CBF600


הרגיעון של הונדה

 עמיר שבתאי  צילם: גלעד קוואלרצ'יק


אז מה הוא ל-א יכול לעשות?! להגיע לסדום ערד. טוב, להגיע הוא יכול, בטח יכול. בקלות ובנינוחות. גם בשניים. אבל ספורט זה לא הקטע שלו. בתחילה חשבנו לקחת את האופנוע לצילומים, וכמו שאנחנו אוהבים, להוציא ממנו תמונות של מה שהוא לא נועד לעשות. אבל בשניה ששתינו קצת מים (אני והצלם), וחזרה אלינו ההכרה בחום הנוראי שבתוך החליפה, התחלנו את סשן הצילומים הראוי לאופנוע מסוגו של ה- CBF600. רגוע, נינוח, שלו. בלי ברך בכביש, בלי ווילי'ס שעל האופנוע הזה ייראו ממש מיותרים, ובטח בלי סטופי'ס מפגרים. הוא לא נולד לזה אפילו לא לצילומים. את מה שהוא כן יודע לעשות, ומה שהוא כן נועד לעשות, אהבתי. אפילו מאד. אין יותר מדי הבדלים בינו לבין ההורנט 600 שבחנתי לפני כשנה. למעשה הוא מרגיש מבחינת שילדה ומתלים זהה כמעט לחלוטין. אמנם, כל יחידת המתלה מאחור אחרת לחלוטין. הזרוע האחורית שונה, הבולם עצמו אחר, אך השילדה והמתלה הקדמי נראים – ומרגישים, זהה לחלוטין לאותו הורנט. באותם המקומות ובאותה המהירות בה כתבתי בדו"ח המבחן שלי שהשילדה של ההורנט נכנעה ללחץ, בדיוק באותו המקום ובאותה המהירות, נכנעה גם שילדתו של ה- CBF600. צריך אמנם הרבה לחץ … עוד נגיע לזה.

 מכניקה להמונים

תצורתו הבסיסית של המנוע נעוצה עדיין באותו CBR600F2 עתיק היומין. המנוע הסופר אמין ומוכח של הונדה ממשיך לעבוד גם בתוך ה- CBF600 החדש, בדיוק כמו שעבד בהורנט לפניו. המנוע הזה בתוך אופנוע מסוגו של ה- CBF600 הוא כמעט מושלם. נפח בינוני וסביר. כזה שלא משאיר אותך בשום מצב בלי מספיק כח לצאת ממנו. הספק סביר גם הוא שלא ישאיר אף אחד מרוכשי האופנוע מאחור ברמזור, וקו מומנט לינארי ומצוין עם כח ממשי כמעט בכל סל"ד ובכל הילוך. להבדיל ממנועי ה- 600 החדשים שלא ממש עובדים בסל"ד נמוך, מנוע ה- CBF600 מושך שם מעולה. מה זה נמוך? 2,000 סל"ד נאמר בהילוך שלישי. בלי הזרקת דלק המחשבת בדיוק את יחס התערובת האופטימאלי ובלי כלום, המנוע פשוט מושך. קל מאד שלא להיתקע עם האופנוע הזה כמעט בשום מצב עם מחסור בכח. מאיידי ה- 34 מ"מ הקטנים מווסתים היטב את תערובת האויר דלק לטובת עבודה בסל"ד נמוך ובינוני, ונדיר מאד מצב בו הרוכב מרגיש בנסיעה שוטפת שהוא "תקוע" וחייב להוריד הילוך לטובת חוסר גימגום של המנוע. ואם כבר אנחנו משווים מנועים, הרי שהמנוע הכל כך גמיש של ה- CBF600 עושה את החיים בנסיעה בתוך העיר למאד קלים. שים בהילוך שני וסע. האופנוע ייסע ללא בעיות גם ב- 1,500 או 2,000 סל"ד בלי שום צורך להוריד הילוך. כנ"ל גם בהילוך שלישי. לא פעם מצאתי את עצמי מגיע לרמזור בהילוך שלישי במהירות אפס מבלי ללחוץ עדיין את המצמד, ופותח גז כשהרמזור מתחלף לירוק עדיין מבלי להוריד הילוך, כשהמנוע מטייל ב- 2,000 סל"ד. הילוך שני יעבוד בקלות בתוך העיר גם ב- 1,500 סל"ד מבלי צורך להצמיד את ידית המצמד לכידון, וכל זה ללא שיהוק גיהוק או בור כלשהו. סיבוב של המצערת פשוט מושך אותך קדימה, וזהו.


תנוחות

מה שכן מפריע בנסיעה בתוך העיר ובכלל, היא תנוחת הרכיבה. הכידון הרבה יותר מדי רחוק מהגוף, ושולח את ידי הרוכב רחוק קדימה עד שהמגע עם הכידון מתרחש כשהידיים כמעט ישרות לחלוטין. הרגליות ממוקמות היטב, ולא חשתי בשום צורך להזיז את הרגליים גם בנסיעה רצופה של כשעה. מיכל הדלק הוא כבר סיפור אחר. קשה לחבוק אותו עם הרגליים כמו שצריך. הוא אמנם צר באיזור הרגליים בצורה סבירה ומעלה, אך פינות מיכל הדלק מתחדדות בדיוק בקטע בו נפגשות הברכיים עם המיכל, ומפריעות לחביקה יעילה שלו.

המושב מצוין. רך בדיוק במידה, ורחב מספיק בשבילי באיזור בו מונח הישבן. רוכבים רחבים יותר (לא אמרתי שמנים), ייתקלו אולי במושב צר מדי, אך לרוכבים בגודל אידיאלי (כלומר: שלי), לא תהיה בעיה לכסות הרבה קילומטרים על מושב ה- CBF600. המושב עצמו נמוך למדי, אך מתכוונן לשלוש דרגות גובה. מה שאומר שה- CBF600 יכול להוות אלטרנטיבה מצוינת לרוכבים נמוכי קומה. הצמיגים לקוחים מעולם מושגי הספורט. בדיוק כמו בהורנט של 2003, מגיע ה- CBF600 עם צמיג אחורי ברוחב 180 מ"מ, ו- 120 מ"מ מקדימה. השילדה היא שילדת פלדה מסוג עצם עצה, והכידון נראה כאילו הוא משהו שהותקן בחופזה. די נמאס לראות אופנועים איכותיים עם כידונים כל כך פשוטים שאפשר לכופף אותם עם היד. כידונים מהסוג הזה מתאימים יותר לאופניים ולא לאופנוע משום סוג. אולי לדיאלים. הסוויץ' כולל גם אימובילייזר מובנה, וכל כולו של לוח השעונים אומר פשטות מבנית וכולל רק את הנתונים ההכרחיים: מד מהירות, מד סל"ד, הנוריות הבסיסיות ושעון חום. בצידו השמאלי של הפיירינג ישנו מקום ייעודי נוסף לשעון, אך הוא מלא רק בלוגו של האופנוע. ל- CBF600 ישנו דגם נוסף הכולל ABS, ושם ממלא החלל הזה תפקיד. הונדה בשקט יכלו להוסיף בדגם הרגיל באותו המקום שעון זמן מבלי להוסיף על מחיר האופנוע. בקיצור, האופנוע הזה נועד מראש להיות זול לקניה.

אופנוע תקציב

 זול זול, אבל עובד יופי. הפיירינג לא מפריע יותר מדי בתוך העיר. אני לא זוכר בדיוק איך התנהג ההורנט החשוף בין המכוניות, אבל אני לא חושב שהפיירינג שנוסף לאופנוע מפריע לו יותר מדי במעבר בין טורי הקופסאות בתוך העיר. קל, אפילו קל מאד, לתמרן את ה- CBF600 בתוך העיר הצפופה. האופנוע אפילו הפתיע אותי במקומות בהם לא חשבתי שאני יכול לעבור אך ניסיתי בשם מבחן הדרכים, וראו זה פלא. האופנוע הצליח להשתחל שם. זוית הצידוד המצוינת של הכידון, והרוחב הסביר של האופנוע למרות הפיירינג, מספקים לו יכולת צליחת פקקים טובה מאד.


טיול צהריים. המאוורר של הרדיאטור עובד בחום הבלתי נסבל של השליש הראשון של חודש יוני, ואני והאופנוע מתקרבים אל היציאה מהעיר. הדרך המהירה עוברת בקלות במהירות של 140 קמ"ש. הפיירינג עושה עבודה מצויינת בהעברה של הרוח אל מעל לראשו של הרוכב, ומגן היטב על חלקו התחתון של הגוף. אף אחד לא יופתע אם אספר שההספק של המנוע הזה לא יאיים על אף אחד. יש מספיק כוחות סוס, זה נכון, אבל גם סיבוב חזק מאד של ידית המצערת לא תגרום לרוכב להיבהל מעוצמת המנוע. יש מספיק כח. לא יותר מזה. בדיוק מה שאופנוע מסוגו של ה- CBF600 צריך. לא יותר ולא פחות. שיוט בהילוך השישי במהירות מנוע של 5,000 סל"ד וכ- 130 קמ"ש מספק יחס מצוין של מהירות נסיעה, מהירות מנוע נמוכה, ומיגון רוח מצוין. עקיפה במהירות המנוע הזו לא תהווה בעיה גם בהילוך העליון. המנוע מספיק גמיש כדי שלא יהיה צריך להוריד הילוך אלא פשוט לסובב את הידית, והמנוע כבר יעשה את העבודה. בסל"ד הבינוני נמוך מרגיש האופנוע חזק יותר מכל אופנוע ספורטיבי מהדור האחרון. לא מפתיע עם כיוונון המנוע, אבל בכל זאת…

הנוחות שהאופנוע מספק בנסיעה ארוכה טובה. במושב מספק נוחות לטווח ארוך, עם יחס רכות / נוקשות מצוין. יש מספיק מקום לזוז קדימה אחורה אם רוצים, ותנוחת הרכיבה כולה עושה טוב לנסיעה מחוץ לעיר. כולה למעט הכידון הרחוק, שלא הצלחתי להתרגל אליו.

בפיתולים של כבישי הצפון האופנוע מפתיע. בדיוק כמו ההורנט, קשה להגיע ברכיבה מהירה ושוטפת אל המקום בו השילדה מתחילה להגיד "זה, כבר לא בשבילי". נסיעה שוטפת בכביש מפותל תגלה היגוי יציב - גם אם לא מהיר במיוחד, אשר מספר ביטחון רב בכניסה לפניה. קל להרים את האופנוע ביציאה מפניה ולהפליק אותו אל הפניה הבאה בלי דרמות מיוחדות, ובלי נענועי ראש מיותרים. לא ניסיתי יותר מדי שטויות ספורטיביות כמו בלימה עמוקה אל תוך פניה. אין יותר מדי טעם. רכיבה שוטפת, גם אם ספורטיבית למהדרין מהסוג בה אתה לא נוגע כמעט בבלמים, אלא נותן למנוע ולגיר לעבוד ולשילדה לעשות את שלה, הוציאו ממני רק מחמאות לאופנוע. בנסיעה מהסוג הזה האופנוע מתנהג למופת. יציב בתוך הפניה, לא מפחיד, מספק מספיק רגש לרוכב, אך לא ברמה שמבלבלת רוכבים מתחילים כמו אופנועי הספורט משני הדורות האחרונים אשר מעמיסים על הרוכב הבלתי מנוסה כל כך הרבה מידע, שהוא כבר מתחיל להתבלבל. ה- CBF600 פשוט מספק לרוכב בדיוק את מה שהוא צריך לדעת כדי להמשיך ולרכב על האופנוע כמו שצריך, מבלי להתבלבל או להיבהל עקב מה שנראה לו כעודף מידע. הבלמים פשוט טובים, ומפתיעים באיכותם על אופנוע מסוגו של זה שבמבחן. עוצמתם של שני הבלמים, מקדימה ומאחורה מצויינת, והבלם הקדמי מספק רגש מספק בידית הבלם.

המתלים ממשיכים את הקו של האופנוע בכלל. הם אינם קשים בשום צורה, ועובדים מצוין. עומס הקפיץ משני הצדדים מתאים בדיוק לאופי הרך והנינוח של האופנוע, ושיכוך הכיווץ עושה עבודה מצויינת. שיכוך ההחזרה מאחור בעייתי משהו כשנוסעים בכביש ממש משובש, ומתקשה להחזיר את הגלגל למקום. במקרים מהסוג הזה מרגישים ניתוק קל של הגלגל מהכביש. לא ברמה שמפריעה ליציבות האופנוע כמובן.

גזר דין

עם תג מחיר של כ- 70,000 ש"ח נגישים למדי, ולבטח כשייכנס ה- ה- CBF600 לשוק המשומשים במחיר נמוך יותר מטבעם של דברים, מהווה ה- CBF600 אופנוע מתחילים מ-צ-ו-י-ן. המושב הנמוך המאפשר רגל יציבה על הקרקע, המנוע הגמיש אשר סולח גם אם לא ממש רוכבים בהילוך הנכון, והנינוחות הכללית שהוא מספק כמעט בכל מצב רכיבה, הופכים את ה- CBF600 לאופנוע מתחילים שקל ללמוד עליו את רזי הרכיבה. רוכבים מהסוג שמחפש אופנוע יומיומי לחיות איתו, ובה בעת שיכול לשאת אותם בנוחות לטיולי סוף שבוע – לבד או בזוג, ימצאו אף הם שותף נאמן ב- CBF600. אופנוע זול, עם איכויות "הונדאיות", אמינות אין סופית, ועם התייחסות רחבה למגוון יכולות שמאפשרות לחיות עם האופנוע הזה מאד מאד בקלות.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים