הארלי חוצות

06/10/2006 06:54:18

לחשוב שהאופנוע הראשון של ויקטור היה EN500 של קוואסאקי, מה שנקרא בשפה המליצית קאסטום יפני. מאוד מהר גילה ויקטור את אהבתו הראשונה... ותתפלאו מה הוליד יום, או ליתר דיוק מה הולידו 30 מהם. היולדת היא כמובן "אומנות אחזקת האופנוע"? אלא מי?

יונתן ענפי


אסוציאציה הראשונה שעולה בראשו של כל אחד בשניה שהוא שומע את המלה "הארלי", תשתנה לאחר שתקראו את הכתבה הבאה. רוב הרוכבים נוטים להיתקע בתחום רכיבה ספציפי ולגוון בו ע"י החלפת האופנוע אחת לתקופה. כתוצאה מהפיקסציה לתחום הספציפי הם בעצם מאבדים הרבה מהתחום הכל כך רחב הזה שנקרא, אופנועים. אפילו אני, מצאתי את עצמי תוהה עד כמה אני בור בתחומים מסוימים ורק לאחר מאמצים רבים בניסיון להרחיב את אופקי בעצם נגלה לפני עולם חדש לגמרי. 

 

לצורך שיפור חייו הדו גלגליים פנה ויקטור לעופר מאומנות אחזקת האופנוע לצורך החלפת המושב, ומעכבר יצא פיל. או ליתר דיוק מאותו רגע ואילך נשאר הקוואסאקי גלמוד ובודד בין כותלי המוסך, כאשר החלו עופר וויקטור בתכנון הפרוייקט המונח לפניכם. לקח כ- 30 יום מלאים של עבודה קשה בכדי להגיע למוצר המוגמר לו ייחל ויקטור אך אנו נצמצם אותם למס' מוגבל של מילים.

אז מה יש לנו פה...
הארלי העונה לשם ספורסטר שעבר "ניפוח" קל מ- 883 ל- 1200 סמ"ק. השלדה נשארה כמעט הדבר היחידי המקורי משנת 89 של הנ"ל והמנוע מודל 93' הכולל 5 הילוכים הולבש על גבי השלדה. שאר האופנוע עבר פירוק יסודי לחלקים קטנים כאשר רוב מכלולי האופנוע הוחלפו ושאר המכלולים שנשארו, עברו מקצה שיפורים נרחב.

עד היום נעשה שימוש בהגדלת הנפח בקיט שינוי המכלולים של חברת "וויסקו" או "ג'יי- אי" שעצם גודלן של הבוכנות הוא גדול יותר. הקיט כולל שקע בראש הבוכנה הנועד להוריד את יחס הדחיסה ומונע הגדלה בראש המנוע. הפעם, נעשה שימוש בבוכנות שטוחות ומשופרות כאשר הדגש היה על עיבוד והגדלת חלל השרפה בהתאם לדרישות הקיימות של כלל המכלולים.
גלי הזיזים הוחלפו ל"חמים" יותר לטובת שיפור המומנט ולאספקת רצועת כוח טובה בסל"ד של 2,000-6,000. תחום פעולתו העיקרית של המנוע. 

קיט הצתה משופר של חברת "קריין-קמס" המאפשר קידום ו / או איחור של ההצתה לכל צילינדר בנפרד נוסף למנוע , כשהוא מאפשר לקבוע את הזווית של קידום ההצתה במספר רב של אפשרויות "משחק".כמו כן קיים מנגנון המאפשר שליטה על ניתוק ההצתה, כך שהמכונאי יכול להחליט באיזה סל"ד יתבצע ניתוק ההצתה על פי דרישת הרוכב (לכל מאן דבעי אציין כי באותו קיט ניתן גם לשלוט על איחור/קידום ההצתה של הצילינדר האחורי לצורך תחרויות / מרוצים, ובלי קשר להרלי באופן כללי). השסתומים הוחלפו לתוצרת משופרת של "רב-טק", בתוספת תושבות וקפיצים קלים יותר ביחס לשסתומים המקוריים. הרעיון הוא הורדת משקל של חלקים "נעים" בתוך המנוע ה מובילים לאיבוד כח. קיט מבית "מאסטר באלאנס" הנועד להפחית את הויבראציות של המנוע אדיר הממדים ולאזן את פעולת המנוע נוסף אף הוא לחגיגת השיפורים. הקרבורטור חדש מבית "אס-אנד-אס" של סדרת "סופר ג'י" (הקרבורטור הגדול בסדרה- 54 מ"מ) מביא עמו מושג חדש לעקומת המומנט של הארלי שלא הייתה מוכרת ב"מחוזות" מסויימים בגמישותה ובמהירותה.

דודי הפליטה האחוריים הוחלפו לתוצרת של חברת קוברה מדגם "טרנ-אאוט" אשר פונים כלפי חוץ בעיצוב מרשים ודואגים לצליל בשרני. דודי פליטה אלו מצוידים באלמנט אשר עושה "בק-פרשר"(לחץ אחורי- בתרגום סימולטני) למנוע ובשילוב הקרבורטור המשופר וקיט ההצתה המתאימים לדרישות המנוע, משתפרים ביצועי המנוע ב- 5 אחוזים. 


הדרך החדשה... הארלי
אחד התסמינים הבולטים בתחום אופנועי הקאסטום הוא כי יותר ויותר רוכבים אשר לא גילו עניין רב בתחום זה בעברם הרחוק, הם מנאמני הארלי הגדולים ביותר היום. יתרה מזאת, אחת התופעות הבולטות יותר והדוגמה שלפניכם אכן משקפת אותה היא, כי קהל הרוכבים של ההארלי התרחב לגילאים צעירים יחסית ומטשטש את הגבולות והסטיגמות אשר היו קיימים עד היום. היתרון הגדול בהארלי או קאסטום בכלל הוא היכולת לשחק ולשנות כמעט כל דבר באופנוע בהתאם לדמיונו הפרוע של הקונה ובנוסף ולא פחות חשוב, רואים זאת. הרצון לאידבידואליזם הוא כנראה הסיבה העיקרית למשיכה של חבר'ה צעירים לקאסטום. אולי זה מסביר גם את אחת מהטענות להתעניינות בתחום הסופרמוטו... אבל זה לא לכתבה זו.

זמן הנסיעה שהספקתי לעשות על אופנוע זה דומה למספר הדקות בהן תינוק נולד הולך על רגליו, או בצורה ברורה יותר: ביצוע מבחן דרכים לאופנוע מסוג זה הוא בהחלט לא גולת הכותרת אפילו שזוהי יצירת מופת והגשמת דמיונו של אדם בודד. ובכל זאת לא אסיים לפני שאוסיף כי הישיבה על גבי אוכפו של ההארלי נוחה ומרווחת, המומנט שדואג המנוע להוציא בכל עת הראה יכולת גמישות נהדרת וחזקה. מהירות סופית עם סיבוב מקסימלי של המצערת ורכינה לפנים בהחלט לא עניינו ואפילו אותי. 

לסיכום
התענוג בליצור אופנוע ע"פ הדרישות האישיות של הרוכש הוא אדיר. אולי יבוא יום וגם אנו במגזין "בייקס" נחיה עם אופנוע כבד משקל, בעל ממדים גדולים (התחרפנת?! ע.ש.) ובעיצוב ע"פ דרישה ונפסיק לפזול כל הזמן לספורט פרופר... 


שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.גם אניאופנוע מכוער10/10/2006 17:55:49
אופנוע מכוער
2.פלוני אלמוניתגובה11/10/2006 13:30:13
הרלי מדהים! ישר כוח! אין ספק שחביית הנסיעה בסוס הפלדה הזה היא מדהימה!


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים