מוטו GP: מירוץ מס' 13 - ספאנג, מלזיה

10/09/2006 22:50:48

שלושה שבועות הפסקה, ארבעה מירוצים נותרו לסוף העונה, והכל, אבל באמת, פתוח לגמרי

עמיר שבתאי


שלושה שבועות תמימים עברו מאז המירוץ האחרון. שלושה שבועות בהם היתה הפסקה של ממש מהאינטנסיביות המטורפת שמאפיינת את העונה הנוכחית. הדברים האלה נכונים במיוחד לגבי ימאהה. אם היה יצרן שהיה צריך את ההפסקה הארוכה הזו בין המירוצים, הרי שזה ימאהה. שני רוכבי ימאהה, ובראשם רוסי, סובלים מאופנוע מחורבן שפשוט לא מתאים לעולם התובעני הזה. אם אפשר להסתכל על הישגי רוסי והאופנוע, הרי שהם מזכירים את היחסים שהיו בין ווין רייני המדהים, שלוש פעמים אלוף העולם בתחילת שנות התשעים, עם ימאהה. גם שם, כמו רוסי, סבל רייני מימאהה YZR500 נחות לעומת ה-NSR-ים של הונדה שהתרוצצו סביבו, ורק היכולת של הרוכב, כמו במקרה של רוסי, גרמה לימאהה לקחת את אליפות העולם שלוש פעמים – ואולי היתה גם הרביעית לולא התאונה שהשאירה את רייני נכה מהמותניים ומטה, ואחד קווין שוואנץ שלא התכוון לוותר על התואר באותה שנה (1993).


מי שלא רצו אולי את החופשה הזו היו דוקאטי. לוריס-הכי משכיב-קפירוסי חזר מהפציעה שלו עם מומנטום אדיר וניצחון ענק במירוץ האחרון בברנו, וניסה להמשיך את המומנטום גם היום. לפדרוסה זה לא ממש משנה. הוא יודע שהוא יהיה האלוף הבא עם או בלי הפסקות. חברו לקבוצה, ניקי היידן, דווקא היה זקוק להפסקה הזו לאור התוצאה במירוץ בברנו, והזיג זג ביכולת האופנוע. כזו שגורמת לו להרגיש כבובה על חוט HRC, בדיוק בעונה האחרונה כנראה, בו תהיה לו הזדמנות של ממש לזכות בתואר. 

המירוץ הזה היה שייך לגורם אחד עיקרי: הישורת האחורית. בעצם לשני גורמים: הישורת האחורית, וכוחות סוס, או חסרונם. פדרוסה הגיע למירוץ במצב גרוע מאד. למען האמת, 24 שעות לפני המירוץ הוא עדיין היה בבית החולים עם חור ברגל לאחר הייסייד אכזרי ביום שישי. פדרוסה עלה על האופנוע כשהוא נתמך על ידי אנשי הצוות שלו, כמעט לא דורך על הרגל, ואנשי הצוות של דני התוודו כי הם יעצו לו שלא לרכב כלל. בסופו של דבר החליטו שני הצדדים כי דני יעלה וירכב, ואולי גם יסיים במיקום עם נקודות. אם ירגיש לא טוב, היה אמור פדרוסה לפרוש.

אבל לכו תספרו את זה לענק הקטן. פדרוסה פרץ קדימה עם התחלף האור לירוק ישירות אל ההובלה, עוקף את קפירוסי בכניסה לפניה הראשונה, רוסי שלישי. פניה אחר כך עוקף רוסי את קפירוסי לשני, ועוד שתי פניות והוא עובר להוביל את המירוץ. היידן רביעי, אחריו סטה ג'יברנאו שחזר להתחרות אחרי השבר בעצם הבריח, ואחריו סטונר, אליאס המפתיע שהגיע אל המיקום השביעי לאחר פתיחה מהממת מהמקום ה-14 על הגריד, ואחריו קני רוברטס. שיניה נאקאנו סובל ממזל רע ומתרסק, אחריו זה פונייה שעולה על החצץ, אך שב למירוץ.

הקפה שניה. קפירוסי עוקף את פדרוסה ועולה אל המיקום השני, והקפה מאוחר יותר הוא מצליח להיצמד לרוסי. אליאס נצמד מדי להיידן בנסיונות עקיפה אך מאבד זמן, וסטה צולל מתחתיו. קפירוסי מקדימה לא מתכוון לוותר הפעם לרוסי, ובסופו של דבר צולל מתחת לרוסי ועוקף להובלה. רוסי מתוסכל, רואה פעם אחר פעם את הדוקאטי עם עודף של כוחות סוס לעומת הימאהה מתרחק לו בישורת האחורית הארוכה, שמובילה לישורת קדמית ארוכה עוד יותר. אבל רוסי הוא הרוכב הטוב בעולם, והוא מפצה על המחסור בכח במהירויות פניה מטורפות, כשהוא מהיר בעליל מקפירוסי ברבע השני והשלישי של המסלול הארוך. 

הקפה 7. מאחור מתקיימת מלחמת עקיפות יפה בין סטה לסטונר, שמסיימת בנצחונו של הצעיר. רוסי רוכב לצידו של קפירוסי לאורך חמש ההקפות האחרונות, אך לבסוף הוא מתחיל לשמוע מאחור את את מנועו של ההונדה של פדרוסה, ומחליט לעקוף. דני עוקף גם הוא את קפירוסי אל המקום השני בישורת האחורית. שתי הקפות מאוחר יותר מחזיר לעצמו קפירוסי את המקום השני, ואליאס מסיים מירוץ טוב כשהוא עף החוצה.

כאן אפשר היה ללכת לישון עד להקפה ה-17. רוסי המוביל פוחד מהיכולת של קפירוסי, ופותח לו פתח להוביל. "לא תודה" אומר לו קפי ומאט, ורוסי נשאר ראשון. שוב ושוב מנסה רוסי להעביר את ההובלה לקפירוסי עד שלבסוף מצליח, ומתחיל לבדוק את הדוקאטי מקרוב. כך לאורך שתיים וחצי ההקפות הבאות, עד שרוסי מחליט שדי בהקפה ה-19, ועוקף את קפירוסי במקום הכי לא צפוי: בכניסה לשיקיין המהיר אליו צוללים הרוכבים עדיין בלי בלמים. כאן בעצם מתחיל המירוץ.

הקפה 20 מתוך 21. קפירוסי עוקף את רוסי בקלילות בישורת האחורית, מנצל את כח המנוע המטורף של מנוע ה-V4 של הדוקאטי לעומת הימאהה החלש. רוסי לא מוותר, ועוקף ברבע הראשון של המסלול על הבלמים. קפירוסי עוקף מיד חזרה, ושוב רוסי מחזיר לעצמו את ההובלה. קפירוסי לא מוותר ועוקף שוב, אך רוסי שוב מחזיר מלחמה בימנית מהירה. הנדנדה מסתיימת לבסוף כשקפירוסי צולל מתחת לרוסי, שני הרוכבים נוגעים זה בזה עם שני אופנועים צמודים לחלוטין, וקפירוסי בורח מיד קדימה ופותח פער של 0.6 שנ' על רוסי. 

חצי הקפה לסיום. רוסי סוגר אט אט את הפער על קפירוסי המדהים, ורוסי הפעם הוא זה שצולל שוב במקום לא צפוי מתחת לקפירוסי, ושוב שני הרוכבים מתנגשים קלות. רוסי עוקף ומתחיל לפתוח פער קל. רוסי ממהר לאורך רבע ההקפה האחרונה כדי לפתוח פער גדול ככל הניתן על קפירוסי לפני הישורת האחורית כדי שלא יבוא לידי ביטוי ממשי עודף הכח שיש לדוקאטי על הימאהה. בסוף הישורת האחורית בולם רוסי מאוחר מאד על סף נפילה וקו רחב, אך קפירוסי בולם מאוחר אף יותר, ויוצא רחב מאד, משאיר לרוסי את הניצחון . רוסי מנצח, קפירוסי שני, ופדרוסה המדהים שלישי עם חור ברגל. רביעי אחריהם מסיים ניקי היידן עם אופנוע הניסוי של הונדה שעושה לו את המוות עם מצמד דפוק לחלוטין, ועם פער של 26 נקודות בלבד על רוסי, כשנשארים ארבעה סיבובים לתום העונה. אגב, אחרי המירוץ האחרון, גם פדרוסה מבחינתי (ע"ש) חזק מאד בתמונת האליפות.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.עפרפדרוזה11/09/2006 10:03:51
יש מישהו שרוצה שפדרוזה ינצח? מי יכול לאהוב את הרובוט הזה...
2.קולרגול11/09/2006 11:06:24
בכלל לא רובוט. שקט וממעט לחייך אולי, אבל בטח לא רובוט. בחור רציני ומוכשר בטירוף והלוואי וייקח אליפות כבר השנה.
3.זיו12/09/2006 11:51:51
צודק קולרגול. היחיד שאני מוכן לוותר על תואר של רוסי בשבילו הוא פדרוסה. העניין כאן הוא להיות המהיר ביותר ולא הליצן ביותר. היידן למשל בברור לא המהיר ביותר, ותואר שלו היא זכייה מן ההפקר.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים