הונדה הורנט 2002


הצירעה של הונדה

ניב חיימי, יהונתן ענפי  צילם: גלעד קוולרצ'יק


 

 ההורנט אינו אופנוע חדש בארץ והחל לתבוע את מעמדו בשוק הישראלי, האופנוע הוכיח עצמו בגריפת קהל קונים אדיר באירופה כבר ב- 98' וגם בשנים אלו. מאמצים רבים להבין את מקור השם הורנט (צרעה באנגלית) ואל תשאלו אותי למה, העלו בפני 2 מסקנות: האחת, מטוס הקרב ה- F18 שלא קיים בשימוש חיל האויר הישראלי זוכה לכינוי "הורנט פלוס" וזה אומר כי ההורנט הוא מטוס קרב רק ללא הפלוס. והשניה, צרעה, אין היא דבור אשר ידוע בכוחו ובעוצמתו, ואין היא דבורה, קטנה זריזה ושברירית. כך שהיא בעצם חרק ביניים עם יכולות מרשימות בלווי חסרונות כאלו או אחרים. לאחר יומיים של מבחן, זוכה ההורנט S לתואר הצרעה, וכל זאת מונח לפניכם, שחור על-גבי לבן (או כל צבע אחר שתחליט הגרפיקאית). מתחריו הישירים של ההורנט הינם הפייזר 600 והבנדיט 600 אשר אינו מיובא כרגע לארץ, מה שמקנה להונדה נישת שוק ייחודית ובלעדית בשנת 2002. ב- 2003 מצטרף אליו הפייזר 600. הבנדיט בשלב זה אינו מיובא. מנוע ה- CBR600F2 שסביבו בנוי ההורנט, יצר נדבך נוסף בבניית המוניטין של הונדה, והוכיח עצמו לאורך השנים. והנה החליטו מהנדסי הונדה לעשות שיחזור מודרני למנוע הנ"ל והכנסתו לתפריט הרץ של מלאי הדגמים, רק שהפעם בצורת אופנוע חשוף, פרינג למחצה(זכה לכך בדגמי 2000) ולאות"S" משנת 00' המחליפה את ה"F"של דגמי 98'-99'. להורנט עיצוב מיוחד, ולעניות דעתנו, אין התמונות משקפות עד כמה הוא מעוצב, אם כי לגבי העיצוב היינו חלוקים: אני חשבתי שהוא מאד יפה, אך עמיר חשב שהוא משעמם. ניב סתם משך בכתפיים, אבל אני כותב את הכתבה. לדעתי הוא בנוי מקוים מעוגלים היוצרים ע"י שילוב של תכנון עיצובי יעיל, חזות ספורטיבית ויפה. צדו האחורי הימני זוכה לדוד פליטה חצי עילי, וגם כאן הדעות חלוקות לגבי יופיו. חלקו האחורי של זנב האופנוע מזכיר במקצת את פנס ה ER5 של קוואסאקי, לעומת חלקו הקדמי שמרשים וסולידי. לוח המחוונים נתלש והושם ישירות מאופנוע ה-VTR1000F של הונדה (אשר לא נמכר בארצנו וחבל, וזכה להצלחה יפה באירופה) בשינויים מינוריים, הנראה מרשים בפני עצמו. אך כחלק ממבנה האופנוע, נראה קצת חסר ולא שייך. כלל המכלולים, כגון כפתורי האופנוע, המראות ועוד, נלקחים ישירות מפסי הייצור של אופנועים כדוגמת ה VFR800 וברור כי זה לצורך חסכון בעלויות, וחוץ מזה, אם זה יעיל, טוב והוכיח עצמו עד היום, אז למה לשנות?! בתחתית המושב משני צידיי האופנוע, מוצגים לראווה שני משטחים בעיצוב ובצביעה מיוחדים, ומטעים את העין, ניתן לחשוב כי זהו חלק משלדת האופנוע, שלאחר מבט שני ומעמיק יותר מתבררים שלא. ואם כבר מדברים על עז כינן (? ע.ש.), שלדת האופנוע מתגמדת בגודלה(ויכולתה) ביחס לביצועי המנוע, אך לכך נתייחס בהמשך. הוצאנו את האופנוע למבחן של יומיים, לא לפני שחברי הונדה היקרים חימשו אותו בשני צמיגי D207 דנדשים הידועים ברמת אחיזה מרשימה.

פריוויו
נקודת המוצא שלנו לגבי ייעודו של ההורנט היא, כי זהו אופנוע האמור לשלב את הטוב שבשני העולמות השונים כל כך של הספורט והתיור.אופנועי המדד שקיים בארצנו עד היום הם הבנדיט 600 של סוזוקי והדיברז'ן 600 של ימאהה. ולכן חשבנו, ואני מדגיש כי רק חשבנו שזהו אופנוע שהוא יותר תיור מאשר ספורט, אך לאחר רכיבה על האופנוע, מבינים כי תרומתו גבוהה לאין שיעור ביחס לצפייה. במהלך נסיעה מנהלתית, בניסיון "להתחבר" לאופנוע, נשמעים רעשים שונים מצד חיבור פלסטיקת הפרונט, שלא אופיניים להונדה כלל. המראות מווברצות אף הן בסל"ד הבינוני ולא ניתן לראות את התנועה המגיחה מאחור בצורה ברורה. המנוע עומד ברמת הציפיות, ומגלה עוצמה הן בטורים הנמוכים שלא מלווים בקירטועים שונים, והן בטורים הגבוהים. נהמת המנוע שקטה וחייתית ומשיכתו קדימה חזקה ומרשימה יותר ממה שציפינו. נקישות קלות נשמעות מתיבת ההילוכים, המאפיינות את גיר ה-CBR, אך העברת ההילוכים חלקה ונעימה באופן כללי למעט שני חסרונות: מהלך הרגלית ארוך מדי בהעברת ההילוך הראשון לשני, כמובן נסבל. אך מה שיותר מעצבן הוא שבהעלאה מחמישי לשישיט, נתקלנו יותר מדי פעמים במין הילוך ביניים מיותר, וצריך להעלות את הרגלית באסרטיביות מיותרת על מנת שלא להיתקל במצב.

תנוחת הרכיבה נוחה מאוד ואינה יוצרת לחצים מיותרים על מפרקי היד והכתפיים. המושב קשה במקצת וצר לאופנוע מהסוג הנ"ל ונסיעה ממושכת מלווה בכאבי ישבן (וישבן ברוך השם יש לי). המושב האחורי ממשיך את הקו של המושב הקדמי: קשה במקצת, אך נוח בגדול. מרווח הרגליים של הרוכב והמורכב טובים מאד. מתלי הצרעה מודרניים, קשיחים ומסוגלים לספוג את רוב תחלואי הכביש בצורה יעילה ונוחה, ואף מראים יכולות ספורטיביות בינוניות. בניית הכידון גבוהה במקצת ולמרות שאין הידיים מרגישות בעומסים כלשהם, נמנעת השענות (ואפילו קלה) לפנים עקב תנוחת הרכיבה המוכתבת לתנוחה ניטראלית. רכיבה ממושכת מלווה בכאבי גב קלים אשר לא אופייניים לאופנוע מסוג כזה, אשר חלק מייעודו, זו נוחות לטווח ארוך (מעבר ל-80 – 100 ק"מ).

הבלמים מחזקים את הטענה שלנו שאין האופנוע הוא תיור, אלא גם כאן, הברקסים חזקים, ויכולת הבלימה שלהם מהירה מאוד. מרווח הצידוד של הכידון יעיל מאוד ומרשים. יכולת העבירות שלו בין הפקקים השונים קלה ונוחה. בנסיעה רציפה בכבישים עירוניים, מרגישים כי כיוון המתלים והמנוע אכן נועדו לכך. המנוע גמיש מאוד בסל"ד נמוך, ואם ניקח לדוגמא את ה- R6,ZX6, וה-CBR600 כאשר ב- 2000 סל"ד המנועים שלהם חנוקים למדי, הרי שההורנט מאידך כיאה לאסכולת תחילת שנות ה- 90 עושה זאת ללא כל בעיה ונסיעה בהילוך שני או שלישי בהגעה לצומת והאצה ללא הורדת הילוכים המלווה בפתיחת מצערת אחידה ועדינה, תניב נסיעה חלקה על גלי המומנט של המנוע גם בסל"דים שאופנועי שנות ה- 2000 מחשיבים מכסימום כסל"ד סרק. לעומת זאת, בסל"ד בינוני (5000-6000 סל"ד) המנוע אינו מגלה יתרון כלשהו, ואינו מתקרב ליכולת של אופנועי הדור האחרון. ההפתעה הגדולה מבחינתי מגיעה בסל"דים הגבוהים (10-11 אלף סל"ד ומעלה) שביחס לצפיות ממנוע מסוג זה עקומת המומנט צריכה לגלות ירידה בשלב זה, אך המנוע מושך עוד ועוד ללא היסוס. בבדיקה סטנדרטית (לאאא, ע.ש.) של יכולת בלימת האופנוע, חוזקם ורגישותם של הבלמים, מגלים הבלמים יכולת בלימה טובה מאוד ומהלך מנוף ברקס ארוך יחסית המאפשר רגישות טובה לרוכב בזמן בלימה. בבדיקה קצת יותר קיצונית, אך שוב, בהתאם לצפייה מאותם מכלולים העובדים יחדיו, מגלה הברקס האחורי עצירה מושלמת ללא כל בעיה הן מצד אורך מהלך הרגלית, והן מרגישות הבלם. מצד שני, הברקס הקדמי, אינו עומד אחד לאחד בקצב בו מכתיבים לו שאר המכלולים בבדיקה ספורטיבית יותר ובמהירויות גבוהות. מהלכו הארוך של הברקס גורם לאיבוד חלקי של הרגש על מנוף הבלם. כמובן, ניתן לתרץ זאת ע"י כך שהאופנוע מתאים מאוד לא רק לרוכבים מנוסים אלא גם לרוכבים מתחילים שזה עתה מתחילים את דרכם במעלה סולם הנפחים ולכן טובה היא הדרך בשימוש במהלך ארוך. אך עדיין הרגשנו פספוס מסוים. משקף הפרינג הקדמי(מיגון הרוח) יעיל וטוב עד לקו של 150 קמ"ש מינוס וישנם אותם אנשים אשר יסתפקו בכך. ובכל זאת, מעל מהירות זו, מגלה המשקף חולשה ואינו יעיל כל כך ביחס למה שאנו רגילים באופנועים דומים מדגמים קודמים. נתייחס לפן נוסף בעל חשיבות פחותה, והוא רכיבה לילית. אלומת האור של הפנס הקדמי, מספקת היטב את הנדרש, ולוח המחוונים מואר וקריא מאוד גם בשעות החושך.

רכיבה ספורטיבית
אתחיל שוב ואומר כי האופנוע הפתיע אותנו לטובה, גם בפן הספורטיבי. כשנכנסנו ל"MODE" ספורטיבי יותר, ודרבנו את האופנוע לביצועים קצת יותר בעיתיים, ניכר כי למרות המנוע החזק, אין ביכולתם של שאר המכלולים לגבות את פעולת המנוע. ההרגשה המוקדמת כי גם בזויות הטיה חדות ישרה האופנוע על הרוכב הרגשת ביטחון, גרמה למציאות להכות על פנינו. הרגליות מגיעות בקלות לאספלט החם ומגבילות את הרוכב במרווח ההטיה של האופנוע, שכאן אציין כי הוא מסוגל ליותר, בעיקר בכבישים בעלי אספלט איכותי, אך הגששים יצרכו פירוק ומשלוח דחוף לפח האשפה. אם עד כה הראו המתלים יכולת עבודה טובה מאוד ברכיבה עירונית וברכיבה ספורטיבית מתונה, הרי בשלב לוחץ יותר של רכיבה ספורטיבית ניתן לראות כי הם אינם בנויים לכך. איכותם וקשיחותם אינה מתאימה לדרישות גבוהות מצד הרוכב והאופנוע. שיכוך ההחזרה של המתלה הקדמי מעניש את הרוכב בעליל בכל הקשור לכניסה למהמורה ומטיס את הרוכב מעלה. גם שיכוך הכיווץ של המתלה לוקה בחסר, ולצערנו לא ניתן לכוונם כלל. במתלה האחורי העניינים דומים: מלבד יכולת כיוון עומס קפיץ, לא מצאנו אפשרות לכוון את שיכוך הכיווץ או ההחזרה שלו, וגם הוא גילה חולשה ברכיבה מאומצת, בעיקר בשיכוך ההחזרה שלו. בלחיצה ספורטיבית, באים לידי ביטוי נענועים של המתלים המובילים לתחושת חוסר ביטחון. אך שוב, אין האופנוע בנוי מלכתחילה לרכיבה מסוג זה, ויחסית לציפיות שלנו הוא היה סביר פלוס.. תחילה חשבתי כי נושא השלדה יתגלה כאבן מחלוקת בין הבוחנים, אך במהרה נוכחתי לדעת כי ההסכמה היא פה אחד, ולמרות מבנה שלדה מסוג צינור פלדה עילי (ריבועי), ע"י יציקה בחיבור הזרוע, אין היא מסוגלת לעמוד בעומסים לה מכתיב מנוע הספורט שבו היא תומכת. במהירויות גבוהות, גם בקו ישר, עם איכות כביש סבירה, בא לידי ביטוי נדנודים חזקים של גוף האופנוע וזאת ללא כל שינוי בפקודת ההיגוי. כמו-כן, בכניסה לסיבוב ומעבר מהיר בהטיה לצדו השני כדוגמת "שיקיין", גם כן מגלה השלדה חולשה הבאה לידי ביטוי בסטירינג עצבני ומפחיד. היגוי האופנוע צייתן ויעיל. כל פקודה להיגוי, מגיב הוא מהיר יחסית ללא כל בעיה.

גזר דין
האופנוע מראה יכולות מרשימות בתחום העירוני מחד, ובתחום הספורטיבי מתון מאידך. גימור האופנוע, לא מאפיין את רף הצפייה לו אנו קיווינו ממהנדסי הונדה. רעשי לוואי ופירקושים למיניהם עולים מחיבורי הפיירינג השונים ב- 4000 סל"ד, ומצד רגליות המורכב ב- 7000 סל"ד המלווים בקונצרט של זמזום. בסה"כ כשם שציינו קודם לכן, האופנוע הרשים אותנו לחיוב. כלל המכלולים המוצעים בחבילה הכוללת של ההורנט, מרשימים ואיכותיים. אם נראה לנכון להכנס לדקויות, אזי היינו מחליפים את ריפוד מושב הרוכב וכידון האופנוע לנמוך יותר או ישר יותר המאפשר ישיבה רכונה במקצת לטובת נוחות רכיבה טובה יותר. בכך יספק האופנוע גם נוחות למרחקים ארוכי טווח, גם יכולות מרשימות בתוך העיר ומחוצה לה, ויכולות ספורטיביות סבירות. הרי אחרי הכל, קשה להתווכח עם הצלחה כל כך גדולה לה הוא זכה באירופה, על-אף איכות הכבישים ותרבות הנהיגה השונים מארצנו ויעילים יותר. החבילה הכוללת המוצעת באופנוע זה, כדאית וזולה יחסית, התרומה שלו ויכולת העמידה בכל סקלת התחומים המתבקשים מאופנוע ספורטיבי, מרשימים בהחלט, ולקונה מובטחת הנאה בפרט אם זוהי המדרגה הראשונה לאופנועים הכבדים יותר.

 

 

 

 

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.מוסלסללא נוח לקרוא את הכתבות שלכם22/10/2006 10:22:33
תקטינו את הפונטים, תעשו רווח בין השורות יהיה נעים יותר לעין לקרוא. חוץ מזה אתם בסדר


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים