הונדה 1800 VTX


הונדה 1800 VTX
בשם הגודל
בשם הגודל
ה- VTX1800 של הונדה מציע המון נפח. גם במנוע וגם בנפח הכללי של האופנוע. אם חשובה לכם הפוזה, זה הכלי האולטימטיבי. בתחילה חשבתי שאולי זה אני. בגלל שאני וקאסטום לא ממש הולכים יחד. אני לא מספיק מכיר אולי את המטריה הזו שאני בוחן את אחד מנציגיה הגדולים. אולי המחסור הכרוני של רכיבה על אופנועים מהז'אנר הזה עומדת בעוכרי. ישנן אמנם נקודות לקולא: את הוי רוד של הרלי אפילו אהבתי, והרלי אחר משופר שהופיע כאן במהלך השנה אפילו – שומו שמיים – הרשים אותי לחיוב כשרכבתי עליו. אבל בכל זאת.. אז הלכתי אצל רוכב אחר שרוכב כבר 35 שנה על קאסטומים ומחזיק בין היתר שבעה מהם מכל התפוצות, אצלו בחדר מיוחד שבנה להם בחצר הבית. לקח האיש את האופנוע, חזר אחרי רבע שעה ואמר בלשון פשוטה: "לא מתחבר לאופנוע הזה". אבל בוא ונתחיל מהתחלה. בשנים האחרונות פושטת אצל היצרנים בעולם אופנה חדשה העונה לשם "פאואר קרוזר". המשמעות בעברית היא שתיקח קאסטום לכל דבר, נפח אותו עם מנוע מפלצתי עתיר הספק ועוד יותר קג"מים, צייד אותו במכלולים האמורים גם לענות לכל תפלצות המנוע כמו בלמים ומתלים למשל, ושחרר אותו לחופשי. הגדילו לעשות טריומף השנה שחשפו מפלצת ענק עם מנוע טריפל 2,300 סמ"ק, כמעט 21 קג"מ ו- 317 ק"ג ומכלולי סביב תואמים שיוכלו גם להשתלט על המפלצת. אבל הונדה הם מחלוצי הז'אנר שגם מגיעים כאן לארץ...
פגישה חצי פגישה
אני מסתובב סביב האופנוע. העיצוב אין מה לומר, יפיפה.נקי, לא מקושקש, חלקי האופנוע זורמים ומשלימים מעולה אחד את השני בהרמוניה מלאה. אין בליטות וזיזים, אין קוים נשברים, המזלג הקדמי כיאה לפאואר קרוזר הינו מהסוג ההפוך והוא בקוטר מרשים של 45 מ"מ, הנחוצים מאד כדי לעצור מסה יבשה של כ- 320 ק"ג, פלוס נוזלים פלוס רוכב כפול המהירות.שני המשולשים נראים כאילו בשקט יכלו לשמש אבן פינה לבית המקדש השלישי. הפנס מעוצב יפיפה. מיכל הדלק משתלב נהדר עם הכסא הסופר רחב המברך את עכוזך לשלום. החישוקים יצוקים כיאה וכיאות, ומתחת לכל מונח מנוע. סופר מנוע. ענק. קל לראות גם בעין בלתי מזויינת כי מדובר בנפח מנוע גדול שיכול בשקט להתחרות עם שאול יהלום על הנפח ששניהם תופסים בעולמו של הקדוש ברוך הוא, וכמו שאמר חברי דורון תחת השפעת אלכוהול לפרח'ולה שניסה להרשים: גדול, יפה, ומלא פוזה. ישיבה על האופנוע ממשיכה את הקו הגדול עד כדי כמעט הגזמה. הוא פשוט ענק. המושב כאמור, רחב מאד. סוף סוף אופנוע שהמושב שלו תופס היטב את הישבן מכל הכיוונים כמו שצריך. הידיים נשלחות אל הכידון עם מפתח ידיים רחב עד כדי מוגזם, וללא ספק הגדול ביותר בו נתקלתי אי פעם, כולל כמה הרלים עם כידונים חליפיים שיצא לי לבלות על סיפונם. הרגליים שלוחות קדימה במידה, ותנוחת הרכיבה בכלל מזכירה מאד את התנוחה של ארנולד שוורצנגר על הפאט בוי ב"שליחות קטלנית 2". המשקל העצום נעלם כמעט תחת הצמיגים הרחבים ונמיכותו הכללית של האופנוע כשמתישבים עליו. קל לנחש אמנם כי מדובר במשקל גבוה אם תנסה לנדנד את האופנוע בין הרגליים למשל, אבל הן בעמידה והן בנסיעה במהירות אפס, אין בעיה לשכוח כי מדובר באופנוע עם משקל של ממותה ממוצעת. אם בקאסטומים כל העניין הוא ברמת הפוזה, ואם זה בעיקרון מה שמעניין אותך באופנוע, הרי שמבחינתך כאן יכול להיגמר המבחן. לאופנוע הזה יש פוזה של מליון דולר, ונסיעה בתוך העיר בשעות היציאה של סופ"ש תמשוך אליך את מבטי מיטב הקציצות. כבר במצב עמידה אתה מרגיש ג'ון בריון, הישיבה עליו כשאתה ברמזור מוסיפה לך בעיני הסובבים 20 ק"ג של שרירים לפחות, וכל כולו של ה- VTX אומר כוחניות. הכל גדול, הכל מבריק, הכל... אמריקה נו.... אף אחד לא יתפלא אם אומר כי לא מדובר באופנוע שיזכה בתואר התיירן העירוני המצטיין. אבל דווקא כאן יש לי חדשות טובות. אמנם האופנוע ללא ספק לא מציאה כלל בפקקי הבוקר בדרך לעבודה, וזה ללא ספק האופנוע בו עמדתי הכי הרבה פעמים איתו אחרי מכוניות בפקק, אבל השד אינו נורא כל כך להפתעת כמה קטנועים שנצמדתי אליהם. הוא לא כזה נורא בתוך העיר. אפשר פה ושם להשתחל כשהמשקל אינו מורגש כמעט, ומה שצריך בעיקר זו יד מיומנת על הקלאץ', ופעימות המנוע הענק כבר ינהלו את הגלגלים קדימה.
פאואר קרוז
פאואר קרוז
ואם כבר במנוע עסקינן, הרי שמדובר במנוע מצוין. אתה פותח גז, והמנוע מושך אותך קדימה בהחלטיות תוך פמפום מודגש של שתי בוכנות בנפח של 900 סמ"ק האחת!. אתה ממש מרגיש איך הבוכנה חובטת בגל הארכובה ודרכו אל הכביש ומנסה לקמט אותו. כח יש הרבה, וזמין. אי אפשר אמנם לרדת עם הבוכנות הענקיות האלו לסל"ד סופר נמוך בהילוך הגבוה ולצפות שימשכו את האופנוע. אבל לא יהיה נורא למשל אם כשתרצה לעקוף רכב, תטעה בהילוך אחד. או שלושה. 80 קמ"ש בהילוך העליון ופתיחת גז, ופעימות הענק ימשכו אותך קדימה כשהן חובטות בכביש בפראות בהרגשה מהירה הרבה יותר מכפי שהאופנוע מסוגל לו. והרי באופנועים התחושות הן הכל, לא?! מה שמפריע לחגיגה הוא העברת כח המנוע אל הגלגלים דרך גל ההינע. משהו בשילוב שלו עם המנוע אינו מושלם. אתה ממש מרגיש בישבן איך הוא מקבל מכות מגל הארכובה ולא ממש יודע איך להסתדר איתן. ירידה אל הכביש המהיר. שתי הבוכנות העצומות השוכנות במנוע ה- V ההכרחי מושכות את האופנוע נהדר אל מחוזות המהירות האסורה. כאן גם מתחילים להתגלות מגבלותיו של האופנוע. נסיעה רצופה במהירות של 110 קמ"ש מחייבת, אבל מחייבת, מגן רוח. מפתח הידיים הענק לא מתחבר טוב עם רוח מהירה, והרוכב מרגיש כאותו מפרש. קאסטומים "רגילים" לא נתקלים כמעט בבעיה הזו במהירויות האלו עקב מפתח ידיים קטן הרבה יותר, אבל הם גם לא ממש מסוגלים למהירויות להן מסוגל ה- VTX. אין ספק שעל פוזת המליון דולר בתוך העיר, משלמים עם דיווידנדים בנסיעה חוץ עירונית. הרגליים כנ"ל. מיקומן המרוחק מהשילדה אינו מאפשר הצמדה טבעית של הרגליים אל מיכל הדלק, ולאחר כמה דקות מתחיל הרוכב להרגיש את שרירי רגליו. פשוט מדי פעם צריך לרדת אל מחוזות ה- 100 קמ"ש, ולתת לרגליים לנוח קצת. קל להיות מתוסכל כשיש לך אופנוע עם מנוע כזה, ואתה לא יכול ממש לנצל אותו יותר מכמה דקות רצופות בגלל בעיות אירודינמיות. יש גם מעט ויברציות שאמנם לי הם לא הפריעו, אך לשניים אחרים שרכבו על האופנוע הן כן הפריעו. במסגרת המבחן רכבנו עם רוכבת על המושב האחורי שאף דיווחה על כפות רגליים רדומות כתוצאה מהויברציות. כך שרכיבה משותפת לטיול של שבת תדרוש משני הרוכבים פרק הסתגלות ארוך לאופנוע, ויש לי גם הרגשה שהפסקות הסיגריה יהיו תכופות.

המתלים לא מצליחים לספק את הסחורה. המזלג הקדמי אמנם עומד בקלות בבלימות חזקות ולא מתעוות בשום מצב עקב כוחות צד, אך אינו מצליח לספוג את תנאי הכביש אם הם טיפה משתבשים. עומס הקפיץ הראשוני חלש מאד, ונסיעה מעל מהמורה משגרת מיד חוסר שביעות אל ידי הרוכב. שיכוך הכיווץ חלש מדי ומעביר אף הוא חוסר שביעות רצון אל הרוכב, ושיכוך ההחזרה אינו מצליח להחזיר את המתלה אל פני הכביש במהירות הראויה. סדרה של מהמורות הינה סדרה של מכות אל ידי הרוכב. מאחור המצב אף פחות טוב. זוג הבולמים קצרי המהלך לא מצליחים לעמוד בחבטות מהכביש, ומעבירים אותן ישירות אל ישבן הרוכב. שיכוך הכיווץ חלש מדי, והרוכב מרגיש כל מכה ישירות אל עמוד השידרה. השילדה לא עמדה כאן למבחן. מרווח ההטיה של האופנוע כה מוגבל (קאסטום, כן?!) עד שרכיבה בזויות אליהן מגיע האופנוע לא ממש מזיזים לה, והיא שומרת ומכפרת על היציבות בה פוגעים המתלים.
לסיכום
האופנוע הזה יפה. יש לו את כל הפוזה בעולם שצריך אופנוע קאסטום, ויש לו את כל הפוזה והמרכיבים שצריך קאסטום כדי לשדרג את עצמו לפאואר קרוזר. נסיעה בתוך העיר בלילה אל הפאב יתנו לרוכב הקאסטום הממוצע הרגשה של הצטמקות אל מול רוכב ה- VTX שיעמוד לידו. הפלוס הגדול של האופנוע כקאסטום הינו המראה שלו. הוא פשוט יפה ומלא נוכחות. אך בצד המראה ישנם חסרונות כמו המתלים - במיוחד כשמדובר בעבדכם הרגיש לענייני מתלים, גל הינע שאינו מעביר חלק את כח המנוע המצוין אל הכביש, ויברציות, ומיגון רוח שהינו חובה ויעשה את החיים על האופנוע הרבה יותר קלים. כך שמצד אחד יש פוזה ומנוע מעולה, ומצד שני החסרונות שהזכרנו, שבחלקם אגב, דומים ברובם לחסרונות הז'אנר הזה בכלל. טוב או לא? תלוי מה אתה מחפש.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים