הונדה דילן 150


הונדה דילן 150

יהונתן ענפי


נקודת הפתיחה של הדילן טובה כיוון שהוא מצוייד במנוע של ה"נס 150" שהוא מנוע חזק וגמיש. המראה החיצוני שונה מהותית מהנס, גודלו הפיסי קטן, והעיצוב ?! שמרני ושנוי במחלוקת, קוים חדים מאוד ואירודינמיים ולטעמי הפרטי הוא יפה. משקלו קל (120 ק"ג יבש), ומרגיש אפילו קל יותר. איבזור לוח השעונים קריא מאוד, מעוצב יפה, וכולל מד דלק, נורות איתותים, נורית שמן, נורית אור גבוה, מד מהירות המצויין בקמ"ש ובמיילים ובשעות הלילה מאיר הלוח בצבע כתום. בצידו השמאלי של לוח המכוונים נמצאת התצוגה הדיגיטלית שבה ניתן למצוא שעון, מד אוץ וגימיק הכולל מד ק"מ לצריכת דלק. נאה. תא המטען מספיק לקסדה מלאה אחת בלבד (טעון שיפור), פתיחת התא מתבצעת ע"י סיבוב המפתח בסוויץ' נוח מאוד ויעיל נגד גניבות. כמו-כן בחלקו הקדמי יש תא קטן למסמכים ו-'וו' לתליית שקיות מצרכים. שדה הראיה של המראות טוב מאוד והעיצוב שלהן פשוט מאוד. לא נשכח לציין כי לקטנוע יש נעילת בלם אחורי (הנדברקס) במצב חניה.

תנוחת רכיבה
הישיבה על הדילן גבוהה, ומאפשרת ראיה מרחבית טובה של התנועה. הכידון והמתגים נופלים היטב לידיים. מבנה המתגים זהה ל"דיוק 125" אך בהחלט נוח. הצפצפה קצת חלשה אבל הוכיחה את עצמה. מרווח הרגליים מספק בהחלט ומאפשר ישיבה רגילה ללא ביצוע 'עוויתיות' של הרגלים לצורך מעבר במקומות צרים. המושב קשה במקצת אך רחב ותומך היטב את הישבן. המושב האחורי בנוי לבעלי ישבן חטוב ונוח יותר למין הנשי וזאת לאור העובדה כי הוא בולט בחלקו המרכזי. זה הזמן להחליף את החברה או להעיר לה לגבי דיאטה וחיטוב הגוף. הדילן מצויד גם ברגליות (מתקפלות) למורכב הפוגעות במקצת בניידות הקטנוע בפקקים, אך בהחלט נוחות למורכב. בתוך העיר הדילן קטן, זריז, יציב ונוח. מהלך המצערת קצר מאוד. תחילת הנסיעה מתבטאת בשילוב הוריאטור במידיות. לרגע עלתה במוחי המחשבה שמא הוא מחובר כל הזמן. לאורך ההאצה עד לקו 80 קמ"ש לא מורגשת נפילת כוח, להיפך, הקטנוע מושך כאילו אין מחר. זוית הצידוד של הכידון מצוינת, ומאפשרת השתחלויות מהירות בין המכוניות בפקק. הקטנוע קטן ממדים ונכנס לכל חור אפשרי בתנועה.


מחוץ לעיר
יציאה לכביש הפתוח מאפשרת למנוע לנשום לרווחה. מד המהירות מטפס די בקלות לקו ה- 100 קמ"ש ונעצר במהירות של מעט מעל ל- 120 קמ"ש. המנוע שקט מאוד גם במהירויות הגבוהות, ויש לו תגובת מצערת טובה אפילו במהירויות אלו. אני מאמין כי המנוע מסוגל ליותר ולא ניתן להתעלם מהעובדה כי הרוחות המגיעות מנגד של יום המבחן פגעו בכושר המנוע. בפניות חדות במהירויות גבוהות (80 קמ"ש פלוס) הקטנוע יציב מאוד, מרווח ההטיה של הקטנוע מוגבל עד לרגלית האמצע (אופס) והצמיגים יכולים יותר. זמן ההתחממות של הצמיגים מהיר והם בעלי כושר אחיזה מרשים. הפרונט משדר לידי הרוכב בצורה רציפה את הנתונים הנדרשים, הוא יושב יפה מאוד על הכביש עם היגוי קליל. לצערי ולשמחתכם בשלב מאוחר יותר של היום, תפס אותי מבול וניצלתי את ההזדמנות לבדוק את יעילות הצמיגים. מבנה הצמיג בנוי היטב, ניקוז המים וזריקתם ע"י החריצים יעילה מאוד, והקטנוע משרה הרגשה בטוחה בהחלט.


מתלים
המתלה הקדמי (מזלג טלסקופי 33 מ"מ) נעים הליכות. לא קשה מדי ולא רך מידי. יכולת הספיגה שלו טובה מאוד ואין הרוכב מקבל זעזועי יתר. לעומת זאת המתלה האחורי קשה מאוד. כל מהמורה בכביש מגיעה היישר לגבו של הרוכב שגרמה לא פעם לעווית קלה בפניי.


בלמים
בחלקו הקדמי של הדילן ישנו מעצור דיסק בקוטר 220 מ"מ (קליפר כפול) והוא עושה עבודה מעולה. בלימות פתאומיות וחזקות ייענו מיד ומבלי להנעל בקלות. בחלקו האחורי מצויד הדילן בבלם תוף (130 מ"מ) בעל מערכת בלימה משולבת (CBS). בעת לחיצה על מנוף הבלם האחורי, מופעל גם הבלם הקדמי בחלקו. הבלם חלש יחסית, ובכל מקרה, עבודת צוות במקרה הנ"ל תביא לתוצאות בלימה חיוביות.


מנוע
המנוע מספק 16 כ"ס ו מגיב בכל מצב. הוא חזק מאוד, הוא מאיץ מהר מאוד לקו ה – 100 קמ"ש ומטפס יחסית מהר לקו 120 פלוס (80 מייל), ועושה עבודה יפה מול קטנועים בנפחים גדולים ממנו. הנס 150 ממנו נלקח המנוע כבר הוכיח אמינות, ואין סיבה שהדילן יחרוג מהרגל זה.


פסק דין
הקטנוע השאיר אחריו טעם טוב. נהניתי הן מהמנוע והן מנוחות הרכיבה. בתוך העיר וגם מחוצה לה, הוא מהיר ונוח יחסית. האיבזור טעון שיפור, אך בהתייחס למימדיו, הקטנוע מאובזר כהלכה ולדעתי השילוב של כלל המכלולים כאחד הוא שילוב מנצח.

נקודת הפתיחה של הדילן טובה כיוון שהוא מצוייד במנוע של ה"נס 150" שהוא מנוע חזק וגמיש. המראה החיצוני שונה מהותית מהנס, גודלו הפיסי קטן, והעיצוב ?! שמרני ושנוי במחלוקת, קוים חדים מאוד ואירודינמיים ולטעמי הפרטי הוא יפה. משקלו קל (120 ק"ג יבש), ומרגיש אפילו קל יותר. איבזור לוח השעונים קריא מאוד, מעוצב יפה, וכולל מד דלק, נורות איתותים, נורית שמן, נורית אור גבוה, מד מהירות המצויין בקמ"ש ובמיילים ובשעות הלילה מאיר הלוח בצבע כתום. בצידו השמאלי של לוח המכוונים נמצאת התצוגה הדיגיטלית שבה ניתן למצוא שעון, מד אוץ וגימיק הכולל מד ק"מ לצריכת דלק. נאה. תא המטען מספיק לקסדה מלאה אחת בלבד (טעון שיפור), פתיחת התא מתבצעת ע"י סיבוב המפתח בסוויץ' נוח מאוד ויעיל נגד גניבות. כמו-כן בחלקו הקדמי יש תא קטן למסמכים ו-'וו' לתליית שקיות מצרכים. שדה הראיה של המראות טוב מאוד והעיצוב שלהן פשוט מאוד. לא נשכח לציין כי לקטנוע יש נעילת בלם אחורי (הנדברקס) במצב חניה.

 

נקודת הפתיחה של הדילן טובה כיוון שהוא מצוייד במנוע של ה"נס 150" שהוא מנוע חזק וגמיש. המראה החיצוני שונה מהותית מהנס, גודלו הפיסי קטן, והעיצוב ?! שמרני ושנוי במחלוקת, קוים חדים מאוד ואירודינמיים ולטעמי הפרטי הוא יפה. משקלו קל (120 ק"ג יבש), ומרגיש אפילו קל יותר. איבזור לוח השעונים קריא מאוד, מעוצב יפה, וכולל מד דלק, נורות איתותים, נורית שמן, נורית אור גבוה, מד מהירות המצויין בקמ"ש ובמיילים ובשעות הלילה מאיר הלוח בצבע כתום. בצידו השמאלי של לוח המכוונים נמצאת התצוגה הדיגיטלית שבה ניתן למצוא שעון, מד אוץ וגימיק הכולל מד ק"מ לצריכת דלק. נאה. תא המטען מספיק לקסדה מלאה אחת בלבד (טעון שיפור), פתיחת התא מתבצעת ע"י סיבוב המפתח בסוויץ' נוח מאוד ויעיל נגד גניבות. כמו-כן בחלקו הקדמי יש תא קטן למסמכים ו-'וו' לתליית שקיות מצרכים. שדה הראיה של המראות טוב מאוד והעיצוב שלהן פשוט מאוד. לא נשכח לציין כי לקטנוע יש נעילת בלם אחורי (הנדברקס) במצב חניה.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים