קאוואסאקי ZX636R


הדומה והשונה בין האדם לחיה

דני אנגלברג, בוגר ZX6R מדגם 2000, עומד על ההבדלים בין הדגם החדש לזה היוצא

דני אנגלברג   צילום: יובל חן



את משפחת ה- ZX6R של קוואסאקי אין יותר מדי צורך להציג. האופנוע הירוק שנמכר הן בארץ והן בעולם בכמויות מסחריות, הפך מוכר לכל אופנוען באשר הוא רוכב. לקראת 2002 (ותזכרו שקראתם את זה בפעם הראשונה ב"בייקס"), גדל המנוע של ה- ZX6R באופן שהרים יותר מגבה אחת ללא פחות מ- 636 סמ"ק. מה שכמובן לא מאפשר לו יותר להשתתף באליפות הסופרספורט העולמית. וכך, למרות שאנחנו בוחנים את האופנוע, ולמרות שהמכירות שלו בבריטניה מנתצות שיאי מכירה, כבר מלחשות שמועות זדוניות על פיתוח ZX6 חדש לחלוטין לשנה הבאה. עדיין לא ברור אם לצד ה- ZX הנוכחי בגרסה שתענה לשם הנחשק SP, או שמדובר בדגם חדש לחלוטין כזה שיוכל שוב לקטוף את אליפות הסופרספורט. שמועות אחרות טוענות כי קוואסאקי אינם מתכננים כלל להשתתף עוד באליפות הסופרספורט כחלק מתהליך המיזוג עם סוזוקי. ימים יגידו, אם כי לי באופן אישי נראית שמועה מס' 2 מעט מופרכת. בכל מקרה, גם כאן לא מדובר בדגם חדש לגמרי. האופנוע שבמבחן הוא בעצם דגם משופר של ה- ZX6R שהיה מוכר לנו עד כה. אז מה באמת השתנה?!

במצב עמידה
הצביעה הפכה את הצבעים כשהצבע הדומיננטי הופך להיות ירוק בהיר מעט יותר (קרמיט סטייל?!) עם מעט שחור כדי להוסיף מעט לדרמה, וכמובן דגל שחמט בחרב התחתונה כדי להזכיר לכולם כי מדובר באלוף הסופרספורט. לדעתינו הרבה יותר יפה מאשר הקודמת. עיצוב המדבקות שונה אף הוא עם המילה נינג'ה בקטן, ומה שבעיקר לא אהבנו הוא את איכותן שנראה כאילו מישהו הדביק אותן על האופנוע בחופזה ברגע האחרון. שילדת מסיכת החזית הוסרה, אך קוואסאקי בחכמה מרובה לא ביטלו את ההברגות שלה בשילדה לטובת מי שבכל זאת ירצה, או שירצה פיירינג אחר למירוצים למשל. הטובה העיקרית בעניין היא מבט נקי אל לוח השעונים ואל הדרך בכלל ברכיבה שדורשת מבט דרך המשקף. לוח השעונים השתנה מעט אף הוא, אך עדיין הגיע הזמן לשים שעון דלק במקום השיטה הישנה של המיכל הרזרבי. הרי כולנו יודעים שהאופנוע מתחיל להיחנק מחוסר דלק בעיקר שניה לפני שיא הפניה. על השילדה ישנו תבריג נוסף המכין את האופנוע למשכך היגוי מבלי שיהיה צורך לחורר את השילדה אם מישהו יחליט שהוא צריך אחד, או בגלל שהוא מחליט להשתתף במירוץ המקומי הבא בנחשונים. הפנסים נשארו כפולים ונותנים למסיכת החזית מראה אנושי וחייתי כאחד, בייחוד עם השילוב של כונס הראם אייר שנותן מראה של יצור אכזרי משהו שמחייך אליך שניה לפני שהוא משסע אותך לגזרים. תנוחת הרכיבה מרווחת. בסיס בגלגלים הארוך בכ- 20 מ"מ מן המתחרים שומר על מידות נייטרליות של האופנוע המאפשרות לכל רוכב בכל מידה להרגיש די בנוח. המושב עצמו נוח ומאפשר תנוחת רכיבה דינמית ויש הרבה אפשרות לתזוזה על מנת לשנות חלוקת משקל ברכיבה ספורטיבית על ידי הזזת הגוף קדימה ואחורה. מושב הנוסע ראוי לציון כיוון שבניגוד לשאר הרפליקות שמצויות עם מושב סמלי, הרי שה- ZX מגיע עם מושב אחורי מרווח יחסית כך שגם אם יש לך חברה עם תחת גדול, לא תתבאס לקחת אותה על האופנוע כיוון שהתחת שלה נוזל על הפלסטיקים של האופנוע ומכסה את המדבקות של הזנב (אני בכלל לא הייתי בארץ. העורך). מיכל הדלק נוח מאד לחביקה עם הרגליים לטובת עיגון של שתי נקודות מגע בין הגוף לאופנוע. מיקום הרגליות לא השתנה, ומיקומן נוח גם ברכיבה מנהלתית, וגם ברכיבה ספורטיבית וחייתית. מיגון הרוח של ה- ZX מצוין, והעורך אף מצהיר שהוא הטוב בקטגוריה. אתה יכול לנסוע ב- 260 קמ"ש, ומיגון הרוח פשוט פנטסטי. אתה פשוט מתחפר מתחת לחופה הנהדרת ומוצא את עצמך מוגן לגמרי מההוריקן שמגיע אליך במהירות הזו.

מתלים
המתלה הקדמי עבר שינויים המורגשים ביותר מהצד של הרוכב. התחושה היא שההיגוי הרבה יותר מדויק מאשר בדגם הקודם, ושהגלגל הרבה יותר צמוד לקרקע מאשר בדגם הקודם גם בעומסים כבדים של רכיבה ספורטיבית קיצונית, וגם בפקודות היגוי חדות מצד לצד. סוד הקסם בכיוון המתלה הקדמי הוא בדיוק כמו באחורי שמיד נפרט עליו: ריבאונד קשה שלא פורק מהר את הכיווץ, וגורם לגלגל להתרומם באויר. אך אני חייב לציין שעדיין לא מדובר בהיגוי זריז כמו המתחרים שלו לקטגוריה. מה שכן, הוא שומר על קו הפניה שלו בצורה מצויינת שמאפשרת לרוכב לתת פקודת היגוי אחת והחלטית, ולא לתת בתוך הפניה פקודות היגוי נוספות על מנת לשמור על קו הפניה או להשתמש במשחקים עם הגז. המתלה האחורי טוב פחות מהקדמי, והמסקנה שאני הגעתי אליה היא שכדי שהמתלה האחורי יעבוד באופן אופטימלי, צריך שעומס הקפיצי יעבוד על מצב מעט רך יותר מהמצב האמצעי, ואילו שיכוך ההחזרה יהיה בשלב הקשה והמרוסן שלו. עומס הקפיץ הראשוני של המתלה האחורי סך הכל בסדר גמור. הוא רך קצת בהתחלה כדי לספוג את תחלואות הרכיבה היומיומית, אך מתקשה באופן פרוגרסיבי מצוין ככל שעומס הרכיבה עולה. כל זאת כאמור עם ריבאונד (שיכוך החזרה) מרוסן שלא גורם למתלה להיפתח בפתאומיות ולבעוט ברוכב.

בלמים
אין שום שינוי לדעתי בבלמים בין הדגם הקודם לדגם החדש. אך גם העורך וגם ניב טוענים שחסר הרגש ההתחלתי בבלם הקדמי. לי אישית זה לא הפריע, אך שווה להתייחס לדעה של האחרים בעניין. עוצמת הבלימה מקדימה מצויינת ונשארה כבדגם הקודם, אם כי שוב גם כאן יש את הדעה של שני עמיתי לרכיבה שטוענים שהבלם איבד מהרגש, ולדעת העורך גם מעט מהעוצמה. דבר נוסף: אני לא יודע אם כתוצאה משינוי איזשהו בגיאומטריית ההיגוי או כתוצאה משינוי בחלוקת המשקל או מכל סיבה אחרת וזה לא רלוונטי כל כך, אבל העברת המשקל המיידית קדימה עם סגירת הגז ותחילת הבלימה הרבה יותר מורגשת ומסיבית מאשר בדגמים הקודמים.


גיר
עולם אחר מאשר הדגם הקודם. קאוואסאקי עשו עבודה מצויינת בשיפור הגיר, ומדובר בשינוי רציני ומהותי ומאד מורגש לטובה. ההילוכים עוברים הרבה יותר חלק ומדויק מאשר בדגם הקודם. ליטוף של הקלאץ' והרמה של הרגל וההילוך משתלב בקלות וברכות. מחלה ידועה בדגמים הקודמים היא החריקה בין הילוך ראשון לשני שנעלמה כמעט כליל בדגם 2002.

מנוע
עצם הגדלת הנפח במנוע לדעתי הוא מן הצהרה של קוואסאקי שאומרת "או קיי, הבנו את הקטע של הסופרספורט, אבל מעכשיו אנחנו מתחילים להתרכז באופנועים שמתאימים יותר לשוק הסדרתי האזרחי", ובעצם במקום לטפל בבעיות המומנט ונפילת הכח שהיו לדגם הקודם באיזור ה- 5,000 סל"ד , הם הגדילו את הנפח ב- 37 סמ"ק שעזרו מאד ליישר את עקומת המומנט, והעלימו למעשה את הבור שהיה בדגם הקודם באמצע החיים. מדובר באירוע גדול משאפשר לחשוב, שכן ה- ZX-ים ומשפחות מנועי ה- 600 של קוואסאקי תמיד הצטיינו במומנט רב שלא ממש הסתדר עם נפח מנוע בינוני, והמנוע של ה- ZX הקודם די היה חריג מהבחינה הזו וממש הפריע שכן לא מדובר באופנועי 600 אחרים בהם בכל מקרה אתה שומר את המחט למעלה. המנוע המשופר עולה כעת בסל"ד בצורה חלקה ולינארית שלא התאפשרה במנוע הקודם עקב הבור האמור, ובעצם הופך את האופנוע להרבה יותר ידידותי לחיי היום יום לרבות נסיעה על כביש מהיר שם אתה יכול לשייט עם המנוע החדש מבלי כמעט לגעת בהילוכים. כך שבניגוד לציפיות שלי שהיו לקבל איזשהו נמר חדש ומחוזק, הרי שהדגם החדש לא מציע איזשהו שיא הספק חדש, ואתה לא מקבל איזושהי חיית טרף חדשה, אלא אתה פשוט מקבל אופנוע שאספקת הכח שלו הרבה יותר לינארית וחלקה.

גזר דין 

אם אתה פריק של ZX-ים ואתה מחליף את ה- ZX שלך ב- ZX החדש, אז ללא ספק כאילו קצת זכית בפיס. המחיר נשאר אותו מחיר, וללא ספק קיבלת תמורת אותו סכום אופנוע הרבה יותר טוב מהדגם אותו הוא מחליף. נקודה.

טכני

4 ציל' 4 פע' 16 שסתומים  נפח : 636 סמ"ק  קירור : נוזל  הספק : כ"ס ב- 12,000 סל"ד  מומנט : 1207.6 קג"מ ב- 10,000 סל"ד  בסיס גלגלים : 1,400 מ"מ גובה מושב : 815 מ"מ  מיכל דלק : 18 ליטר  משקל יבש : 171 ק"ג

 

 

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.אביב ZX6Rמחפש דחוף!!!27/11/2006 18:15:06
בבקשה תמצאו לי נינגה 98-99 ירוק עד 37.000 בבקשה עייפתי כבר מלחפש......בדקתי כבר 4 כול בדיקה 400 שקל אין לי יותר כוח.........בבקשה....


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים