דינק 200 קלאסיק


דינק 200 קלאסיק

דינק 200 קלאסיק עמיר שבתאי הדינק 200 מחליף השנה את הדינק 150 כקטנוע מנהלים הקטן של קימקו, שהיה אחד הכלים היותר מוצלחים. אהבות ישנות אני מודה. הדינק 150 היה ונשאר אחד הכלים האהובים עלי, מאז בחנתי אותו אי שם לפני כארבע שנים (המבחן מעולם לא פורסם). שילוב של גודל, או יותר נכון קוטן, מושב נמוך יחסית, משענת גב מצוינת ומרווח רגליים גדול, ענו לי כמעט על כל הדרישות שלי מקטנוע, אלא שאז נחת בארץ הגרנד דינק 250, והוא היה זה שקניתי על חשבון קניה של הדינק. הדינק החדש הוא בעצם ממשיכו הישיר של ה- 150, אלא שהמנוע גדל עתה מ- 150 סמ"ק ל- 176 סמ"ק, עם יתרון קל בהספק לעומת הדינק היוצא. מלבד זה מדובר פחות או יותר באותו הקטנוע בדיוק וטוב שכך. תנוחת הרכיבה של הדינק היא מהטובות שבנמצא. מרווח הרגליים גדול מאד יחסית לקטנוע בנפח הזה, ויש הרבה מקום כדי לשנות תנוחות ברכיבה ארוכה. משענת הגב היא מהסוג שעולה למעלה, ותומכת מצוין את חלק הגב התחתון. אגב, גם למורכב יש משענת גב כאביזר מקורי. המושב פשוט מצוין. רכבתי עם הקטנוע בכביש בינעירוני משעמם 45 דקות ברציפות, ועדיין קמתי ממנו עם ישבן רענן לחלוטין. בנוסף מצופה המושב בחומר נגד החלקה שרק מוסיף לחגיגה, אבל זה מיותר. התנוחה בה מציב המושב את ישבן הרוכב הינו מושלם. לא אחורה מדי, ולא קדימה מדי בצורה שקיימת בקטנועים רבים, הגורמים לרוכב להחליק קדימה תחת כל תהליך בלימה. מיקום הישבן פשוט מושלם. מעצבן מאד הוא ג'ק הצד הקופץ ברגע שמרימים את הקטנוע ממנו. עוד יותר מרגיז הוא שהוא לא מצויד במיקרו סוויץ' שמכבה את המנוע כשמורידים את הג'ק כמו זה שמותקן בגרנד דינק. סחיטה המנוע סוחט מחמאות. אמנם חסר לו מעט כח, והייתי מעדיף שישכנו במנוע עוד שניים שלושה כוחות סוס, אך גם במצב הזה הוא חזק מספיק כדי לצאת בכבוד מכל רמזור. המנוע עולה במהירות עד ל- 80 קמ"ש, שם מתמתנת מעט מהירות העליה בסל"ד, אך המנוע ממשיך להאיץ בקלות לאיזור המאה קמ"ש ללא שום בעיה. אופי העברת הכח של המנוע דרך הוריאטור אל הגלגל האחורי פשוט מצוינת. הוריאטור אינו צובר סל"ד לפני שהוא מחבר את המנוע לגלגל, אלא מחבר אותו החל מהשניה בה הרוכב מסובב את המצערת. מה שטוב ויעיל במיוחד בעת רכיבה איטית בין מכוניות. גם כשהקטנוע נוסע בשני קמ"ש ועובר לסל"ד סרק, אין חשש לפתוח את המצערת. השילוב של הוריאטור הוא סופר חלק, ואין חשש שהקטנוע "יעוף" קדימה. קל לשחק עם הגז בין המכוניות כך שלא יהיה צריך להוריד רגל.

בנסיעה מחוץ לעיר מתחיל הקטנוע להרגיש מאומץ באיזור ה- 105 קמ"ש, וזו בעצם מהירות השיוט שלו. הנסיעה שלי מחוץ לעיר היתה בכביש מספר אחת עד לעליות לירושלים, וחזרה למשרדי המערכת באור יהודה. הקטנוע לא הרגיש מאומץ במהירות הזו, ועמד יפה מאד במהירות השיוט עם שאר הרכבים שנסעו אתי בכביש באותה עת (רק שהם היו עם מזגן). תנוחת הרכיבה והמושב כאמור למעלה פשוט היו מצויינים באותו החלק הארוך של המבחן. הקטנוע מרווח מאד, והמושב ומשענת הגב תומכים היטב את הגוף. המתלים המשיכו את הקו הנינוח של הקטנוע בכלל. הן בתוך העיר והן מחוץ לעיר הם בלעו את המהמורות בקלות. לא מדובר במתלים מהסוג הרך מאד, אלא כאלה שיודעים שלא להילחץ (משחק מילים, כייייןן?!) כשלא צריך, ולשמור על יציבות הקטנוע כשצריך. המתלה הקדמי בולע כל מה שיש לכביש להאכיל אותו בלי יותר מדי בעיה, ושומר היטב את הגלגל הקדמי צמוד לכביש. המתלה האחורי מעט פחות טוב. הוא אמנם עושה את העבודה ב- 90 אחוז מהמקרים, אך מהמורה גדולה תעביר תחושת קיפצוץ מחלקו האחורי של הקטנוע, ובמקרים חזקים יותר, גם מכה בישבן. הבלמים טובים מאד. הבלם הקדמי מספק עוצמה מצויינת, ושותל את הקטנוע במקום ללא בעיות. הבלם האחורי מסוג דיסק אף הוא, לא ממהר לנעול את הגלגל האחורי, ומודיע בדיוק כשזה עומד לקרות. שני הבלמים מעט חסרי רגש בכל מהלך המנוף, אך דווקא בשלב הקריטי של סף הנעילה, הם מספקים בדיוק את הרגש הנדרש כדי לשמור את הבלימה במצב מכסימלי של עוצמה, אך מבלי לנעול את הגלגלים. לסיכום המילה "מצוין" על נגזרותיה השונות הופיעה די הרבה בכתבה זהו. הקטנוע ממש מרשים. לא מדובר אמנם בקטנוע מנהלים מהסוג היקר, אלא בקטנוע העומד בתת הקטגוריה הבסיסית של קטנועי המנהלים. המחיר שלו שעומד "על הכביש" כולל אגרות הרישוי על 16,719 ש"ח זולים למדי, ממצב אותו ככלי רכב כאילו בסיסי אך נוח מאד, ועם אמינות בלתי נגמרת – כפי שהוכיח הדגם הקודם. קטנוע מעולה, במחיר זול. נתונים טכניים מנוע: צילינדר יחיד, 176 סמ"ק, 4 פעימות, שני שסתומים הילוכים: רציף, וריאטור קירור: מים בסיס גלגלים: 1,395 מ"מ מיכל דלק: 11 ליטר משקל: 143 ק"ג
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.שלומישוק07/07/2006 19:03:38
יש לו שוק? שמעתי גם שהראש מנוע הולך מהר?


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים