הונדה סילוורווינג 400

03/11/2006 15:41:01

עמיר שבתאי

מסתבר שקטנועי העל הם בכלל לא בנפח 600 סמ"ק, אלא 400 סמ"ק בלבד. והאמת? עם כאלה ביצועים מה-400-תים, מי צריך את ה-600?

מלחמות קטנועי 400 הסמ"ק הולכות ומתעצמות, וזה לא פלא. קטנועי 250 הסמ"ק הם קטנועי ערים ופרברים שנותנים יתרונות עצומים של כח מנוע לעומת גודל פיסי, ואילו מהצד השני יש לנו את קטנועי ה-600/650 סמ"ק היקרים והמאובזרים יותר (סוזוקי) או פחות (הונדה). אלה מצד אחד ואלה מצד שני, משאירים לעולם קטנועי 400 הסמ"ק את הנישה הנחוצה בדיוק לרוכב קטנוע שעושה את דרכו מחוץ לעיר, אך מבלי לשלם על כך מחיר יקר מדי כבקטנועים הגדולים יותר. ימאהה, שהוציאה לאויר ב-2004 את המג'סטי 400 המצוין, לא טרחה אפילו לבנות על הפלטפורמה שלו קטנוע 600 סמ"ק, כנראה שעד כדי כך הם מייחסים חשיבות לקטנועי העל. כאן אנו מגיעים לקטנועים הגדולים ה"אמיתיים", אלה הלא מוגזמים. 400 סמ"ק ותו לא.

כל ההקדמה הארוכה הזו היתה כדי לספר על הפיקשוש הראשון של הונדה עם הסילוורווינג. זה היה הדבר הראשון שבלט וצרם לי בקטנוע, שלאחר מכן הסתבר כקטנוע שהייתי מאד רוצה שיהיה שלי. הגודל. הונדה בנתה את דגם ה-400 סביב המכלולים של דגם ה-600 גדל המימדים, וזהו פיספוס ענק. קטנוע ה-400 לא היה צריך להיות גדול כל כך ומוגזם כל כך. הימאהה למשל או הסוזוקי, ששנה הבאה נראה ממנו דגם חדש לחלוטין בעל שני צילינדרים, נופלים היטב בשטח הגודל של "קצת יותר גדולים מה-250" – במיוחד אם מתייחסים לקטנועי המנהלים היפניים בנפח הזה ולא לאחרים הקטנים יותר. ההונדה גדול יותר, וחבל. איתרע מזלי, ורכבתי עליו ביום סתווי נעים ביותר, אולם לא קשה לתאר כמה הייתי מקלל את הרכיבה העירונית עליו ביום קיץ חם ומהביל, או ביום חורף גשום. המעבר שלו בין טורי המכוניות לוקה בחסר, ומכמה סיבות. הראשונה כמובן היא הגודל הפיסי. הן אורכו של הקטנוע והן רוחבו, מקשים על המעבר בין טורי המכוניות. סיבה שניה היא מרווח צידוד נמוך, שמגביל אף הוא את התנועה הפנים עירונית של הקטנוע. 

המשקל הרב של הקטנוע הגדול כמעט ואינו מורגש בתנועה עירונית, וקל לרכב על הקטנוע גם במהירות אפס כשהוא יציב לחלוטין עד לנקודה שבה נעמדים מעדנות בקו העצירה. המושב הרחב יחסית, יש לציין, יכול אולי להפריע לרוכבים נמוכים לשים שתי רגליים על הקרקע עקב הפיסוק שהוא דורש מהרוכב כשאלה נעמדים. בפניות איטיות, ובמיוחד למי שבא מקטנועים קטנים, יש להתרגל לנטיה של הקטנוע כאילו ליפול אל תוך הפניה.

תנוחת הרכיבה מושלמת. אין שום הגדרה אחרת. המושב רחב ובנוי היטב עם יחס קושי רכות מעולה. הידיים נשלחות קדימה ונופלות בדיוק על הכידון, ומרווח הרגליים עצום. גב המושב בנוי אף הוא היטב, ואינו חובט בגב כבקטנועים אחרים. 

רכיבה מחוץ לעיר היא פנינה. המנוע החזק מושך בקלות וללא מאמץ לקו 140 הקמ"ש, ואפשר לשייט אתו כל היום במהירות הזו מבלי שהמנוע יתחיל אפילו להתאמץ. תנוחת הרכיבה המצויינת מוכיחה את עצמה גם ברכיבות ארוכות בכבישים הפתוחים, והמושב לא מציק בשום צורה. ברכיבה מהירה, באה לידי ביטוי אחדותו של הקטנוע. הפלקה של הקטנוע הארוך מצד לצד, מגלה שלדה מעולה. גם נסיונות מכוונים – במסגרת הלגיטימית - להוציא ממנה את מה שאין בה, השאירו אותה עם ציון מעולה. אחת הסיבת העקריות ליציבות של הקטנוע הזה גם בקו ישר, ועוד יותר בפניות מהירות ובזויות מכובדות, היא הזרוע האחורית הסופר מסיבית, אשר שולטת היטב וביד רמה על החיבור בין חלקו האחורי של הקטנוע, לחלקו המרכזי. ההיגוי, גם במהירויות של מעל ל-130 קמ"ש, נשאר מהיר, נטול מאמץ ומדויק באופן מרשים ביותר.

המתלים עושים עבודה נהדרת. הם לא רכים ו"קאדילקיים" כמו של הפורזה למשל, אלא קשיחים יותר ומדוייקים יותר. בעיני אלה הם המתלים האידיאליים לקטנוע בנפח 400 סמ"ק שאמור גם לבלות חלק מזמנו ברכיבה בכבישים בינעירוניים, על כל המשתמע מבחינת קשיחות ודיוק הנדרשים מקטנוע כזה בפניות המהירות של הכביש המהיר. בתוך העיר משמשים שני המתלים כבולעי מהמורות מצויינים ומצמידים מצויין את הקטנוע לכביש, ומצד שני מספקים מספיק קשיחות ברכיבה מהירה.

נקודת תורפה שניה של הקטנוע היא המשקף. לגובה הממוצע שלי, נגמר המשקף בדיוק מול העיניים. המשמעות היא שכדי להביט אל קטע הכביש במרווח המבט המיידי והבינוני, הייתי צריך או להתכופף אל מתחת לקו הסיום של המשקף, או להימתח מעליו. לא נוח. רוכבים נמוכים וגבוהים לא יבינו על מה אני מדבר, אך רוכב בגובה ממוצע של כ-1.75 יכול להיות שירצה אף להחליף את המשקף, או לקצר אותו מעט. מבחינת מיגון הרוח שמספק המשקף, הרי שראשו של הרוכב מוגן היטב מהרוח הבאה מלפנים. הבעיה היא שיותר מדי רוח מגיעה אל גב הרוכב מאחור מהמערבולת שנוצרת שם. לא נורא בכלל.

ולפנינה: המנוע הוא לטעמי מנוע הקטנוע הטוב ביותר שקיים היום. שני הצילינדרים בהם מצויד המנוע הופכים את המנוע לאחד המנועים החלקים והתורבתים ביותר. מערכת הזרקה מצויינת מחברת באופן כמעט מושלם את היד שלך אל המנוע, ועם יכולת שליטה מדוייקת בתוספת כוחות הסוס שאתה מריץ דרך היד אל המנוע. אחרי כל ההשתפכות הזו, מיותר כמעט לציין את מצוינותה של המצערת, אם כי היא חסרת רגש מעט.

מערכת הבלימה המשולבת של הקטנוע תפורה עליו כמו כפפה ליד. לחיצה על ידית הבלם האחורי אשר משתמשת גם בחצי מיכולתו של הבלם הקדמי, בולמת את הקטנוע חזק ומהר, ונדיר יהיה הצורך בשילוב של הבלם הקדמי כשלעצמו, למעט כמובן בעיתות חירום. הבלם מספק רגש סביר ביותר, ועם כח בלימה ראוי לשמו מכל מהירות.

פסק דין
קטנוע מנהלים מעולה וברמה גבוהה מאד. במחיר שהוא מוצע היום לעומת זה של דגם ה-600, הדגם הגדול הופך להיות כמעט מיותר, אלא אם אתה על כביש ת"א אילת לפחות שלוש פעמים בשבוע. קטנוע על לכל דבר, עם איכות הונדאית, ובמחיר סביר.


מנוע   2 צילינדרים, קירור מים, 4 פעימות, 8 שסתומים DOHC מוזרק דלק
נפח   398 סמ"ק
הספק   38 כ"ס ב-6500 סל"ד
בסיס גלגלים   1595מ"מ
גובה מושב   740מ"מ
מרווח גחון   140מ"מ
משקל יבש   224ק"ג
מיכל דלק   16 ליטר מתוכם 3.5 ליטר רזרבי
אחריות   שנה ללא הגבלת ק"מ


שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.קיר03/11/2006 22:36:58
קדילק של קטנוע
2.tmaxאין כמו TMAX04/11/2006 12:48:29
אין על הTMAX
3.למנהיגאחריות הכלי 05/11/2006 11:12:37
לדעתי לאחר בירורים בנושא האחריות על הסילבר 400 היא לשנתיים ללא הגבלה בק"מ
4.סאחריות05/11/2006 15:48:45
לא לפי אתר הונדה בישראל
5.חייםAM-65010/11/2006 16:17:32
אני רוכב על קטנועים למעלה משלושים שנים,התחלתי עם ה-50 סמ"ק,[טילון] 150 סמ"ק[וספה ספרינט] הונדה 250 ch, ...ועוד...היום יש לי סוזוקי בורגמן 650 ,ולעניות דעתי [בלי לפגוע באף חברה] זה הכלי הכי משמעותי ,והכי איכותי שהיה לי כל השנים.
6.The New YorkerNot the correct picture12/11/2006 04:48:01
I think that the the second picture is of the 600cc version as you can see the ABS logo. Anyway, I had the 600cc, was so great - you can't ask for more in a scooter.
7.לחיים16/11/2006 21:14:41
חכה כשתנסה למכור את הבורגמן שלך ואז תבין מה זה כלי איכותי


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים