קימקו גרנד דינק 150


קימקו גרנד דינק 150

לאחר ההצלחה של דגם ה- 250, החליט מישהו שם ב"עופר אבניר" להביא גם את אחיו הקטן של הגרנד דינק המצליח. מבחוץ בכל אופן הם נראים אותו דבר. אז מי צריך 150 כשיש 250?! איבזור ישיבה על הקטנוע ומבט אל לוח השעונים. קידמה או לא, אני באופן אישי העדפתי כבר ממבט ראשון את לוח השעונים האנלוגי היפהפה של ה- 150 על פני ה- 250. ניכר שהושקעו מחשבה ומאמץ בעיצוב לוח השעונים והתוצאה מרהיבה לעין וברורה כאחד. מד המהירות הגדול ומד הסל"ד המרהיב ברורים מאד, ויש בנוסף מד דלק, מד חום מנוע, נורית שמן, נורית למטען הסלולארי בו מצוין הג.ד., שעון זמן, ונוריתך המתריעה על תא מטען פתוח. האיבזור דומה למדי לזה של האח הגדול, ומלבד מטען הסלולארי האמור לעיל, כולל גם תא מטען גדול, אך אין את מתג הקיפול של המראות, וקיפולם פנימה והחוצה נעשה ידנית.
תנוחת רכיבה
הכידון נופל מצוין לידיים, כנ"ל גם המתגים. הכל זמין ובהישג אצבע. מרווח הרגליים טוב, אך בדומה ל- 250, אינו מאפשר מתיחה קדימה של כל הרגל כבקטנועים אחרים וחבל. ריפוד המושב מצוין. בדיוק במידה. לא רך מדי ולא קשה מדי. משענת הגב טובה בעיקרון, אך חסר מעט ריפוד בחלקה העליון כדי שתתמוך היטב את הגב.
בתוך העיר
תחילת נסיעה. הוריאטור משתלב ב- 2,500 סל"ד. לא גבוה מדי ולא נמוך מדי, אלא בדיוק בנקודה בה מתחיל הקטנוע לקבל כח מהמנוע. הגרנד דינק 250 אינו קטנוע מנהלים קלאסי על כל האמור לגבי גודלם של המתחרים. הוא קטנוע קטן בהרבה, ומשמש בסיס מצוין לקטנוע בנפח 150 סמ"ק. אין יותר מדי בעיות להשתחל איתו בעיר בפקקים, והוא יכנס גם למקומות בהם חלק מהמתחרים הישירים שלו בקטגוריה לא יצליחו לעבור. זהו אמנם אינו קטנועון קטן בנפח 50 סמ"ק, אבל הגרנד דינק מצליח לשלב היטב בין נוחות הנובעת מהגודל, לבין כושר השתחלות יעיל בעיר.
מחוץ לעיר
אין שום בעיה לנסוע איתו גם למרחקים ארוכים. המנוע מספק היטב את הסחורה. ב- 100 קמ"ש המנוע עומד על 7,250 סל"ד לא מאומצים, וב- 8,700 סל"ד שמתחילים להראות קו אדום הוא עומד על 120 קמ"ש. לולא מד הסל"ד הגדול, גם במהירות הזו לא היינו מרגישים מאמץ מן המנוע. המהירות המירבית אליה משכתי את הקטנוע היתה 130 קמ"ש. יכול להיות שאפשר יותר אבל זה כבר עמוק בתחום האדום של המנוע ולכן לא ניסיתי למשוך הלאה. מיגון הרוח יעיל למדי, אם כי ישנו אצל היבואן גם מגן רוח גבוה מקורי עליו אני ממליץ בחום.
מתלים
עולם אחר מאלה של האח הגדול. רכים יותר ומגיבים טוב מאד אל פני הכביש. עדיין אינם רכים מספיק והרוכב מרגיש כל מה שהמתלה עובר עקב עומס קפיץ בסיסי קשיח. אך עדיין מדובר בבולמים בעלי יכולת ספיגה מצויינת. בלמים טובים מאד. בולמים היטב מכל מהירות. צריך לתת מעט יותר תשומת לב לבלם האחורי עקב נעילה מהירה מדי שלו. עוצמה כאמור לא חסרה, אך חסר רגש הן מקדימה והן מאחור. מנוע אל תתנו לנפח להטעות אתכם. המנוע הזה ככל הנראה הוא החזק ביותר בקטגטוריית ה- 150 סמ"ק. תאוצות מנוע מעולות מביאות את הגרנד דינק במהירות אל איזור ה- 100 קמ"ש, ומס' שניות אחר כך הוא כבר ב- 130. ביצועי המנוע קרובים מאד לביצועי האח בנפח 250 הסמ"ק.
לסיכום
אין הרבה כלים שיכולים להציע בקטגורית 150 הסמ"ק את מה שמסוגל הגרנד דינק להציע. איבזור עשיר וברמה גבוהה, נוחות ומראה של קטנוע מנהלים, ומנוע שאחרי שרוכבים עליו הופך את קטגוריית ה- 250 למעט תמוהה. אם אתה – כמוני – רוכב כל יום מהפרברים אל העיר, מעט בתוך העיר, וחזרה הביתה, הרי שמוצע לך כלי נהדר ומאובזר, עם מנוע חזק ונעים. וביחס לשאלה שלי בפתיח, הרי שבמחיר שבו הוא מוצע כיום, הוא הופך אותו לקניה עדיפה בהרבה על אחיו הדול.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.שימייש לי כזה כלי חזק מנוע בעל עוצמה23/05/2007 12:27:06
קניה כדאית קטנוע ברמה , באמת אני מאושר מימנו .......


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים