קימקו VIVALITY

19/04/2006 16:21:55

הויוה ליטי של קימקו, נועד לשמש כקטנוע יומיומי פשוט, והוא עושה את זה בהצלחה 

עמיר שבתאי

החיבור שלי לפוצפוצון החדש של קימקו היה מיידי. ההרגשה המידית עליו היא שכאילו עלית על כלי מוכר לך לחלוטין, ואשר הרכיבה עליו היא עניין של שיגרת היום יום. המושב עצמו מצוין. רחב ונוח מאד, אך מרווח הרגליים מצומצם ומחייב זוית רגליים של 90 מע', ושלא כפי שנהוג בקטנועי המזרח אשר מציעים בדרך כלל המון מקום לרגליים. 

נסיעה
המנוע הוא המנוע הכל כך מוכר, ואשר מניע חלק גדול מקטנועי קימקו בנפח הקטן. הזינוק מהמקום הוא מיידי. המנוע לא אוסף סל"ד קודם שהוא מתחיל בנסיעה, ויש רצועת כח מורגשת מהרגע הראשון בו מסובבים את המצערת. רצועת הכח הרחבה יחסית, נותנת לקטנוע גם כח מצוין בסל"ד הביניים היומיומי המשמש לרוב ברכיבה תוך עירונית ובפקקים עם זמינות מיידית של הכח. מה שמעניק יציבות גבוהה בפקקים צפופים הדורשים הרבה עבודה גז ברקס. ההיגוי נעים ונוח, ולא עצבני או כבד. גם אין לקטנוע נטיה "ליפול" אל תוך הפניה כמו בהרבה קטנועי 50 סמ"ק אחרים. זוית הצידוד של הכידון סבירה פלוס. לא יותר. ישנם קטנועים שעולים על הויוה ליטי ברמת ההשתחלות בין המכוניות, אולם בכל מקרה מדובר בקטנות.

המתלה הקדמי היה לטעמי מעט קשה מדי. הוא אמנם סופג מצוין, אך מעביר כל גבשושית בכביש אל ידי הרוכב. אני אהבתי את זה, ובכל מקרה מדובר בעניין של טעם. המתלה האחורי ממשיך את הקו המעט נוקשה, ובמהמורה חזקה, יעביר את המכה לגב הרוכב. בכל מקרה לא מדובר במתלים ספורטיביים קשיחים, אלא במתלים נוחים מאד. בלם הדיסק הקדמי חזק ברגע הלחיצה, אך נחלש כשמאמצים אותו יתר על המידה. דווקא בלם התוף מאחור מספק עוצמת בלימה מפתיעה ומצויינת. שילוב של לחיצה על שני הבלמים יחד פשוט שותלת את הקטנוע במקום! 


פסק דין
קטנוע מצוין שממשיך את קו הקטנועים המעולה של קימקו. המנוע גמיש וחלק, המתלים טובים מאד, והנוחות הכללית גבוהה, למעט מרווח הרגליים סטייל קטנועים איטלקיים שלא אהבתי. קטנוע מצוין ליומיום.



שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים