השוואתי: סוזוקי בורגמן 650 נגד הונדה סילבר ווינג 600


סוזוקי בורגמן 650 נגד הונדה סילבר ווינג 600




הונדה וסוזוקי הכתירו את המלכים בתחום קטנועי המנהלים. טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב חדשני, אבזור, נוחות, כוח, מחיר, אבזור ועוד אבזור... השאלה הנדרשת והעולה היא למי הם מתאימים יותר: איזה מבין שני קטנועי העל האלה יהיה טוב יותר לאותו קהל אקסלוסיבי של אותם מנהלים/מנכ"לים המהווים את קהל היעד הטבעי שלהם. הרי זה ברור שעם הניסיון והטכנולוגיה שיש לכל חברה השאלה איננה מי מבין שני הקטנועים טוב ומי לא. שניהם טובים בבירור. השאלה מה אנו מצפים מהם, ומי עומד באותן ציפיות? לקחנו אותם לטיול ארוך בשביל לתת לכם תמונת מצב מלאה ומפורטת של שני הכלים הנחשקים בשוק הקטנועים ולהכתיר את המלך. אם היית מספר לפני מס' שנים למהנדס במחלקת הפיתוח של קטנועים איזשהם כי השלב הבא של הקטנועים יהיה קטנועים שיהיו כמעט אופנועי תיור, הוא היה שולח אותך לאשפוז מיידי או פשוט היה קורא לאבטחה שתפנה את האדם עם הרעיונות הדימיוניים שלו מהמפעל. אך כיום, כל רוכב שחווה נסיעה על אותם קטנועים, כבר לא יכול לטעון ולשאול למה שאני אקנה כזאת "מפלצת" אם בתוספת מקבץ של שקלים, ניתן לקנות אופנוע בינוני ?!. שכן כאן בבירור מדובר במשהו שונה. דו גלגלי מסוג אחר שאמור לספק כמה עולמות בכלי אחד ויחיד. נוחות אין סופית, כח מנוע מספק אך לא מוגזם, וכמובן, מראה המספר כי האדם הרוכב על הכלי הנ"ל הוא אדם בעל אמצעים ובעל מעמד, ובעל בית בעמיו. היכר בעליל כי בשני הקטנועים הושקעו ים של מאמץ והרבה מחשבה של מיטב המהנדסים בפיתוח הקטנוע האולטימטיבי. 

תעודת זהות
הסוזוקי, עם מנוע בנפח של 650 סמ"ק בקרוב, תיבת הילוכים חצי אוטומטית המונה 5 הילוכים, או מצב "D" (אוטומטי מלא) ושימוש במצב "POWER mode" השומר את המנוע 1,000 סל"ד גבוה יותר ביחס לנסיעה רגילה, לשמירה על מומנט טוב יותר. שימוש בתמסורת מתוחכמת של גלגלי שיניים ולא וריאטור כמו שכולם רגילים, משקל של 238 ק"ג (יבש), הספק של 50 כ"ס ותג מחיר של 55,000 ₪ תבין וטקילין ההופכים אותו לקטנוע היקר ביותר בישראל מאז ומעולם.. ההונדה, "כנף הכסף", מחזיק תחת כנפו מנוע של 600 סמ"ק (בקרוב), תיבת הילוכים אוטומטית (וריאטור), סביב ה- 50 כ"ס, מנוע חזק וגמיש, משקל של 215 ק"ג יבש, ומציג תג מחיר "עממי" לעומת הסוזוקי של 50,000 ₪.



מבט ראשון
התבוננות ראשונית לחזותם של הקטנועים עולה כי שניהם שונים כבר ממבט ראשון. ההונדה, משדר איכותיות, יוקרה, קוים חדים מאוד, צר ביחס לבורגמן, אגזוז בעיצוב מדליק, מראות פשוטות ובנויות גבוה, הרגשה של קטנוע שלקח סטרואידים, מבנה פנסים של אחד מעל השני, ומזכיר במקצת את חזות פנס ההיאבוסה או של ה – 1000R החדש של סוזוקי דווקא. הסוזוקי לעומתו משדר נוכחות, והרבה, הוא פשוט ענק, רחב, עיצוב יוקרתי המזכיר אוטו, מראות נמוכות מאוד והן חלק בלתי נפרד מעיצוב הפלסטיקה שלו, זוג פנסי חזית גדולים ויפים. ללא ספק נוכל לכתוב על העיצוב, ולהתווכח לגביו, אבל המשוואה תישאר תמיד: זה עניין של טעם. לוח השעונים של הסילבר ברובו אנאלוגי, למעט מד הדלק, מד טמפרטורת המנוע ומד האוץ המוצגים דיגיטלית. שאר הנתונים הם אנאלוגיים, פשוטים, אך נותנים את המידע הדרוש לרוכב. הכידון בנוי גבוה מאוד, עיצוב הפלסטיקה ממשיך כלפי מעלה לכיוון לוח השעונים ומקנה ל"בחור" עיצוב יוקרתי. מערכת תפעול המכלולים כגון: כפתור וינקרים ועוד, נוח מאוד ונגיש ליד. הבורגמן מאידך, מצויד בהרבה טכנולוגיה: לוח שעונים דיגיטלי, מפרט עשיר של הנתונים כגון מד מהירות המוצג בספרות ענק שמאפשר גם לרכבים לצידי הבורגמן להתעדכן לגבי המהירות, מד סל"ד דיגיטלי, מד טמפ' מנוע, מד דלק, מד אוץ, שמן ועוד. ההרגשה על הבורגמן יותר מכל מזכירה רכב אמריקאי. הכל גדול. כידון בעל בסיס רחב מאוד הנראה כ"דשבורד" של רכב 4 גלגלים, מרכז הכידון בעל שטח פנים גדול ואני לא אגיד שלא עלתה בראשי המחשבה שאולי טמונה בחובו כרית אויר ?! מערכת המכלולים מגוונת מאוד עם הרבה גימיקים מגניבים, אך צורכים זמן להתרגל למיקום שלהם ביחס לאצבעות, מיכל הדלק גם-כן נמצא במיקום אסטרטגי (כמו של אוטו) אך נמצא לא נוח לתדלוק. לשני הכלים יכולת אכלוס מטען מרשימה. הגימור של ההונדה יפה יותר ולא ניגלים לעין חוטים ואלמנטים מיותרים אחרים. מאידך, מתגלה מתחת למושב בשני הכלים, היכולת לכוון את משענת הנוסע. כיוון המשענת בבורגמן מהיר וקל מאוד, ומתבצע ע"י לחיצת כפתור, לעומת הסילבר שפה העבודה קצת יותר מסובכת, צריך לפתוח ברגים על-מנת לכוון את המושב, וכן, יש לזה חשיבות, כי גם אנחנו נאלצנו לשנות את המושב בנסיעה עירונית ובין-עירונית מספר פעמים, זה די מייאש. פרט נוסף, שלא ניתן להתעלם ממנו, לסוזוקי קיימת האפשרות לכיוון מרחק מנוף הבלם הקידמי לחמישה מצבים שונים ממש כמו באופנוע, לעומת ההונדה שבעל ידית מנוף רגילה ללא יכולת כיוון.



מבחן המציאות
נקודת המוצא שלנו היא, כי למרות שייעוד קטנועים במימדים אלו הוא בעיקרו נסיעות בין עירוניות וצפונה, בכל זאת לא נוכל להתעלם מהעובדה כי ארצנו קטנה, וכי תנועה ערה ופקקים הם חלק בלתי נפרד מהשגרה. ולכן תחילה, בחנו את יכולת הניידות שלהם בתוך פרברי העיר. יוצאים לדרך,שני הקטנועים מכווננים למצב 2 בעומס קפיץ (מתוך 5), עומס רך. הבורגמן נמצא במצב של "D" והסילבר מוכן לקרב. תנועה בתוך העיר מראה כי ידו של הסילבר על העליונה, המראות גבוהות מאוד ולא פוגעות במעבר במקומות צרים, השתחלויות בין קופסאות המתכת קלה יחסית, למרות משקלו הרב של הסילבר. מרגישים קל מאוד, ויכולת הניוד שלו זריזה בזכות המבנה הצר שלו ומרווח הצידוד של הכידון שלא נגמר, ובכל זאת לא מפריע לרגלים ( גם לבעלי שיעור קומה גבוה). בעיקרה תנוחת הישיבה בתוך העיר של הרגלים היא ב- 90 מעלות. נוח מאוד, כיסא מרווח, תומך ורך מאוד. מתלים רכים גם כן ובסיס גלגלים ארוך. קוטר החישוקים גדול ועוזר למתלים לספוג את תחלואי הכביש ופסי ההאטה בצורה קלילה, נוחה מאוד ובעלת יכולת ספיגה טובה. הבורגמן לעומתו רחב מאוד. יש צורך להושיט את היד קדימה ולקפל את המראות והאיתותים שהם חלק אינטגרלי שלהן, המשקל מורגש מאוד ומפריע בתוך הפקקים, ושוב אל תשכחו שהכל יחסי, בהשוואה לסילבר. כי בפני עצמו, הקטנוע לא רע בכלל גם בתוך העיר. הנחת הגליים ב- 90 מעלות צרה במקצת, המתלים קשים, אך הוכיחו כי ספיגת מהמורות הכביש יעילה יותר מהסילבר. הרוכב מרגיש כאילו הוא נמצא על ציר: מעבר על פס האטה, ומרגישים שגובה המושב לא משתנה. לא מקבלים זעזוע בגב, ממש כמו שאוניה שטה על גבי גלים, תענוג. בסיס הגלגלים של הבורגמן ארוך גם כן, חתך הצמיג נמוך ומזכיר חתך של צמיגי ספורט, בעוד שבסילבר, מבנה הצמיג גבוה יותר. אך שוב, בתוך פקקים, נעצרים די מהר עם הבורגמן ומרגישים לא פעם כמו רכב 4 גלגלים. אלמנט מעצבן בהונדה הוא שהסילבר מנתק את הוריאטור במהירות של 23 קמ"ש לערך, מוקדם יחסית, ומפריע בניידות בתוך הפקק עד כדי סכנת נפילה כשהרוכב פתאום עם קטנוע שלא מגיב בדיוק בשניה הקריטית בה צריך לשחק עם המצערת כדי לייצב את הקטנוע. צריך להתרגל לפמפם את המצערת כדי להשאיר את המנוע בתחום החי שלו. מיותר ומעצבן. בסיבובים איטיים המנוע מגיב יפה מאוד, והרגשת היציבות משרה בטחון מלא. בבורגמן הסיפור דומה אך ב"קטן". למרות שמבנה המנוע שונה, יש הרגשה כי ב- 15 קמ"ש מתנתק הקלאץ', וזה סביר. רק בסיבובים במהירויות איטיות, תגובת המנוע לסיבוב עדין של המצערת איטית במקצת, ומכריחה את הרוכב ללמוד לסובב את המצערת מוקדם יותר, על-מנת להרגיש "מחובר" בזמן הסיבוב ולא באמצע הסיבוב. פתיחת המצערת בצומת, שני הקטנועים משאירים עשן נקי (95 נטול) לכל רכב אפשרי ואף לאופנועים בעלי מנוע ספורטיבי. ההאצה של שניהם דומה, ובהתחשב בקהל הרוכשים הפוטנציאלי, לא ממש התעמקנו בסוגיה מי מהם יוצא מהר יותר מהצומת. שניהם טסים קדימה, עד לצומת הבא. המושב האחורי של הבורגמן רחב מאוד ומפנק ומאפשר לרוכב האחורי נקודת גובה לראיה של המשך הדרך. חסרה משענת גב וזה מוזר, כי לאחיו ה"קטן", הבורגמן 400 יש משענת למורכב. בהאצות פתאומיות ו/או הורדת הילוך לצורך עקיפה, הרגשתי לא פעם את רגליו של המורכב במרפקים שלי ונאלצתי לעזוב את המצערת בפתאומיות ולדאוג להסדרת הדופק אצל המורכב. למורכבים בעלי שיעור קומה נמוך, המושב קצת רחב, ומאלץ אותם לפתח גמישות במפסעה, אך שוב, כולם כאחד, המושב פשוט מפנק. איפה הייתם עד היום?. מורכב לא מנוסה, שינסה לעלות על הבורגמן לפני נסיעה או בכלל בעת עמידה בפקק ויבצע תנועה פתאומית לכיוון מסוים, ייאלץ את הרוכב להפעיל את שריר הארבע ראשי ברגליו ומנוף שרירי הידיים לצורך שמירה על איזון הקטנוע. לא פעם הלב שלי החסיר פעימה שמא הקטנוע הגדול הולך ליפול, וזאת כתוצאה ממשקלו הרב. כנף הכסף מצוייד אף הוא במושב מורכב רך, גבוה גם כן, בעל משענת הנותנת תמיכה טובה יותר למורכב, ובתוך העיר הוא נוח מאוד. אין טענות. עלייתו של מורכב לקטנוע לא מפחידה ומרגישה בטוחה לעומת הסוזוקי. 



ראש בראש
יצאנו לכיוון כביש מספר 1, כאשר פנינו לכיוון דרום, מצוידים מכף רגל ועד ראש. ניב הגיע עם המשקף נגד שמש ואני..., שכחתי את שלי, אולי אני אחטוף לו את הקסדה, אולי אני פשוט אנסה... אה כן, איפה הייתי. יום יפה, השמש מחייכת, הוזלין בכיס, אופס, טוב די עם השטויות. התנועה בכביש, דלילה יחסית, רוחות צד בעלות נוכחות גדולה, ואנחנו בוחנים. הסילבר מאיץ יפה לקו ה- 100 קמ"ש בעוד שבמהירות זו, מרגיש המנוע כאילו נוספו לו עוד כמה כ"ס ויכולת הסחיבה שלו מתגברת. הוא לא נעצר, מאיץ ומאיץ, חוצה את קו ה- 160 ועדיין מטפס מעלה ונעצר בקו ה- 170 קמ"ש פלוס מינוס. הבורגמן מרגיש חזק לאורך כל הדרך, תיבת ההילוכים מגיבה יפה, פשוט מדליק להרגיש את העברת ההילוכים, לא להאמין. מד המהירות מטפס מעלה ונעצר ב- 176 קמ"ש. אבל אין מה להאמין למה שמספר מד המהירות: שני הקטנועים מגיעים לאותה מהירות מירבית. הסוזוקי פשוט מזייף בכמה קמ"שים. אני נוטה להאמין שאם היו מנשלים מספר ק"ג מהבורגמן עב הכרס, הוא היה מאיץ מהר יותר מהסילבר.

תן לו בקילומטראז'
הבורגמן מרגיש כמו כורסא (איפה הטלוויזיה והפיצוחים?!), תומך היטב בגב התחתון, מרווח הרגלים ארוך מאוד, ישיבה כמו על אופנוע קאסטום, הכל רפוי, לא מופעל משקל או לחץ מיותר על שום חלק בגוף. מבנהו הרחב של הבורגמן, מאפשר לרגלים ולכתפיים הגנה בפני הרוח, אך המשקף טעון שיפור. זריקת הרוח מתבצעת לחלקה האמצעי עליון של הקסדה. יכול מאוד להיות שניתן לכוונו, אך כרגע, זה המצב ולא ידוע לנו אחרת. המראות בעלות שדה ראיה רחב מאוד, ולא הרגשתי את הצורך בסיבוב הראש לצורך מעבר נתיבים. הסילבר מרגיש קצת פחות מרווח, התמיכה לגב התחתון אינה יעילה כמו של הבורגמן, לאנשים בעלי שיעור קומה גבוה, מרגיש כי חסרים מספר סנטימטרים למרווח הרגלים, וביחס לבורגמן הקטנוע כולו קצת פחות מרווח. המבנה הצר שמגלה יתרון בתוך העיר, פוגע ביכולתו של הסילבר למנוע את התנגשות הרוח ברגלי הרוחב (בישיבה מרווחת כאשר הרגלים מושטות קדימה) ומרגישים את הקור. המשקף לעומת זאת, יעיל יותר מהבורגמן, זורק את הרוח היטב לחלקה העליון של הקסדה והלאה. שני הכלים ובייחוד הסילבר, אינם מרגישים יציב במהירויות גבוהות, כאשר רוחות צד עזות תוקפות. אנחנו נוסעים ועוקפים משאית, ניב לפניי עם הסילבר, והנה הוא עובר מצד ימין של הנתיב, לצידו השמאלי... לא הספקתי לחשוב הרבה, ואני מרגיש את הרוח גם כן מכה בי, וגורמת לי לאחוז בכידון ולנסות לשמור על קו הנסיעה של הקטנוע. אבל בוא לא נשכח שבדר"כ אין בכוונת בעלי קטנועים מסוג זה לנסוע במהירויות אלו, ובכל זאת ראינו לנכון לציין זאת. בשביל זה אנחנו פה לא?! בנסיעה במהירויות של 60-80 קמ"ש, היגוי הסילבר קליל יותר, והיכולת לנוע בין מכוניות מהירה יותר. מנוע הסילבר אגב, רועש יותר. זאת כתוצאה מעבודה של 1,000 סל"ד יותר גבוה יותר מהבורגמן בכדי להקנות לו כוח גם במהירויות ביניים. תאוצות הביניים של שני הכלים שוות: ב- 60 קמ"ש ופתיחת מצערת, עומדים שני המתחרים אחד ליד השני עם הבדלים מינוריים, עד לקו המהירות הסופית, שגם פה הם שומרים על קו אחיד. כאשר הסוזוקי נמצא במצב דרייב, מראה ההונדה חוזקה על הבורגמן, אך שוב, ההבדלים קטנים מאוד. סיבובים, סיבובים ועוד סיבובים... החלטנו קצת ללחוץ עליהם בפניות חדות ואיטיות, ובפניות מהירות מאוד וחדות גם כן. כבר בתחילת הדרך, כאשר אני על הבורגמן וניב על הסילבר לפניי, בכל פניה מהירה וחדה יחסית, אני קולט את זנב ההונדה מרצד (למרות שהקשחנו את מיתלי שני הקטנועים), למרות זאת לא היה לי קל לשבת על זנבו של ניב, הבחור רוכב חזק. הבורגמן בעל המשקל הרב, והפרונט בעל היגוי כבד במקצת, יושב כמו קטר, משרה הרגשת בטיחות, אין סימנים לאיבוד יציבות, הקטנוע לאחר פקודת ההיגוי, "תופס" את הקו ופשוט ממשיך איתו ללא כל בעיה. מספר סיבובים, עשינו אחורה פנה, והחלפנו את הכלים. חזרה למהירות גבוהה והסיבובים, אני רוכב על הסילבר, ממשיך עם ניב באותה מהירות ו...נבהלתי זו מלה מוגזמת אך הסילבר פשוט הרגיש לא יציב. בטח לא לעומת היציבות הקטרית של הסוזוקי. הפרונט קליל מאוד, העברת הנתונים לידי הרוכב לקויה, ולא ידעתי אם הוא יושב טוב או הולך להיזרק, הזנב מבצע תזוזות ונידנודים לא סימפטיים, ומיותר לציין בשלב זה איפה ניב נמצא עם הקטר. מרווחי ההטיה של שני הקטנועים טובים. לבורגמן יכולת ההטיה טובה יותר משל הסילבר, וזאת כמו שציינתי קודם, בזכות המתלים המשובחים. בהמשך היום בסיבובים איטיים במקצת נשמעו להם קולות המתכות של שני הקטנועים, היה נחמד.
 
בלמים
שני הקטנועים בולמים בצורה יעילה מאוד ומהירה. למנוף הבלמים של הסילבר, תחושת בלימה טובה יותר, ופה נכנסת לתמונה גם מערכת הבלימה המשולבת. למרות שהבורגמן מצויד בשני בלמי דיסק בחלקו הקדמי, לעומת ההונדה המצויד רק באחד, עדיין קשה לבלם לבוא לידי ביטוי ברמה של הסילבר. 

לילה
תאורת המחוונים בשני הקטנועים טובה, אך במקרה הזה הבורגמן עושה את העבודה קצת טוב יותר. שני פנסי החזית זורקים אלומת אור חזקה מאוד, לוח מחוונים מואר וקריא מאוד, פנסי תאורה אחוריים חזקים מאוד, ואין צורך להתייחס לאורות הברקס. לא אשכח שוב, להתייחס כי בלילה, בנסיעה רציפה על הבורגמן, יש צורך להתרגל למיקום הכפתורים. לא פעם קרה לי כי במקום ללחוץ על כפתור האור הגבוה, לחצתי על כפתור העברת הילוך מעלה. בסה"כ, ניכר כי בשניהם התמורה בלילה טובה, אלא שהסוזוקי טוב יותר. 

לקראת הסוף
יומיים מתישים של מבחן דרכים, שעות על גבי שעות של נסיעה, עצירות קצרות לתדלוקים וממשיכים. בסוף היום הראשון, ניב התלונן כי יש לו כאבי גב קלים כתוצאה מהנסיעה על הסילבר, אני מאידך הייתי מותש אך יכולתי להמשיך שעות נוספות ברכיבה על הבורגמן. לצורך אימות הנתונים, למחרת היום החלפנו בכלים. נכון, בסוף היום השני, ולאחר נסיעה ממושכת על הסילבר, לא יכולתי להתעלם מאותות גופי הקוראים "מנוחה!" לחוליות הגב. וניב מחייך ומבסוט, היום לו לא כואב. בסוף היום השני החל לרדת גשם זלעפות. תפסנו מחסה, פינקנו את עצמנו במרק קובה ביתי משובח, פיתות חומוס חמוצים ועוד, מה אכפת לנו?! המערכת משלמת. פעם הבאה "וויט הול סטייק האוס" (כן בטח, העורך). בעודנו מתענגים על המרק, אנו מעיפים מבט לעבר שני הקטנועים המגודלים, ושוב, נהנים מהעיצוב. בחזרה הביתה, המבול המשיך ונצלנו את ההזדמנות לבדוק את התנהגות הכלים במזג האויר הרטוב. ובכן, שניהם יושבים יציב על הכביש, יכולת זריקת המים ע"י הצמיגים טובה מאוד, הגנת המשקפים טובה גם כן (בהתחשב במהירות הנסיעה האיטית יחסית) ולא מרגישים דקירות מטיפות הגשם. הכל עבר בשלום. המושבעים קובעים את פסק הדין פיצה או לאפה ?... אהה סליחה זה לא פה, בורגמן או סילבר ? זאת השאלה. בכדי לקבוע תשובה חד משמעית (וזה לא היה קל), הגדרנו תחילה מי הוא פלח השוק של אותם קטנועי-על.רוכבים המחפשים, טיולים ארוכי טווח ונוחות. מכאן יצאנו מנקודת הנחה כי היעוד העיקרי שלהם הוא כבישים בין-עירוניים ומעלה (אוטוסטרדות). ברור לכל, כי אם היינו רוצים קטנוע בעיקר לפרברי העיר, כיוון החיפוש היה בנפחים ובממדים קטנים בהרבה. בקיצור, אנחנו מחפשים: קטנוע נוח ומרווח, הן לרוכב והן למורכב, מאובזר היטב, יציב, מהיר יחסית, ואם כבר השקענו הרבה כסף, אז כדאי גם שתהיה לו נוכחות. כי אחרת מה שווה לשים כל כך הרבה כסף על כלי שאף אחד לא ישים לב שאתה מינימום מנכ"ל? ולכן, בחרנו בבורגמן כמלך החדש !!!. בנסיעות ארוכות, הוא מרווח יותר, בסוף היום אפשר להמשיך לנסוע עוד ועוד, המתלים משובחים ואיכותיים, הנוכחות שלו מושכת עיניים, ואי אפשר להתעלם מהגימיקים המצורפים אליו, ואני לא חושב שיש רוכב שלא יעלה חיוך על פניו לאור אותן תוספות מדליקות. הבורגמן מרגיש כמו רכב אמריקאי שהחליטו להוריד לו שני גלגלים בצדו האחד, ומצדו השני, לקחו את שני הגלגלים ומרכזו אותם לאמצע הרכב, ופוףףף יש לנו קטנוע מנהלים בנוחות של רכב מנהלים. היתרונות של ההונדה מתבטאים בעיקר בנסיעה בתוך העיר, אך הסוזוקי עולה עליו בכמעט על שאר הפרמטרים, ומצדיק היטב את פער המחיר העומד על 10 אחוזים.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים