קסדת שארק SRS2

28/03/2006 16:01:49

            על צילומים עם רקע ורוד (!!!!), מספר נמרוד בוקר המתרכך על חוויותיו בשנה האחרונה עם קסדת השארק SRS2

נמרוד בוקר

20 שנה אני רוכב על אופנועים, ובמשך השנים הללו עברו הרבה קסדות על ראשי. החל מקסדת חצי עם מצחייה שהיתה ניתנת פעם לרוכבי הווספות של חיל האוויר (ואשר אותה השגתי בדרך לא דרך), דרך קסדת DRIVER זולה שהיתה טובה מספיק לשליחויות ברחבי תל אביב, עבור באראי שהיתה לי באוסטרליה, ואראי אחרת בתקופה ששהיתי באירופה ודרא"פ.

בדרא"פ רכשתי את השואי הראשונה שלי - ולא האחרונה. מרגע ששמתי את השואי הראשונה על ראשי, ידעתי שזו הקסדה בשבילי: נוחה מספיק, מאווררת ביעילות, ובנוסף מוכרת כקסדה טובה. בבחינת "לכולם-יש-אותה-סימן-שהיא-טובה". כל זה עד לפעם הראשונה ששמתי על ראשי את השארק SRS2.

את הקסדה קיבלתי כחלק מציוד הרכיבה שקיבלתי ממטרו במסגרת היותי רוכב מבחן במגזין בייקס. בנוסף, סיכמתי עם גל הרצל, מנהל מח' האביזרים על מבחן לקסדה, ולאחר כמעט שנה של רכיבה, אני חושב שכבר אפשר לסכם את ההתרשמות ממנה.

הקסדה
הקסדה עשויה משתי שכבות של פיברגלס וקבלר, ומגיעה עם שפע של תוספות שונות. החל ממשקף כהה, דרך אפון "מירוצים" (נגיע לזה בהמשך), TEAR OFF, ועד לסנטרון. כמו גם ספרון הפעלה מאויר ומפתח אלן להחלפת מנגנון קיבוע המשקף.

במבט ראשוני הקסדה נראית גדולה ולא בכדי. היא אכן גדולה ביחס לקסדות אחרות. מנגנון האוורור יעיל ויפה. בעיני מאד יפה. הצביעה היא הצדעה לאדם שרכב עם הקסדה לארבע אליפויות עולם רצופות באליפות הסופרבייק העולמיתף קארל (המלך) פוגארטי, ומכאן נובע גם כינוי סכימת הצביעה- FOGGY LEGEND.

בכלל, במרוצי הגראנד פרי אין נוכחות מורגשת של היצרן הצרפתי ולמעט ראנדי דה פוניה, לא תמצא כמעט רוכבים עם הקסדה הזו. לעומת זאת, בקטגורית הסופרבייק, הקסדה נראית כמעט על כל פדחת, ואפילו "לקחה את האליפות" האחרונה עם טרוי קורסר על גבי הסוזוקי. גם במירוצי ה- AMA בארה"ב נראית הקסדה מדגם זה, בין היתר על פדחתו של מיגל דוהמל. סוג של גיבור מקומי.

לקסדה ריפודים כפולים פריקים, קלים לפירוק ולא פחות חשוב, להרכבה אחרי השטיפה. הריפוד הפנימי נראה במבט ראשון כעשוי מחומר שיתבלה בפעם הראשונה שיישטף בזיעה. רך ונעים ומזכיר לבד, אבל אחרי קרוב לשנה עם הקסדה ושתי שטיפות, הריפוד שומר על מרקמו המקורי וכן, עדיין נעים מאד למגע הפנים.
המשקף מגיע בשתי גרסאות: שקוף וכהה. עובי המשקף מרשים מאד (3 מ"מ), כזה שלא נראה בשום קסדה אחרת!. לעובי המשקף יש חשיבות מפני שלא אחת (ולצערי ביתר שאת בעת האחרונה) ראיתי קסדות לאחר תאונה, ושבירת המשקף היא מראה לא נדיר במקרה של התגלגלות ארוכת דרך, או מפגש במהירות גבוהה עם עצם נייח.

הרצועה מהודקת בעזרת שתי טבעות בצורת D וכפתורון המקבע את קצה הרצועה. הכפתורון ניתק מהרצועה כבר ביום הראשון ואם אני לא דואג ללפף את הרצועה היטב אני עלול לסבול מהצלפות לא סימפטיות בצוואר ככל שהמהירות גוברת. 



מתקן הפירוק וההרכבה של המשקף די בלבל אותי ואת המוכרת ביום הראשון, אבל די בקלות מתרגלים אליו והמשקף קל מאד לפירוק והחלפה. בצד הקסדה קיים מעין פין שמקבע את המשקף במצב סגור, והסטת הראש לצדדים במהירות גבוהה עד גבוהה מאד משאירה את המשקף נעול, שלא כמו בקסדות השואי הקודמות שלי שבהן הסטת הראש לצדדים במהירויות גבוהות היתה פותחת את המשקף. לעומת זאת, בניגוד לקסדות של שואי, אין אפשרות לקבע את המשקף במצב של "קליק אחד פתוח" לזרימת אוויר חופשית יותר. (מאד שימושי לרכיבה בעיר או במהירויות נמוכות). בשארק SRS2 המשקף פתוח או סגור, ללא מצבי ביניים, כיאה לקסדת מירוצים.

עם הקסדה מסופקים גם כיסויי ניילון TEAR OFF (ניילון הנצמד למשקף וניתן להסרה תוך כדי רכיבה כשהוא מתלכלך, משאיר משקף נקי. ע"ש). בערבי הקיץ אחרי רכיבות ארוכות בבי"ג', לא פעם אנחנו נתקלים במארבים יזומים של כנופיות חרקים הנמרחים בהמוניהם על הקסדה, בד"כ לקראת סוף "כביש הנחשים". ה- TEAR OFF מתגלה כבונוס נפלא למצבים אילו.

הקסדה יעילה מאד מבחינה אווירודינמית. רכיבה במהירויות על קוליות, משאירה את הקסדה מקובעת במקומה ללא עיוותים וללא מעיכות הפנים המוכרים מקסדות אחרות. גם הסטת הראש לצדדים במהירויות גבוהות מאד לא "מעיפה" את הראש לכיוונים לא צפויים. תופעה שמוכרת היטב למיטבי טוס. מעל ל-250 קמ"ש - כך נאמר לי, הקסדה יושבת טוב מאד על הפדחת ולא נמעכת לפנים. הישג.

דווקא למערכת האוורור המרשימה למראה יש לי טרוניות. למרות פתחי האוורור הענקיים בגוף הקסדה, האוורור לא ממש יעיל, ולחלוטין לא מורגש בימי הגיהינום של יולי-אוגוסט. נראה לי שזרם האוויר המאוורר עובר היכן שהוא מעל לפדחת ולא ממש "מלטף" את הראש, ולא משנה באיזה מהירות תרכב. מבחינה זו פתחי האוורור בצידי המצח בקסדות של שואי ואראי מזרימים אוויר ישירות לאזור הרקות ולכן מורגשים הרבה יותר. בהקשר זה אני חייב לציין שטרם הזדמן לי לרכב עם אפון המירוצים המסופק עם הקסדה. לפי ספרון ההדרכה, האפון פותח כמה פתחי אוורור הנמצאים בפנלי הצד של הקסדה. אותי אישית זה די מבלבל מכיוון שאני רגיל לשים אפון רק בימים קרים\גשומים שבהם יש חשש להצטברות אדים על המשקף.

הקסדה לא קלה עם 1,400 הגרם שלה. ראיתי קסדות הרבה יותר קלות (דיינזה או NZIלמשל- 1,000 גרם). אבל בסופו של יום ובהתחשב במשקף העבה ומערכת הריפוד הכפולה, המשקל הוא די סביר. בכל מקרה, עם האווירודינמיות של הקסדה, המשקל לא הופך לנטל. 


הקסדה הזו עומדת בתקן ה- DOT בלבד, ולמיטב הבנתי, טוב שכך. לא הייתי רוצה לרכב עם קסדה העומדת בתקני ה- SNELL, אבל זו העדפה אישית שלי לאחר הכתבה שהופיעה בזמנו ב"מוטורסייקליסט" האמריקאי, ותורגמה על ידי אתר האופנועים "פול גז".

פסק דין
אחרי קרוב לשנה של שימוש בקסדה, הקסדה שומרת על הצבע והברק שאפיינו אותה בזמן רכישתה. הריפוד אחרי שתי רחיצות לא איבד ממגעו הנעים, המשקף עדיין שלם ולא שרוט למרות מלחמות עם חרקים אשר השאירו חותמם במשקפים של יצרנים אחרים. שארק ייצרו קסדה שלא נופלת מהדגמים היוקרתיים ביותר של שואי ואראי, ובפרמטרים מסוימים אפילו עולה עליהם. גם המחיר תואם את הקסדות היקרות ביותר של שני יצרני העל, ועומד על כ- 4,500 ₪.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.מאחד שמכיר את נמרוד29/03/2006 10:41:15
לעמיר - אתה לא מפחד לכתוב עליו דברים כאלה?
2.יוסי בכרקסדה29/03/2006 19:59:40
אחרי 5 שנים עם שואי, אני הולך לנסות את השארק. האם יש לכם קישורים לבדיקות שנערכו לה?
3.ניסיםחבל על הכסף31/03/2006 16:16:28
חבל על הכסף, אפשר להזמין את ה HJC AC-12 החדשה מחול ב 200 דולר, קסדת קרבון מתקדמת וקלה.
4.אמירטעית רק בדבר אחד!10/07/2006 12:18:07
לקסדה שאתה חובש קוראים לה RSR2 ולא SRS2...


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים