XT\DR\KLR ומה שביניהם

22/02/2007 12:16:46

mmsg....: אז כך. אני רוצה לקנות אופנוע עד 350 סמק לנסיעות עירוניות
בין עירוניות וקצת שטח(בקיצור ד'וש) .
שמעתי על כל כך הרבה דגמים(XT.KLX ....) שאני כבר מתחרפן. הכי מובילים זה אלו
שרשמתי בכותרת רציתי לדעת מה מהם הכי מוביל או היתרונות והחיסרונות של כל אחד,
או אם יש עוד איזה דגם מוצלח שיעשה לי את כל העבודה בעיר ולפעמים שטח,אני
מודע לבעיה העיקרית שרוב האופנועים האלו ניקרעו בשטח ורובם הגדול מגיע לא
משהו.
הכי חשוב מבחינתי באופנוע זה תיחזוק זול יחסית ואופנוע אמין שיחזיק לי
בסביבות ה 5 שנים הקרובות במינימום.
תודה
בני

אהלן בני, תרשה לי להתחיל ברגל שמאל, אני רוצה לתקן אותך, לא כל האופנועים האלה "נקרעו" בשטח, חלק ניכר מהם נקרע לא פחות חזק בכביש. ואם שימוש שטח סביר הוא חלק מיעודם המקורי, שימוש מאומץ ברכיבות בינעירוניות ארוכות מזיק להם הרבה יותר.

קודם כל בקצרה על יתרונות וחסרונות של כל דגם, הימהה נטול מתנע חשמלי, יקר לתחזוקה יותר מהסוזוקי וגם מאוד מפתיע בעלויות תיקונים מפחידות למדי. יצא לי להכיר אחד כזה מקרוב ואפילו לנבור בקצת בתוכו בנסיונות נואשים לחסוך במחירי המוסכים. אפשר לרכב איתו בשטח כל עוד לא מגזימים, יכול לספק אמינות סבירה גם בשימוש כביש.

קוואסאקי למרות חסרון הנפח, עם מנוע 250 בלבד, לא נופל בכוחו משמעותית מהאחרים,בזכות מנועו מקורר המים והמתקדם. מתנע רגלי גם כן, לא משהו שפוסל את האופנוע, אבל בהחלט ידרוש פרק של היכרות ויכול להיות מקור להרבה תסכול וכעס בהתחלה. מערכת קירור המים לא מפחיתה הרבה מאמינות המנוע, אבל זה בהחלט עוד מערכת שיכולה להפגע ועליות התיקון לא זולות גם כאן. לגבי יכולות השטח, אז אלה נמוכות מהמתחרים.

הסוזוקי הוא המלך הבלתי מעורער של הקטגוריה כבר שנים רבות, עד 94 הגיע ללא מתנע חשמלי, אחרי זה הצטייד בכפתור הנכו ואפילו לרוב מצליח להניע בעזרתו, אך זה הגיע עם תוספת משקל ניכרת. בכל זאת מציע אמינות גבוהה, עליות אחזקה נמוכות מהאחרים ויכולת שטח טובה מכולם. כמובן שבחירת יחסי העברה בגלגלי השיניים וסוג הצמיגים ישנו מאוד את אופי האופנוע במשימות שטח או כביש. החסרונות מעטים, לא כולם אוהבים את תנוחת הישיבה, אך זה עניין סובייקטיבי ונתון לשינוי וכמובן השוק של האופנוע בארץ, אופנועים במצב סביר נחטפים ומה שנשאר זה נבלות העלולות לסבך את הקונה בהוצאות מיותרות.

אם תרצה אופנוע כזה לשימוש של ממש, אל תצפה שיעשה מעל מאה קילומטר ביום בפול גז וגם יעבוד ככה שנים רבות בלי לבדוק שמן. לשימוש מתון, רכיבות בעיר ובתנועה הצפופה במהירויות סבירות, אופנועים אלה מתאימים יותר מכל קטנוע, אם תשיג אחד שמור יחסית מהשנתון המאוחר ביותר האפשרי וכמובן תקפיד על תחזקה נכונה ובדיקות שמן יומיות, תוכל להנות מהאופנוע זמן רב ובמינימום הוצאות. אם התקציב לא מאפשר לקנות סוזוקי משנת 97 בערך ובמצב טוב, תעבור למתחרים הנמכרים במחיר נמוך יותר והמציעים לא הרבה פחות.

לומר שלא יהיו תקלות זה שקר, אלה לא אופנועים חדשים והאמינות יורדת בהתאם, אך בחישוב הסופי ביחס לאופנועי כביש או קטנועים, יוצא מאזן חיובי ברור לאופנועי הדו"ש. מה גם שיכולת השטח זה משהו שלא תקבל בשום מקום אחר. 

COLT
שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.d60025/02/2007 23:53:50
היו לי את שלושתם, DR היה לי פעמיים ואין ספק(לפי השיקולים שהצגת) שהסוזוקי הוא זה שישרת אותך נאמנה... רק כיוון שזה הראשון מסוגו אצלך תוודא ליישם בדיקות שמן כשהמנוע חם (מאוד) , ותטפל בו יפה- הוא יודע להחזיר אהבה... בהצלחה.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים