פיאג'ו בברלי 500


פיאג'ו בברלי 500

נכון שהישראלים יותר מכל אוהבים לשים את הכסף שלהם על קטנועים בעלי נוכחות כמו הבורגמן,X9 וה T-MAX, אך קטנועים מסוגו של הבברלי יוצרים נישה לא ממש מוכרת בישראל. קטנועים בעלי נפח "מנהלי", אך עיצוב של קטנוע מן השורה. כבר מרגע שמתקרבים לקטנוע גדל המימדים, אתה מבין שיש כאן משהו שונה. גודלו הפיסי של הקטנוע לא מוגזם, בעוד שמתחת לפלסטיקה שוכן מנוע בן 500 סמ"ק. לחיצה קלה על מתג ההפעלה של המנוע, ומתחתי נשמע צליל מוכר אשר נפלט מאזור דוד הפליטה האחורי. דומה לרעש של ה-X9. גיל מעופר אבניר מהנהן לחיוב. אכן מנוע ה- X9. "מגניב!" מלמלתי ויצאתי לדרך.
הקטן עוד גדול יהיה...
מי שמכיר את מיקום חברת עופר אבניר כבר יודע שבין אם נרצה ובין אם לאו, המבחן הראשוני יתבצע בתוך רחובות ת"א הישנה בין המכשולים הנעים על הכביש בעלי המוח הישראלי וחסר הערך לרכב דו גלגלי. פתיחת המצערת מולידה משיכה חזקה של המנוע המכיל בלבו 39 כ"ס תמימים, התמרון בין המכוניות מראה כי למרות המשקל הזהה ל-X9 ואשר עומד על 189 ק"ג, מרגיש הקטנוע קליל הרבה יותר ונוח מאוד בתוך העיר בהשוואה לכל קטנוע 400 או 500 סמ"ק אשר קיים בארץ. מתלי הקטנוע קשים, המתלה האחורי, משכך הכיווץ וההחזרה מהירים מידי ומשדרים לא פעם את מהמורות הכביש ישירות לגב הרוכב. המתלה הקדמי, למרות המראה המרשים של המזלג בקוטר 41 מ"מ שיכוך ההחזרה במעבר על אותן מהמורות מגלה חולשה אשר יוצרת תחושה של קפיצת הפרונט. זוית הצידוד של הקטנוע מוגבלת במקצת, אך בזכות התחושה הקלילה שמשדר הקטנוע לא מתגלה בעיה "לשחק" עם ההיגוי בין קופסאות המתכת. במקרה של חניית הקטנוע, מחויב כל רוכב לעשות שימוש בתא המטען של הקטנוע וכפי שניתן לראות בתמונה ניתן להכניס קסדת חצי בלבד ואילו קסדה מלאה תידרש להילקח ע"י הרוכב. פתיחת תא המטען מתאפשרת ע"י לחיצה על כפתור המונח בחלקו הקדמי של ה"דש בורד" ליד ברך שמאל. מצד אחד הוא נוח מאוד ומאפשר פתיחה מהירה של המושב, אך מצד שני כאשר הכידון אינו נעול, כל עובר אורח יכול לפתוח את המושב ע"י לחיצה על הכפתור. לכן יש לבצע נעילה של הכידון וכך לא מתאפשרת פתיחתו של תא המטען ע"י הלחיץ. תא המטען מכובד למדי, אך אינו מאפשר להכניס לתוכו קסדה שלמה.
בברלי הילס 90210 ?!
בברלי הילס 90210 ?!
לכל שבת, יש מוצאי שבת, או ליתר דיוק, לכל כביש עירוני מחובר בקצה כביש בין עירוני... כח לא חסר לקטנוע. עם שני רוכבים לא קלילים במיוחד, הוליד הקטנוע 170 קמ"ש במד המהירות בעוד שנותרו 10 קמ"ש נוספים על מנת לסגור את הסקאלה. לא בדקתי את המהירות הסופית ע"י רוכב יחיד ובכל מיני מצבי רוח שונים, אני יכול רק להניח כי בדומה ל- X9, גם כאן אפשר לסגור את הסקאלה. אבל בעצם... את מי זה מעניין בכלל. אם ברוחות עסקינן, המשקף (אם אפשר לקרוא לו כך) אשר מצוי מעל פנס החזית בעל המראה הרטרו, מספק הגנת רוח מינימלית ביותר. ביום המבחן הרוחות לא היו משמעותיות ולכן לא נתקלתי בבעיות כלשהן גם במהירויות סופר גבוהות. מבנה הגחון של הקטנוע רחב ומאפשר שמירה מלאה על רגלי הרוכב מפני הרוחות הנלוות לנסיעה. גלגלי הבלון בעלי המידות של 16-110/70 לקדמי ו- 14-150/70 לגלגל האחורי משתווים למידות של אופנוע מן המניין. הם אף מספקים יציבות גבוהה ובעלי רמת אחיזה טובה מאוד. חלקו הקדמי של הקטנוע מספק את המידע הנדרש לידיו של הרוכב ואף מאפשר תיקונים של קווי הנסיעה בכל עת באופן קל, זריז וממוקד. נסיעה ממושכת על גבו של הבברלי גורמת לאי נוחות בישבנו של הרוכב. למרות מבנה המושב הרך, שוקע ישבן הרוכב מטה ונסיעות לטווחים אליהם מסוגל הבברלי (מעל שעה), יוצרת תחושה לא נוחה. מושב המורכב נוח הרבה יותר, אך אם נתפס לקטנות, חסרה משענת. לא פעם כתוצאה מהאצה חזקה נדרש המורכב להחזיק כראוי על מנת לשמור על דופק סדיר. מרווח הרגליים אינו מאפשר את פריסת הרגליים לפנים בזמן נסיעות ארוכות טווח ומכריח את הרוכב לבצע כיפוף תמידי של 90 מעלות . בכלי מסוגו של הבברלי אשר מסוגל לנסיעות ארוכות, ראוי היה לצייד אותו במרווח רגליים משמעותי יותר.
אתה חייב לבלום עליי
מערכת הבלימה של הבברלי היא מהסוג המשולב החביב כל כך על הרוכבים הבלתי מנוסים. אך כיוון שבחלקו הקדמי מצויד הקטנוע בשני בלמי דיסק בעלי קוטר של 260 מ"מ האחד, מערכת הבלימה עובדת באופן קצת אחר ממה שאנו רגילים. בשימוש במנוף הבלם הקדמי מתבצעת עצירה ע"י שימוש בדיסק אחד בלבד, בעוד ששימוש במנוף הבלם האחורי מוליד בלימה בשימוש הדיסק האחורי (240 מ"מ) ובדיסק הקדמי אשר לא נעשה בו שימוש בזמן לחיצה על מנוף הבלם הקדמי. הקטנוע עוצר באופן יעיל מאוד בלחיצה על הרגלית, ושימוש בשני הבלמים גורם לקטנוע לעצור באופן מופתי. הצמיגים טובים, ומאפשרים לבלמים למצות את יכולתם המעולה.
לסיכום
הגיע הזמן להתחיל להסתכל מה יש בתוך הקנקן... הקטנוע בעל מנוע חזק מאוד אשר מגיב טוב בכל מצב. ביחס לקטנועים גדולי נפח הוא ספורטיבי יחסית, קליל ובעל יתרון ברור בתחום התימרון העירוני, גם מול קטנועי מנהלים בעלי מחצית מהנפח.. הבלמים עובדים באופן יוצא מהכלל, והמראות מאפשרות שדה ראיה רחב מאוד וטוב. ובנוסף, אין שום בעיה לצאת לנסיעות בין עירוניות. בקיצור, אני מקווה שהנפש הישראלית תתחיל להכיר ביתרונות של קטנועים מסוג זה ולא יחפשו רק פוזה וגודל. הבברלי יכול להסב הנאה טהורה, והפרקטיות של הנ"ל טובה אף יותר מהמראה הקטן יחסית. בקיצור תעשו עליו נסיעת מבחן ואולי תתחילו לראות את הדברים בצורה קצת שונה, ואם תהיו ילדים טובים... אולי תצליחו לראות את הדרדסים....
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים