הונדה פורזה 2006

29/11/2005 21:57:27

שטח מפורז

הפורזה החדש של הונדה מחליף את הג'ז במשבצת קטנועי המנהלים הבינוניים, וכמובן, בהונדה כמו בהונדה, איך אפשר בלי כמה גימיקים

עמיר שבתאי   צילום: אילן מגן

הפורזה של הונדה הגיע למטרה אחת לעולמו של הקב"ה: להחליף את הג'ז - מקטנועי המנהלים שבאמת זכאים לשם המחייב. הג'ז היה קטנוע מעולה, רחב ונוח מאד, ועם מערכת ה-ABS של הדגם האחרון, ענה על כל ציפיה שהיתה יכולה להיות מקטנוע מנהלים בתחום האיבזור והנוחות.

אבל מישהו בהונדה החליט להוריד את השאלטר על הג'ז. הסיבה העיקרית היא הסילברווינג 400 שיחליף את הג'ז במשבצת קטנוע המנהלים הבינוני של הונדה, במחיר שסביר להניח שלא יעלה בהרבה על מחירו של הג'ז. הפורסייט כנראה ימשיך וימלא את מקומו כקטנוע מנהלים זול יחסית, שישלים את הליין של הונדה בנישת המנהלים. פורסייט, פורזה, ס"וו 400, ו-ס"וו 650, הדגם המשופר של ה-600, שיוצא השנה לשוק.



תנועה ופרקטיקה
אז הג'ז, מקטנועי המנהלים שהכי אהבתי ביחד עם הימאהה מג'סטי 400, נעלם מהנוף, אבל היה משהו בג'ז שלא היה מדהים, והוא המנוע שהיה חלש יחסית למתחרים. המנוע נשנלקח ישירות מהג'ז והפורסייט, מרגיש משום מה על הפורזה פחות אנמי משהרגיש על הג'ז, ומדובר בהחלט במנוע טוב ונעים שמאפשר תנועה קלה. יש אומנם קפיצה קטנה אם ממש מתעקשים לבדוק את יכולות שילוב המצערת אל מול המנוע בכל חלקיק שניה נתון, אבל זה משהו שמספרים במסגרת מבחני הדרכים, יותר משהו שרוכב הפורזה הממוצע יתקל בו ברכיבה יומיומית.
פתיחת מצערת במהירות של 90 קמ"ש על הכביש המהיר לצורך עקיפה, מזניק את הקטנוע קדימה במהירות טובה. ב-100 קמ"ש התאוצה כבר נמוכה יותר, וכך הלאה במעלה הסקאלה. ראיתי על שעון המהירות 130 קמ"ש שנראו פחות או יותר הגיוניים יחסית לרכבים האחרים בכביש.

"רכיבה על הקטנוע ברחובותיה המשובשים של דרום ת"א, ובאיזור התעשיה המשובש עוד יותר של נתניה, הם פשוט תענוג צרוף. למוד חבטות מקטנועים אחרים, אני עולה על אותן המהמורות, והמתלים הרכים מחליקים אותן באיכות קאדילקית"

אם צורתו של הפורזה נראית לכם משונה משהו, הרי שהשורשים למראה המוזר מגיעים מהאופנה האחרונה במזרח. משקף נמוך ו"ספורטיבי" ולעזאזל מיגון הרוח, וכידון רגיל של אופנוע המונח מעל למשולש העליון. אביזר נוסף המותקן לראשונה על קטנוע המגיע לישראל, הוא "אין מפתח". שלט הנשמר בכיס המכנסיים או המעיל, נקרא על ידי חיישן בלוח השעונים של הקטנוע כשהוא מגיע לרדיוס של כשני מטרים מהקטנוע, ומתג סיבובי הדומה למתג של תנור בישול, מעביר את הקטנוע למצב ON. או אז אפשר גם לפתוח את תאי האיכסון של הקטנוע, מכסה מיכל הדלק, ושאר אביזרים הדורשים בדרך כלל מפתח. הלוואי על כל קטנוע. כל כך פרקטי שזה כיף.

תנוחת הרכיבה מצויינת. הכידון ה"אופנועי" נופל היטב לידיים, וחוץ מזה, בניגוד לקטנועים אחרים, אפשר לכוונן אותו לפי הצורך. יש מספיק מקום לרגליים, אם כי אי אפשר לפרוש אותן לגמרי לכל אורכן. המושב רך ונוח מאד, אם כי יחסית לגודלו של הקטנוע, הוא היה יכול להיות מעט רחב יותר. גם רכיבה ארוכה יחסית של כ-50 דקות רצופות, משאירה את הישבן ענוג ורך וללא יבלות. לפחות לי, למוד מושבים של קטנועים קטנים ואופנועי ספורט עם קרש מצופה במקום מושב.

המתלים של הקטנוע מעולים, עד גבול מסוים, אך זהו גבול ותצורת מתלים שאני מאד אוהב על קטנועים מהסוג הזה. קטנועים שאמורים לשנע אותך בנוחות ממקום למקום. המתלים של הפורזה רכים במהותם, וביחד עם מהלך גלגל גדול יחסית, הוא פוסח ברכות על פני מהמורות שקטנועים אחרים חובטים בך כשהם רק נוגעים בהן. רכיבה על הקטנוע ברחובותיה המשובשים של דרום ת"א, ובאיזור התעשיה המשובש עוד יותר של נתניה, הם פשוט תענוג צרוף. למוד חבטות מקטנועים אחרים, אני עולה על אותן המהמורות, והמתלים הרכים מחליקים אותן באיכות קאדילקית. בקטנוניות אפשר לציין שיכוך החזרה לא מושלם, אך שוב אנחנו נכנסים כאן לקטנות שרק יעשו עוול לקטנוע אם נהפוך עכבר שכמעט לא רלוונטי לסוג הרוכבים שירכבו על הקטנוע הזה, לפיל. סך הכל מתלים רכים ונעימים.

יש אמנם מינוס למתלים כאלה, אבל שוב, לא מהסוג שמי שיקנה קטנוע כזה יהיה ממש אכפת לו. בפניות מהירות ב- 100 קמ"ש פלוס, הקטנוע מתנדנד על מתליו הרכים, והחלק האחורי מתחיל לשדר אותות מצוקה המחריפים ככל שהמהירות עולה, או לחילופין, זוית ההטיה. במהירות של כ-70 קמ"ש ומתכת מצד שמאל המשאירה חלקיקי מתכת על האספלט, הקטנוע נשאר יציב לגמרי ללא שום בעיה. מ-70 קמ"ש וצפונה מתחילים הנדנודים, במיוחד עם פקודת היגוי החלטית. ואם כבר נגענו בהיגוי, הרי שהוא בסדר. לא בשר ולא חלב. נייטראלי למדי, אך לא קליל ולא כבד מדי. הקטנוע עצמו מרגיש במהירויות שלא עולות על 70 80 קמ"ש כמקשה אחת, עד שזוית ההטיה מתחדדת, ואז המתלים מתחילים לעבוד על השלדה והקטנוע מתחיל להתנדנד.

הבלמים מצויינים. אמנם בקטנוע מצויה מערכת בלימה משולבת שאני לא ממש אוהב, אבל אי אפשר להתעלם מכך שאני לא ממש הקהל אליו מכוונת הונדה. חסר אמנם רגש משני הצדדים, אך בסך הכל אלו בלמים טובים שעוצרים את הקטנוע ללא דרמות מיותרות, עם מספיק היזון חוזר (לאחר שלומדים אותם) כדי לדעת היכן נקודת האל חזור.


עירוני
בתוך העיר הוא לא מתנהג כמו קטנועי המינימום הקטנים בנפחי ה-125 ודומיהם. אדרבא: לאחר שסיימתי את פרק הרכיבה הלא ארוך על הפורזה, לא הצלחתי להתחבר חזרה לסופר דיוק 125 הפרטי שלי. הוא היה לי קטן ותזזיתי מדי, ולכמה שניות היה לי ממש קשה להשתלט עליו בין ריבועי הפח הנייחים על הכביש. בואו ונאמר שהפורזה הוא כלי השליחים האולטימטיבי, אם כי יחסית לקטנועי המנהלים הגדולים היכולת העירונית שלו סבירה, אבל אל תצפו להיצמד לסופר דיוקים השוטפים את הכביש. גם זוית הצידוד לא מדהימה, וביחד עם אורכו של הקטנוע, מתקבל קושי מסוים לנוע בתנועה עירונית צפופה.

 
                מתג ההפעלה חסר מפתח                             ידית בלם (הנד ברקס) פרקטית בעיקר בירידות            המושב רחב ונוח. משענת הגב טובה מאד ויעילה

         

  הכידון "אופנועי". בקטנוע קיימים שלל תאי אכסון                  מבט מאחור. זוג פנסי בלם אחוריים                      כמו במג'סטי 400: גשר חיזוק לזרוע האחורית

       

 פסק דין
הפורזה הוא קטנוע מעולה, רך ונוח, בדיוק כמו שאני אוהב את קטנועי המנהלים שלי. אבל, אופנה או לא, אני עדיין לא מבין את ההחלטה הטפשית משהו לוותר על משקף בקטנוע שאמור לשייט ב-110 קמ"ש. אם הייתי קונה אחד כזה, הייתי רץ מיד להוסיף לו משקף נורמאלי.


שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.קטנועןפורזה30/11/2005 12:35:22
אחלה כתבה. מתארת בדיוק את מה שאני הרגשתי עליו. עלו והצליחו.
2.גזגזברוך שובכם30/11/2005 16:43:46
התגעגענו.
3.ע.ב.שכחתם פרט קטן - המחיר30/11/2005 17:08:34
בשביל 42,000 ש"ח שהונדה רוצה בשביל קטנוע 250 בלי משקף הייתי הולך ובוחר לי איזה 500 נחמד של פיאג'ו או קימקו. לא צריך להשתגע. לא נראה לי גם שהסילוורווינג 400 יעלה כמו הג'אז, ואם כן, אז מה זכות הקיום של הפורזה הזה?
4.תומר.כ30/11/2005 23:01:15
כתבה לעיניין, תמשיכו ככה.
5.mts01/12/2005 09:57:51
כתבה נחמדה, אך מתעלמת לגמרי ממחיר הקטנוע, אשר מציב אותו בשטח מפורז משלו
6.מ03/12/2005 01:01:31
קטנוע לעשירים בלבד!!!
7.חסר תועלת11/12/2005 23:34:03
ה-X מקס יפה יותר קל יותר וזול יותר... מתי יש מבחן ?


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים