פרמיירה: סוזוקי GSXR600K6 2006

10/07/2006 22:37:07

נמרוד בוקר   בוחן: סטפן אבנדיץ'   צילומים: תיק עיתונות (לא, לא כולל התמונה של סטפן)

קצת באיחור בשל ביקוש יתר בשווקים חשובים יותר בעולם, מגיע אלינו רק עתה הסוזוקי GSXR600K6 2006. סטפן אבנדיץ' הוא הרוכש הראשון, ובשיתוף פעולה עם בייקס, הוא מביא את ההתרשמות הראשונית על האופנוע החדש

אחרי ציפיה רבה ומתוחה נחת אצלנו סופסוף בארץ הג'יקסר 600 מבית סוזוקי. לאחר שנתיים ותק של
הדגם היוצא, ושנה אחרי שיצא האח הגדול החדש, סוזוקי מחדשים את המותג לחלוטין, וטוענת ל- 5% יותר אווירודינמיות, פחות משקל (161 ק"ג) יותר כוח במנוע, מפלט מקוצר ומכונס מתחת למנוע למירכוז המאסה, ושלל חידושים שטרם נראו באופנועים יפניים מהמשפחה הקרובה: שסתום בסגנון ה- EXUP, רגליות מתכווננות, אימובלייזר, ועוד. 

במשלוח הראשון נחתו בארץ שני אופנועים, (לא נמסרו נתונים על כמה אופנועים הוזמנו, אבל אנחנו מניחים שהרבה הרבה יותר) ולדברי מקורות בעופר אבניר, 15-20 כלים נוספים אמורים לנחות אצלנו בהמשך השנה, חלקם הגדול מוזמן מראש. 

האופנוע הראשון נרכש ע"י ידיד המערכת סטפן אבנדיץ' (בתמונה) - מבעלי מוסך האופנועים ובוחן האופנועים של "אחד על אחד" ברח' שוקן בתל אביב. לסטפן ניסיון של מאות אלפי ק"מ על רוב סוגי אופנועי הספורט הקיימים בארץ כיום, כך שקיימים אצלו כל הכלים להשוות את האופנוע לא רק לדגם היוצא, אלא גם לאחיו לקטגוריה, ואין טוב ממנו להביא את הפרמיירה לאופנוע הזה.

לדרך
ישיבה על האופנוע מגלה לנו שהוא מאוד נמוך בהשוואה לאחרים בקטגוריה וההרגשה היא שאתה יושב בתוך האופנוע ולא מעליו כמו באחרים. ההתחברות מיידית, ידיות הכידון קרובות יותר לרוכב מאשר בדגם היוצא, ןהמשוב מהפרונט מדויק ומשרה ביטחון. גובה המושב ירד ויחד עם העובדה שהאופנוע רזה מאוד, משאיר את האופציה גם לרוכב בגובה 170 ס"מ להגיע עם שתי כפות רגליים מלאות לרצפה. הישג.
 
למרות שהאופנוע נמוך יותר ב- 25 מ"מ, ולמרות הורדת ומירכוז מאסת המשקל בחלקו התחתון של האופנוע, ההיגוי מרגיש מעט כבד יותר, כנראה מכל אחיו לקטגוריה. גם אחרי חידוד גיאומטריית ההיגוי ע"י סטפן (הורדת המשולשים בכמה מ"מ נדיבים, והעלאת המושב בכמה מ"מ), האופנוע עדיין דורש מאמץ מסוים בדחיפה הראשונית של הקליפ און להטיה. עם זאת, כשהאופנוע כבר נמצא בהטיה, ההרגשה משרה ביטחון, והאופנוע ממשיך את הקו שבחרת כמעט מאליו ! האחריות להיצמדות היתרה של האופנוע לקו הפניה, כולו באחריות השילדה המצויינת. השינוי שהתבצע בזווית ההיגוי לא פגם כלל ביציבות האופנוע, לא בקו ישר ולא בהטיה. אגב פניות מהירות, האופנוע מגיע נעול בצמיגי ברידג'סטון 014 צמיגים מעולים ל95% מהשימוש באופנוע.. 

לוח השעונים החדש ברור מאד וקריא בכל שעות היום. (בניגוד למד החילזון של ה-
ZX לדוגמא.) הלוח כולל בתוכו אינדיקטור חיווי למצב ההילוך (GEAR POSITIONׂ), וכן מנורה הניתנת לכיול שנידלקת בסל"ד שאותו בחרת להחלפת הילוך. GIZMO נחמד אבל לא כ"כ רלוונטי ברכיבה במהירויות על קוליות בשל מיקומה הנמוך בלוח השעונים, והצורך להוריד מבט הרחק מהכביש ומהפניה הבאה כדי להשתמש בהם. עדיף להסתמך על תחושותיך מאשר לנתק מבט מהכביש במהירויות כאילו. עם זאת בנסיעות מנהלתיות מדובר בגדג'ט לא רע ודי יעיל. כאמור נוריות החיווי בלוח השעונים חזקות מאד, ולכן ברורות מספיק גם תחת השמש הקשה שלנו ביולי אוגוסט.

במחלקת המתלים אין יותר מדי עדיין מה לפרט מהרכיבה הספורטיבית הקצרה שעבר האופנוע. אם סטפן, שנחשב לאחד ממכיילי הבולמים הטובים בארץ (ומי שלימד אותי כיוונון מתלים מהו אי שם בשנות ה-90. ע"ש) עדיין רוכב עם הסט אפ המקורי בתקופת ההרצה, הרי שכנראה מדובר בבולמים מעולים. לדברי סטפן הם מספקים המון תחושה בכל מצב על כבישינו המשובשים. 

נוסעים? עוצרים
המנוע כאמור עדיין בהרצה, אך כבר עכשיו ניתן להבחין לאן נושבת הרוח. בהשוואה לדגם היוצא, האופנוע מרגיש חזק יותר וליניארי יותר בטיפוס עד לנקודת ה- 8,000 סל"ד. שסתום ה- EXUP (איך קוראים לזה בסוזוקית?) עושה את המוטל עליו הן במשיכה מסל"ד נמוך, והן בבלימות מנוע. הכוונה היא לאו דווקא בתוספת כוח, או מומנט היסטריים, אלא בחלוקה הרבה יותר ליניארית של הכוח לאורך קשת הסל"ד. ההילוך הראשון ארוך באופן בולט גם יחסית
לאופנועי הסופרספורט העכשויים, והמצמד מצטיין בנקודת חיכוך ארוכה ולא הפרדה נקודתית ומקל בכך על תחילת הנסיעה ופתיחת מצערת ביציאה מפניות. 


האופנוע מצויד גם במנגנון המונע נעילת גלגל בהורדת הילוך (קלאץ' מחליק) שרוכבים חסרי ניסיון ימצאו כמאוד שימושי בהורדת הילוכים. חסל סדר צ'אטר היסטרי בבלימות על הילוך או שניים נמוך מדי. (מצד שני, רוכבים חסרי ניסיון כנראה לא יידעו לעריך את הפיצ'ר הזה כי הם חסרי ניסיון...). ראוי לציון מיוחד הוא הצליל המיוחד של המפלט המקוצץ. קשה להאמין שמדובר במפלט מקורי, ועם סאונד שכזה, נראה לי שלא יירשמו מכירות היסטריות אצל יצרני מפלטי ה- AFTER MARKET. כאמור, המנוע חזק מקודמו, ליניארי מקודמו, ומאד מרשים עד כה, אך אליה וקוץ בה : למרות נתוני היצרן המצביעים על מחשב הצתה חזק יותר, בעל ביטים רבים יותר, בסל"ד נמוך יש בעיה קטנה בעת סגירה רגעית של המצערת להעלאת הילוך ופתיחתה מחדש. סטפן מדווח על שיהוק קל, מין גיהוק כזה.. ( "תוך כדי כתיבת שורות אלה עברתי לשלב השני של ההרצה (עד 12000 סל"ד) והשיהוק הקל הזה בעת העלאת הילוכים נעלם כלא היה – איזה כיף !" - סטפן). אולי בשל המנוע החשמלי הנוסף המפעיל את שסתום ה- EXUP, או אולי בשל העובדה שהמנוע עדיין בתולי ולא "נפתח", בכל מקרה לא מדובר במשהוא אקוטי ונראה כי לא ממש יפריע לרוכב שהוא איננו "רגיש מצערת" (כמוני למשל...).  ועוד משהו חשוב : צריכת הדלק היא מהנמוכות בקטגוריית ה – 600, ועד עכשיו בסל"ד של 4000 עד 6000 סל"ד היא נעה בין 1 ליטר ל-16 ק"מ לבין 1 ל-18. (ב- 2003 ZX באותו הסל"ד צריכת הדלק הטובה ביותר עמדה על 14 ל-1).

האופנוע מצוייד בצמד בלמים קידמיים בקוטר של 310 מ"מ, 10 מ"מ יותר מהדגם הקודם עם 300 מ"מ. הבלם הקדמי מספק ים של רגש לאורך כל מהלך הבלימה, החל מהלחיצה הראשונית על הידית, וכלה בקצה הבלימה כשעוזבים את הידית. עם זאת, כנראה שגודלם (לפחות בהשוואה לאופנוע הקודם של סטפן, ה- ZX636R-04, המצויד בדיסקים בקוטר של 280 מ"מ) מקשה מעט יותר על הבלימה אל תוך הפניה בשל ההתעקשות הטבעית של האופנוע "להתיישר" בבלימות בזמן הטיה, ורוכבים מסויימים יצטרכו לסגל לעצמם הרגלי בלימה אחרים בכניסות לפניה על הבלמים. הבלם האחורי מספק שפע של רגש.

פסק דין
לסיכום: סטפן, עם חיוך מאוזן לאוזן מגדיר את האופנוע כ"נמר בעור של כבש" (רמז למה שיבוא לאחר גמר ההרצה ? . . .) והוא מודע לחלוטין לקלישאה. לדבריו ניכרת פה המגמה לעשות סופרספורט ממוקד מסלול אך יחד עם זה, ידידותי יותר לחיי היום – יום. אנחנו נדווח לכם בהמשך, אחרי ההרצה, שם כבר לא יהיו הנחות. שם כבר לא ניטה לחסד.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.YYY12/07/2006 12:13:51
יפה ותודה. מחכים למבחן
2.תוכי12/07/2006 15:22:49
בשביל הרבה אנשים "נמר בעור של כבש" זה סתם משפט בשבילנו זה עולם ומלואו !!! סטפן מז"ט חיים שלי.
3.קקיסאןאיזה אובנועעע מדהיים12/07/2006 23:33:47
מי הצלם המוכשר הזה שצילם אותך כלכך יפהההה פששש,כמובן שגם הדוגמנים יפים אבל הצלם משו משו מזל טוב אלוף שלנו;-)
4.pirenaחרא של אופנוע15/07/2006 18:35:05
95000ש"ח בלבד זהו הסכום שנידרשתי לשלם עבורו וויתרתי על התענוג לאור המיבחנים שנעשו לו בעולם הוא הכי חלש בקטגוריה.
5.יחזקאל22/07/2006 17:43:23
פירינאה ידידי אין לך רבע מהאומץ לנצל כלי יותר חלש ...אל תעשה דאוונים עלינו ...הכי טוב שלנו לא הצליח להתברג לאף מרוץ בסופרספורט כולם פה תואמיי רוסי...
6.מזדיין עם כל אחתGSX_-R04/08/2006 23:48:57
אופנוע נחמד לא סוגר יות מ-290
7.בומברפירנאה מה אתה חושב?30/08/2006 02:05:03
בטח אתה ילד קן שנסע על פיור ומרגיש ניקי היידן, תאמין לי, אם היה לי את הכסף הייתי וקנה את המפלצת המוטורית הזו, ששווה יותר מכל מכונית אחרת שקיימת, ומהרבה אופנועים בגלל הקומפקטיות שלה..
8.חיים ב01/09/2006 19:39:48
כל החיים זה לא רק זיונים ולא 290 סטפן הרוכב מספר 1 ולא נעליים בהצלחה . סטפן,,,


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים