מוטו GP: מירוץ מס' 9 - דונינגטון, אנגליה

03/07/2006 00:35:59

דני פדרוסה מהמם את המסלול האנגלי הוותיק (מאז 1931), האדרנלין של רוסי משכיח ממנו שכואב לו, והיידן והופקינס סובלים משטויות של אחרים

עמיר שבתאי


המסלול האנגלי של סבב המוטו GP נתן דגש יתר על מצב הצמיגים של מלחמת ברידג'סטון במישלין. הסיפור של רוכבי ברידג'סטון המסכנים נגמר פחות או יותר אחרי השליש הראשון של המירוץ, בעוד רוכבי מישלין עושים במסלול מה שהם רוצים בלי קשר לצמיג אותו בחרו. סטונר למשל בחר בצמיג אחורי רך, לעומת רוסי שבחר בצמיג אחורי קשה. שניהם קרעו את המסלול ללא אבחנה, בעוד שני רוכבי סוזוקי למשל.... שאיך נאמר בעדינות? אכלו אותה. אין לי שום הגדרה אחרת.

סוף השבוע הזה היה כולו של דני פדרוסה. הכוכב הזה ניצח את המירוץ האנגלי תוך ירי בתנועה ללא אבחנה. שגה, תיקן, פירפר את הצמיג, כמעט נפל, רעד, התעשת, ובסופו של דבר טחן עד דק את האספלט הבריטי. מה עוד אפשר לומר על ה"ירוק" של השנה? שלושה "פול"ים, חמישה פודיומים ושני נצחונות, ואנחנו רק באמצע עונת הרוקי שלו. כוכב נוסף טרום ותוך כדי המירוץ הוא מרקו מלאנדרי המדהים. רק לפני שבועיים הוא שכב ללא הכרה בצידי המסלול הספרדי, ועתה סיים על הפודיום לאחר קרב ראש בראש עם רוסי בעצמו. ורוסי? כרגיל: מדהים. 

מוביל הטבלה לא נהנה מסוף שבוע מעולה. על האופנוע של ניקי היידן הותקן לקראת סוף השבוע מתלה אחורי (זרוע ובולם) חדש לחלוטין, ורוכב הפיתוח האומלל של הונדה נאלץ לבלות את סוף השבוע בכיוונונים של חלקו האחורי של האופנוע, במקום להתרכז במסלול עצמו. יש משהו מקומם ביחס הפושר של הונדה לניקי היידן: במקום לעזור לו עם המכלולים הטובים ביותר הקיימים להמשיך ולהוביל את הטבלה כדי לנצח את האליפות, הונדה ממשיכים להביט בו כמעט אך ורק כרוכב פיתוח. לא יעלה על הדעת שמוביל הטבלה יעלה למסלול עם חלקים הנמצאים בפיתוח. התוצאה? מיקום מביש משהו לאחר הקפות הדירוג: 11 בלבד. הבעיה הגדולה של הונדה היא שאין לכך שום תירוץ. עובדה: בבוקר המירוץ קבע ניקי את ההקפה המהירה ביותר, והיה (נו..) הרוכב המהיר ביותר על המסלול. באיחור של יום אחד. לשם השוואה, פדרוסה, שיכול היה להשתמש בידע האגור במחשבי הונדה עם מתלה אחורי מוכר, קבע את זמן הפול.

השורה הראשונה הפגישה שלושה רוכבים. פדרוסה במיקום הראשון, מלאנדרי בשלישי, ו.. וורמיולן ביניהם ממוקם שני. רוסי מוקם 12 בלבד, אחד אחרי ניקי היידן האומלל שטוב יעשה אם יברח מהונדה לימאהה בעונה הבאה. הפניה הראשונה מכל מקום, הביאה פריצה מצויינת של סטונר מהמיקום השמיני לשלישי, אך זה מיד נעקף על ידי ורמיולן והופקינס על שני הסוזוקים כשהצמיגים עוד עבדו. מלאנדרי מגיע ראשון אל הפניה הראשונה, כשפדרוסה דבוק לו לאגזוז. כך גם מסתיימת ההקפה הראשונה, ובשניה עוקף סטונר את ורמיולן שעדיין לא הסתגל ממש לעולם התובעני של המוטו GP, ועולה אל המיקום הרביעי. רוסי פורץ קדימה ומתחיל לעקוף, ומתיישב מאחורי אדוארדס ונאקאנו. קפירוסי, שעדיין סובל מכאבי תופת בחזה, מגיע עד למיקום השביעי עם היידן מאחוריו.

המירוץ עצמו היה נטול דרמות ממשיות. פדרוסה מנסה שוב ושוב לנצל את המסה הכוללת הקלה יותר הנובעת ממשקל הגוף הנמוך שלו (48 ק"ג), ומנסה שוב ושוב לתקוע את מלאנדרי על הבלמים בכניסה לשיקיין. אך מלאנדרי בולם מאוחר מספיק כדי לא לתת לספרדי את האופציה, ופדרוסה שוב ושוב נסוג לאחור. הופקינס הממוקם שלישי (מה, לא כתבתי על זה?), מנצל את הכניסה האיטית יותר לפניה של שני המובילים כתוצאה מהבלימות הסופר מאוחרות, ומתחיל להיצמד אליהם - לא שזה עזר לו עם הברידג'סטונים. סטונר שוגה מהמיקום הרביעי, ומשאיר את המקום לקני רוברטס שנראה כאילו מצא את עצמו מחדש, ועם מוטיבציה מחודשת על ה-KR של רוברטס סיניור. 

הקפה חמישית, ופדרוסה עדיין מנסה לעקוף את מלאנדרי עד כדי תסכול. היציאה שלו מהפניה טובה יותר משל מלאנדרי, וגם על הבלמים הוא לא נופל ממנו. אלא שפדרוסה לא מצליח למצוא את הפרצה בקוים של מלאנדרי שתביא אותו להובלה. בצעד כמעט נואש הוא מחליט לבלום אחרי מלאנדרי, שבאינסטינקט בסיסי מנצל את הכניסה הרחבה לפניה כדי לבלום מאוחר מאד, הרבה אחרי נקודת הבלימה שלו. פדרוסה נסחף אחרי מלאנדרי, נועל את האחורי על סף נפילה, ומקמט את האופנוע שמתחיל להשתולל לו בידיים עם שני צמיגים לסירוגין באויר. לא ברור איך דני מצליח להשתלט על האופנוע המתפרע, אך הוא עושה את זה וחוזר למירוץ למיקום השלישי אחרי הופקינס המצוין, כשבדרך הוא כמעט מתרסק במצב עמידה עם פתיחת יתר של המצערת בתחילת ההאצה. על רוסי מאחור מתחיל להשתלט האדרנלין, והוא עובר לשכוח את האיברים הסדוקים ומתחיל סבב עקיפות מוטרף משלו. רוסי העשירי עוקף את נאקאנו, אחריו את קפירוסי, ועובר למיקום השמיני. שתי הקפות מאוחר יותר בולם היידן מאוחר מדי ועולה על החצץ שבצידי המסלול, אך מצליח לחזור למירוץ למיקום ה-11, לאחר שהקיף את המסלול במיקום השביעי. סופ"ש לא משהו למוביל הטבלה.

פדרוסה מנצל את כח המנוע העדיף של ההונדה על הסוזוקי, ומחזיר לעצמו את המקום השני לאחר שהוא עוקף את הופקינס בישורת האחורית. רוסי עולה למיקום השישי באדיבות כריס ורמיולן, ופדרוסה מתחיל שוב להיצמד למלאנדרי כדי לבדוק לו את קוטר המגאפון בזנב. הופקינס מתחיל בפעם המי יודע כמה העונה לסבול מצמיג קדמי שמתמוסס לו על האספלט הבריטי, ונופל אחורה כמו אבן. שוב ושוב רואים איך הוא בולם בנקודת הבלימה שלו, אך נאלץ להרפות מעט מהבלם כדי שלא להחליק, ומפספס את נקודת הכניסה לפניה. רוברטס מנצל עד תום את הפישולים של ברידג'סטון עם סוזוקי, ועולה אל המיקום השלישי. שני המובילים מעכבים זה את זה בבלימות מאוחרות, וקני רוברטס מנצל את העובדה כדי לצמצם פערים. פדרוסה מצליח בסוף לעקוף את מלאנדרי בכניסה לפניה מהירה, ועובר להוביל. מנסה מיד להתחיל ולפתוח פער שיבטיח לו ניצחון. הופקינס המסכן ממשיך לפספס את נקודות הבלימה, וסטונר נכנס מתחתיו ועובר למיקום הרביעי. פדרוסה פותח בתוך הקפה אחת פער של שניה וחצי (!!!) על מלאנדרי, ורוסי מאחור עוקף אף הוא את הופקינס. היידן מאחור נצמד לקפירוסי, ובמהלך מדהים של מהירות פניה עדיפה בשיקיין המשלבת ביצים של בת יענה וקו פניה מדויק כקוף של מחט, עולה למיקום התשיעי, אחרי, שוב, ורמיולן ואדוארדס. ורמיולן, שסובל מצמיג אחורי גמור, יוצא לרכיבת שטח קצרה כשהצמיג האחורי שלו מסתובב על מהקום במקום קדימה, חוזר לפיטס להחליף צמיג אחורי גמור, חוזר למירוץ ומסיים אותו במיקום ה-16 וללא נקודות. סטונר הרביעי מתחיל לצמצם פערים על רוברטס, ורוסי, 2.2 שנ' מאחורי סטונר, מתחיל לצמצם פערים על האוסטרלי. ופדרוסה? כבר 4.7 שנ' מקדימה בהקפה ה-19, כשנשארו עוד 11 הקפות לסיום.

מלאנדרי עולה על שול המסלול ביציאה מהפניה, וכמעט נופל כשהצמיג האחורי מחליק והרגל עפה מהרגלית. סטונר מנצל את העובדה ועובר למיקום השני, ורוסי עולה למיקום השלישי. מלאנרי לא מוותר, ועוקף שוב את רוסי למיקום השלישי. מלאנדרי, רוסי וסטונר צמודים לחלוטין אחד לשני, ומלאנרי עוקף גם את סטונר למיקום השני. רוסי לא מאפשר למלאנדרי לברוח ועוקף אף הוא את סטונר כאילו הוא עומד. רוסי יודע שפדרוסה רחוק מדי מכדי להתאמץ, ומתיישב בנוחות מאחורי מלאנדרי. 

הקפה 26. רוסי שמחליט שדי לו ושלא צריך לחכות לרגע האחרון, עוקף את מלאנדרי, ומתחיל ברכיבה הגנתית לחלוטין עם קוים הגנתיים ויציאה חזקה מאד מהפניות כדי לשבור את הקריזה המיידית של מלאנדרי לעקיפה מיידית חזרה. יודע צדיק נפש וכו', וזה אכן עובד, בינתיים. רוסי מצליח לפתוח פער קטן, אך בהקפה האחרונה מלאנדרי מראה שהוא רק שיחק את המשחק של רוסי, ועוקף אותו על הבלמים בקצה הישורת האחורית ועובר למיקום השני. כצפוי לכולם, בסופו של דבר הוא "מצליח" להיכנע ללחץ האדיר של רוסי מאחוריו, לשגות, ולבלום מאוחר מדי כשהוא משאיר לרוסי את קו הפניה הנכון. מלאנדרי עוד מנסה לחזור למשחק חזק על הגז ביציאה מהפניה, אך לא מצליח. רוסי לוקח אתו את מלאנדרי לקצה גבול יכולת הבלימה ולא מאפשר לו בלוק פס, ומצליח לסיים את המירוץ במקום השני. פדרוסה ורוסי מצמצמים את הפער על ניקי היידן למספרים משמעותיים. 26 נקודות בלבד להיידן על פדרוסה, ו-35 בלבד מרוסי. איך אומר השיר? הכל פתוח...

תוצאות סופיות - דונינגטון
1 Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda
2 Valentino Rossi (ITA) Camel Yamaha
3 Marco Melandri (ITA) Fortuna Honda
4 Casey Stoner (AUS) Honda LCR
5 Kenny Roberts Junior (USA) Team Roberts
6 Colin Edwards (USA) Camel Yamaha
7 Nicky Hayden (USA) Repsol Honda
8 John Hopkins (USA) Rizla Suzuki
9 Loris Capirossi (ITA) Ducati Marlboro
10 Carlos Checa (SPA) Tech 3 Yamaha
11 Makoto Tamada (JPN) Konica Minolta Honda
12 Randy de Puniet (FRA) Kawasaki
13 Alex Hofmann (GER) Ducati Marlboro
14 James Ellison (GBR) Tech 3 Yamaha
15 Jose Luis Cardoso (SPA) Pramac d'Antin
16 Chris Vermeulen (AUS) Rizla Suzuki

טבלת האליפות
1 Nicky Hayden - 153
2 Dani Pedrosa - 127
3 Valentino Rossi - 118
4 Marco Melandri - 114
5 Loris Capirossi - 107


שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.דני03/07/2006 06:50:41
כולם מדברים על רוסי נגד היידן, ובסוף פדרוסה יהיה האלוף.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים