ג'ילרה ראנר 200



קילר עירוני

יהונתן ענפי, צילום: גלעד קוולרצ'יק


טוב, אז נכון שלקח לנו קצת זמן לבחון אותו, אבל ללא ספק חיכיתי למבחן הזה.הראנר 180 RXV נבחן בעבר ע"י ניב וזכה לשבחים רבים, אז בהחלט הציפיות גדלו והתגבשו בהתאם. עם הגעתי לבית עופר אבניר, המתין לי הקטנוע נקי ונוצץ בצבע ירוק בקבוק, המפתחות בסוויצ' המתלים במצב סטנדרטי, מד דלק מלא, אז לדרך... הצד החומרי ניסיון מהיר להתנעת המנוע הוליד חיפוש של כפתור ההתנעה, מה שמסביר כי מתג זה בתוספת מתג הצופר מתגלים כלא ידידותיים לידי הרוכב וביחס לצפיות שנרקמו כתוצאה ממבחן ה-RXV180 חשבנו שמהנדסי ג'ילרה יפתרו את בעיה זו בדגם החדש, אך לשווא. בקצרה, הבוכנה גדלה ב- 3 מ"מ קרי תוספת של 20 סמ"ק הבאים לידי ביטוי ב- 1 כ"ס נוסף למנוע העומד כעת על 21 כ"ס ב- 8,500 סל"ד. המשקל נשמר ונשאר קליל, כ- 123 ק"ג, גובהו של מושב הרוכב גבוה במקצת (לרוכב ממוצע בגובהו כמובן) ובסיס הגלגלים קוצר במקצת מה שיתגלה כיתרון לתחום לו יועד הקטנוע והוא ספורט.


יריית הפתיחה
תחילה ניסיתי להבין את ייעודו של קטנוע מסוג זה והבנתי שאין בארצנו מתחרים ישירים לקטגוריה זו ובהתחשב בפרמטרים השונים שלהם נבנה הקטנוע, ללא ספק מדובר בקטנוע ספורט. קליל, זריז ונוח לתמרון עירוני ובין עירוני עד לנסיעות של 100 ק"מ לערך (רצוף). חשוב שתעשו את האבחנה בין ייעודו לבין מה שהנ"ל מסוגל בפועל כי ניתן כמובן גם לבצע נסיעות ארוכות טווח אך כמובן יתערער מעמד הנוחות, אסביר בהמשך. סיבוב המצערת בניסיון ליצור תקדים לאורך סיבוב הידית מוביל להתמהמהות קלה של המנוע עד לקו ה- 20 קמ"ש ומשם המנוע "יורה" את הקטנוע בעוצמה לפנים. מד המהירות מטפס כלפי מעלה ונראה כי שכחו שאנחנו בכביש ציבורי ולא במסלול מרוצים. הקטנוע מאיץ מהר מאוד למהירות גבוהה יחסית. בקו ה- 80 קמ"ש מתקבלת תחושה כי ההאצה רק בתחילת דרכה והמחוג ממשיך לקו ה-100 קמ"ש וההמשך צורך סבלנות וסובלנות עד לקו ה- 140 קמ"ש ולחשוב שעל גבו של הקטנוע מונחת בהמה כבדת משקל כדוגמתי. בנסיעה במהירויות של 110 קמ"ש יציבות הקטנוע מצויינת, אך מעל מהירות זו ובהתחשב בעובדה כי בדר"כ צריכות להתערב רוחות מבורכות כאלו או אחרות, מתגלה חוסר יציבות קל מאד בחלקו הקדמי של הקטנוע אך אין הדבר משמעותי עד כדי איבוד אחיזה אלא שמצב ספציפי זה יכריח את הרוכב להאט את מהירותו על מנת להשיב את הרגשת הבטיחות על קינה. כיוון שהזכרתי רוחות, אז לא אשכח את נושא המשקף המגלה רגישות קלה בהתאם לגובהו של הרוכב, קרי רוכב בשיעור קומה גבוה יחסית (1.80 מ' ומעלה) יטען כי במהירות גבוה אין המשקף יעיל במיוחד ומתחת לגובה זה, המשקף יעיל ואף מאפשר רכיבה שקטה יותר אשר לא תפריע לרוכב לשמוע את היצירות היוצאות מפיו בזמן הרכיבה.

ספורט פרופר
צמיגי הקטנוע מהווים חלק בלתי נפרד בבניית קו הספורט של התנהגות הקטנוע ומראים יכולת אחיזה מרשימה, אך כתוצאה מהמבנה המרובע משהו שלהם, הופך ההיגוי למגושם במקצת בפקודת ההטיה הראשונית. מעבר לנקודה זו "תופס" האופנוע את קו הפניה ותחושת ההיגוי הכבד נעלמת. המתלים אף הם מחזקים את הטענה לספורטיביות מצד המכלולים השונים של הקטנוע ומראים יכולת ספיגת מהמורות יעילה מאוד, אך קשה במקצת. ברכיבה ספורטיבית מקנים המתלים יציבות גבוהה, וברכיבה יומיומית עירונית תוך דגש קל על שיכוך המתלה האחורי מאפשרים להנות מנסיעה חלקה. בל אשכח לציין כי מושב הקטנוע רך ותורם רבות לנוחות הרכיבה בעיקר בנסיעות ארוכות טווח. הבלמים אף הם חזקים ויעילים ובעלי רגישות גבוהה. מנוף הבלם הקדמי מותנה בהרגשת ספוגיות קלה ויש אשר יטענו לשיפור, אך לטעמי בזכות המהלך הארוך יחסית שלו, במקרה חירום כשרוכב הקטנוע הממוצע "יקפוץ" על מנוף הבלם הקדמי מבלי לחשוב פעמיים, לא יינעל הגלגל הקדמי במפתיע, וייאפשר לרוכב מאית שניה להתעשת ולהחזיר את השליטה לידיו. מצד שני, הבלם האחורי נועל את הגלגל האחורי בקלות יתירה, ומחייב את הרוכב לתרגל ולהתרגל למניעת מצב זה.


פסק דין
"כעץ כן פריו", טיבו של קטנוע זה ממשיך ואף עולה על ביצועיו של ה- VRX180 וזאת בזכות התוספת של ה 20 סמ"ק הנוספים. הרף הגבוה אותו הציבו שני דגמים אלו והולידו קהל רוכבים חדש שיודע ואוהב להינות מקטנוע בעל נפח קטן יחסית אך ביצועים מעולם הספורט, יוצר להנ"ל נישה ייחודית ביותר. הקטנוע נוח מאוד לרכיבה מתונה עירונית ובין עירונית מחד ולרכיבה ספורטיבית אגרסיבית מאידך. הוא חזק מאוד, מסב 100% הנאה, משדר 100% סקסיות, ואחרי הכל גם חסכוני בצריכת הדלק למרות הביצועים הגבוהים של המנוע. את שלי סיימתי, עכשיו תורכם, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להתקשר לבית עופר אבניר ולתאם נסיעת מבחן על מנת להסכים עם המוזכר לעיל ואף אולי להתאהב ממגע ראשון.

 

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.שחרראנר 20022/10/2006 14:24:40
כלי מדהים, בבעלותי כבר יומיים!
2.ירוןראנר 20014/03/2007 16:07:48
התמונה של הראנר בתוך המיזרקה אופיינית לתרבות ''על הזין שלי " שפושטת לאחרונה בארצנו. מי אתם בכלל שתתקעו קטנוע בתוך מיזרקה דקורטיבית עדינה וציבורית. אני בטוח שאם היתה לכם מיזרקה כזו בחצר הבית לא הייתם עושה זאת בה.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים