מוטו GP: שני מירוצים לסיום, והספק בשיאו

14/10/2006 17:30:58

עמיר שבתאי

"המירוץ הכי חשוב בעשרים השנה האחרונות" הגזים מעט טובי מודי – שדרן יורוספורט בתחילת שידורי הקפות הדירוג היום (שבת) ממסלול אסטוריל בפורטוגל. אני לא זוכר 20 שנה אחורה, אבל זכיתי לצפות במירוצי הגרנד פרי החל משנת 1991. מפישפוש מהיר בזיכרון, אני דווקא זוכר מירוץ חשוב יותר שהתקיים בעונת 93. מירוץ אחד לסיום העונה שולח את ווין רייני לבית חולים ולמה שהסתבר כשיתוק מהמתניים ומטה, ואת קווין שוואנץ לתואר האלוף. אני גם יודע, או לפחות מקווה מאד, איזה מירוץ יהיה חשוב עוד יותר: המירוץ האחרון של העונה בעוד שבועיים בחרז. 


רק אלוהים יכול היה להתערב וליצור לנו עונה כל כך מותחת. ניקי היידן עלה ועלה ודחף קדימה וקדימה, עד שנראה היה ששום דבר לא היה יכול לעצור אותו בדרך אל התואר. מצד שני סידר לנו אלוהים אופנוע ימאהה אחד בלבד שלא מתפקד כמו שצריך, ועליו דווקא רוכב האלוהים הדו גלגלי בעצמו. את כל האחרים הסיט אלוהים מהדרך. לקפירוסי הוא סידר מלאך אדום שישבית אותו לשני מירוצים, ולדני פדרוסה הוא סידר חור קטן בברך כשהוא שני בדירוג. הכל לטובת עונה מותחת.

ואז כשנראה היה שמתחיל מעט לשעמם, שב אלוהים לפעול. הוא השיב לרוסי את האופנוע הקודם שלו משנה שעברה, ולניקי היידן הוא סידר את מהנדסי HRC שיפריעו לו בדרך. כך אנו מגיעים למירוץ אחד לפני סיום העונה עם רוכב מדהים שמוביל את הטבלה ב-12 נקודות, אך אחריו דולק האלוהים הדו גלגלי. היחיד שיכול למחוק כזה פער תוך שני מירוצים, ולזכות באליפות שישית ברציפות.

אז יש לנו כאן עונה ענקית. אולי מהטובות ביותר אי פעם. רוסי הוא ללא ספק הרוכב הגדול ביותר שנחת אי פעם בפלנטה הזו שלנו. אגוסטיני יכול להתהדר ב-18 אליפויות עולם, דוהאן (במיוחד) ורייני היו דומיננטים לתקופתם באופן מדהים, קני רוברטס האב נמצא שם גם בגליון התהילה האינסופי, וישנם כמובן גם ווין גרדנר ואדי לאוסון. אך אף רוכב לא הצליח לעשות את מה שרוסי עשה, במיוחד לאחר זריקתה של הונדה מכל המדרגות והמעבר לימאהה.

יש כאן אי צדק פיוטי לקראת שני המירוצים מחר. שני היצרנים, ובמיוחד הונדה, לא ראויים לנצח את העונה הזו ולזכות בתואר אלוף היצרנים. ימאהה שנאלצו לחזור לאופנוע עונת 2005 לאחר שדגם 2006 נזרק לפח, והונדה שהחליטו להמשיך ולהפריע להיידן עם חלקים חדשים באופנוע עליו הוא ניצח שני מירוצים ולעמוד שוב ושוב על הפודיום. שני היצרנים פישלו בענק, אם כי כאמור, ימאהה פחות כששילבה את הטוב משני דגמי האופנועים, ויצרה דגם שיכול היה לתת לרוסי את היכולות לשוב ולנצח. הונדה עשתה בדיוק את ההיפך עם האופנוע שלה ועם היידן, ורק על כך לא מגיעה לה אליפות.

המירוץ מחר ישמש את הקדימון הכל כך מותח לקראת ספרד. אם שני הרוכבים יסיימו מחר את המירוץ, ימשיך היידן להוביל את הטבלה אל חרז בעוד שבועיים. היידן אינו סובל את המסלול הפורטוגלי, אך למזלו, גם רוסי לא - לא שזה הפריע להם לסיים את הקואולופיינג ראשון ושני, כשרק בשניה האחרונה דוחק אדוארדס את היידן אל המיקום השלישי על הגריד. לחוסר מזלו של היידן, לרוסי לא אכפת אם הוא אוהב מסלול או לא, וכדי להוכיח את זה, הוא ניצח ארבע מחמש הפעמים שהוא ביקר באסטוריל על אופנוע מהקטגוריה הבכירה. את המסלול בחרז היידן אוהב. אוהב מאד, והוא מהיר שם. מאד מהיר. אך כך גם רוסי. לאור הביצועים של השניים בהקפות הדירוג היום, ולאור העובדה ששניהם יתחילו את המירוץ מהשורה הראשונה, סביר להניח שההכרעה תגיע למירוץ האחרון בספרד כשהפער בין שני הרוכבים קטן עוד יותר. כמו שמעניין מי יהיה בסופו של דבר האלוף, מעניין במידה זהה באיזה פער נקודות הוא ינצח את האליפות. יהיה שמייח.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
לא נשלחו תגובות לידיעה


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים