הונדה CB500S

13/01/2006 15:34:44

שאול עציון

מזל טוב. הוצאנו רישיון עד 500 סמ"ק ועכשיו הגיע רגע ההכרעה, השאלה שמטרידה רבים וטובים מקרב הנוער הישראלי בפרט ומוגבלי הרישיון בכלל, משפט שהפך שגור בפיהם של טובי בנינו - "GS או ER "?? ובכן, נכון ששני אופנועים אלה הם בד"כ ברירת המחדל של כל מוגבל רישיון בתחילת דרכו, שלא מעוניין באפשרות השטח, אבל ישנה עוד אפשרות (ולא, אני לא מדבר על GPZ). תופתעו לדעת שישנם לא מעט אנשים שמשתמשים ב- CB500 של הונדה כאופנוע לרכיבה יום-יומית, לעתים למרחקים ארוכים ואף לטיולים וכל זאת מבחירה חופשית ללא הגבלת רישיון (!). לאופנוע הזה, כמו להרבה אופנועים של הונדה, יש אופי משלו והוא בולט בייחודיות שלו לעומת המתחרים בקטגוריה, ובתחומים מסויימים, אף נותן מענה יותר טוב מאופנועים אחרים בנפחים גדולים יותר (לפחות ביחס עלות/תועלת). לכן, משפט הפתיחה לא מתאים בהכרח לכל המצבים בהם נידרש לאופנוע זה וייתכן בהחלט כי גם מי שאינו מוגבל רישיון ירצה להתעניין בו.

קצת היסטוריה: האופנוע מיוצר בעולם משנת 94 ומיובא לארץ בהפסקות מאותה שנה. האופנוע יובא ב- 94 וב- 95 ובשנים אלו לא נחל הצלחה מרובה, אולי בין היתר בגלל תג מחיר גבוה יחסית למתחרים והעובדה כי האופנוע גם באותן שנים היה בעל טכנולוגיה מיושנת יחסית שכללה בלם תוף מאחור ושני בולמי זעזועים בגלגל האחורי (להבדיל מבולם יחיד). לאחר מכן הוא לא יובא לארץ, וייבואו חודש רק בשנת 2000 כאשר האופנוע היה לאחר "מקצה שיפורים" אשר כלל שילדה חדשה, בולם יחיד מאחור, מזלג קדמי חדש, מנוע משופר וגם נוסף דגם עם חצי-פיירינג עליון. לאחר מכן יובא האופנוע רק בשנת 2002, כאשר בשנת 2004 הוחלף ע"י ה- CBF500S שהוא אופנוע חדש ואחר לגמרי.



הונדה, כמו הונדה, נוהגים לפעמים לעשות דברים בדרך משלהם. ולמה הכוונה? בעוד המתחרים מנסים להוזיל עד כמה שניתן את האופנוע שלהם ולעשותו כמה שיותר "עממי", דומה כי הונדה מתנהגים לפעמים כמו יצרן יין צרפתי: "אם אתם לא אוהבים את מה שאני מציע, אז תקנו משהו אחר". בכל שנה נתונה, אם נשווה את ה-CB לאופנועים אחרים באותה קטגוריה, נראה כי המנוע שלו מרגש יותר מהמתחרים וכי האופנוע מרגיש יותר "עם אופי", כך מדווחים מספר רוכבים ולא בהכרח חסרי ניסיון ברכיבה. אמנם יחידת הכוח לא בעלת הביצועים הטובים בקטגוריה, אבל הביצועים שלו מתקרבים לטופ שבקטגוריה תוך שמירה על גמישות, נועם וידידותיות. יתרה מכך, ישנם אנשים אשר משתמשים באופנוע זה ככלי הרכב הפרטי שלהם לכל דבר, למרות שיש להם רישיון בלתי מוגבל. אנשים אלה מעידים כי האופנוע טוב לרכיבות ארוכות, גם בשניים ועם ציוד מלא, וכי גם בתנאים אלו הוא מספק נוחות רכיבה ותחושת בטחון. ביטויים כמו "ליגה אחרת לעומת X " או "אין מה להשוות ל-Y", נשמעים מכיוונם לעתים לא רחוקות. כמובן שכל תכונות אלו לא באות על חשבון האמינות המופלגת שדגם זה ידוע בה, כראוי לאופנוע של הכנף האדומה, וכפועל יוצא מכך עלויות האחזקה נמוכות מה שגם תורם לשימושיות שלו. דבר אחד שכן התגלה כחסרון הוא מידות הצמיגים ברוחב 130 מאחור ו- 110 מלפנים מה שלא משאיר הרבה אפשרויות בעת החלפת צמיגים. מצד שני, באופנוע הזה צמיגים יכולים להחזיק 20,000 ק"מ, ולכן החסרון הזה בולט פחות. בנוסף, מחירו של האופנוע גבוה משל המתחרים, אולם בקניית אופנוע משומש יש לזכור כי ככל שיורדים בשנתון, ירידת הערך בכל האופנועים דומה מאוד ולכן המחיר הגבוה בקניה יתבטא גם במחיר גבוה במכירה. כאמור לאופנוע אין בעיות אמינות כלל, אולם לעתים קורה כי מותחן שרשרת התזמון מפסיק לבצע את פעולתו, וכתוצאה מכך אותה שרשרת מתחילה להרעיש. החלפת מותחן היא עניין פשוט וצריך להזהר מאנשים לא ישרים שינסו לגרום לבעל האופנוע להחליף את שרשרת התזמון ללא צורך, עניין שיכול להסתכם ב-1500 ש"ח (מיותרים כאמור).



בתחום הביצועים הספורטיביים הדיעות חלוקות, ישנם הטוענים כי הוא לא מרגש בכלל כשמשווים אותו לשאר האופנועים הקיימים (לאו דווקא בקטגוריה שלו) וישנם הטוענים להיפך, כי אפילו בהשוואה לאופנועים אחרים בנפחים גדולים יותר, האופנוע ייתן "פייט" רציני בנושא הריגוש מרכיבה ספורטיבית (כמובן שההשוואה היא לכל שנה בנפרד, כלומר לא נשווה CB שנת 95 ל-ER שנת 2002). על דבר אחד כולם מסכימים, כי בהשוואה לשאר האופנועים בקטגוריה הוא לוקח בגדול בתחום זה, גם בשנים 94-95 למרות הטכנולוגיה המיושנת של שנים אלו. מי שרגיל לאופנועי 600 מרובעי צילינדרים קלים וזריזים בוודאי ימצא את האופנוע הזה משעמם משהו, אולם יש סיכוי סביר שגם אנשים בעלי ניסיון ברכיבה ייהנו מרכיבה על אופנוע זה, ומכל מקום ניתן להניח שמי שזהו אופנועו הראשון בוודאי יהנה ממנו רבות.

לסיכום, שוב הונדה מתגלה כיצרן "קצת אחר", ומציעה אופנוע שמשלב שימושיות, אחזקה זולה ואפילו חווית רכיבה שהיא גם טעימה מהספורט וגם טעימה מהתיור, בטח שלמשתמש הצעיר. מחליפו של אופנוע זה, ה-CBF שמיובא לארץ בייבוא סדיר החל מ- 2004, ממשיך את אותו קו מחשבה רק עם אופנוע חדש ומשופר בהרבה.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.3style14/01/2006 19:28:42
מפתיע שהוא יפה יותר בלי פיירינג, לא?
2.YYYלא ממש14/01/2006 19:49:38
הוא היה נורא מכוער
3.עמ.18/01/2006 20:52:25
לא מפתיע. פיירינגים הרבה פעמים סתם מכערים.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים