ג'ילרה ראנר SP-50


ג'ילרה ראנר SP

מבחן לאחד מקטנועי 50 הסמ"ק הטובים בישראל, אם לא הטוב שבהם

עמיר שבתאי


הימים ימי קדחת מירוצי הקטנועים. אמנם האופק נראה כבר בצבע שחור, אבל היו כאלה מאיתנו שהמשיכו עד לרגע האחרון להאמין כי הקץ לא יגיע, ובטח לא בקרוב. אז לקחנו את חמשת הקטנועים הכי לוהטים וספורטיביים בישראל אל מסלול המירוץ לדעת מה ייעשה, ומי יתנפץ. אחד הקטנועים היה הג'ילרה ראנר. הראנר נמכר בארץ כבר כשלוש שנים. בעבר כאמור, בחנו אותו על מסלול המירוץ (גליון 7) שם לא הגיע לתוצאות מרחיקות עקב היותו שונה מהאחרים במבנה. אמנם הוא והאנרג'י של פיאג'ו חולקים את אותה מע' מנוע שילדה מתלים בדיוק, אבל הראנר התנהג ... אחרת. אז לקחנו אותו לסיבוב על הכביש. ורק שם, על הכביש הציבורי, הוכיח הראנר כי כל אותם דברים קטנים שהפכו אותו ללא ממש רלוונטי למסלול, הופכים אותו לקטנוע כביש נהדר. תנוחת הרכיבה שלא ממש התאימה לרכיבת מסלול, התגלתה כמעולה על הכביש הציבורי עם מושב רך ונוח גם לאורך זמן, ותמיכה מצויינת לגב התחתון. תנוחת הרכיבה בכלל מצויינת, למעט מרווח רגליים לא מספק. הגיע הזמן שהאיטלקים ילמדו מבני המזרח הרחוק איך לבנות רצפת קטנוע. אך מי שבאמת הפכו את הרכיבה לסופר נעימה ונוחה הם המתלים. מה אומר לכם... מופלאים תהיה אולי מילה מעט מוגזמת, אך המרחק בינם לבין מה שהם מחוללים על הכביש קצר מאד. הרוכב מקבל מידע מדויק מפני הכביש ויודע בדיוק מה מתחולל מתחתיו עם סיפור דרך מדויק מצד המתלים- במיוחד במהירויות שמעל 50 קמ"ש, ומהצד הנגדי, הם מצליחים לבודד את הרוכב כמעט לגמרי מתלאות הדרך. בורות? בור שהקוטר שלו אינו גדול ממהלך הגלגל בן 12 האינץ', ייבלע מתחת למתלי הקטנוע ללא בעיות. בליטות? הקטנוע ממשיך בקו שלו והמתלים מתכווצים ומחזירים את הגלגל במהירות אל פני הכביש גם במהירויות גבובות יחסית. אין ספק שגם למושב יש חלק גדול ב"החלקה" הזו של הדרך. אבל רוב השבחים מגיעים למתלים. הן הקדמי והן האחורי. הבלמים מצויינים. חד וחלק. כשמפעילים כל אחד מהם לחוד חסר מעט רגש בידית. אך באורח פלא, הפעלה של שתי הידיות מיידעת את הרוכב היטב היכן הוא עומד. עוצמה לא חסרה, והקטנוע נשתל במקום במהירות גם במהירות גבוהה יחסית, אך עוד מעט רגש בידיות היה מוסיף המון.

המנוע חזק. חזק מאד אפילו. אין שום בעיה לראות 95 קמ"ש על שעון המהירות שמרגישים פחות או יותר נכונים, וגם 100 הוא מחזה שכיח. תחילת נסיעה תגלה וריאטור הססן שאוסף סל"ד לפני שהוא מעביר את כח המנוע לגלגל, ורק במהירות של 20 קמ"ש לערך הוא נותן למנוע להתבטא כמו שצריך. כך שתחילת הנסיעה היא די חלשה. מכאן והלאה המנוע עולה במהירות במעלה הסל"ד, ותוך 200 מטר בערך הקטנוע מגיע ל- 70 קמ"ש. מכובד מאד.


גזר דין
הראנר היה ונשאר קטנוע מצוין עם תנוחת רכיבה טובה מאד (למעט מרווח הרגליים כאמור), מתלים מעולים, בלמים מצויינים, ומנוע חבל"ז. אין הרבה קטנועים בארץ שיכולים להתמודד איתו בתחום האיבזור המשובח שהוא מציע (לוח שעונים מפורט ביותר, מתלי שואה ובלמי דיסק מקדימה ומאחורה מתוצרת ברמבו), והמחיר אף הוא בהתאם. תצטרכו לשלשל לבית עופר אבניר 11,900 ₪ טבין ומזומנין תמורת הזכות לרכב על הראנר באופן יומיומי.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים