הפרונט עצבנות עם נענוע ראש שאינם משפיעים על יציבותו של האופנוע כלל, אך יפחידו את הרוכב הצעיר. ברכיבה סופרספורטיבית מהצד הקיצוני שילוב של שני אלה יכול לגרום לבעיה, אך לאופנועים שלוקחים אותם למקומות האלה יש הרבה יותר R-ים בשם. שיכוך הכיווץ לעומת זאת מצוין, אך קשה להתעלם מן העובדה שמדובר במזלג קדמי שאינו מהמשובחים ביותר. אמנם שוב, הוא מספק את הסחורה כמעט בכל מצב למעט כשלוחצים אותו ברכיבה ספורטיבית, אולם גם אז, הוא לא מספק מספיק רגש לידי הרוכב, והתחושות מקדימה לוקות בחסר. לזכותו הגדולה של המזלג ייאמר שהוא לא מתרגש מבלימות חריפות. לא מצד כוחות הפיתול, ולא תחת כוחות צד של הטיה במהירות גבוהה.

הירידה של האופנוע לפניה מצויינת. ההיגוי זריז מאד, ולא צריך להתאמץ כלל כדי להפנות את האופנוע ולהוריד אותו למטה. האופנוע לא נופל אל הפניה ולא מתנגד, אלא יורד למטה באופן ליניארי ונשלט מאד. גם בתוך הפניה נשאר האופנוע יציב וצמוד אל קו הפניה. אך קשה למדוד את היכולות של האופנוע בכל הקשור למהירות פניה: החוסר ברגש מקדימה גורם לרוכב להסס בפתיחה מהירה של המצערת לאחר שהאופנוע ניטע בקו הפניה, או בכמה נמוך אפשר להטות את האופנוע, ונדרש פרק לימוד ארוך כדי ללמוד את מגבלותיו של האופנוע וכמה רחוק אפשר לדחוף את הפרונט. אם בכניסה לפניה, ואם בתוכה. 

הבלמים טובים ברכיבה יומיומית, עם רגש טוב גם בבלם הקדמי וגם בבלם האחורי. אין בעיה לבלום עם שני הבלמים גם יחד בלימת חירום נוראית בקלות, אך גם כאן, ברכיבה ספורטיבית, מאבד הבלם הקדמי מיכולתו. שימוש ארוך רצוף ואינטנסיבי בבלם הקדמי, גורם לו לאבד מעט מכח הבלימה שלו ומהרגש שהוא מספק לידית. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בחוסר בעוצמה בנשיכה הראשונית אותה מאבד לחלוטין הבלם הקדמי בשימוש רצוף. בשאר האספקטים של הבלימה, נשאר הבלם עם כמעט אותו כח בלימה, אך עם רגש מופחת. הבלם האחורי לעומת זאת מצוין. לא ממהר להינעל, ולא מאבד מיכולתו בשום מצב. סביר להניח שדיסקים גדולים יותר מקדימה, היו משפרים ומתקנים את המצב.

פסק דין
שימו אותי על האופנוע ואל תגידו לי שאני על אופנוע קוריאני, ואני אחשוב בקלות שאני על עוד אופנוע יפני. זו אולי המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול להגיד על האופנוע הזה. הגימור טוב מאד, שום דבר לא מווברץ או רועד, המכלולים באיכות טובה מאד, השילדה מצויינת וכמוה המנוע, והגיר טוב יותר מכל אופנוע אחר שרכבתי עליו. עכשיו קחו בחשבון שהוא עולה כ-57,000 ש"ח בלבד, ותבינו שמדובר במדרגת מחיר חדשה במדינת ישראל.

נתונים טכניים

מכלולי מנוע
תצורה:V2, 4 פע', 4 שס' לצילינדר
נפח: 647 סמ"ק
קירור: נוזל
יחס דחיסה: 11.3 ל-1
הספק מוצהר: 77 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 6.7 קג"מ ב-7,500 סל"ד
הזנת דלק: הזרקה, לועות 38 מ"מ
מצמד: רב דיסקי רטוב
תיבת הילוכים: 6 מהירויות

מכלולי שילדה
תצורה: מסבך צינורות
מתלה קדמי: הפוך, 41 מ"מ
מתלה אחורי: מונושוק
צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 160/60-17
בלם קדמי: דיסק כפול 300 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר, חצי צף
בלם אחורי: דיסק יחיד 225 מ"מ, בוכנה בודדת
גובה מושב: 780 מ"מ
בסיס גלגלים: 1430 מ"מ
מיכל דלק: 17 ל'
משקל יבש: 195 ק"ג

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.עדיאיכותי25/11/2006 11:28:05
גם אני רכבתי עליו, לקחתי אותו מהסוכנות בתל אביב והוא מעולה! ובמחיר כזה סוף סוף אופנוע איכותי במחיר שפוי
2.יעקב26/11/2006 11:03:14
רכבתי על ה 250 שלהם וגם הופתעתי מאוד ואני הייתי עוד יותר שלילי לגבי כל תוצרת אחרת מיפני,נראה שהם הולכים לשבור את השוק עם הכלים האלה.
3.יהוידעבנבנישתי26/11/2006 11:59:54
השאלה היחידה הנותרת היא שאלת האמינות- ימים יגידו.
4.עפרמשקל26/11/2006 13:35:35
נדמה לי או שהוא 20 קילו יותר מהסוזוקי SV?
5.מאורהרבה יותר חזק26/11/2006 15:29:25
קצת יותר כבד אבל הרבה יותר חזק
6.מאוראמינות26/11/2006 15:30:47
ממה שראיתי בכתבות זרות, שם האופנוע נמכר כבר המון שנים, הוא מאוד חזק גם בנושא האמינות
7.ניב26/11/2006 18:47:51
ראיתי מבחן ראש בראש מול ה-SV, ה-GT יוצא גדול בתמורה למחיר. בכל אופן אני רואה את המזלג ההפוך שלו נוזל תוך שנה שנתיים.
8.יניב26/11/2006 20:54:28
דווקא הייתי בכיוון של ה-SV, אבל במחיר הזה באמת שווה אולי לראות את היוסאנג מקרוב, במיוחד עם הכתבה של עמיר. מתי תהיה כתבה ל-SV בבייקס? חשוב לי לדעת מה אתם חושבים עליו?
9.עמיר שבתאי27/11/2006 10:19:53
לא תופיע כתבה של ה-SV בבייקס.
10.גם אנילעמיר שבתאי27/11/2006 21:34:01
למה לא יהיה מבחן של ה-SV?
11.השואל28/11/2006 02:18:23
למה לא יואיל כבודו לבחון את ה-SV ?
12.גזגזSV28/11/2006 09:28:39
למ ה לא באמת?
13.עמיר שבתאי29/11/2006 22:48:18
בעניין הזה צריך לשאול את יוניק ("הדארמה"), משרד יחסי הציבור והדובר של עופר אבניר.
14.גם אני04/12/2006 21:14:37
מותר לשאול מדוע?
15.חג'ביבקשר למחיר06/12/2006 17:05:53
לא מדובר ממש במדרגת מחיר חדשה כיוון שמדובר בחיר חדירה בלבד. הבנתי שהמחיר האמיתי יהיה בערך כמו ה-SV. כלומר יקר מה-ER6 לדוגמא.
16.חם אשאם לא תבחנו ת'אס וי12/12/2006 00:30:03
מי יבחן אותו ? ולמה לא נתתם את דעתכם לאקסמקס ?
17.עמיר שבתאי13/12/2006 18:15:14
ה-X MAX דווקא נבחן, אך המבחן (והכתבה) לא פורסם היות ולא רכבתי עליו אישית לאישוש מסקנות עם הבוחן.
18.שרגאמשקל15/12/2006 01:06:34
לדעתי, לא ניתן להשוות בין אופנוע ששוקל (יבש) 165 קילוגרם (הSV) לבין אופנוע ששוקל 195 קילוגרם. יתכן שבנסיעה מהירה הפער לא משמעותי כ"כ, אך בנסיעה עירונית, שלושים ק"ג הם מאד משמעותיים ביחס לקלות ושימושיות של הכלי
19.קובי20/01/2007 10:24:07
לפי האתר של יוסאנג משקל יבש: 180.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים