שואי KS ספיריט

2003


עולה חדשה

שואי KS ספיריט

עמיר שבתאי


הגיע הזמן להחליף קסדה. פעם בשנתיים אני מקפיד על כך. למען הגילוי הנאות אגלה שרוב הקסדות שנמצאות אצלינו במע' ואותן אתם רואים על ראשם של ניב ויהונתן ועל ראש עבדכם, מתקבלות אצלינו – כמו אצל כל מגזין אחר בארץ ובעולם – ללא תמורה. הסיבה פשוטה: חשיפה. מבחינת היבואן, החשיפה שמקבלת הקסדה כשרואים אותה על ראש הבוחנים של המגזין, שווה את הכסף שעלתה הקסדה שניתנה לאותו המגזין. קידום מכירות קוראים לזה בשיווקית. אבל הגזירה שגזרתי על עצמי בשנה האחרונה שלא להופיע בצילומים כרוכב מבחן מן המנין, מורידה את האפשרות של קבלת קסדה לצורך קידום מכירות. אני עצמי, לא נחשב יותר למקדם מכירות בעיני עצמי. איני מופיע מעל דפי העיתון (אם כי דווקא בחודש הבא ייתכן שכ-ן שאופיע), ולכן קסדה מבחינתי היא הוצאה כספית ככל רוכב כדי לא להיות מחוייב ליבואן שאופיע עם הקסדה שנתן לי. נו טוב, לא בדיוק כמו כל רוכב. עדיין אני מקבל הנחות ענק. אבל בכל זאת מדובר בהוצאה כבדה יחסית... אז צריך קסדה. חודשיים וחצי תמימים אני מחכה שתגיע ההזמנה לקסדה שאני שוקל לרכוש: ה- X SPIRIT המדהימה של שואי, שפתאום הופיעה על ראשם של רוכבי הגרנד פרי הממומנים על ידי שואי. שואי תולים תקוות רבות בקסדה הזו שהיא בעצם משהו חדש ושונה לחלוטין גם בקונספט הבניה שלו. החומר ממנו עשויה הקסדה עצמה מכונה על ידי שואי AIM. צירוף האותיות הנ"ל מגדיר תרכובת חדשנית של שואי המורכבת מלא פחות מ- 20 חומרים מרוכבים שונים אשר יוצרים את המעטפת. כך שהיא אפשר ממש להגדיר את החומר ממנו היא עשויה. המבנה הפנימי של הקסדה שונה אף הוא משל האקסיד , וכונסי אויר דואגים לאיוורור ולאירודינמיקה של הקסדה.

תהיה חתונה?
אני מגיע לאבזריון, ואלי מוציא לי את הקסדה. יפה כמו בחלומות. אני דווקא אוהב יותר את גרסת הצבע האדום שחור הסולידי יותר, אבל אין אותה במידה שלי ובכל זאת: העיצוב מרהיב, הצביעה איכותית והלכה מכסה בשכבה עבה את הצבע. קסדת איכות ברמה הגבוהה ביותר מהסוג שרק שואי ואראי יודעים להוציא. אני מחזיק אותה ביד. קלה. קלה מאד. אני מניח אותה על הראש, והיא מועכת לי כל חלקה טובה מלבד האזניים. שם יש מרווח גדול כדי שלא להציק לאיברי השמיעה. האמת היא שציפיתי לאקסיד משופרת משהו, אך רבותי, מדובר במשהו שונה לגמרי. ה"גיזרה" הפנימית שלה שונה. אופן הישיבה על הראש שונה. קסדה אחרת לחלוטין. אני עולה על ה- CBR600RR שנמצא במבחן לנסיעה ראשונה עם הקסדה החדשה.

 נסיעה בתוך העיר כבר מבהירה שהיא מאווררת בטירוף. תעלות האויר מחדירות היטב את האויר אל הפדחת, ובשילוב עם הזיעה הניגרת בימי החמסין מקררים היטב את הראש. יציאה מחוץ לעיר מבשרת דבר נוסף: שקטה היא לא. הקסדה הזו רועשת כמו אגזוז פתוח. בניגוד לרוב הרוכבים, אני לא דוגל באסכולת הקסדה השקטה. כל נסיעה מחוץ לעיר מלווה באטמי אזניים שקועים עמוק בתוך תעלת האוזן. דרך אגב: מבלי שום מקור מוסמך להישען עליו אלא מהיכרותי את הקסדות בשוק, לא נראה לי שיש קסדת מירוצים אחת שקטה, אלא כולן אמורות לעבוד בשילוב של אטמי אזניים ללא קשר למחירן. אין ממש קשר בין מחיר קסדה לבין השקט שהיא מספקת במהירויות גבוהות. מהירות האופנוע עולה. הכביש צפונה ריק מרכבים, ומשקף ה- CBR600RR אינו מצליח בדיוק לסנן את הרוח המגיעה אל הקסדה. כאן מבחינתי הוא המבחן האולטימטיבי לקסדות בכלל. הישיבה שלהן על הראש במהירות גבוהה. ה- X SPIRIT מדהימה בתגובה שלה. היא יושבת על הראש כאילו אין 250 קמ"ש מולה. אין בשום מצב תזוזה של הקסדה על הראש, גם במהירויות סופר גבוהות וגם כשהראש מעל למשקף. צריך אמנם שרירי צוואר חזקים, אבל לקסדה הרוח לא ממש מפריעה. אני משלים עם הקסדה בערך שעה וארבעים דקות רצוף, ומשהו כמו 220 ק"מ שרובם בקצב מהיר. הקסדה, כמו האופנוע, אדישים למדי.

ה- X SPIRIT הוכיחה את עצמה כקסדת מירוצים אמיתית וטובה. היא מאווררת היטב, קלילה, יושבת מעולה על הראש במהירויות גבוהות, ומגומרת להפליא. בצד המינוסים כאמור, ישנו הרעש שהיא לא ממש מסננת, אך היא גם לא ממש אמורה. המחיר של הקסדה הזו אינו זול. כדגם העל של שואי, עולה הגרסה הצבעונית לא פחות מ- 4,150 ₪. אני קיבלתי הנחה, ואת החדר שלי במשרד מפארת כיום הקסדה שבה אתם שוזפים את עיניכם בתמונות. אפילו חלק מהחרקים שהתאבדו עליה השארתי לטובת האותנטיות.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים