משקף גבוה לקטנועי מנהלים



משקף גבוה לקטנועי מנהלים

מתי והאם בכלל כדאי להתקין משקף גבוה בקטנוע המנהלים שלכם.

עמיר שבתאי


מה שת'כלס גרם לי לרשום את הרשימה המובאת להלן הן השאלות הבלתי נגמרות כמעט בכל רמזור לגבי המשקף הגבוה המותקן בגרנד דינק של המערכת. השיטפון של קטנועי המנהלים ששטף את ישראל בשנים האחרונות, הביא את הקטנועים המאובזרים הללו גם אל אלה שנקראו "בעלי רשיונות רדומים". אנשים שהוציאו רשיון רכיבה על קטנוע אי פעם בחייהם, אך לא ממש חשבו להשתמש בו שוב. אותם אלה חזרו אל הקטנוע לאחר שכבר נמאס להם מהפקקים, וסוף סוף יכלו להופיע לפגישות על קטנוע בעל מראה מכובד מבלי ליצור זילות למעמדם האישי כ"קטנוענים". קטנועי המנהלים הגדולים הרשו לאותם אנשי מכירות מתחום ההייטק למשל, או בעלי חברות קטנות להגיע לפגישות על קטנוע כאמור, ולא במכונית נוצצת וחדישה, ועדיין ליצור את האפקט הרצוי היאה למעמדם האישי או למעמד החברה אותם הם מייצגים. קטנועים מסוגו של הגרנד דינק 150/250, הג'וי רייד, ההקסגון ודומיהם שמחירם נע סביב 20,000 השקלים, הביא סוג נוסף של רוכשים לאולמות המכירה ואל דגמי ה"מנהלים". כאלה שהיו קהל טבעי יותר לקטנועי 150 סמ"ק "רגילים" אשר החליטו להתאמץ עוד קצת מבחינה כספית, ולרכוש כלי מכובד יותר וגדול יותר הן מהצד הפיסי, והן מבחינת נפח המנוע. רוכש נוסף לכלי כזה הייתי אני כשבחרתי לרכוש כלי למערכת המגזין. כמי שכבר מנוסה בקטנועים מכל הסוגים והמינים, ושידע מראש מה הדרישות שלו מקטנוע בכלל, ביקשתי כלאחר כבוד שיתקינו לי משקף גבוה בגרנד דינק 250 שנרכש למערכת.


הגרנד דינק 250 (בתמונה עם הפנינה של ירושלים), משמש כדוגמא מצויינת לקטנוע בעל משקף תחליפי גבוה. אגב, המשקף ה"תחליפי" הוא בעצם משקף מקורי גבוה שבא מהחברה עצמה וכזה ישנו גם לג'וי רייד של סאניאנג. הפלא שמשקף כזה מחולל לנוחות האישית של הרוכב הוא ענק. ההיבט הראשון הוא הרעש. משקפי הקטנועים יוצאים מהיצרנים השונים כך שהם מכוונים את הרוח הלאה מגופו של הרוכב, אבל הראש בדרך כלל נשאר חשוף לרעש הרוח המנסר, ובמהירויות אליהם אפשר היום להגיע גם עם קטנועי 150 סמ"ק, רעש כזה מעבר לעשר דקות של נסיעה בכביש פתוח, הופך – מבחינתי האישית לפחות לכמעט בלתי נסבל. המשקף הגבוה פותר את הבעיה הזו לחלוטין. אין רעשי רוח באיזור הראש, ואפשר גם לנסוע שעות מחוץ לעיר על הכביש המהיר ולדבר בפלאפון, או להאזין לדיסק-מן (לא בטיחותי) תוך כדי נסיעה מבלי להיות מופרע על ידי הרוח. אספקט נוסף וחשוב ביותר נוגע לאלה הרוכבים בחורף. משקף גבוה הוא מטבעו גם רחב יותר, וכאן היתרון כבר מתחלק לשלושה חלקים. הראשון הוא שוב, הרוח. אין רוח אז גם אין רעש כמוזכר לעיל, אך מה שיותר חשוב הוא שלא מגיע קור לא אל הגוף ולא אל הראש. כולנו מכירים את ההצטנפות שלנו בתוך עצמינו בימי הקור כי מגיעה רוח קרה אל הצוואר וכדומה. לא עוד. משקף גבוה פותר את העניין לחלוטין. אספקט שני הוא הגשם. לא מגיעים מים אל הרוכב בכלל, ואפשר לרכב גם עם משקף פתוח אל מול הגשם מבלי להירטב בראש וכמובן לא בגוף. אספקט שלישי נוגע לאותו רוחב. החלק התחתון של המשקף (לפחות של הגרנד דינק) רחב מאד, והן הרוח והן הגשם לא מגיעים אל כפות הידיים. כך שאפשר לנסוע על הקטנוע עם כפפות רגילות ולא אלו החורפיות והמגושמות, על כל הנוגע מהבחינה הזו לרגש בידיים מבחינת תפעול והיזון חוזר אל כפות הידיים מפני הכביש. יש גם מינוס אחד. למי שאוהב את הרוח המגיעה אליו בימי הקיץ החמים ומקררת את הגוף והנפש. כאן כבר נכנסים הפרשי המינוס הלז אל מול התועלות המופקות ממשקף גבוה, והצרכים הבסיסיים של הרוכב כמו למשל אם הוא נוסע בעיקר בתוך העיר או גם אל מחוץ לעיר וכדומה, למרות שגם כאן מתבטלת הטענה הזו בעונה הקרה והגשומה. אפשר אגב לפתור גם את הבעיה הזו על ידי רכישה של קסדת שטח מאווררת. כך שאם שואלים אותי (יש מי ששואל?!). אין תחליף למשקף הגבוה.
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.מנשהמשקף לדילן15/12/2005 21:00:46
היכן והאם ניתן להתקין בדילן ?
2.יאירמי זאת השווה הזאת??????12/01/2006 16:28:16
אפשר לקנות אותה אולי עם המישקף???
3.arieאיפה אפשר לרכוש ומה המחיר ?08/08/2006 00:41:44
איפה אפשר לרכוש ומה המחיר ?


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים