הונדה הורנט 2005

23/11/2005 20:11:44

עקיצה בשישים שניות

ההורנט של הונדה עבר שידרוג - בעיקר בחלקו הקדמי. מה שיצא הוא פליי בייק מעולה למשחקים הרריים
(נבחן במקור עבור בייקס ביולי 2005)

עמיר שבתאי, צילום: אילן מגן

ההורנט של 2005 עבר שינוי בדרך לאופנוע חוליגנים יותר טוב משהיה הקודם. האם זה באמת קרה? כן ולא. ההורנט הקודם לא היה אופנוע רע. להיפך. האופנוע החדש של 2003 נתן בעיטה בראש לדגם שיצא לגמלאות ב- 2002 לאחר ארבע שנות שירות, ושהיה אחד האופנועים הסתמיים ביותר בעיני. ההורנט של 2003 הפך את שם התואר "הורנט", מכלי רכב משעמם בו מגיעים מנקודה א' לנקודה ב', למשהו אחר. אופנוע אמנם ללא יומרות ספורטיביות מרחיקות לכת, אבל שאפשר בהחלט להנות אתו בדרך לעבודה, או ללחוץ אותו קצת בפניות אקראיות בטיול של שבת.



מה היה לנו שם
השינויים שעבר ההונדה כללו שלושה מישורים עיקריים. הראשון הוא המתלים. המתלה הקדמי הרגיל הוחלף באחד שווה יותר והפוך, בעל קוטר של 41 מ"מ, ומאחור חוזק המתלה האחורי. למרות שגם זה הנכנס וגם זה היוצא נראים זהים חיצונית, הרי שהמתלה האחורי החדש מכוונן אחרת מראש עם עומס קפיץ ראשוני קשיח יותר לעומת הקודם. המישור השני הוא המנוע, אשר עבר שינוי קל שסתם לו בורונצ'יק קטן בעקומת הכח.

המישור השלישי הוא כמובן העיצוב. לא שהיה חסר יופי לדגם הקודם, אבל בכל זאת אי אפשר בלי כמה שינויים. מיכל הדלק היפיפה לא עבר שום שינוי וטוב שכך. עיצובו של מיכל הדלק מזכיר לי קצת את אלה של האופנועים של פעם, והוא בעיני אחד היותר יפים בשוק האופנועים בכלל. לוח השעונים חדש, והאופנוע קיבל מסיכת חזית מעוצבת ויפה מסביב לפנס העגול הגדול.

"אני נותן בגז לכמה פניות ומתחיל להתקרב לנמרוד, מאושר מעצמי על שאני מצליח להתקרב אליו עם ההורנט. אלא שאז... רגע.. באמת?? אני מסתכל היטב. כן, הוא בולם, פותח גז ומשכיב. אפילו הרבה. אלא שיד שמאל שלו מונחת בנונשלאנט על מיכל הדלק"

 

  השינוי שעבר האופנוע מקדימה גדול. גדול מאד. יש הבדל מהותי בין הדגם הקודם לדגם הנוכחי כמעט בכל פרמטר של רכיבה עליו. נראה שלא תמיד לטובה כי הרוכב מרגיש כאילו האופנוע נוסע לא משהו, אבל זו רק תחושה. בפועל, ההבדל בהתנהגות הכביש בין הדגם הקודם לזה המשופר כמעט דרמטי, למרות שהשינויים אינם גדולים. אבל נרחיב על כך בהמשך.

אל הרכיבה הצטרף נמרוד בוקר. נמרוד, בעלים של GSXR750 משופר מדגם 2000, החל במסע הכשרה ארוך משהו של חצי שנה, אל התואר הנכסף "בוחן אופנועים". זו הופעתו הראשונה של נמרוד על אישיותו הגבולית במגזין, אך החל מעוד מספר חודשים, הוא יצטרף אלי ואל יוני כבוחן עצמאי במבחני הדרכים.

 נמרוד רוצה שניסע לאיזור בר גיורא. כביש שאני לא אוהב ממש לבחון בו אופנועים. הרבה פניות עיוורות, ובכלל לא המקום לאב לשתיים שחושב על שתי הבנות והאשה לפני כל פניה (היא צהרוג אותי אם יקרה לי משהו). אני מחליט להחליט, ומוביל את נמרוד אל כביש 44 האהוב עלי. שם יתבצע השלב הראשון בתחילתו של היום, והאחרון של המבחן בסוף היום. לאחר מכן נמשיך אל איזור בר גיורא, בר בהר, נס הרים, ומשם בחזרה אל 44, ולצילומים בסופרלנד בראשון לציון, לא לפני שנבקר אצל דודו של נמרוד לכוס(ות) לימונדה.



יחד... כל הדרך, יחד..
כביש 44 הוא גם הכביש בו בחנתי את ההורנט הקודם, ואני מכיר בו כל פניה. ההורנט הקודם היה אופנוע שאהבתי במיוחד, ואני זוכר איך הוא התנהג בכל פניה במבחן שערכתי לו לפני שנתיים. כך שההשוואה בין שני הדגמים תהיה לי קלה. הדאתא בייס חקוק לי היטב בזיכרון.

 

 אנחנו יוצאים לרכיבה הלא ארוכה מהמרכז אל איזור השפלה. נפלנו על אחד הימים החמים ביותר השנה, והחום נוראי עושה בי שמות בחליפה הלא מאווררת. אני רוכב עם מעיל פתוח, נמרוד מסיר את המעיל ואפילו לא מוציא את הכפפות מתא המטען מתחת למושב ה-R. אנחנו מוותרים על רכיבה חזרה למעלה על כביש 44, וממשיכים לכיוון הסטף ובר גיורא.

"הכבישים ההרריים עם הפניות האיטיות מוציאים מהאופנוע הזה את כל מה שיכול להיות טוב באופנוע. ההורנט מתלבש על ההרים האלה ככפפה, זורם בין הפניות במהירות"

 אני מנסה לרכב מהר אחרי נמרוד המוביל, אבל לא ממש מצליח. הפניות העיוורות מסרסות אותי בכניסה לפניה, ואני בולם כמו בתולה פעם אחרי פעם עד שהכביש נפתח מעט. או אז אני נותן בגז לכמה פניות ומתחיל להתקרב לנמרוד, מאושר מעצמי על שאני מצליח להתקרב אליו עם ההורנט. אלא שאז... רגע.. באמת?? אני מסתכל היטב. כן, הוא בולם, פותח גז ומשכיב. אפילו הרבה. אלא שיד שמאל שלו מונחת בנונשלאנט על מיכל הדלק. ואני הייתי מבסוט מקצב הרכיבה שלי.. נו...

אבל אותו הקטע כבר מבהיר לי את החלק הראשון של ההבדלים בין שני הדגמים. אפשר בפירוש לפתוח יותר מצערת אל הבולם האחורי. במקומות בהם הדגם הקודם היה מעביר את הכח אל הצמיג, הבולם הנוכחי סופג את הכח ומאפשר לצמיג להמשיך ולאחוז את הכביש. הוא עדיין מתנדנד מאחור, אך פחות. רכיבת שיוט בכבישים האלה מוציאים את הטוב שבשני המתלים, גם מקדימה וגם מאחור. ההורנט הוא אופנוע נוח באופן יוצא דופן. קל לרכב עליו למרחקים ארוכים, ולו רק בשל המתלים המעולים לרכיבת תיור בכבישים ההרריים בהם רכבנו, כמו גם על הכביש המהיר. המתלה האחורי פשוט טוב לסוג כזה של רכיבה. אתה מרגיש איך הוא עולה על המהמורות בדרך, אך לא מרגיש אותן יותר מדי כמו באופנוע ספורטיבי. כמות הרגש שהוא מעביר אל הרוכב היא בדיוק זו שצריך להעביר סוג כזה של אופנוע. אני בכלל לא בטוח שמהנדסי הונדה תכננו את המתלה האחורי לתנאים הגבוליים שיש לנו כאן במדינת היהודים, אבל הוא מתאים היטב לכבישי ישראל. הספיגה שלו היא בדיוק מה שצריך כדי להתמודד עם מחדלי מע"צ. אתה עולה על מהמורה, הוא סופג אותה בקלות ובלי להעביר אותה אליך, ופשוט ממשיכים הלאה. רמת החזרה של שיכוך ההחזרה מצוין. קשה לגרום לו ברכיבה מנהלתית לאבד את הכביש, והבולם מחזיר את הגלגל לכביש ברמה גבוהה, ועם חוסר מוחלט בהעברה של תחושה לא נוחה או מפחידה לרוכב.

הבולם מקדימה מצוין גם הוא ברכיבה מנהלתית. הוא סופג היטב את פני הכביש עם שיכוך כיווץ מצוין. עומס הקפיץ הראשוני של המזלג הקדמי אינו קשיח, ומאפשר לבולם לספוג את הכביש ברמה מצויינת. שוב, גם כאן הרוכב כאילו מתנתק מהכביש ופשוט רוכב מעדנות אל מחוז החשק. שיכוך הכיווץ מכוונן כך שלא יעביר אל הרוכב יותר מדי את מה שקורה במערכת היחסים המורכבת בין אספלט לבולם, ועומס הקפיץ הרך יחסית, כמעט הייתי אומר מושלם לסוג כזה של אופנוע, מעלים מעולה את מה שקורה על האספלט, ולא מעביר אל ידי הרוכב את מהמורות הדרך. המחיר שיכולת התיור המצויינת של המתלים גובה מהאופנוע היא בתחום הרגש: גם מקדימה וגם מאחור חסר רגש בין הרוכב לכביש, אבל אם זה המחיר שצריך לשלם רוכש האופנוע בתמורה ליכולת היומיומית והתיורית שלהם, המחיר שווה, נקודה.

"המזלג ההפוך אמנם הוציא מהאופנוע עוד קצת יכולת, בעיקר בכניסה לפניה על הבלמים ובהטיות, אבל כעת הוא גם מדגיש את נחיתותם היחסית של שאר המכלולים. הדגם הנוכחי מעביר אליך תחושה די מבלבלת: אתה מרגיש שאתה יכול לדחוף את הפרונט עוד קדימה, אבל שאר האופנוע מרגיש לא נוח"

תנוחת הרכיבה טובה מאד גם היא. הידיות נמצאות מעט רחוק מהרוכב, אבל באופנוע חסר פיירינג ועם כמעט 100 כ"ס, עדיף שיהיה מקום לרוכב לרכון קדימה. אני הצלחתי להגיע לבערך 220 קמ"ש על האופנוע חסר הפיירינג, לפני שהייתי חייב לבלום כדי לא להמשיך דרך המכוניות בנתיב שלי, עוד היה מקום להמשיך על שעון הסל"ד. הרגליות ממוקמות מושלם!!! אין שום בעיה של מרווח לרגליים, הן אינן משוכות אחורה מדי או קדימה מדי, אלא מונחות בדיוק במקום שהייתי מניח אותן לו האופנוע היה נתפר למידותי. אבל בואו רגע ונחזור לעניין המהירות, כי היא קשורה בקשר אמיץ עם תנוחת הרכיבה.

אז ככה. אין בעיה לרכב על האופנוע במהירות של כ- 120 קמ"ש מבלי שיהיה צורך לרכון קדימה. מסיכת החזית המינימלית עושה עבודה טובה למיגור הרוח יחסית לגודל שלה, והרוכב לא מרגיש חשוף לחלוטין לרוח שבאה מלפנים. מיכל הדלק היפיפה גם פרקטי מאד. גם במהירות גבוהה בה רכנתי לפנים כדי לברוח מהרוח האדירה מקדימה, לא צריך הייתי להיאחז בכח בכידון. מה שהיה משפיע על כל האופנוע. השקעים המצויינים במיכל הדלק מאפשרים לחבוק את האופנוע מספיק חזק, כך שיהיה אפשר לשחרר את הידיים ואת כל החלק הקדמי מהנוכחות המעיקה של משקל הרוכב על הכידון, עם השפעה ישירה על ההיגוי.



הרים וגבעות
הכבישים ההרריים עם הפניות האיטיות מוציאים מהאופנוע הזה את כל מה שיכול להיות טוב באופנוע. ההורנט מתלבש על ההרים האלה ככפפה. זורם בין הפניות במהירות. המתלים עושים עבודה מעולה, הבלמים עובדים נהדר. אני מנסה לרכב ללא בלמים, אבל זה כמעט בלתי אפשרי בהרים עם הפניות ההדוקות. תנוחת הרכיבה מושלמת ממש לרכיבה מהסוג הזה. פניות איטיות, בהן לא מרגישים את חוסר יכולתה של השילדה כבפניות מהירות, היגוי קליל ונטול מאמץ, ירידה ליניארית של האופנוע אל תוך הפניה, והתרוממות מעולה של האופנוע ביציאה מפניה. האופנוע הקליל ומרוכז המסה במרכזו ונמוך, ללא אגזוזים גבוהים וללא פיירינג ותנוחת רכיבה כמעט זקופה, זורם אל תוך ומחוץ לפניות האיטיות בקלילות. פליי בייק מושלם לרכיבה הררית מהסוג הזה.
רכיבה מהירה בפניות מהירות ומתהדקות גומרות את ההורנט. ב- 120 קמ"ש עם אופנוע מוטה בזוית לא חדה במיוחד, והאופנוע מתחיל להרגיש לא נוח. מעל ל- 140 קמ"ש השילדה מתחילה להתעוות בשני מוקדים. הראשון הוא בחלקה התחתון, בחלק שבין השלדה לאוזן המתחברת למנוע, והמוקד השני הוא בחלקה העליון, ועל זה נרחיב מעט.

המזלג ההפוך אמנם הוציא מהאופנוע עוד קצת יכולת, בעיקר בכניסה לפניה על הבלמים ובהטיות, אבל כעת הוא גם מדגיש את נחיתותם היחסית של שאר המכלולים. אם בדגם הקודם כל המכלולים היו מיושרים על קו אחד, הרי שבא המזלג עם עליונות מה, ומראה את חוסר יכולתם לתפקד במצבים בהם הוא עדיין מתפקד היטב. בפניות מהירות בהן בדגם הקודם היית מקבל מהאופנוע מבט תמה, הדגם הנוכחי מעביר אליך תחושה די מבלבלת. אתה מרגיש שאתה יכול לדחוף את הפרונט עוד קדימה, אבל שאר האופנוע מרגיש לא נוח. המזלג המצוין מצליח לעמוד בעומסים בהם הקודם לא היה מצליח, והמחיר הוא העברה של כוחות פיתול גדולים בהרבה על השילדה, אשר מעוותים את הקורה המרכזית מעל למנוע. המזלג הקודם לא היה במצב של יכולת להתקרב לעומסים אותם מפעיל המזלג הנוכחי על השילדה, עקב היכולת הגבוהה שלו.

"הצלחתי להגיע לבערך 220 קמ"ש על האופנוע חסר הפיירינג, לפני שהייתי חייב לבלום כדי לא להמשיך דרך המכוניות בנתיב שלי, עוד היה מקום להמשיך על שעון הסל"ד"

 המנוע עבר שינוי קל. מעברי היניקה גדלו טיפונת, ומיפוי ההצתה השתנה מעט. היה לי ויכוח עם מי מהונדה כשאמרתי לו שהמנוע כעת חלק יותר בסל"ד הביניים, והוא התעקש שהמנוע לא עבר שום שינוי. אז מסתבר דורון (אופס) שניצחתי. ההרגשה שלי ביד ימין היתה נכונה. המנוע עבר שינויים קלים, אך בהחלט מורגשים על סוג כזה של אופנוע, שחי את רוב חייו בסל"ד הביניים.

ואיך המנוע? אחלה. ההספק הסופי פחות רלוונטי על אופנוע עירום, ויש לאופנוע מספיק כח כדי למשוך אותו קדימה גם בהילוך העליון. מזכיר מאד את מנועי ה- 600 סמ"ק הישנים, בניגוד לחדשים שפוקחים עין עצלה רק ב- 9,000 סל"ד. המנוע הגמיש כמעט גורם לך להתגעגע למנועי ה- 600 של פעם, אך עקיפה מהירה של מכונית תצריך בכל זאת הורדת הילוך, במהירויות השפויות בהן ישייטו רובם של רוכשי ההורנט.

 בתוך העיר ההורנט מתנהג בדיוק כפי שהיית מצפה מאופנוע עירום קטן ומינימלסטי. זוית הצידוד טובה מאד, ואין בעיה להשתחל אתו בתנועה העירונית הצפופה. המחסור של הפיירינג עושה לרוכב רק טוב בתוך העיר, עקב פיזור החום לכל חלקי הגלובוס, ולא אל נקודת יציאה בין רגלי הרוכב כבאופנועים מפלוסטקים.

פסק דין

השינויים ה"קלים" שעבר ההורנט לא קלים כמו שזה נראה ממבט ראשון. המזלג ההפוך מקדימה משנה לחלוטין את היכולות של האופנוע, ואת התחושות שהוא מעביר לרוכב. דווקא היכולת הגבוהה של הפרונט, כמעט וגרמה לי להתרסק באחת הפניות, אך למזלי הכל נגמר בסדר איכשהו. ההורנט המחודש הפך להיות פליי בייק שממש נעים עליו. אם בחיי היום יום, אם ברכיבה בכביש מפותל היטב. שווה לחלוטין את הכסף שתשים, או תשימי, עליו.

                                              _________________________________________________________

האופוזיציה 

קאוואסאקי Z750

 108 כ"ס, 195 ק"ג, 224 קמ"ש
המנוע הגדול יותר של הקאוואסאקי, מעניק לו יתרון של ממש בקטגוריה הזו. החיים הרבה יותר קלים עם כח המנוע והמומנט העדיפים של האופנוע, הדורשים גם פחות סיבובי מנוע והעברות הילוכים כדי להישאר בקצב מהיר. השילדה שלו לא פחות רצינית מהמנוע, והאופנוע יכול לטפל כמעט בהכל. החל מרכיבה תוך עירונית, ועד לימי מסלול. 

סוזוקי SV650

- 69 כ"ס, 165 ק"ג, 208 קמ"ש
אופנוע סולידי ומספק מגוון רחב של ביצועים, אם כי חסר בו ריגוש. מנוע ה- V-twin מספק כח גמיש בכל סל"ד, אם כי נגמר לו האויר בשלב מסוים. יכולת תקיפת פניות טובה למדי, ועם בלמים מצוינים. אופנוע תקציב בעל יכולות כוללניות טובות למדי. אופנוע מתחילים מצוין.

סוזוקי בנדיט 650 

 77 כ"ס, 201 ק"ג, 192 קמ"ש
כאילו חדש בסצנה, אך הבנדיט המוגדל אינו למעשה אלא גירסה משודרגת קמעה של הבנדיט 600 הישן אותו הוא החליף (ואשר הסתובב באולמות התצוגה לא פחות מעשר שנים). למרות הכל, זהו אחד האופנועים הקלים ביותר לעלות עליהם ולתת גז. האופציה הכי זולה בקטגוריה. ABS היא תוספת שימושית אם רוצים. 

ימאהה FZ6

98 כ"ס, 181 ק"ג, 216 קמ"ש
אפשר לטעון שהוא לא טוב כמו אחיו עם הפיירינג, הלא הוא הפייזר. התנהגות כביש טובה מאד, אך הבלמים שלו לא משהו. מנוע דורש סל"ד, שיכול להיות מצוין אם אתה במוד של כסאח, ורע מאד אם אתה במוד רגוע. אופנוע עם המון סטייל, ששמח יותר ויותר ככל שדוחפים אותו.

                                             _________________________________________________________

נתונים טכניים

מכלולי שלדה
שילדה: עצם עצה, פלדה
מתלה קדמי: הפוך, 41 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
מתלה אחורי: מונושוק, מהלך 128 מ"מ
בלם קדמי: דיסק כפול, 296 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר
בלם אחורי: דיסק יחיד, 220 מ"מ, בוכנה אחת
צמיג קדמי: 17- 120/70
צמיג אחורי: 17- 180/55
זוית מזלג: 25 מע'
גובה מושב: 790 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,420 מ"מ
מרווח גחון: 140 מ"מ
מיכל דלק: 17.7 ל'
משקל יבש: 178 ק"ג

מכלולי מנוע
תצורה: 4 ציל' בשורה, 4 פע' 16 שס'
נפח: 600 סמ"ק
קדח X מהלך: 65X45 מ"מ
קירור: נוזל
הזנת דלק: 4 קרבורטורים 34 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
הספק: 95 כ"ס ב- 12,000 סל"ד
מצמד: מכני, רטוב
גיר: 6 מהירויות
הינע: שרשרת







שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.חנקיןשילוב כמעט מושלם בין הגיון להנאה23/11/2005 20:41:44
מחיר עושה אותו ליותר טוב
2.שיראלאיזה גברים...23/11/2005 22:12:41
בתקופה כזו שכל כך הרבה רוכבים מתים בתאונות עצמיות, לא צריך להלל כל כך רוכבים שרוכבים עם יד אחת על המיכל ברכיבות כאסח. זו לא חוכמה ולא גבורה, וכנראה שמי שדאג לציין זאת חושב שזה מצביע על משהו חיובי. קחו אחריות.
3.למי אכפתנראה לי24/11/2005 08:56:33
שהכוונה היא לומר שהוא רוכב איטי ולא שהשני מהיר
4.vfrרק מילים טובות24/11/2005 20:27:06
קודם כל מזל טוב ל"צעיר המערכת" נמרוד שיהיה לו בהצלחה בכל אשר יפנה (שיד אחת על מיכל הדלק כמובן:- ) ) אחלה כתיבה נהנתי מכל פיסקה
5.==אחלה כתבה25/11/2005 09:00:00
חבל שסגרתם את העיתון
6.זאבלעומת דגם 200203/12/2005 09:43:18
למי שחדש בתחום ורוצה להתחיל עם 600 רגוע, בעיני עדיף לקנות הורנט 2002 ב45-46 אלף שח ולשמור את העודף לדברים אחרים. עוד טיפה של הטייה, עוד כיוונון קטן של שיכוך ההחזרה- תראו לי אחד במדינה שבשבת בבוקר משנה עם המפתח את כיוומון הבולמים.. בכלי כזה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים