הצורך שבצורך - הרלי משופר


הצורך שבצורך - הרלי משופר
הצורך שבצורך
הצורך שבצורך
מערכת בייקס לא כל יום רואים בישראל אדם שחוזר לאופנוע אחרי 40 שנה ללא רכיבה על אופנוע. לא כל יום רואים אדם בן מעל ל- 70 שמשפץ אופנוע מהמסד עד הטפחות כדי לחזור לג'וק הקטן שלא מרפה ממנו כבר יותר מ- 40 שנה. לצערינו, האדם הזה – שהוא ללא ספק אדם שיכול היה לרתק אותנו לכתבה שלמה, נמנע מלהופיע לכתבה על האופנוע שלו. אז ניתן לפרי יצירתו לדבר במקומו. האופנוע שבכתבה נקנה מראש לצורך שיפוץ. זהו לא היה אופנוע שבעליו רכב עליו ביום יום והחליט להתחיל ולהשקיע, אלא דווקא להיפך. קודם כל ראו העיניים את הקטלוגים העמוסים במוסך "אמנות אחזקת האופנוע", ורק לאחר מכן נקנה אופנוע ועבר מיד לפירוק כללי.
יחידת הכח
יחידת הכח
האופנוע שנבחר היה ספורטסטר 883 של הרלי מדגם 92 (91 וחצי) עם חמישה הילוכים, וכאמור הלך מיד לפירוק. הגדלת הנפח ל- 1,200 סמ"ק היתה מתבקשת מאליה, אך הבוכנות שנבחרו היו בוכנות של JT העשויות אלומיניום מצופה טפלון. מעברי היניקה והפליטה עברו פורטינג בידיו האמונות של עופר גולדנברג, והותקנו שסתומים מורחבים לטובת יכולת יניקה ופליטה משופרת. קיט הצתה מאפשר לכל צילינדר לקבל זרם בנפרד, וקיט דיינוג'ט בקרבורטור מאפשר יכולת שלו לעמוד בצרכים המשתנים של המנוע. לטובת ההספק הורכבו גם סט גלי זיזים חמים מעט יותר של "אנדראוס" מדגם V4, ודסקיות המצמד הבעיתיות של הספורטסטר הומר ל- 9 דסקיות מצמד קונבנציונאליות יותר של "ברנט". לקינוח המורה שרשרת ההינע לרצועה למען תשקוט הארץ, וייחסך הצורך בניקוי הג'אנט משמן השרשרת.
יחידת הניקל
יחידת הניקל
השיפור הקוסמטי שעבר האופנוע כלל כל חלקה טובה של מתכת באופנוע. מיכל הדלק גדל ושמן למיכל בעל שתי כניסות ולוח השעונים נדד דרומה אל מיכל הדלק ותפח במימדים אף הוא. מושב "לה פרה" כפול המתפרק כך שאפשר לרכוב על האופנוע ללא המושב האחורי החליף את המקור הספרטני, וכל כבלי האופנוע קיבלו ציפוי פלדה שזורה. לטובת ההברקה קיבל כל חלק שחור באופנוע כמו מיכל השמן של הבלם האחורי או המצבר מיכל חיצוני מצופה ניקל, וסט של ידיות ומראות נוצץ הותקן על הכידון המחודש, כמו גם סט פנסים משולש מקדימה. בחלק הפרקטי הותקנו בולמים אחוריים פרוגרסיביים מתוצרת "פרוגרסיב", והכי חשוב: זוג דיסקים קדמיים המחליפים את המקור עלוב היכולת, כמו גם קיט רגליות המסיטות את רגליות ההילוכים והבלם קדימה עם מדרסים רחבים לשיפור הנוחות.

ישנן שתי סוכריות על האופנוע שהם לדעתי גם החלקים היפים והמשמעותיים עליו ומחירם בהתאם. הראשון הוא החישוק הקדמי המדהים העשוי גוש אלומיניום שכרסמו ממנו נתח אחרי נתח עד שהתקבלה הצורה המדהימה שלו. המחיר אף הוא יכרסם לכם נתח אחר נתח את חשבון הבנק: לא פחות מכ- 12,000 ₪ עולה יצירת המופת הזו. חלק שני היא הזרוע האחורית המורחבת שמאפשרת למרות הרצועה להכניס אליה צמיג בקוטר 200 מ"מ (230 להינע שרשרת). לצורך התקנתה של הזרוע יש לחתוך את שילדת הזנב, ולשנות מעט את מבנה הכנף האחורית (חיתוך והרחבה). שלוש זרועות כאלו הגיעו לארץ ונחטפו מיד למרות מחיר מזעזע של 18,000 ₪ כולל התקנה (המסובכת למדי).

ולסיום כמובן, כל חלק מתכת עבר ציפוי כרום או ניקל, או שלוטש להשגת התוצאה המבריקה. תרתי משמע.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים