קימקו מובי 125


קימקו מובי 125

עמיר שבתאי


המובי, המוצג בכתבה זו, הינו דור רביעי לקטנוע הבסיסי למדי אותו הביאו עופר אבניר אי שם בתחילת העשור שעבר. אך כיאה לחברה צעירה יחסית, לא נחים בקימקו על השמרים, ולאחר מס' שנים מועט, (שוב) מגיע יורש. מיני מטרמופוזה ...ויורש ראוי מסתבר. השינוי העיקרי והמהותי מכולם הוא המעבר מגלגלי 10 אינץ' לגלגלי 12 אינץ'. קוטר הגלגל המוגדל מאפשר מהלך גלגל העובר על מהמורות שמהלך הגלגל הקודם היה מעביר בהן חבטה אל הרוכב. התוצאה מורגשת מיד עם העליה על הקטנוע ותחילת הנסיעה בו. הקטנוע החדש מתעלם בנונשלנט ממהמורות שהיו מעבירות מכות אל גבו העדין של הרוכב הממוצע. ואם בענייני נוחות עסקינן, אז המושב עצמו מצוין. רך בדיוק במידה הראויה שגם לאחר פרק נסיעה של 45 דקות רצוף לא מרגישים את המתכת שמתחת לספוג, ועדיין רך מספיק גם בתחילת פרק הרכיבה. המדרגה הקטנה שמפרידה בין מושב הרוכב לנוסע תומכת יפה את פלג הגב התחתון, והחומר ממנו עשוי ציפוי המושב מקבע את הישבן ולא נותן לו להחליק קדימה בשעת בלימה.

מרווח הרגליים מצוין. רוכבים בגובה ממוצע יוכלו להרשות לעצמם מספר תנוחות לרגליים ויוכלו אף לפורסם ברמה טובה מאד לקטנוע בגודלו של המובי. תפעול המנופים והידיות טוב מאד וקל. שינויים פחות משמעותיים אך מוסיפים לנוחות הכללית הם פתח מיכל דלק שעבר אך חזית הקטנוע במקום הפתח הקודם שהיה ממוקם מתחת למושב, והמושב עצמו נפתח כעת מהסוויץ'. זינוק מהמקום. הוריאטור משתלב בסל"ד אפסי, והקטנוע מתחיל בתאוצה מיד וללא שהיות. הכח שהוא מייצר טוב. אין מדובר בכלי שאמור לספק כוחות סוס ברמה מסחרית, וככזה, עושה המנוע עבודה מצויינת. המנוע עצמו חלק מאד וחף לחלוטין מויברציות. אין לו התפרצויות כח, ועד למהירות הסופית שהיא בסביבות ה- 110 קמ"ש על שעון המהירות, הוא בונה את הכח שלו חלק מאד. תאוצות ביניים עירוניות או בין עירוניות באיזור ה- 60 וה- 80 קמ"ש מבשרות על מנוע שכוחות הסוס אצלו מפוזרים חלק מאד לאורך עקומת הכח. מהירות השיוט של הקטנוע תעמוד על משהו בין 90 ל- 95 קמ"ש. תלוי בכיוון רוח.

ההיגוי שינה אף הוא את עורו לאחר השינוי בקוטר הגלגלים. הוא זריז רק טיפ טיפונת פחות מהדגם הקודם, אך הוא עגול יותר ונייטרלי. הירידה לפניה עגולה מאד וחלקה, והקטנוע יציב בפניות ארוכות גם במהירויות המירביות להן הוא מסוגל. המתלים משלימים היטב את עבודת השידרוג. הם נראים זהים לאלה של הדגם הקודם, אך עובדים ללא ספק טוב יותר. מחליקים טוב את פני הכביש, ומוסיפים לנוחות הרכיבה הכללית המסופקת מהקטנוע. הביקורת הקטנונית היחידה היא אל הבולם האחורי שבמעבר מעל מהמורות גדולות פורק מהר מדי, ומעביר מכה קלה אל גב הרוכב.


הבלמים מצויינים. בלם הדיסק הקדמי כפול הבוכנות חזק מאד, ומספיקה לחיצה קלה כדי לשתול את המתלה הקדמי אל מתחת לפני כביש עם היזון טוב של רגש אל ידו של הרוכב. האחורי עדיין מסוג תוף, לא חזק במיוחד, בעל מהלך ידית ארוך מדי, משלים היטב את יכולתו המצויינת של הבלם הקדמי אך בכל זאת: רמתו נמוכה יחסית לאיכותו הכללית של הקטנוע, ורק איכותו המעולה של הבלם הקדמי המעלה את איכות וכח הבלימה בשילוב שבין שני הבלמים לדרג הגבוה, מונעת ממנו את הציון "נכשל".

גזר דין

קטנוע מצוין. המנוע של המובי שהיה מותקן לפניו בג'וקי ולפניו בפריווי, הוכיח כבר מזמן אמינות מצויינת. עם שיפור המכלולים הנוספים המשפיעים על איכות ונוחות הרכיבה, כמו גם על התנהגות הכביש של הקטנוע, מדובר בקטנוע פשוט טוב.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.לקוח מרוצה02/10/2006 17:40:58
לא מזמן רכשתי את המובי ואני לא מפסיק להתלהב מהביצועים שלו... פשוט קטנוע מעולה !


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים