כRוב-לוג: מנכ"ל חדש למשרד התחבורה. וביקורת? אין.

24/06/2006 10:28:45

נלקח מתוך כRוב-לוג - הבלוג האישי של תומר ברעם

בסוף החודש הקודם (מאי 05), מונה רו"ח גדעון סיטרמן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה, במקומו של אריה בר (שנכנס לתפקידו בספטמבר 2005, לפני 8 חודשים בערך). מילא אם היה מופיע דיווח יבשושי באחד מאתרי האינטרנט העוסקים בדו גלגלי, ניחא. אבל גם דיווח קצרצר לא היה, וכך נעדרה גם הביקורת שלדעתי נדרשת.

תחילה: הגדרות. מהו נמצא תחת אחריותו של מנכ"ל המשרד?

משרד התחבורה הוא המשרד האחראי מטעם הממשלה על ניהול התשתית התחבורתית במדינה, ביבשה באויר ובים, כולל המלחמה בתאונות הדרכים. המשרד מנוהל בעזרת אגפים ורשויות, שכולן נמצאות באחריות מנכ"ל המשרד: ניהול התחבורה יבשתית מתבצע בעזרת אגף התחבורה הציבורית, אגף תשתית ופיתוח, אגף תכנון תחבורתי ואגף הרישוי.

בנוסף, ניתן למצוא במשרד ותחת אחריות המנכ"ל את רשות התעופה, רשות הספנות והנמלים וכן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

מר גדעון סיטרמן מחזיק ברזומה מרשים לכל הדעות, אך נעדר כל קשר ממשי לתחום התחבורה. ע"פ TheMarker, הקשר בין המנכ"ל החדש לתחום בו עסקינן, מסתכם בייעוץ כלכלי לשר התחבורה חיים לנדאו ז"ל (בין 1979 ל-1981, כן?), ובאחריות על עבודת המטה של לשכת השר עם גופי משרד התחבורה כמו רשות הנמלים, רשות שדות התעופה, אל על, רכבת ישראל ומספנות ישראל. קשר לנהגי הכבישים הציבוריים? אין. שמץ של זיקה לתחום בו משתמשים מירב לקוחות משרד התחבורה? גם אין.

אם אתם חושבים שהוא לא אמור להתעסק בדברים שכאלו, חישבו שנית. עיון קליל ברשת מגלה שהמנכ"ל היוצא התעסק לא מעט, לטוב ולרע, בנושאים אלו. ככל הנראה, בלית ברירה.

משרד התחבורה, למיטב הבנתי, יכול לטפל בכל שלושת הגורמים העיקריים לתאונות דרכים (הגורם התשתיתי, המכאני והגורם האנושי). האם רואה חשבון, אשף ככל שיהיה במקצועו, אכן הוא האדם לו אנו זקוקים במדינה מוכת תאונות דרכים כשלנו? האם אין מדובר כאן במינוי פוליטי גרידא של שר תחבורה?
(ואפרופו שר התחבורה – לא קראתי באף אחד מאתרי האופנועים שום מילה על הביטחוניסט שמטפל בנושא של כולנו...).

אבל נישאר בעניין המנכ"ל החדש.

בתחום מסילות הרכבת ותחום נמלי הים והתעופה של מדינת ישראל, טמון לא מעט הוד והדר, וכנראה שגם פרויקטים ענקיים שייגרמו לשר הממונה "להראות טוב", אבל עדיין – כבישי המדינה, שבאחריות משרד התחבורה מדממים. כפי שאתם בוודאי רואים, קל ליפול לתוך קלישאות פופוליסטיות שייתמכו בדעה המוצגת לעיל, אבל הסטטיסטיקה לא משקרת והעובדות היבשות כואבות – יש לנו יותר הרוגים בכבישים מדי שבוע, מאשר בפיגועים.

ומה שר התחבורה עושה? ממנה רואה חשבון שיטפל במספרים? לא נראה לי שזה יעבוד.

ולכם?



שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.קדרתגובה לביקורתכם24/06/2006 11:54:33
מה חדש ? נל המדינה שלנו בכל תחום נראת כך. השאלה אליך כתב בייקס נחמד: האם היית מותח ביקורת על המינוי במידה והמנכ"ל החשד היה מקורב בצורה כל שהיא אליך או לבייקס ? התשובה ברורה, אל תענה לי. בברכה קדר
2.שר הטבעות24/06/2006 21:45:23
מה יכול שר תחבורה לעשות בקדנציה אחת ? לדאוג שהמספרים יעבדו לטובתו.
3.תומר ברעם - כRוב-לוגתשובה לקדר24/06/2006 22:16:07
דבר ראשון, אינני כתב "בייקס". הדברים נלקחו (באישור כמובן) מהבלוג הפרטי שלי בתפוז. דבר שני - אם המנכ"ל המדובר אכן היה מקורב אליי באופן אישי, מה זה משנה מה הייתי כותב לגביו? הרי במצב שכזה, כל דבר שאכתוב לא יהיה אובייקטיבי, הלא כן?
4.עמיר שבתאילקדר24/06/2006 22:42:24
לשיטתך, מותר לגנוב, כי ממילא ישנם גנבים. תחשוב על זה.
5.nimizקדר25/06/2006 13:07:12
לא כל שטות של אוויל משריש מחייבת התיחסות.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים